Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

    Здравейте на всички! Тъй като не можах пълноценно да се радвам на зимното време с атв-то, за да не ме е яд, че няма да го карам реших да го разглобя и сглобя като направя абсолютно всичко по него . Мерака е голям, инструменти има, януари започнах без да си давам много зор, така или инъче все още не мога да карам..

    И така зимата ни хвана мен и Хондата, и не щеш ли във Варна 20 дни, че и повече имаше сняг. Викам си то ще е само заради мен да се дразня. Взех Хондата от двора прибрах я в сервиза(за тези които не знаят имаме сервиз), че да не и е студено навън :




    След това се започна едно разглобяване, даже някои хора си мислеха, че няма събиране това атв . Тук тъкмо започваме, махнах спойлерите:




    Носачите имаха нужда от освежаване така като ги гледам на снимката:




    Започнах и лека полека да вадя ауспуси карбуратори и всичко за което се сетите:




    Много засрамена изглеждала тая предница бе :




    Скубането продължава...ама не излиза спирачката...ще иска псувни май:




    Излезе спирачката, реших че съм много силен...я да видим колко тежи тая хонда бе...викат, че нямало носене в гората ... ама да не заглеждате петата на подемника...тя е за красота под атв-то :




    Започва да не прилича вече на атв...само задницата остана :




    Абсолютно всичко отпред е оголено, готово за обслужване и освежаване:




    И опашката вече я няма:






    Така изглеждаше кътчето за демонтирани части сутринта:




    Така излгеждаше след обяд :




    След това последва внимателно преглеждане на всеки един чаркалък от атв-то. Останах приятно изненадан от състоянието на ходова част. Всичко беше перфектно, втулки лагерчета...няма грам луфт никъде!
    Идеята ми като цяло беше да разглобя всичко. Да дам цялата рама на прахово и да сглобявам след това като сменям и доработвам всичко за което съм предвидил, но....НО. След като разглобих цялото атв стигнах до демонтажа на задният шарнир и двигателя. Държат се на един болт...който около 2 дни се мъчехме да извадим по всячески начини но не излезе! Иглените лагери там бяха в много добро състояние. За това не ми се рискуваше да нагрявам прекалено много. Прекалено силните удари с чука може да изметнат долното ухо на рамата...просто болта няма мърдане на никъде! Ухото на двигателя както се досещате е алуминий и ако се спука оставам като паметник доста дълго време. Прецених да не рискувам, за едното боядисване на рамката, а боята и е в добро състояние като цяло. За двигателя също нямам причина да го свалям за момента, така че промяна в плана. За боядисване остана само опашката и носачите. Приятелите бояджии от съседното хале ми предложиха да облепим мотора и да боядисваме така, но не исках, нямаше да стане както хората нито шкуренето нито шприца, след това боята ще пада и ще стане още по-грозно.
    А и праховото си е прахово....става много по-здрав слоят боя!
    След това се започна цялостно обслужване на всичко за което можете да се сетите. Идеята да започна с цялата тая заигравка се състоеше в едно изречение: "Искам АТВ-то ми да стане перфектно от всякъде" ... е освен рамата я осъществих, ама аийде подробности.
    Махнах задният шок с люлките и го обслужих основно от всякъде:




    Колкото повече грес, толкова по-добре :




    Отворих клапаните за проверка и регулиране. Вътре всичко беше перфектно. Нямаше нагари, износвания. Единият изпускателен клапан беше леко натегнат и най-вероятно той е бил главният виновник, че атв-то ми нямаше ниски, а и имах чувството че не върви както трябва:








    Привърших с клапаните. През това време опашката ми беше готова от праховото боядисване. След като я сложих обратно на атв-то малко ме хвана яд, че няма да мога да направя цялата рамка, но реших, като дойде ред за смяна на иглени лагери да направя нещо по въпроса.
    Ето и атв-то с монтирана опашка:




    Започнах да събирам лека полека и едно по едно нещата от купчината ми минаваха през ръцете. Преглеждах ги, ако трябва обслужване, освежаване и след това на атв-то. Тук тъкмо привърших с монтажа на ел.инсталацията:




    Тази опашка изпъкваше пред всичко останало. Хареса ми как се получи:



    На снимките по-горе се вижда, че мисля и за безопастността си и съм започнал с поставянето на нерф барове .

