Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Свий
X
-
Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Последно редактирано от Преслав Василев - preskata; 08-09-15, 08:27.Тагове: Няма
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
На първата снимка си качил електрониката на атвто (компютъра, ECU-то и т.н), а на втората релето, чрез което се зарежда акумулатора и се регулира волтажа. Китайците правят "спортни" електроники, дето уж увеличавали тока към свеща, подобрявали запалването и дрън, дрън - хиляда глупости. Истината е, да го караш докато ти умалее и събереш за нещо, по-голямо и истинско... Тогава може да се замислиш за тунинг. Пожелавам ти да дойде време капацитета на стокова 450-тка да не ти стига, но повярвай трябват много време, тренировки и финикийски знаци. Там вече спортните електроники не струват по 25 лв....Non scholae sed vitae discimus.
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Хора много е лошо когато не разбираш и около теб да няма такива хора.. преди да спре да подава ток към свеща имаше проблем с скоростите усещаше се мощ но едва едва върви само на зад.. След това проблемите с електрониката и се реших да го закарам в един сервиз.. но преди това за мое успокоение искам да сменя описаните части по-горе. Вече съм поръчал релето за зареждане искам съвет от Вас за ''компютъра'' както каза preskata гледам в различни сайтове са с 5 а моя е с 4 ламаринки в буската.. Проблем ли ще е ако го сменя примерно с това
Благодаря Ви за вниманието!Последно редактирано от Преслав Василев - preskata; 09-09-15, 12:17.
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Щом си решил да го караш на сервиз, НЕДЕЙ ДА СМЕНЯШ НИЩО!!! Като почнеш да пипаш където нямаш работа, така ще маскираш проблема, че дори най печените майстори просто няма да има как да го открият!!!
Можеш ли да провериш дали до индукционната бобина ходи ток, то е ясно, че на свеща няма никой, ама ако проблема е в бобината е лесно и евтино решим.Последно редактирано от Преслав Василев - preskata; 09-09-15, 12:18.
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Обаче ще те послушам след ремонта може би ще ги сменя да е с нови части..Днес пак го базиках с един приятел който се сеща малко повече от мен и разбрахме, че масата на бобината е слаба.. оправихме го с малко шкурка, но пак не запали след това отворих това електронно и личи, че е била мокра платката..
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
задължителните изводите на ЦДИ-то са:
-високоволтова зареждаща бобина - червено-черен
-датчик за запалване - бяло-син
- изход към запалителна бобина - черно-жълт
допълнителните...които могата схемно да бъдат избегнати
-маса - зелен
-изход за гасене - черно-с бяло
-маса от датчика - зелен пак
Така че крачетата могат да варират от 3 до 6 пина
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Здравейте, колеги, за да не отварям нова тема ще пиша тук. Имам проблем подобен като на колегата. Машината е Арктик Кат 400 4х4 2004, /двигател уж 1:1 Сузуки 400/ изведнъж угасна и спря да пали. Искра няма, всичко водеше към комутатора, след консултация в сервиз всичко друго е изрядно, а комутатора не могат да го проверят дали работи. Поръчах си комутатор, китайски, дават го за машината точно, но и с него нищо(допускам, че той е проблемен). Въпроса ми е как да проверя 100% комутатора ли е проблема, за да роптая на китайците, а ако има някой колега, склонен да си даде комутатора за един тест ще черпя много. Благодаря."Най-опасната фраза в езика е: "Ние винаги сме го правили по този начин."
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Какво означава "ключетата на спирачките", датчика на Хол не го намирам по ел. схема, днес по-късно ще го погледна къде точно е, благодаря."Най-опасната фраза в езика е: "Ние винаги сме го правили по този начин."
Коментар
-
От: Кое какво е - CDI и зарежащо реле
Малко за ЦДИ-то.
Абревиатурата CDI се използва за всичко що е в кутия и е свързано със запалването. Реално ЦДИ са само стари моноцилидрови 4 тактови и повечето 2 т машини. Може да се прочете из нета как действа...общо взето се зарежда един кондензатор и по електронен сигнал, изпраща мощен импулс към запалителната бобина. Волтажа е около 200-500 волта и за разлика от обикновенното запалване е опасен за живота.
-запалителна бобина за ЦДИ - образно казано е по-малка...все пак нормалната бобина прави от 12V -> 20 000V, а ЦДИ-то 200V - 20 000V
-захранване на ЦДИ - с бобинка от магнета (ясно се различава..с много тънки навивки), бобинката вдига почти 60 Волта от манивела до към 200 в обороти. Другия вариант е инвертор вграден в ЦДИ-то който се справя с тази задача 12-200волта. ЦДИ с инвертор разбраемо е доста по-голямо на габарити и се нуждае от акумулатор за да работи, докато с бобинка в магнета е напълно енергонезависима система.
-сензор - бобинка която произвежда от 2-6 волта в зависимост от оборотите
П.С. При моторите не съм срещал датчик на Хол (казват че след 10-12 хил/об е нестабилен). При моторите обикновенно датчика е VR или индуктивен...бобинка само с 2 кабела, датчика на Хол е с 3 кабела +,-, сигнал...като обикновенно се захранва с 5V от компютъра.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар