Как това инерционно устройство ще се позиционира първоначално и няма ли да трупа грешки?
Трупа грешки, разбира се. Това е интегратор с всички последствия. Колкото е по-скъпо, и колкото по-кратко време се използва, толкова по-точно работи. В DARPA го знаят също толкова добре и обикновено не се опитват да правят неморални неща с дявола в полет.
В статията ясно се казва "да се ограничи зависимостта от GPS", а не да го замени. Двете системи даже много добре се допълват.
Ама каква точност ви трябва?
Щото ГПС не е особено точен
Тааа, инерционната ще е точна в същия порядък
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Играем си на счупен телефон. Помисли малко за каква чувствителност и точност трябва да говорим, че системата хич да няма нужда от твърди репери. Просто няма начин! Дори на теория. Дори големите жироскопи на самолетите дават отклонения, много по-дебели от скромен GPS в часовник.
p.s. Освен това тоя чип трябва да е постоянно захранен, за да работи без връзка с външния свят. Дори да допуснем, че е теоретично възможно да се направи.
Америка и Русия продължават да изстрелват спътници и да си развиват системите си, надали ще изстрелват милиони ако идва краят на GPS-a. Лично мое мнение, никой не ангажирам с него.
Жироскопи в чипове отдавна има... И в повечето телефони също. Акселерометри - никакъв проблем (също в телефоните)...
Просто трябва леко да се доразвие технологията и обработката...
А инерциалните системи навярно ще работят с корекция от GPS/GLONASS. И комбинацията става успешна...
Тук има доста интересни обяснения за 'нулиране' на грешките в инерциална система: http://www.imar-navigation.de/downlo..._assistant.pdf
И продуктите им са интересни
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар