Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Високооктанов бензин или Octane Booster?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

    Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
    Това 1:1 V- Power+ Raceing fuel+ bardahl направо си отива към една доста стабилна смес. Аз искам да мина тънката, със 100 октанов + някакъв booster евентуално, но ако чукането поне не намалее в рамките на нормалното, ще си взема 110 или 120 октаново варелче със спортно гориво, и ще мешам със 100 октанов от бензиностанциите да имам за повече карания.

    п.п - определено съм сигурен за безвредността на добавките към горивата стига да са на достатъчно голяма и известна компания.
    - всъщност си говорим кой бензин с или без и каква добавка би бил най полезен за мотора и ниска температура на горене без детонации.
    Сашко работа май пак отива към заяждане, но кажи ми сега за чий уй ще наливаш стотици левове в резервоара и то за разходка в гората, разбирам да се пускаш на състезания ... а то за разходка сред природата!? Всяка машина гърми с почти всякакъв бензин, така че мисля, че не е болка за умиране. Пък и доколкто знам детонациите са предимно в гърнето и много малък процент се връщат към кривката.

    Сега се сещам, че ще минеш по-евтино с една приставка на кривката която улавя заблудилите се детонации (виждал съм я на Десо на Ямахата)
    Последно редактирано от Иван-бан; 21-10-10, 12:05.

    Коментар


    • #17
      От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

      Първоначално публикуван от kocha Преглед на мнение
      До колкото разбирам, при теб нещата се предвижват лека-полека към сервиза!!!

      Започваш с проверка на зацепването(агренажна верига), хлабини(колянов вал и биела) и тази компресия(12.5:1) май не е оригиналната !
      Хммм, еми може би след като пускам такава тема, двигателя ми е направен наскоро, за да съм с тази компресия! Риза, бутало, вал. Към никакъв сервиз не отиват нещата и не оспамвайте темата със излишни коментари. След като пускам тема за гориво, значи има разлика при шума и работата на мотора от различни горива, не от хлабини и ангренажната верига. Има си тип чукане на мотора, при който се тръгва към сервиза, дай съвет за тава за което говорим в момента.

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      Моята машина е с компресия 11:1, а по менуал предписват да се кара с H95.

      КТМ ли са в грешка?
      Таблицата е за американския стандарт на октаново число и е груб пример с разлики от 1 до 2 октанаспоред зависи факторите изредени в 2 поста по- горе. 11:1 е компресия повишена с около 15- 20% над нормалната и не изисква голямо октаново число, а и 95H в Австрия е може би на нивото на нашия 96ExtraForce или 98H. Но предполагам, че не караш със наистина с 95H KTM-а?
      Последно редактирано от baha; 21-10-10, 11:08.
      R 727cc BB KIT
      ZJ V8
      WK2 V6

      Коментар


      • #18
        От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

        Първоначално публикуван от Иван-бан Преглед на мнение
        Сега се сещам, че ще минеш по-евтино с една приставка на кривката която улавя заблудилите се детонации (виждал съм я на Десо на Ямахата)
        Не точно на Десо,но скоро и той ще има,определено тази кривка помога.

        http://www.youtube.com/watch?v=BYP3OcTm6ME

        Коментар


        • #19
          От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

          Първоначално публикуван от Иван-бан Преглед на мнение
          Сашко работа май пак отива към заяждане, но кажи ми сега за чий уй ще наливаш стотици левове в резервоара и то за разходка в гората, разбирам да се пускаш на състезания ... а то за разходка сред природата!? Всяка машина гърми с почти всякакъв бензин, така че мисля, че не е болка за умиране. Пък и доколкто знам детонациите са предимно в гърнето и много малък процент се връщат към кривката.

          Сега се сещам, че ще минеш по-евтино с една приставка на кривката която улавя заблудилите се детонации (виждал съм я на Десо на Ямахата)
          Еми потропването си се чува от камерата на мотора (конкретното почукване за което говорим, причинявано от същите детонации), и съответно са по- силни и по- слаби според зависи горивото което сложа. Силно се надявам левовете да не са стотици, защото в крайна сметка ще изгорят, но дали е за разходка или състезание, наточения мотор си иска своето! Няма да го чупя независимо дали как карам, заради немарливост! Пък и не е сигурно, че няма да се метна следващия сезон със някоя машина на някой competition. ;] Дайте някакво инфо и снимки за тази приставка да се ориентирам.
          R 727cc BB KIT
          ZJ V8
          WK2 V6

          Коментар


          • #20
            От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

            Считам за нужно да "пейстна" един текст:

            Степен на сгъстяване е отношението на пълния обем на един цилиндър в бутален двигател към обема на горивната камера. Тоест степента на сгъстяване показва колко пъти се смалява обемът на цилиндъра през време на такта сгъстяване. Степента на сгъстяване е конструктивен параметър на всеки двигател, който е твърдо заложен още по време на проектирането на двигателя и не се изменя с времето, амортизацията, различни добавки и др. Степента на сгъстяване не може пряко да се измери. Тя се изчислява като отношение на обеми. Компресията е диагностичен параметър на двигателя. Компресията е максималното налягане, което може да се достигне в цилиндъра без да работи двигателя при честотата на въртене на стартера. Тя зависи от степента на сгъстяване и уплътнението на цилиндъра. Дава информация за състоянието на уплътняващите елементи - клапани, сегменти, повърхност на цилиндъра. Компресията се измерва директно с компресомер. Тъй като компресията е налягане, тя пряко влияе на работата на двигателя, процесите на горене, детонации и др.

            Двигателите с по-голяма степен на сгъстяване имат по-висока компресия (когато са изправни) За разбиране принципите за повишаване на мощността и ефективността на двигателя с вътрешно горене е необходимо да се знае какво е това степен на сгъстяване, компресия и октаново число. Разсъжденията от типа, че бензин 98 е по-качествен от 95 трябва да ги забравим. Трябва да разберем, че октановото число само по себе си не е самоцел, а само един от факторите за достигане на най-добрите експлоатационни характеристики на ДВГ (двигател с вътрешно горене).

            Най-напред нека внесем яснота и да се уговорим, че компресия и степен на сгъстяване са две различни неща. Степента на сгъстяване е отношението между максималният обем на цилиндъра и минималния. С други думи, отношението на пълния обем на цилиндъра (обем на цилиндъра плюс горивната камера) към обема на тази горивна камера.

            Следователно това отношение, наричано степен на сгъстяване, грубо казано, е отношението на обема, заеман от сместа при нейното подаване в цилиндъра към обема, в който тази смес се запалва, а налягането, при което се възпламенява горивото е пропорционално на тази величина. Колкото по-голяма е степента на сгъстяване, толкова по-голямо е налягането на възпламеняваната смес. За по-голяма яснота, трябва да отбележим, че налягането не зависи само от степента на сгъстяване, но и от, например, налягането при фаза впръскване и затова налягането на възпламеняваната смес може да бъде по-малко при двигател с голяма степен на сгъстяване. Как? Например, степента на сгъстяване при турбо двигателите обикновено е по-малка от атмосферните, обаче налягането при всички други фази е съществено по-високо, защото сместа се впръсква вече в компресирано състояние.

            Компресията - това, всъщност е налягането в края на сгъстителната фаза. Практически е почти равна на налягането на възпламеняемата смес. Защо почти? Защото сместа винаги се запалва малко по-късно или по-рано от момента, в който налягането е максимално. Това "почти" се определя от ъгъла на запалване (аванс, предварение). Връщайки се към степента на сгъстяване, ще видим защо тя е така важна за достигане на ефективност и мощност на двигателя. Ето защо: работата на ДВГ се осъществява за сметка на разширяването на горивно-въздушната смес.
            Както са ни учили в училище: горещата смес се разширява, избутвайки буталото, постъпателните движения, на което, се превръщат във въртеливо движение на коляновия вал. Съответно, при голяма степен на сгъстяване движението на буталото, в рамките на което сместа може да реализира своя енергетичен потенциал се оказва по-голямо, следователно се извършва повече полезна работа. На практика това е само един от факторите, всички заедно определят термическия КПД (коефициент на полезно действие) - показател за ефективността на разширение на работното тяло в момента на изгаряне. Където гама е стойността на дискретна функция, зависеща от температурата, налягането и обема на възпламеняемата смес. Просто казано, набор от константи. Виждаме, че колкото по-голяма е степента на сгъстяване, толкова по-голям е термичния КПД. Това е опростено представяне на формулата и за получаване на максимална стойност трябва да се подбират маса параметри, където степента на сгъстяване е само един от многото, макар и важен параметър.

            Супер, вече започваме да разбираме: колкото по-голяма е степента на сгъстяване, толкова по-добре. Хайде тогава да се избавим от горивната камера, вдигайки степента на сгъстяване до небесата и ще сме щастливи. Няма да сме щастливи обаче и ето защо: работата е там, че при повишаване на налягането и температурата възникват две неприятни явления: детонация и преждевременно възпламеняване. За да можем да ги разберем напълно трябва да осъзнаем още един удивителен факт: горивната смес в ДВГ не се взривява - тя гори. При което онази гама, която споменахме по-нагоре, зависи и от скоростта на горене и от формата на фронта на възпламеняване и от температурата на пламъка. Не случайно двигателите се разработват от хора с поне две висши образования. Скоростта на горене трябва да съответства на скоростта на движение на буталото. Фронта на възпламеняване трябва да бъде еднороден и да се разпространява равно по хода на постъпателното движение. Колкото по-малка е температурата на горене, толкова по-малко загуби за топлоотвеждане. Всичко това е опростено представяне, но главната идея я схващате, нали?

            Да се върнем към детонацията и преждевременното възпламеняване. Преждевременното възпламеняване се получава когато налягането на сместа се увеличава и тя самопроизволно се запалва. Когато това стане, част от работата се губи защото вместо да се избута буталото надолу, му се пречи да завърши фазата на сгъстяване, а енергията на разширение, която остава (ако въобще остане някаква енергия) ще се използва крайно неефективно заради неразчетения профил на фронта на горене.

