Здравейте на всички! Тъй като не можах пълноценно да се радвам на зимното време с атв-то, за да не ме е яд, че няма да го карам реших да го разглобя и сглобя като направя абсолютно всичко по него
. Мерака е голям, инструменти има, януари започнах без да си давам много зор, така или инъче все още не мога да карам..
И така зимата ни хвана мен и Хондата, и не щеш ли във Варна 20 дни, че и повече имаше сняг. Викам си то ще е само заради мен да се дразня. Взех Хондата от двора прибрах я в сервиза(за тези които не знаят имаме сервиз), че да не и е студено навън :

След това се започна едно разглобяване, даже някои хора си мислеха, че няма събиране това атв
. Тук тъкмо започваме, махнах спойлерите:

Носачите имаха нужда от освежаване така като ги гледам на снимката:

Започнах и лека полека да вадя ауспуси карбуратори и всичко за което се сетите:

Много засрамена изглеждала тая предница бе
:

Скубането продължава...ама не излиза спирачката...ще иска псувни май:

Излезе спирачката, реших че съм много силен...я да видим колко тежи тая хонда бе...викат, че нямало носене в гората
... ама да не заглеждате петата на подемника...тя е за красота под атв-то :

Започва да не прилича вече на атв...само задницата остана
:

Абсолютно всичко отпред е оголено, готово за обслужване и освежаване:

И опашката вече я няма:


Така изглеждаше кътчето за демонтирани части сутринта:

Така излгеждаше след обяд
:

След това последва внимателно преглеждане на всеки един чаркалък от атв-то. Останах приятно изненадан от състоянието на ходова част. Всичко беше перфектно, втулки лагерчета...няма грам луфт никъде!
Идеята ми като цяло беше да разглобя всичко. Да дам цялата рама на прахово и да сглобявам след това като сменям и доработвам всичко за което съм предвидил, но....НО. След като разглобих цялото атв стигнах до демонтажа на задният шарнир и двигателя. Държат се на един болт...който около 2 дни се мъчехме да извадим по всячески начини но не излезе! Иглените лагери там бяха в много добро състояние. За това не ми се рискуваше да нагрявам прекалено много. Прекалено силните удари с чука може да изметнат долното ухо на рамата...просто болта няма мърдане на никъде! Ухото на двигателя както се досещате е алуминий и ако се спука оставам като паметник доста дълго време. Прецених да не рискувам, за едното боядисване на рамката, а боята и е в добро състояние като цяло. За двигателя също нямам причина да го свалям за момента, така че промяна в плана. За боядисване остана само опашката и носачите. Приятелите бояджии от съседното хале ми предложиха да облепим мотора и да боядисваме така, но не исках, нямаше да стане както хората нито шкуренето нито шприца, след това боята ще пада и ще стане още по-грозно.
А и праховото си е прахово....става много по-здрав слоят боя!
След това се започна цялостно обслужване на всичко за което можете да се сетите. Идеята да започна с цялата тая заигравка се състоеше в едно изречение: "Искам АТВ-то ми да стане перфектно от всякъде" ... е освен рамата я осъществих, ама аийде подробности
.
Махнах задният шок с люлките и го обслужих основно от всякъде:

Колкото повече грес, толкова по-добре
:

Отворих клапаните за проверка и регулиране. Вътре всичко беше перфектно. Нямаше нагари, износвания. Единият изпускателен клапан беше леко натегнат и най-вероятно той е бил главният виновник, че атв-то ми нямаше ниски, а и имах чувството че не върви както трябва:



Привърших с клапаните. През това време опашката ми беше готова от праховото боядисване. След като я сложих обратно на атв-то малко ме хвана яд, че няма да мога да направя цялата рамка, но реших, като дойде ред за смяна на иглени лагери да направя нещо по въпроса.
Ето и атв-то с монтирана опашка:

Започнах да събирам лека полека и едно по едно нещата от купчината ми минаваха през ръцете. Преглеждах ги, ако трябва обслужване, освежаване и след това на атв-то. Тук тъкмо привърших с монтажа на ел.инсталацията:

Тази опашка изпъкваше пред всичко останало. Хареса ми как се получи:

На снимките по-горе се вижда, че мисля и за безопастността си и съм започнал с поставянето на нерф барове
.
Заедно с опашката се завърнаха и носачите от песъкоструя. Тя нямаше да се боядисват прахово, защото шарнирите не са разглобяеми и щяха да се изпекат във фурната по време на боядисването. За това с хубава боя няколко слоя. И подготовка за защити които да се монтират след това.
Тук съм снимал как ми се връзват на акъла колегите от бояджийното
:

Цветът става същият като на опашката. Доволен съм от ефекта:


На следващата сутрин вече са готови за обслужване и монтаж. Останах много приятно иненадан след като видях, че лагерите на носачите са сферични (унибали). Този вид лагери са много здрави. Като цяло вечни! Изчистих ги внимателно, смазах всичко много добре и започнах с монтажа.


Левите носачи вече са монтирани. Последва монтаж на шенкела и кормилна щанга. На абсолютно всичко съм обърнал внимание преди да сглобявам. Нямаше място където да не съм проверил и чак тогава сглобил
:


Вече си има 4 новички носача. Като цяло комбинацията от червена предница и задница взе да ми допада...щях нещях нямах друг избор за момента
:


След като монтирах всички части по окачвнето, дойде ред за доуточняване на нерф баровете. С тях се сдобих благодарение на Сашо (petkov a) от форума. Не бяха конкретно за моят модел атв, но паснаха идеално с малко доработки. За целта се намери тръба на която диаметъра е колкото да може да влезе външно тръбата на нерф бара. 2 тръбички бяха внимателно оформени и уточнени на атв-то. За да може нерф баровете да се демонтират. Когато влязат тръбите една в друга, се фиксират с болт за по-голяма сигурност и за да няма луфт, колкото и малък да е той. Получи се много добре като цяло.
Ето тук се вижда как се работи най-лесно
:


След това започнах да досглобявам атв-то. Като цяло вече бях привършил с основните неща по окачване и рама и се насочвах към по-пипкавите работи като настройки на карбуратора, филтър, и т.н.
Ето тук вече е на колелета
:





Бяха подменени и лагерите на задната ос, за да сме сигурни, че всичко е наред:

Още преди време когато идеята да осъществя това за което пиша сега ми беше само в главата се запасявах лека полека с всичко което смятах да подменям.
Дойде време и за монтажа на новият спортен филтър Twin Air с който се сдобих благодарение на Ники(АНТИМ) :

Разгобих карбуратора на парченца, почистих всичко старателно и подмених оригиналните жигльори и игла със спортни на FMF (Имам ги отново благодарение на НИКИ:

След това имаше доуточняване кой точно жигльор да слагам, че да има положителна разлика. Тук искам да благодаря на Ники (АНТИМ) за помощта която ми оказа като ми обясни много неща за които не се бях сетил, и благодарение на него и препоръките му се справих перфектно с "джетването" на карбуратора и финната настройка на сместа! И също така благодарение на него знам доста тънкости, които с желание запомних и помагам на всеки който има нужда!
Сложих и чисто нова свещ, защото старата не издържа на експериментите със сместа. След това отпуших малко оригиналното гърне...махнах искрогасителя, и леко поокастрих двете прегради, за да може да излизат по-свободно изгорелите газове. Стана що годе добре, не грозно шумно, задоволително докато монтирам истинско спортно гърне.
Сега атв-то пали веднага...никога с газ, не иска и смукач. Не глъхне, не патка отзад и разликата във вървенето се удети доста. Останах доволен от положителният ефект и оставих настройките на мира вече
.
След като привърших вече с окачване, лагери, смазване и.т.н. Смених маслото и масленият филтър. Смених накладките отзад, предните имат още доста за износване. Смених спирачната течност на задна и предна спирачки, като прекарах изцяло нова по маркучите за промивка, обезвъздуших внимателно и сега спира по добре.
Заех се вече да монтирам спойлерите, седялката и прочие...
Ето тук вече е обурудвано с всичките си пластмаси, които някак си се нуждаеха от освежаване:

Снимка отзад. Вижда се скъсаната и захабена кожа на седялката...все повече мислех по въпроса с какво да я заменя:

Снимка от лявата страна. След като разкарах всички оригинални лепенки, стана много постно, а и надраните участъци по пластмасите ме дразнеха, не си личат много от снимката, но ги имаше в изобилие:

Още една снимка показваща "красивата" кожа
:

Ето и снимка на носачите. Доста добре изглеждат според мен. Само ролбарчето плаче за смяна. Но за това малко по късно
:

Ех, че пленителен поглед
:






Прибрах се в къщи, отворих няколко сайта. Набелязах си нещо много тарикатско за моят модел атв. Веднага се обадих на Сашо (petkov a) и той се зае да ми помогне с поръчката. Отново много благодаря за помощта която ми оказа Саше!
Почакахме известно време и дойде пратка от братския американски народ
.
Комплект графики за спойлерите и кожа за седялката от ZINK или К&К, както е по-известно.
Още на следващият ден се заех с слагането им.
Ето я "новата" ми седялка
. В процес на работа по нея:

