Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Всичко за джантите!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Всичко за джантите!

    Наложи ми се да сменя предна джанта на Кавазаки 750. Та купих 2 нови Супер селект от Жоро /на Карловско шосе, преди село Труд/. Сега като ги сложих отпред, АТВ-то придоби джипарски вид. Това добре, само където предните гуми стоят по-широко от задните. Трябва да намерим разрешение на въпросите. А те са:
    1.Трябва ли да слагаме други джанти, освен оригиналните?
    2. Какви размери, като големина са допустими?
    3. Какъв офсет е допустим?
    4. Какви джанти - като материал, марка, шарка и т.н.
    5. До какво водят промените?
    6. Алтернативите - фланци?
    7. Какви гуми?

    Нека всеки да даде своето мнение, както за работните, така и за спортните АТВ-та.
    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

  • #2
    До: Всичко за джантите!

    Всичко зависи от "тип" на каране който практикуваш и от терена/върхо който се огъваш/.Всичко написано по долу е за машини 4х4/UTV/.Стандартно/наричам/,размер на джантата 12 инча,размер на гумата 25 инча.Всички работни UTV от 350cc до 1000cc са с просвет 9,5 инча до 11,5 инча/изключвам чистия 650cc Bruteforce и Х-са на CanAm/.
    1.Групата ти кара основно по равни горски/селски пътеки,занчи ти трябва скорост,стъбилност.Значи не надвишаваш стандартния размер гуми/външен диаметър/,джантите/външния вид/ можеш да подбереш по твой вкус,но пак не надвишаваш/цолажа=височината/ инчовете на стандартните.При скоростно каране височината е минус,ширина огромен плюс,тук вече максимален офсет/позволен/
    2.Група/самостоятелно караш,само дерета/отвеси,дървета,камъни/ пак се придържаш към стандартните размери/джанти,гуми/.Тук широчината е минус.Оптималния маршрут е винаги една идя по тесен.По-малък офсет по добре.Наблягаш на гуми с повечко пластове и огромен плюс е буфера/аз така съм го кръстил/по външната стена на гумата има допълнително още един ред грайфер.Височина над стандартната също е минус/за отвесни спускания,изкачвания/.
    3.Да речем си фен на голямата кал.Тук е принципа колкото по-високо/широко толкова по дълбока кал.Тук има максимум/за радост/31 инача гума на 14 инча джанта.Само да поохладя вички ентусиасти,всичко над 28 инча/гума/става с по 3-4 кг по тежко от стандартното.Имаш и на ум че колкото и да ти е силно UTV-то,и то "душа носи" и голям зор вижда.
    4.Да допуснем,че много интернет те зарежда с идеи и ти се доплува.Тук всички алуминиеви 12 инчови джанти са по леки от оригиналните и гумата трябва да е големичка/минимум 26 инча/но не много/макс.28/напомпена около атмосфера/0,7-0,8/.Задължително шнорхел,иначе на боксир до дома.
    Може още много думички да се изпишат.Истината е,че каранията винаги са комбинирани/кал,дере,малко вода,дълга права/.Зада си доволен винаги/ако има пълно щастие/избираш стандартна/алуминиева/ джанта 12" с по-малък външен офсет/виждал съм и с 1 инч/по възможност по- плътна/да не е спестен алумин/ ,и по разчупена/повечко ръбове да има да поемат ударите/.Задните гуми минимум инч по-широки/от предните.Гумата задължително XT-hard terain,минимум 6 палста.За мен 26 инча са перфектната алтернатива.Плюсовете са олекотяване на машината,повишаваш стабилност и най-вече се доближаваш до до All Terrain Vehicle.Всяко едно подобно каране е задължително да се изпълнява в гурпа.Спорна и без аварии!

    п.п:10 инча са оптималния просвет/според моя опит/пропускам конкретни данни и машини,за да избегна многословието.Молба към всеки който е карал машина в спортния клас/450cc/ да направите сръвнение между ендуро и крос/височина/ширина на гуми и джанти/.Нарочно съм пропуснал момента с каране върху пясъчна или снежна повърхност.
    Няма невъзможни неща!Или техниката е слаба,или парите са малко...

    Коментар


    • #3
      До: Всичко за джантите!

      Да речем си фен на голямата кал.Тук е принципа колкото по-високо/широко толкова по дълбока кал.Тук има максимум/за радост/31 инача гума на 14 инча джанта.Само да поохладя вички ентусиасти,всичко над 28 инча/гума/става с по 3-4 кг по тежко от стандартното.Имаш и на ум че колкото и да ти е силно UTV-то,и то "душа носи" и голям зор вижда.
      Именно с такива ал. джанти съм и това поражда големи спорове, добре ли е, не е ли добре, за дифернциал и т.н. Какво бихте ме посъветвали(иначе си прав за ГОЛЯМАТА кал, като звяр я лапа, все едно че е асфалт) Машината е кинг куад 700. Просто няма закъсване

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X