Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda TRX 400 мод. 1999 - 2004

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Honda TRX 400 мод. 1999 - 2004

    Ето и нещо от мен:

    Honda TRX 400 от 1999 до 2004г.




    Едно поостаряло като модел атв, но все още актуално според мен, най-вече заради цената си. Излиза 1999 година, двигателят е на базата на прослувутият модел ендуро ХР 400, не е променян през годините и е доста надежден. В момента такова атв може да се намери приблизително от 5300 до 6000 лв. в зависимост от доработките и състоянието. Атв-то е ориентирано към кроса, макар, че аз го използвам и за ендуро и не се представя зле.


    Model: TRX400EX
    Engine Type: 397cc RFVC air-cooled dry-sump single-cylinder four-stroke
    Bore and Stroke: 85mm x 70mm
    Carburetion: 35.5mm piston-valve with accelerator pump
    Ignition: Solid-state CD with electronic advance
    Starter: Electric
    Clutch: Manual
    Transmission: Five-speed
    Driveline: O-ring-sealed chain
    Suspension:
    Front: Independent double-wishbone with Showa shocks, five-position spring preload adjustability; 8.2 inches travel
    Rear: Pro-Link fully adjustable single Showa shock;9.1 inches travel
    Brakes:
    Front: Dual hydraulic 174mm discs
    Rear: Single 220mm disc
    Tires:
    Front: 22 x 7-10 knobby radial
    Rear: 20 x 10-9 knobby radial
    Length: 72.2 inches
    Width: 45.3 inches
    Height: 43.7 inches
    Seat Height: 31.9 inches
    Ground Clearance: 4.3 inches
    Wheelbase: 48.4 inches
    Turning Radius: 10.5 feet
    Dry Weight: 375 pounds
    Fuel Capacity: 2.6 gallons, including 0.4-gallon reserve

    Окачване:
    Като цяло атв-то вози доста меко и комфортно, сравнение със ТРХ450. Задният амортисьор е с компенсатор и възможност за допълнителни настройки. Предните са само с настройка на пружината. Като ходова част е доста здраво, единственият минус тук е тесните лагери на задната ос...просто не издържат при крос да кажем, но този фабричен недостатък може да се отстрани, леглата се "взимат" на струг и се слагат по два лагера вместо по един. Предницата е много устойчива...от личен опит ви го казвам!

    Баланс и управление:
    Има доста лека предница, и това може да ви изиграе лоша шега при изкачване на стръмни наклони, и малко късото междуосие спомага предните колелета да са постоянно във въздуха. Когато се свикне с машината и разположението и като цяло (предна задна ос) тези неща се контролират както при всяко едно атв. За страничен наклон бих казал, че се представя прилично. При спускане поне аз не виждам никакви грижи. Много лесно се изправя на задни гуми, поради леката предница и междуосието. Доста хора предпочитат този и аналогичните модели за правене на щуротии на задни гуми и т.н. и поради факта, че двигателят е по плавен и позволява по лесно контролиране. Като цяло управлението е добро, фабрично е с обикновенно кормило, това може да се замени с нещо по-здраво. Маневрено е...ако не, достатъчно леко е за да го преместите.

    Спирачки:
    Лично аз съм много доволен от спирачките. Като се има впредвит, че не съм сменял маркучи, както при повечето оригиналните маркучи имат леко разширяване при голям натиск.

    Гуми и джанти:
    На са нищо особено. Оригиналните гуми са на Дънлоп. Тук няма да препоръчвам гуми, всеки си избира, аз лично доста заглеждам Максис и ITP. Джантите са алуминиеви DID, естествено, ако се ориентирате по-сериозно в спорта трябва да ги смените. Като цяло за хард разходки не съм имал проблеми...а и от последното падане останах очуден от здравината на предните джанти...даже не се и изкривиха.

    Двигател:
    Като цяло много здрав и надежден двигател. Мощността в ниските обороти е голяма, и се развърта за секунди. Във високите започва малко да "тъпче", или по точно с оригиналните зъбаци достигам 5 на прекъсвач за отрицателно време. Мощността е достатъчна за хард и скоростни разходки, в сравнение с ТРХ 450, набира малко по плавно, и все пак във високите изостава от по-големият си събрат. Фабричното гърне много "спъва" машинката като цяло. Със спортна генерация, филтър и жигльори, атв-то променя поведението си коренно. Пиньоните също може да се "пипнат" на новият модел ТРХ400 са с 1 по малко отпред и един повече отзад...може би достигането на крайни обороти ще се успокои малко, но тук всеки сам решава според начина и поведението на каране.

    Охладителна система:
    Въздушно-маслено охлаждане. С маслен радиатор, разположен горе над цилиндъра добре предпазен от спойлерите. Атв-то като цяло няма тенденции за загряване. Единствено при супер големи жеги на мотокрос писта ми се е случвало да почне да грее...но има една подробност, че беше 30 градуса, бях със супер износени гуми, и много буксуваше следователно...високи обороти без скорост...лошо за въздухарка. С новите гуми на същата писта имах по-малко грижи.

    Ел.система и осветление:
    Изключително опростена и надеждна инсталация. Не съм имал никакви грижи по нея. Акумулатора е добре укрепен и скрит под задният калник. Всичко останало е под фара. Това което ме учуди в началото е, че дори няма стоп машинка, следователно и стоп светлина...отзад само на габарит, което не е много удачно, при каране в група не виждат кога спираш. Фара свети прилично особено на дълги.

    Защита:
    Както при повечето атв-та фабричните куцат. Задължително поставяне на нерф барове. И също така може да се сложат гардове на носачи и двигател. Хубаво е да се предпазят и задният диск и зъбака. Спойлерите са много еластични и здрави, стига да са запазени и да не са изпечени с годините от слънцето...все пак си говорим за по-стари машини.

    Обслужване:
    Като цяло не е нищо сложно, и е както при останалите атв-та. Мие се добре след каране, веригата се смазва след миенето. На 2-3 карания си пера въздушния филтър и го омаслявам след като изсъхне. Маслото го сменям различно в зависимост от карането...на около 10 карания. Но това пак зависи как и колко карате. Ако едно каране ви е 15-20 км. няма смисъл или ако за 1 каране минавате 150-200 км, трябва да е на по-малък интервал. Попринцип дават смяната на масления филтър на 2 смени на маслото, но лично аз си го сменям всеки път. Капацитета на маслото без смяна на филтър е 1.8 литра, със филтър 1,85 литра, а при основно разглобяване/сглобяване на двигател 2.2 литра. Вискозитетът на маслото който се препоръчва е 10W40. Аз лично предпочитам Кастрол или Мотул. Спирачната течност е хубаво да се смени 1 път в годината. Аз ползвам Мотул дот 5. За накладките при всеки е различно според зависи от карането, но хубаво е на няколко карания да се преглежда спирачната система.

    Плюсове:
    -Доста леко като цяло. С нисък център на тежестта. Лесно за управление както при технични така и при скоростни участъци.
    -Изключително здрав и надежден двигател, доказал се през годините.
    -Сравнително нисък разход на гориво.
    -Здраво окачване.
    -Еластични спойлери.
    -Доста здрава рамка.
    -Евтина и лесна поддръжка. Има и много афтърмаркет части.
    -Опростена и надеждна ел.инсталация.
    -За тази цена получавате едно наистина добро атв.

    Минуси:
    -Лека предница и малко късо междуосие...което може да ви изиграе лош номер при стръмни изкачвания.
    -Оригиналното кормило си е доста "меко" и се криви без особени усилия.
    -Липса на стоп светлина, при каране в група някой може да ви "даде" начална скорост, ако спирате рязко преди това.
    -Налага се смяна на баровете, задължително нерф барове и защита от долу.
    -Оригиналната генерация много "спъва" мотора. Аз лично моята няма да я търпя още много.
    -Минус е липсата на задна скорост, но при новият модел такава има. И все пак свиква се и без след време.

    Ами това е като цяло, ако има още нещо за което не съм се сетил ще допиша по-късно. Слагам линк от ФТП-то с мануал за модела, с който се сдобих благодарение на Краси (keeway) от форума. Подробен е и общо взето пише всичко в него. 123 мб.
    https://htftp.offroad-bulgaria.com/n...Honda400ex.pdf

    Забележка: цъкнете върху линка с десен бутон и след това "save target as" за да свалите файла.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X