    Заедно с опашката се завърнаха и носачите от песъкоструя. Тя нямаше да се боядисват прахово, защото шарнирите не са разглобяеми и щяха да се изпекат във фурната по време на боядисването. За това с хубава боя няколко слоя. И подготовка за защити които да се монтират след това.
    Тук съм снимал как ми се връзват на акъла колегите от бояджийното :




    Цветът става същият като на опашката. Доволен съм от ефекта:






    На следващата сутрин вече са готови за обслужване и монтаж. Останах много приятно иненадан след като видях, че лагерите на носачите са сферични (унибали). Този вид лагери са много здрави. Като цяло вечни! Изчистих ги внимателно, смазах всичко много добре и започнах с монтажа.






    Левите носачи вече са монтирани. Последва монтаж на шенкела и кормилна щанга. На абсолютно всичко съм обърнал внимание преди да сглобявам. Нямаше място където да не съм проверил и чак тогава сглобил :






    Вече си има 4 новички носача. Като цяло комбинацията от червена предница и задница взе да ми допада...щях нещях нямах друг избор за момента :






    След като монтирах всички части по окачвнето, дойде ред за доуточняване на нерф баровете. С тях се сдобих благодарение на Сашо (petkov a) от форума. Не бяха конкретно за моят модел атв, но паснаха идеално с малко доработки. За целта се намери тръба на която диаметъра е колкото да може да влезе външно тръбата на нерф бара. 2 тръбички бяха внимателно оформени и уточнени на атв-то. За да може нерф баровете да се демонтират. Когато влязат тръбите една в друга, се фиксират с болт за по-голяма сигурност и за да няма луфт, колкото и малък да е той. Получи се много добре като цяло.

    Ето тук се вижда как се работи най-лесно :






    След това започнах да досглобявам атв-то. Като цяло вече бях привършил с основните неща по окачване и рама и се насочвах към по-пипкавите работи като настройки на карбуратора, филтър, и т.н.
    Ето тук вече е на колелета :












    Бяха подменени и лагерите на задната ос, за да сме сигурни, че всичко е наред:




    Още преди време когато идеята да осъществя това за което пиша сега ми беше само в главата се запасявах лека полека с всичко което смятах да подменям.

    Дойде време и за монтажа на новият спортен филтър Twin Air с който се сдобих благодарение на Ники(АНТИМ) :




    Разгобих карбуратора на парченца, почистих всичко старателно и подмених оригиналните жигльори и игла със спортни на FMF (Имам ги отново благодарение на НИКИ:




    След това имаше доуточняване кой точно жигльор да слагам, че да има положителна разлика. Тук искам да благодаря на Ники (АНТИМ) за помощта която ми оказа като ми обясни много неща за които не се бях сетил, и благодарение на него и препоръките му се справих перфектно с "джетването" на карбуратора и финната настройка на сместа! И също така благодарение на него знам доста тънкости, които с желание запомних и помагам на всеки който има нужда!
    Сложих и чисто нова свещ, защото старата не издържа на експериментите със сместа. След това отпуших малко оригиналното гърне...махнах искрогасителя, и леко поокастрих двете прегради, за да може да излизат по-свободно изгорелите газове. Стана що годе добре, не грозно шумно, задоволително докато монтирам истинско спортно гърне.

    Сега атв-то пали веднага...никога с газ, не иска и смукач. Не глъхне, не патка отзад и разликата във вървенето се удети доста. Останах доволен от положителният ефект и оставих настройките на мира вече .
    След като привърших вече с окачване, лагери, смазване и.т.н. Смених маслото и масленият филтър. Смених накладките отзад, предните имат още доста за износване. Смених спирачната течност на задна и предна спирачки, като прекарах изцяло нова по маркучите за промивка, обезвъздуших внимателно и сега спира по добре.
    Заех се вече да монтирам спойлерите, седялката и прочие...

    Ето тук вече е обурудвано с всичките си пластмаси, които някак си се нуждаеха от освежаване:




    Снимка отзад. Вижда се скъсаната и захабена кожа на седялката...все повече мислех по въпроса с какво да я заменя:




    Снимка от лявата страна. След като разкарах всички оригинални лепенки, стана много постно, а и надраните участъци по пластмасите ме дразнеха, не си личат много от снимката, но ги имаше в изобилие:




    Още една снимка показваща "красивата" кожа :




    Ето и снимка на носачите. Доста добре изглеждат според мен. Само ролбарчето плаче за смяна. Но за това малко по късно :




    Ех, че пленителен поглед :














    Прибрах се в къщи, отворих няколко сайта. Набелязах си нещо много тарикатско за моят модел атв. Веднага се обадих на Сашо (petkov a) и той се зае да ми помогне с поръчката. Отново много благодаря за помощта която ми оказа Саше!

    Почакахме известно време и дойде пратка от братския американски народ .
    Комплект графики за спойлерите и кожа за седялката от ZINK или К&К, както е по-известно.

    Още на следващият ден се заех с слагането им.
    Ето я "новата" ми седялка. В процес на работа по нея:




    А ето и цялото атв, облепено вече с нова премяна . :

    Последно редактирано от naskoradew; 14-02-09, 16:17.

  • #2
    До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

    Останах доволен от новата кожа, материала ми хареса, всичко беше точно за моят модел и пасваше без особени усилия.

    Ето още снимки на седялката:






    А ето и снимка на старата кожа :




    Ето и снимка на лявата страна вече с нов външен вид. Взе да ми харесва как изглежда. Поотвори му се външният вид:














    Има си даже и лепенка за фарчето :




    Добива вече видът, който аз искам. Има още няколко предвидени неща за които ще разберете малко по-късно :






    Дойде време и за смяна на веригата и зъбаците. За целта преди време бях взел верига D.I.D, и тъкмо бях поръчал пиньони от NHM Карлово. Всички са много доволни от тяхните продукти, реших и аз да карам с български зъбаци .

    Ето снимка на новите части :








    Ето ги и вече демонтираните стари верига и пиньони:




    Новият зъбак вече на мястото си:






    Вече и с новата верига:



    Старите пиньони бяха с размер 15 - преден, 38 - заден. Атв-то беше доста рязко като цяло и намалих с един зъб отзад дефакто исках да стане 15/37. Но се оказа, че на трх-а оригинално отпред е 14, а на човека му казах направи ми отпред оригиналният размер, отзад 1 зъб по-малко. Резултатът е, че сега съм с 14/37 :Laugh:. Атв-то стана още по-рязко, голяма сила и ускорение. Сега ще си поръчам и една предна 15 за да имам и да си ги менкам според терена.
    Като цяло до момента почти съм привършил с атв-то си. Имам още само 2-3 неща да свърша които най-вероятно ще станат тази седмица.

    Досега по атв-то съм направил:
    - Ново масло и маслен филтър.
    - Нова спирачна течност на предна и задна спирачка.
    - Накладки отзад.
    - Смазване на задното окачване, обслужване и почистване.
    - Смяна на лагерите на задната ос, и обслужване на всичко останало отзад.
    - Цялостно обслужване на предницата - кормилна система, носачи, амортисьори, главини.
    - Боядисване на опашката и носачите.
    - Спортен филтър TWIN AIR.
    - Кит спортни жигльори и игла FMF, и цялостно почистване на карбуратора и филтърната кутия и всичко останало.
    - Обслужване на клапаните.
    - Монтаж на нерф барове.
    - Нова кожа за седялката и графики за спойлерите.
    - Нова верига D.I.D. и нови зъбаци NHM.
    - И всичко останало по атв-то за което не се сещам сега .

    Остава да монтирам нов ролбар отпред, който вече е закупен (отново благодарение на Сашо), и едно доста интересно кит-че за предницата, което служи за разширение и си го правя аз, няма да го купувам. Имам и да слагам защити на носачите, които също са в процес на правене, от алуминий естествено .

    Това представлява кит-а за предницата :















    Ще разширявам предницата с 60мм. общо. Предните гуми ще се изнесат и ще станат колкото е широка задницата (или 10-20мм. повече). Не смятам да правя драстично разширение, защото няма да сменям задната ос с по-широка такава. За тази цел направих чертеж със шаблон и много точни имервания, и отидох на лазерно рязане. Там ще ми направят планките абсолютно еднакви и с много голяма точност. Самите планки ще са от 5мм стомана. След уточняването им на атв-то, се карат на прахово и стават като фабрични. Хубавото нещо на този кит е, че винаги мога да стесня предницата като го демонтирам и не режа/заварям/променям каквото и да е по рамката, носачите или амортисьорите на атв-то.

    За финалните операции по атв-то очаквайте снимки и впечетления следващата седмица.