А ето и цялото атв, облепено вече с нова премяна
. :

И така зимата ни хвана мен и Хондата, и не щеш ли във Варна 20 дни, че и повече имаше сняг. Викам си то ще е само заради мен да се дразня. Взех Хондата от двора прибрах я в сервиза(за тези които не знаят имаме сервиз), че да не и е студено навън :

След това се започна едно разглобяване, даже някои хора си мислеха, че няма събиране това атв


Носачите имаха нужда от освежаване така като ги гледам на снимката:

Започнах и лека полека да вадя ауспуси карбуратори и всичко за което се сетите:

Много засрамена изглеждала тая предница бе


Скубането продължава...ама не излиза спирачката...ще иска псувни май:

Излезе спирачката, реших че съм много силен...я да видим колко тежи тая хонда бе...викат, че нямало носене в гората


Започва да не прилича вече на атв...само задницата остана


Абсолютно всичко отпред е оголено, готово за обслужване и освежаване:

И опашката вече я няма:


Така изглеждаше кътчето за демонтирани части сутринта:

Така излгеждаше след обяд


След това последва внимателно преглеждане на всеки един чаркалък от атв-то. Останах приятно изненадан от състоянието на ходова част. Всичко беше перфектно, втулки лагерчета...няма грам луфт никъде!
Идеята ми като цяло беше да разглобя всичко. Да дам цялата рама на прахово и да сглобявам след това като сменям и доработвам всичко за което съм предвидил, но....НО. След като разглобих цялото атв стигнах до демонтажа на задният шарнир и двигателя. Държат се на един болт...който около 2 дни се мъчехме да извадим по всячески начини но не излезе! Иглените лагери там бяха в много добро състояние. За това не ми се рискуваше да нагрявам прекалено много. Прекалено силните удари с чука може да изметнат долното ухо на рамата...просто болта няма мърдане на никъде! Ухото на двигателя както се досещате е алуминий и ако се спука оставам като паметник доста дълго време. Прецених да не рискувам, за едното боядисване на рамката, а боята и е в добро състояние като цяло. За двигателя също нямам причина да го свалям за момента, така че промяна в плана. За боядисване остана само опашката и носачите. Приятелите бояджии от съседното хале ми предложиха да облепим мотора и да боядисваме така, но не исках, нямаше да стане както хората нито шкуренето нито шприца, след това боята ще пада и ще стане още по-грозно.
А и праховото си е прахово....става много по-здрав слоят боя!
След това се започна цялостно обслужване на всичко за което можете да се сетите. Идеята да започна с цялата тая заигравка се състоеше в едно изречение: "Искам АТВ-то ми да стане перфектно от всякъде" ... е освен рамата я осъществих, ама аийде подробности

Махнах задният шок с люлките и го обслужих основно от всякъде:

Колкото повече грес, толкова по-добре


Отворих клапаните за проверка и регулиране. Вътре всичко беше перфектно. Нямаше нагари, износвания. Единият изпускателен клапан беше леко натегнат и най-вероятно той е бил главният виновник, че атв-то ми нямаше ниски, а и имах чувството че не върви както трябва:



Привърших с клапаните. През това време опашката ми беше готова от праховото боядисване. След като я сложих обратно на атв-то малко ме хвана яд, че няма да мога да направя цялата рамка, но реших, като дойде ред за смяна на иглени лагери да направя нещо по въпроса.
Ето и атв-то с монтирана опашка:

Започнах да събирам лека полека и едно по едно нещата от купчината ми минаваха през ръцете. Преглеждах ги, ако трябва обслужване, освежаване и след това на атв-то. Тук тъкмо привърших с монтажа на ел.инсталацията:

Тази опашка изпъкваше пред всичко останало. Хареса ми как се получи:

На снимките по-горе се вижда, че мисля и за безопастността си и съм започнал с поставянето на нерф барове

Заедно с опашката се завърнаха и носачите от песъкоструя. Тя нямаше да се боядисват прахово, защото шарнирите не са разглобяеми и щяха да се изпекат във фурната по време на боядисването. За това с хубава боя няколко слоя. И подготовка за защити които да се монтират след това.
Тук съм снимал как ми се връзват на акъла колегите от бояджийното


Цветът става същият като на опашката. Доволен съм от ефекта:


На следващата сутрин вече са готови за обслужване и монтаж. Останах много приятно иненадан след като видях, че лагерите на носачите са сферични (унибали). Този вид лагери са много здрави. Като цяло вечни! Изчистих ги внимателно, смазах всичко много добре и започнах с монтажа.


