Днес установих, че въздушният ми филтър е за смяна и в следствие на четенето из нета попаднах на интересни неща, които ще ги споделя. Ако някои има да допълва нещо струва ми се темата ще е любопитна за някой.
Най-разпространени в България са Twin Air, K&N

K&N филтрите са струва ми се най-известния вариант.
Уникалната структура на К&N филтъра се състои от няколко слоя омаслен памучен плат затворен в нагънат алуминиев екран. Нагънатата структура от своя страна учеличава контактната площ с което се увеличава и количеството поет въздух до 300% повече в сравнение с хартиен филтър на квадратен инч.
Слагането на такъв филтър налага и пробиването на по-големи отвори в кутия за въздушния филтър тъй като в повечето случаи наличните са недостатъчни.

Като недостатък би могло да се каже,че при К&N преминаващия въздух е повече в сравнение с останалите това е направено с цената на по-големи отвори между порите на филтъра и съответно повечето от потребителите използващи тези филтри на офроуд машини говорят за преминаване на пепел през филтъра.
В ценово отношение са значително по-скъпи като цените започват от 120-130лв
Twin Air филтрите са изработени от два слоя пяна които са свързани един с друг, вътрешният е по-фин, а външния е по едър

Тук в сравнение с К&N няма оплаквания за преминаване на прах през филтъра плюсът при тях е, че при много от моделите на тази марка са направени въздуха да минава през целия филтър(и отгоре) а не само отстрани. Което също учеличава количеството поет въздух.

Тук цените са значително по-ниски средно 20-30лв
След покупката на филтъра идва ред и на маслото. Разнообразието от тях е голямо,съществени разлики между отделните продукти не успях да намеря ако някойзнае може да сподели.
Как се почиства филтър:
1.Изперете филтъра с нафта или препарат за почистване на филтри, гледайте от вътре да не останат полепнали болклуци


2. След това с хладка сапунена вода отстранете всички останали замърсявания. Водата НЕ трябва да е гореща за да не се разлепят отделните елементи на филтъра.

3.Старайте се да изплаквате от вътре навън

4. Оставете филтъра да изсъхне добре, ако го намажете с маслото преди да е напълно сух има опасност да запечатате влагата с което намалявате живота на филтъра и след време ще започне да се прокъсва

Омасляване на филтъра:
1. Намежете филтъра с маслото което сте взели,някои видове са наливни други са във флакони това не е от значение за краиния ефект важно е да попадне масло навсякъде.


2. Изтискайте филтъра за да отстраните излишната течност и го монтирайте.
Най-разпространени в България са Twin Air, K&N
K&N филтрите са струва ми се най-известния вариант.
Уникалната структура на К&N филтъра се състои от няколко слоя омаслен памучен плат затворен в нагънат алуминиев екран. Нагънатата структура от своя страна учеличава контактната площ с което се увеличава и количеството поет въздух до 300% повече в сравнение с хартиен филтър на квадратен инч.
Слагането на такъв филтър налага и пробиването на по-големи отвори в кутия за въздушния филтър тъй като в повечето случаи наличните са недостатъчни.
Като недостатък би могло да се каже,че при К&N преминаващия въздух е повече в сравнение с останалите това е направено с цената на по-големи отвори между порите на филтъра и съответно повечето от потребителите използващи тези филтри на офроуд машини говорят за преминаване на пепел през филтъра.
В ценово отношение са значително по-скъпи като цените започват от 120-130лв
Twin Air филтрите са изработени от два слоя пяна които са свързани един с друг, вътрешният е по-фин, а външния е по едър
Тук в сравнение с К&N няма оплаквания за преминаване на прах през филтъра плюсът при тях е, че при много от моделите на тази марка са направени въздуха да минава през целия филтър(и отгоре) а не само отстрани. Което също учеличава количеството поет въздух.
Тук цените са значително по-ниски средно 20-30лв
След покупката на филтъра идва ред и на маслото. Разнообразието от тях е голямо,съществени разлики между отделните продукти не успях да намеря ако някойзнае може да сподели.
Как се почиства филтър:
1.Изперете филтъра с нафта или препарат за почистване на филтри, гледайте от вътре да не останат полепнали болклуци
2. След това с хладка сапунена вода отстранете всички останали замърсявания. Водата НЕ трябва да е гореща за да не се разлепят отделните елементи на филтъра.
3.Старайте се да изплаквате от вътре навън
4. Оставете филтъра да изсъхне добре, ако го намажете с маслото преди да е напълно сух има опасност да запечатате влагата с което намалявате живота на филтъра и след време ще започне да се прокъсва
Омасляване на филтъра:
1. Намежете филтъра с маслото което сте взели,някои видове са наливни други са във флакони това не е от значение за краиния ефект важно е да попадне масло навсякъде.
2. Изтискайте филтъра за да отстраните излишната течност и го монтирайте.
Коментар