    Ако съм забравил за нещо което съм правил (а сигурно има такова) ще допълвам по-късно. За сега това е от мен, надявам се стана интересно за четене .

    Коментар


    • #3
      До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

      Браво!
      Много мераклииски направено. Цвета също много ми харесва.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

        Дано наистина е интересна темата. Старал съм се да показвам неща които биха били полезни не само за поддръжката на ТРХ-а, и за други атв-та.

        Имам и 2 интересни клипчета, от сглобяването. Бяхме я запалили без ауспуха, и мисля, че ще е интересно да се види как излизат изгорелите газове...по-точно как излизат все още горящи от самият цилиндър. Много е интересно да се види на живо...от огъня в цилиндъра се вижда самият клапан...дано клипчетата да ви покажат това за което говоря .

        https://htftp.offroad-bulgaria.com/naskoradew/Rebuilding%20TRX400%20EX/MVI_0338.avi

        https://htftp.offroad-bulgaria.com/n...X/MVI_0339.avi

        Натиснете десен бутон върху линка и "save target as" .

        Има и една снимка, не е станала много добре. На нея се вижда как си паля цигара от газовете...е цигарата изгоря почти до половината, но нали е заради Хондата :

        Коментар


        • #5
          До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

          Браво Наско, по принуда и при мене така протекоха нещата последния месец само че не от контузия а от авария с машинката от каране не съм се лишавал тъй като имам резервна. Та така преди месец в големите студове ми замръзна реверса за задната и беше така да се каже постоянно онлайн ама нали задна е под първа при мене и докато го пържих из баира в снега на първа и чукнах задна корпуса на двигателя се разцепи веднага и оттам на другия ден сваляне на двигателя ама докато дойдат части кво да правиш тотално разглабяне от което последва смяна на лагерите и семерингите на предните главани, смяна на лагерите на задния шарнир де що има чарк по ходовата част беше препипан, смених и кормилния прът с по джиджан, гумите и те нови, чакам манивела за паленето щях и нея да метна ама се забави, сложих и хидравлично жило за съединителя и още един бюлюк глезотийки а през това време Антим ми събра двигателя нов стартер, нови скорости , нов цилиндър и бутало тъй и тъй се отваря, нови корпуси за двигателя а бе с две думи стана нов двигател сега чакам пак Антим да викне една електроника за инжекциона да е жив и здрав че без него съм го закършил та както и да е от вчера сутринта и днес не моем да го събера ама преди два часа приключих и опс гледам твойта тема та реших да споделя и аз, иначе в момента съм доволен от себе си утре ще има проба да видя дали съм съживил мъртвеца. Всичко това го пиша едно към гьотере и доста неща които съм правил сигурно съм ги пропуснал и малко съжалявам че и аз като тебе не документирах иначе бая труд отиде. Но и Ти бая работа си метнал.

          п.п. Този кит за носачите кефи ще взема и аз да ги копна гледам че не е кой знае какво за изпълнение обаче пък евала на тоя къде се е сетил то това е важното, само се притеснявам дали планките няма да поддадът при малко по серт удар.
          Последно редактирано от Tpunep; 14-02-09, 20:30.
          Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

          Коментар


          • #6
            До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

            Значи Пацо специално за тези планки, ако са от стабилна дебелина (5-6мм) според мен няма мърдане. Аз конкретно ще разширявам с по 3 сантиметра на гума. Не е кой знае колко драстично и мисля, че няма да имам никакъв проблем с окачването. Трябва да си видиш и самите уши на рамата какви са. Моите на носачите са като "П" профил, а горе за амортите си е цяла гредичка, която аз дефатко ще удължа с 6 сантиметра и ще удебеля сигурно тройно. Ако разширението на предницата е голямо (10-15см.) тогава вече и аз бих имал съмнения. Но всички знаем, че за толкова широка предница си трябва и широка задница, инъче отрицателен ефект. А ако имам пари за широка задна ос, ще намеря и за предница ... не че ми е невъзможно, просто не са ми необходими за момента по това атв. А и по-кеф ми прави като знам, че сам съм пипнал тук таме.
            С нетърпение чакам да ми се обадят от лазерното рязане да ги взема планките и да видим как ще е с тях. Ще пиша впечетления. Съмнява ме, че за 1 седмица не мога да ги привърша нещата, но да видим, защото и кормилни щанги това онова стругари резби...абе ако не следващата, то по-следващата седмица сигурно ще имам резултати!
            А за твоята машинка много лошо се е получило. Поне си от хората които не жалят и правят винаги всичко от-до. Както си трябва, без "това може още" "онова ще ме изкара още".
            Последно редактирано от naskoradew; 15-02-09, 01:06.

            Коментар


            • #7
              До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

              Доста отдавна не съм писал по темата. А тя вече е към своят край (или кратка пауза). Привърших всички задачки които си бях наумил и атв-то вече е в действие.

              Направих защитите, остана само да ги поизлъскам като хората и дозаобля. Започнах и с монтажа на планките за разширението на предницата.

              Защитите за носачите още в "суров" вид:









              Ето ги и монтирани вече на носачите. Искат още малко коригиране, но това може да стане и на място. Като за първи път ми хареса как стана. За следващите защити вече знам как да станат по-добре, но нали човек се учи с практиката :






              Готовите планки за носачите:



              Атв-то е разглобено вече, готово за маниполации :




              Нямаше как да не се изплзва Божо (ъглошлайфчето ) , нарочно при чертежите си оставих по-повечко материал да не се обърка нещо. Но корекциите не са големи. А и задните планки се коригират на място, заради кормилният прът, кормилни щанги накрайници и т.н. :



              Планките за горните носачи вече са готови:







              Като се напасне всичко, сглобява се, проба разглобяване, давам ги на прахово и стават красиви. Трябва и кормилни щанги да си направя по-дълги, но това е лесна работа. След това, ако не ми щукне нещо друго смятам да привършвам с доработките...поне за близките няколко месеца .

              Всички планки вече са готови за монтаж набавил съм и материалите за дистанционни втулчици кормилни щанги, болтове накупих.

              Снимка със монтирани планки за носачите:




              След като го пуснах на колелета за да видя ефекта останах доволен! Предницата се поразшири точно както аз исках. На тези снимки ги няма монтирани планките за амортите и те седят под друг ъгъл. Без горните планки предницата става по-широка с малко по-различна работа на аморисьора, и ъгъла на носачите се изменя малко. В момента мога да си избирам настройка на височина и ъгъл според терена .








              Поглед от задната страна. Всичко е напаснато идеално и не пречи на нищо:








              Ето и размера на предницата без планките за амортисьорите:



              Оригинално предницата беше 108-109 см. Най-широко мога да си я оставя така, като се монтират планките за амортисьорите я мерихме 114-115см. в зависимост колко са натегнати самите амортисьори.
              Ето и снимки на готовите за монтаж вече планки:





              Междувременно дребните доработки не спират да ме глождят и се здобих с едни предпазители за ръцете на Progrip. От доста време исках да сложя точно такива, тип лопатки без шина:




              Снимки на кормилото преди да започнем манипулации :






              Вече с монтиран предпазител от лявата страна:






              И с двата предпазителя:











              Отметнах доста работа и може да се каже, че съм готов. Остава само да направим кормилните щанги и да ги сложя. Днес монтирах всички планки, направихме дистанционни втулки и сглобих за последно .
              Естествено атв-то отново бе разглобено:

              ю


              Гореспоменатите дистанционни втулки за оригиналните уши са вече готови и чакат да бъдат монтирани:




              Първите планки вече са на мястото си, хаеса ми как стоят :




              Всички планки са по местата си, всичко си пасва идеално, няма грижи от никъде:




              Всичко вече е сглобено, остава само да стегна навсякъде, да проверя още веднъж за да съм сигурен, че повече нямам работа по предницата :










              Само едно нещо искам да дооправя, защитите на носачите трябва да придобият по-красива форма, но не ми остана време за тях. Дано тези дни да успея да ги оформя, след като направим кормилните щанги.
              Ето го и атв-то на колелета стъпило здраво на земята :











              В момента предницата не е в най-широкият си вариант, но след като монтираме кормилните щанги и можем да правим тестове ще има и настройки .


              Довърших предницата и имаше разнообразни тестове. Ефекта от разширението ми хареса много! Атв-то стана по-стабилно в завоите, някак си по-ми допадна като цяло.
              А и вече има доста повече настройки по предницата и амортисьорите (наколона им) с които мога варирам според зависи типа на каране.
              След като направих всичко и пуснах машинката в движение, и я покарах няколко пъти за пореден път се убедих, че всичкото това разглобяване, освежаване и обслужване си струваше!
              Сега като я карам и знам, че всичко е перфектно някак си ми прави още по-голям кеф самото каране(както писах в началото искам атв-то ми да е перфектно). Също така настройки по карбуратори, филтри и т.н.
              Снимки от финалните работи по машината нямам, но за сметка на това имам няколко на атв-то в действие от последните дни.

              На една интересна рекичка (големи камъни и коловози не дърпат кормилото на никъде) :






              Изпробвах го и на импровизирани скокчета. Хареса ми как се държи предницата при приземяване. Дори тогава амортисьорите бяха на най-меко настроени и пак се представяха отлично. Може би ще им втвърдя пружините само с 1 степен:






              Също така атв-то си запаси стабилността при висока скорост. Не увлича по коловозите и не "залита". Усещането за машината е стабилно! При прекомерно разширяване на предница може да се получи обратният ефект... Tогава вече задължително се разширява и задницата .
              Тук искам да сложа няколко снимки тип "преди-след". Нямам много снимки от преди, още като я купих, но за сметка на това имам доста след като я направих както аз искам да бъде :







              Ами това е от мен за сега . По план от тук нататък само сопи по горите .
              Но темата далеч не я считам за приключена генерално! Може би пауза с доработките около ТРХ манията ....за известно време .

              Коментар


              • #8
                До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                Наско , къде направихте изрязването на планките?

                Гледах клипа заснел работата на двигателя през отворите за колекторните тръби (между другото много парят) -може да се включи като учебен материал по специалност ДВГ!!!
                0+,Bombardier DS650,Discovery II.

                Коментар


                • #9
                  До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                  Първоначално публикуван от keeway Преглед на мнение
                  Наско , къде направихте изрязването на планките?

                  Гледах клипа заснел работата на двигателя през отворите за колекторните тръби (между другото много парят) -може да се включи като учебен материал по специалност ДВГ!!!

                  Изрязването на планките стана на лазерно рязане. Намират се в Западна промишлена зона, но трябва да се видим, че да ти обясня къде точно, малко са забутани от към място. Инъче може да се изреже всичко при тях, става много точно и прецизно...самият лазеер си работи с чертежи от АУТОКАД. Клиповете на двигателя наистина са доста интересни .

                  Коментар


                  • #10
                    До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                    Мина доста време от както не съм писал в темата, а има доста неща които може да са интересни за гледане и четене.
                    Ще се опитам да карам по хронологичен ред, че напоследък хич не ми остава време да пиша във форума.
                    Като за начало се сдобих със спортно гърне Leo Vince titanium:



                    След поставянето му останах очарован от гласа на зверчето. Плътен, отворен и най-важното НЕ ГРОЗЕН .
                    Пасна идеално и издържа на доста премеждия по време на карания и до момента нямам никакви проблеми с него.
                    Ето и снимка на атв-то с гърнето:



                    На снимката се виждат и "новите" ми задни калници. Оригиналните имаха нужда от малко освежаване, а тези ми стояха в мазата доста време. Реших да пробвам и се оказа, че всичко си е същото като на оригиналните, захвати отвори и т.н. Направо съм ги сложил без преправянки. Дори още съм с тях...взеха да ме кефят...нищо, че е малко циганско.

                    След това последва и поставяне на фланци на задната ос. Задницата се разшири толкова, колкото бях разширил и предницата. Атв-то стана по стабилно, а аз останах доволен от ефекта. Снимки от работата по фланците нямам...намира ми се една на задница:



                    След това последва и дълго време през което само карах и правих основни обслужвания...без особени доработки и подобрения.
                    Следва продължение...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                      И така...всичко си беше перфектно до преди месец-два.
                      Обаче започнах да забелязвам лек спад в мощността, и последно се появи шум при студен двигател. Това ми подсказваше само, че е дошло време за по сериозни намеси...да се поровим по на дълбоко . Нямаше нужда да се чака повече...най-много да блокира мотора...винаги е по-добре навреме.
                      Прибрах атв-то отново в сервиза. Разглобих го...след това видях, че ми е износено буталото. От там е идвал и шума в мотора. На пръв поглед всичко изглеждаше перфектно вътре. Чисто без груби деруги и т.н.
                      За съжаление от разглобяването нямам снимки .

                      Прибрах се и започнах да се ровя из интернет. Чудих се какви части да взимам...в крайна сметка реших да взема тунинг бутало, и без това ще се сменя...нека да е по-добро.
                      Та ето на какво се спрях в крайна сметка. Бутало Namura:



                      Снимка на комплекта който поръчах. Бутален к-т, с комплект гарнитури и семеринги:



                      Избрах бутало с висока степен на сгъстяване. Оригинално е 9:1. Въпросното е 11:1.
                      Биелата е в перфектно състояние и ще понесе лекото тунинговане. За по сериозни намеси евентуално и някаква расова биела ще се взима .

                      Още при разглобяването на мотора ми направи впечетление, че не идва на белези.
                      Бягаше с половин зъб на закъснение при разпр.вал. Диагнозата беше ясна...разтеглена ангр.верига. Това вече ми изясни детонациите и гасненето в ниски обороти в последните карания.

                      Избрах си и нова верига. Wiseco, усилена....разликата е, че звената и са по-дебели:



                      С това поприключих с първичните покупки. Поръчах си и една семеринга за коляновия вал от Хонда. Това бяха основните необходими неща да направя ремонта.
                      След малко продължавам .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                        След като поръчах всичко започнах да се занимавам с доразглобяване и т.н.
                        Измерих цилиндъра и разбрах, че и той е износен. Малко ме хвана яд, защото вече бях поръчал размер бутало и нямаше как да мина само с един шлайф.
                        А и ако знаех, че е така щях да поувелича малко кубиците на мотора.
                        Ама кой да измери по-рано...луда работа.
                        Както и да е станалото станало на този етап с това.
                        Изпратих цилиндъра да му побаят и да го натъкмят с една нова втулка. На практика щеше да стане като чисто нов.

                        През това време поръчаните неща дойдоха.
                        Снимка на буталото, толкова красиво го направили, че чак не ти се слага вътре :



                        Ето го и до старото бутало. Разликата е в челата. Тази е по издадена...от там получаваме по-високата степен на сгъстяване :






                        И веригата е тук вече:




                        Гарнитури, семеринги, имам даже и вложки за клапаните:




                        Докато чаках цилиндъра се заех с главата. Изчистих я основно. Стана като нова. Направих полиране и леко разширяване на изпускателите. (по друг начин казано port and polish). Клапаните и леглата им бяха перфектни. Въпреки това направих едно препасване. Всичко стана много добре като цяло. Сложих новите вложки и започнах да сглобявам главата.
                        Ето и снимки на вече оборудваната глава:



                        Цилиндърър дойде от ремонта. Беше направен супер!
                        Като нов:




                        Ето го и с новото му бутало :



                        Всичко вървеше по план. Оставаше само да се сглоби.
                        Започнах лека полека да връщам всичко по мястото му.


                        Снимки на разглобения мотор със старата верига:






                        Мислех си, че ще купувам и нов съединител, но след разглобяването измерих и се оказа, че има още 50% в него. Смених жилото и стана като нов!

                        Започнах да монтирам новата верига. Не я разнитих и се наложи махане на някои неща. Всичко си вървеше като по мед и масло, ето го мотора с монтираната нова верига :




                        След това монтаж на цилиндъра с буталото. Всичко е почистено огледано внимателно.
                        Вече си има и цилиндър с ново бутало и гарнитурка:





                        След това сложих главата и разпр.вал. Зацепих на белези и вече всичко си дойде на мястото. Точно на белег, не както със старата верига. Повъртях малко мотора. Всичко беше перфектно...чак се изкефих,че няма издънки .






                        Снимка от горе. Разпределителният вал и лагерите му също са в много добро състояние :




                        Прибрах се по-тъмно, доволен от свършената работа. На следващият ден си взех комплекта жигльори на FMF, който бях поръчвал преди време за джетването на карбуратора:




                        Отворих карбуратора. Изчистих основно всичко. И сложих малко по-голям жигльор да пообогатя сместа. Монтирах го след това да е готово всичко за възпламеняване . След това отидох да понапазаря това онова.
                        4 литра масло Кастрол. Два литра за първите 3-4 часа работа, и останалите два след това. И два маслени филтъра естествено .
                        Взех си и една такава свещ:



                        Казват, че когато мотора е с висока степен на сгъстяване, гасял много лесно нормалните свещи. Е да видим с тази как ще е .


                        Започнах да събирам лека полека всичко...реших, че е време за палене.
                        Затворих двигателя от горе. Регулирах клапаните. Всичко стана много добре:




                        Всичко лека полека взе да си идва на мястото:




                        И тук вече пълен с масло и бензин, готов да запали за първи път :




                        Огледах всичко внимателно още веднъж, притаих дъх и натиснах копчето. Добре познатият звук от стартера се чу...няколко секунди след това атв-то запали.
                        Заработи си все едно беше угасено за последно вчера...изкефих се много . Оставих го да поработи 10-15 минутки. Подадох леко газ...всичко си беше перфектно, без шумове, без тракания.
                        След това досглобих всичко...обслужих останалите неща и направих едно пробно кръгче за 30-40 мин.
                        Направи ми впечетление, че гласът на мотора се промени леко...стана по-плътен, по нисък. Двигателят иска да се стряска повече от преди...от малко подадена газ веднага нервничи .
                        Общо взето това беше от ремонта. Все още е в разработка, и не мога да кажа колко е разликата във вървенето, а и в снега само буксуваше така или инъче.
                        Преди 2-3 дни мотора стана на около 10тина часа работа. Позволих си да му дам малко повечко газ...много добре се развърта сега .
                        Ще видим как ще е след разработката.


                        Последните няколко снимки са с кофти качество но, забравих апарата тогава.
                        Поръчал съм още едни нещица да дотунинговам пейзажа, ама за това по-късно.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                          От доста отдавна имах намерение да разкарам предните амортисьори, като ги подменя с нещо по-добро. Все не идваше ред на тази важна стъпка.
                          Преди няколко дни обаче ми попаднаха изгодни предни амортисьори от Ямаха уфз450...мислих точно 1 минута дали да ги взимам .
                          Като чета из американските форуми гледам, че на трх-а му слагат или от кфх450 или от трх450 или от уфз450. Като ефекта след смяната със ямахови аморти бил от земята до небето. Викам си ОК ще видим какво ще става .
                          Почаках няколко дни и тази сутринт получих смс от еконта да ходя да си обирам пратката .
                          Ето и снимка на новата придобивка:



                          Веднага се заех да разглобявам предницата на Хондата.
                          Вижда се разлика между старите и сегашните амове:



                          Попринцип долното ухо пасна идеално, но горното на тези амове е доста по широко. Гледам братята американци бяха пилили аортисьора за да го нагодят. Но при мен не се наложи, тъй като с планките с които разширявах предницата ухото за аморта стана по-широко...всичко заспа като оригинално .

                          Тук вече олекнала с 1 амортисьор:



                          След това монтирах поиграх си с кликовете малко и бърже на близкото импровизирано трасенце за проба със скокчета .
                          Ефекта наистина беше от земята до небето. Върнах се пипнах още малко ребаунда и компресията и стана перфектно!

                          Ето и снимки на вече свършената работа след кратката проба :







                          След това излязохме да покараме из деретата. Минавах всякакви препятствия...просто предницата е коренно различна сега. И атв-то стана по-стабилно. Не съжелявам въобще за амортите...просто уникално попиват всичко!
                          Атв-то се разкрачи малко, понеже тези амове са със два сантиметра по къси. Съответно стана 2 сантиметра по ниско...но не се отрази лошо цялата тази работа.
                          Може би ще трябва да си поиграя малко и със пружините понеже днес не остана време да ги пипам.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                            Страхотна работа си свършил,мераклийската!И аз от скоро съм собственик на TRX300ЕХ и също го бях поразглобил,установих че унибалите на цялата предница мърдат но като видях за какви цифри става въпрос и се отказах да ги сменям.Интересува ме от къде си купил кита за карбуратора,аз съм със спортно гърне и хедпайп 43мм,обаче като върна газта и много патка.Предполагам бедна смес и май ще трябва по голям жигльор.
                            Не е важно да влагаш чувства, важното е да чувстваш влага...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Обслужване, ремонт и доработки през зимните дни

                              Човече евала за мераклийската работа!!! Виждам че си от моя град и с удоволствия бих превземал калищата и баирите около Варна с теб....Отскоро съм яко зарибен на тоя спорт и все още съм от китайския отбор )) Виждам че те влече много, а и разбираш от такива машини....та исках да те питам дали няма да може да направим малко настройки на моя китайски боец...Понеже мисля че имам нужда от настройки по двигателя...Искам да се свържа с теб по някакъв начин и ще оставя скайп тук....Мераклия съм и аз само че не разбирам толкова... Пиши ми ако имаш време...Скайпа ми е b0k084...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X