Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

    Автор: Пламен Тенев - Трunepa

    Това е една сравнително нова машина и като модел и като присъствие по нашите ширини, излиза в края 2006г. като прототип и се появява в края на първата половина на 2007г. като модел за 2008г. Предходния модел kfx400 който е разработка и производство на SUZUKI няма нищо общо с настоящия който си е изцяло разработка и производство на KAWASAKI и се намесва доста сериозно в сегмента 400-450с.с по света със изцяло променена техническа концепция и нововъведения за марката, но ето и малко инфо за модела.
    Приблизителна цена в България от 14,000лв. до 16,000лв.



    Двигател: водно охлаждане, 4 клапана, DOHC
    Кубатура: 449cc
    Приблизителна мощност : 49ps
    Размер и ход на буталото: 96х62.1
    Горивна система: 32bit digital инжекцион
    Запалване: електронно
    Трансмисия : 5 скорости + задна
    Рама: алуминиева, racing tipe
    Предно окачване: двойни А-рамена, амортесьори с компенсатори
    Задно окачване : самостоятелно рамо, амортесьор с компенсатор
    Предни гуми: АТ 21х7х10
    Задни гуми : АТ 20х10х7
    Предни спирачки: дискови 163мм. със двубутални супурти
    Задна спирачка : дискова 200мм. със еднобутален супурт
    Дължина: 180.6см.
    Широчина: 117.1см.
    Височина: 106.4см.
    Височина на седалката: 78.5см.
    Разстояние м/у предна и задна ос: 125.5см.
    Клиренс: 10.9см.
    Светлини: предни две светлини + стоп
    Сухо тегло: 179.036кг.
    Резервуар : 9.82л.
    Цветове : черен, бял, червен

    Това е една чисто кросово АТВ и не е много удачно за типа и начина на каране в България защото тука в голямата си част караме Ендуро тъй като няма крос писти предназначени за АТВ, мотокрос пистите определено не стават, затова и аз ще напиша неща които са съобразени за нашите условия тук.

    Плюсове:
    - Ниско тегло, доста свален център на тежеста което го прави доста стабилно в бързи участъци и го прави лесен за управление.
    - Доста пъргав двигател, но при по продължителни изкачвания и резки смени в надморското равнище почва да задъхва но това е от намаленото количество кислород във въздуха нищо че е инжекцион и сравнително по добре се справя от машини с карбуратури.
    - Сравнително приличен разход от 7л. да то 12л. на 100км. но това зависи от терена и метереологичната обстановка.
    - Много добро заводско окачване, амортисьори доста висок клас за серийно производство, долните носачи са със чупка в средата и позволява по голям ъгъл на атака, доста добри кормилни накрайници и щанги за тях които като цяло са си болка за Кавазаки, има доста неща заводски които при други са си тунинг.
    - Като цяло лесно и достъпно за обслужване, части вече все по лесно се намират за него има и доста голямо разнообразие от китове и туниг части за него.
    - Има задна скорост което си е един голям плюс за спортно АТВ.
    - Еластични и здрави пластики.
    - Може да се регистрира в КАТ, доплаща се за хомологация приблизително 1300евро. Това включва кит за обеденияване на спирачките, нов стоп, фарове, друго контролно табло, мигачи, огледала и др.

    Минуси:

    - Като цяло ел. инсталацията е под всякаква критика правено е като за пустиня където няма вода нещата са лесно остраними и не са болка за умиране, финансово няма да го усетите просто си иска заигравка.
    - По горе казах че защитите са под всякаква критика с две думи, пълна имитация.
    - Много ниско което е и плюс но и минус, при по екстремно каране си е сериозен проблем, не го подценявайте.
    - Слаби джанти и гуми във фабричния му вид.
    - Има навика някои неща да се разхлабват от вибрациите.
    - Рамката е доста слаба в предната си долна част, въпрос на време да я посилите.
    - Много тежка и затапена генерация.
    - Налага се смяна на предните спирачни маркучи, податливи са на раздуване.


    1. Окачване:
    Много стабилно, което във заводския си вариант си е доста добро и предоставя доста възможност за настройки, там където другите се притесняват от странични наклони или резки изкачвания вие си карате безгрижно, но не очаквайте да има конфорта и возията на по големите си събратя, също така не е необходимо да се инвестират грешни пари в окачване тука Кавазаки ни е спестил тоя момент.Откъм кормилни щанги и накрайници също много добро изпълнение за разлика от по високия клас KFX, главините са същите като при кфх700 смяната на лагери е задължителна след един сезон, обслужването на задния шарнир също така е лесно и достъпно и задължително веднъж в сезона. А от силните вибрации има доста неща които се разхлабват често (прекалено са много за да ги изброявам) затова да не е след всяко каране но на две три си трябва малко по обстоен преглед.

    2. Двигател:

    Изключително пъргав и рязък двигател на който ще се изкефите на МАКС при трасета които са подходящи за рали рейдове, но навлезнете ли в по екстриймно трасе нещата се променят и то рязко, тъй като във ниските обороти нещо не достига и това си е въртящия момент на двигателя но винаги едното е за сметка на друго няма как, също така мисля че не е необходимо да се променя електрониката тъй като тя вдига само прекъсвача на оборотите, една генерация няма да е излишна тъй като оригиналната е доста обемна и тежка и то в пъти, препоръчвам на PRO CIRCUIT T-4 тъй като тази генерация е разработена съвместно с производителя за този модел. Инжекциона си саморегулира сместа, единственно ако не ви харесва начина на работа има бърза настройка и това се откорегира доста бързо.

    3. Ел. Система:

    а) Супер неподходящо място за акумолатора, който е разположен ниско долу пред двигателя, при преминаване на реки, по дълбоки гьолове остава под водата пробелема се оправя като се измести под седалката има място да се монтира там.

    б) Много от кабелите преминават близко до двигателя и генерацията и трябва да се обезопасят за да не им прегори излоцията и да окъсят, другата част от кабелите трябва да се приберат защото висят свободно.

    в) Голяма част от буксите трябва да се сменят с по качественни които не пропускат вода.

    г) Ако има лебедка трябва да се помисли за зареждането тъй като пада много бързо акумолатора, като и от пуснати фарове и други косумативи , не случайно се продава много евтино кит за палене(манивела) на двигателя.

    4. Охладителна система:

    Много добре разположен радиатор за въздушния поток който същевременно е защитен доста добре но не и от кал и разни треволяци, препоръчвам след каране като се мие машината да се обръща особенно внимание на радиатора да се измие внимателно и добре.

    5. Баланс:

    Доста различен от останалите АТВ-та доста тежка предница и лека зандница.Леко е за изкачване и малко по притеснително при спускане, за страничния наклон казх вече много устойчиво.

    6. Спирачки:

    Доста добри след лека корекция, оригиналните маркучи за предния кръг задължително трябва да се сменят тъй като при по голямо натоварване се разширяват и спирачките изчезват след 10-15 минути престой като се охладят пак се възръщат ама не си е работа, след тази корекция гарантирам че няма да имате повече ядове. Ако искате още по добри спирачки трябва инвестирате доста но това е друга тема...

    7. Гуми и джанти:

    Оригиналните са на Дънлоп и просто не струват изхвърлете ги още преди да го яхнете, заменете ги с ITP доказано най-добрите за нашия терен или на MAXXIS RAZER, джантите също не струват макар задните да имат бедлоци, затова има карбоновите джанти на HIPPER , едно време ми се смееха защо съм сложил пластмасови джанти за една камара пари ВЯРВАЙТЕ МИ една от най-добрите инвестиции още няма джанта която да се изкривила или спукала а станаха много не карам само аз с такива, от това зависи какъв цолаж и гума ще изберете варианти много и всеки трябва да си прецени индувидуално за какво става на въпрос.

    8. Управление:

    Доста меневрено и леко за контрол но си трябва демпфер при по продължително каране така че не гомислете, какъв да бъде също е въпрос на лична преценка но бягайте от иглените не стават. Кормилото оригинално е на RENTHAL което си е масовка в тази индустрия демек средна хубост.Седалката е с грапава кожа която не прераполага към пързаляне.Двигателя също много допринася за управлението с неговата експлузивност за да се почуствате все едно сте пилот във WRC шампионата.

    9. Защита:

    Просто е една задължителна необходимост, оригиналните са много лоша имитация на такава, затова е нужно да си вземете преден бар, нерф барове, протектори на долните носачи, тава под двигателя, тава за задния шарнир да пази задния забак и спирачен диск, заден бар не е необходимо освем за любителите на фрий стайла а забравих и за предпазители за ръцете, другите препазители например на радиатора, задните степенки за краката смятам за глезотия който не го бъркат чак толкова финансите.Пластмаси на АТВ са доста здрави и еластични като има опция да се махат част от тях и да придобие малко по фешън вид, но и при едини и при другия вариант не предпазват особенно добре от кал и вода но при кое ли АТВ от спортните пък пази?

    10. Осветление:

    Прилични фарове с лещи с дълги и къси светлини и диоден стоп който и при лоша видимост се вижда доста добре от тоя зад вас


    11. Обслужване:

    Самото обслужване на машината си е както при другите АТВ-та а различните видове през различен интервал, след всяко каране измиване като се набляга хубаво да се измие- радиатор, верига, спрични дискове и съпортите към тях, кормилото и дръжките.
    Като се измие смазване верига с MOTUL ONN ROUD+ тъй като не цапа толкова и има същите свойства на мотул оффроуд както и притягането и за да убере хлабавините, реглаж на задната спирачка тъй като отпуска доста след каране, след това на 3-4 карания сваляне на въздушния филтър и изпирането му като след това се обработва с масло(за филтри) преди да се сложи. На 5-7 карания сменям маслото с MOTUL 10W40 Двойно рафинирано пълна синтетика като капацитета му е без смяна на филтър 1,05л. със смяна на фитър 1,15л, а при пълна промивка на двигателя1,35л. 2 пъти в годината се отварят предните главини и се смазват със специална грес за водни джетове марката не се сещам в момента както и всички лагерни втулки. На няколко карания слагам добавка за инжекциона която почиства разни налепи и гадости по горивната система, старая се колкото мога да карам и с по високо октанов бензин от по качественните безиностанций. През известен интервал също се смазват всички жила за да не запичат. Антифриз за сега не съм го барал защото надали ще намеря по добър на пазара. Един път в годината смяна на спирачна течност като ползвам също Мотул ДОТ 5:1 . Пиньоните също се изяждат за една година, съединителя и той има същия живот казвам го защото тези неща ги имам за консумативи. ЗА обслужванете друго сега не се сещам ако се сетя ще допиша

    12. Конструкция на машината:

    Алиминиевата рама не знам защо но всички си мислят че е доста по лека и здрава а напротив, лесно се криви и не е по лека при по софт каране надали ще изкриви но..........при по хард поддава но интересното на алуминия като свойство че при всяка интервенция заяква а не както при другите метали да нарушава кристалната им решетка. Любопитно е и захващането на предните носачи при по силен удар смятам че щетите са по лесно поправими. Захващането на задния амортисьор също е много интересно и новаторско и позволява по голям ход на задния шарнир
    Последно редактирано от Desislav Cekov; 23-12-08, 19:56.

  • #2
    До: KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

    Test-Review на KFX 450R - YouTobe

    Коментар


    • #3
      До: KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

      Интересни снимки:

      Обърнете внимание на защитата на веригата!!!





      Коментар


      • #4
        До: KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

        Dyno test с HMF full sistem. Мощност на задната ос:

        Коментар


        • #5
          До: KAWASAKI KFX 450R мод. 2006-2009

          Мануал:

          Първоначално публикуван от Jam


          Първоначално публикуван от Jam
          https://htftp.offroad-bulgaria.com/J...R%20Manual.pdf
          Натиснете дясно клик върху линка и ''Save link as" за да го копирате в компютъра и го отворете от там.
          Неможе да се отвори онлайн, PDF-a има някаква защита.
          Последно редактирано от Desislav Cekov; 24-09-09, 08:42.

          Коментар


          • #6
            KAWASAKI KFX 450R - Workshop Service Manual

            Пълен сервиз от 477 страници:
            https://htftp.offroad-bulgaria.com/J...pairManual.pdf

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X