Левите носачи вече са монтирани. Последва монтаж на шенкела и кормилна щанга. На абсолютно всичко съм обърнал внимание преди да сглобявам. Нямаше място където да не съм проверил и чак тогава сглобил



Вече си има 4 новички носача. Като цяло комбинацията от червена предница и задница взе да ми допада...щях нещях нямах друг избор за момента



След като монтирах всички части по окачвнето, дойде ред за доуточняване на нерф баровете. С тях се сдобих благодарение на Сашо (petkov a) от форума. Не бяха конкретно за моят модел атв, но паснаха идеално с малко доработки. За целта се намери тръба на която диаметъра е колкото да може да влезе външно тръбата на нерф бара. 2 тръбички бяха внимателно оформени и уточнени на атв-то. За да може нерф баровете да се демонтират. Когато влязат тръбите една в друга, се фиксират с болт за по-голяма сигурност и за да няма луфт, колкото и малък да е той. Получи се много добре като цяло.
Ето тук се вижда как се работи най-лесно



След това започнах да досглобявам атв-то. Като цяло вече бях привършил с основните неща по окачване и рама и се насочвах към по-пипкавите работи като настройки на карбуратора, филтър, и т.н.
Ето тук вече е на колелета






Бяха подменени и лагерите на задната ос, за да сме сигурни, че всичко е наред:

Още преди време когато идеята да осъществя това за което пиша сега ми беше само в главата се запасявах лека полека с всичко което смятах да подменям.
Дойде време и за монтажа на новият спортен филтър Twin Air с който се сдобих благодарение на Ники(АНТИМ) :

Разгобих карбуратора на парченца, почистих всичко старателно и подмених оригиналните жигльори и игла със спортни на FMF (Имам ги отново благодарение на НИКИ:

След това имаше доуточняване кой точно жигльор да слагам, че да има положителна разлика. Тук искам да благодаря на Ники (АНТИМ) за помощта която ми оказа като ми обясни много неща за които не се бях сетил, и благодарение на него и препоръките му се справих перфектно с "джетването" на карбуратора и финната настройка на сместа! И също така благодарение на него знам доста тънкости, които с желание запомних и помагам на всеки който има нужда!
Сложих и чисто нова свещ, защото старата не издържа на експериментите със сместа. След това отпуших малко оригиналното гърне...махнах искрогасителя, и леко поокастрих двете прегради, за да може да излизат по-свободно изгорелите газове. Стана що годе добре, не грозно шумно, задоволително докато монтирам истинско спортно гърне.
Сега атв-то пали веднага...никога с газ, не иска и смукач. Не глъхне, не патка отзад и разликата във вървенето се удети доста. Останах доволен от положителният ефект и оставих настройките на мира вече

След като привърших вече с окачване, лагери, смазване и.т.н. Смених маслото и масленият филтър. Смених накладките отзад, предните имат още доста за износване. Смених спирачната течност на задна и предна спирачки, като прекарах изцяло нова по маркучите за промивка, обезвъздуших внимателно и сега спира по добре.
Заех се вече да монтирам спойлерите, седялката и прочие...
Ето тук вече е обурудвано с всичките си пластмаси, които някак си се нуждаеха от освежаване:

Снимка отзад. Вижда се скъсаната и захабена кожа на седялката...все повече мислех по въпроса с какво да я заменя:

Снимка от лявата страна. След като разкарах всички оригинални лепенки, стана много постно, а и надраните участъци по пластмасите ме дразнеха, не си личат много от снимката, но ги имаше в изобилие:

Още една снимка показваща "красивата" кожа


Ето и снимка на носачите. Доста добре изглеждат според мен. Само ролбарчето плаче за смяна. Но за това малко по късно


Ех, че пленителен поглед







Прибрах се в къщи, отворих няколко сайта. Набелязах си нещо много тарикатско за моят модел атв. Веднага се обадих на Сашо (petkov a) и той се зае да ми помогне с поръчката. Отново много благодаря за помощта която ми оказа Саше!
Почакахме известно време и дойде пратка от братския американски народ

Комплект графики за спойлерите и кожа за седялката от ZINK или К&К, както е по-известно.
Още на следващият ден се заех с слагането им.
Ето я "новата" ми седялка


А ето и цялото атв, облепено вече с нова премяна


Коментар