            Детонацията - още по-неприятен ефект, получаващ се когато възпламенената смес се взриви. След краткия момент, в който горенето се разпространява със скорост десетки сантиметри в секунда, тя изведнъж се увеличава в пъти. Това се получава под влиянието и на температурата и на налягането, а ефекта се засилва при наличието в повече на един от двата компонента на горенето. Ефект от детонациите: вместо фронт на горене, получаваме ударна вълна (по принцип е едно и също, само където скоростта на горене и температурата са в пъти по-високи при детонацията) и в следствие - рязко падане на термичния КПД и ударни претоварвания върху буталната група. А сега си представете ако в един и същи момент се получи самозапалване и детонация в момент когато буталото отива нагоре към ГМТ (горна мъртва точка). Получава се, че можем да увеличаваме степента на сгъстяване до момента в който се появят описаните ефекти. И тук стигаме до следващото понятие - октаново число. Оказва се, че различните видове горива имат различна устойчивост на самовъзпламеняване и детонации. Октановото число се явява показател на тези стойности. Колкото по-голямо е октановото число, толкова по-голяма е и устойчивостта към самовъзпламеняване и детонации. Важното е, че в повечето случаи количеството енергия, освободено от литър гориво и октановото число не са зависими.

            Да оставим теорията, с която можем да запълним няколко тома и да се обърнем към практическите въпроси от ежедневието.

            Първият разпространен въпрос е: прогарят ли клапаните, ако сипя бензин с голямо октаново число?

            Наистина, в някои случаи използването на бензин с голямо октаново число може да доведе до прогаряне на изпускателните клапани:

            Счита се, че това става заради високата температура на горене на сместа с високо октаново число. Всъщност всичко е обратното. Горивото с високо октаново число обикновено гори с по-малка температура и по-бавно. Заради скоростта на горене, която е по-ниска от разчетената може да се получи така, че на фаза впръскване през клапана вместо отработени газове се пуска още смес. Горящата смес може да се окаже и във всмукателния колектор - тогава и той ще пострада. На практика конструкцията на повечето двигатели позволява да се реализира потенциала на горивото с по-високо октаново число без ущърб за ресурса.

            Въпрос номер две: защо при използване на бензин с по-високо октаново число по свещите се образува нагар?

            Първата причина е следствие на нискокачествен бензин, на който октановото число е вдигнато посредством добавки или присадки. Втората причина - ъгъла на запалване. Ако автомобила не е екипиран със система, която автоматически регулира ъгъла на запалване, то сипването на високооктанов бензин може да доведе до образуването на нагар и загуба на мощност. Както вече споменахме, високооктановия бензин гори по-бавно, а следователно пълно изгаряне на сместа ще има при по-ранно запалване.

            Източник:
            http://www.ladaclub-bg.com/faq/102-compression
            ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

            Коментар


            • #21
              От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

              Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
              ... Но предполагам, че не караш със наистина с 95H KTM-а?
              Не знам за Генчев ама Аз само с такъв си карам, КТМ-а си трака както винаги обичайно, виж ако не трака си е за притеснение, па и той си върви със всичко, все пак сите бензини нали в един казан ги мешат у Нефтохимо, за да караш със силни бензини с добавки си иска наистина правен двигател за случая, то и Аз съм сменял сегменти ама не означава че требе да се кара само със 108октана, а за да си намалиш детонацийте си оправи първо сместа или си вземи заглушител за ауспуха ако те дразни. Доскоро му бех метнал един Вапор който отччиташе и температура на двигателя и те се въртяха между 75 и 90 градуса това ако е висока температура здраве му кажи, ако му свалиш работната температура с 5-10градуса ша хване хипотермия, и требва да можеш да го пържиш постоянно с яко каране за да е в нормални граници.

              п.п. В бившия магазин сега е за авточасти на Княжево има добавки на Бардал кат ти е мерак, само не предобрай рецептата че ще правиш познато упражнение със риза, бутало, вал.
              Последно редактирано от Tpunep; 21-10-10, 21:33.
              Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

              Коментар


              • #22
                От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                Самоцелното тъпкане на бензина с всякакви добавки, по никакъв начин не гарантира подобряване на работата на ДВГ. Купуването на "рейсингов" бензин (каквото и да означава това) и последващото му смесване с нормален и слагането на добавка, води също до неясни резултати. Рейсинговия бензин се поръчва строго индивидуално за съответния двигател, като се взимат предвид типа на ДВГ, брой цилиндри, атмосферен или не, работния обем, степента на сгъстяване, външна темп., използвано масло в двигателя и много други - списъка в бланката за поръчка е доста дълъг. Също трябва да се прецени на кой стандарт е нужно да отговаря, като за различните шампионати са различни изискванията или съответно никакви (РШМх). Лично според мен екстра форс 96 или всеки един 98 е предостатъчен за тренировки или разходки. Основното е да се намери бензиностанция в която бензинаджиите не тунинговат бензина с добавки като вода и други гадости. За състезания, всеки може да експерементира както иска.
                [SIGPIC][/SIGPIC]

                Коментар


                • #23
                  От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                  Тъй, да споделя резултата от днешния 1-ви експеримент. Литър и половина Shell V- Power Racing 100 при чист резервоар и работа на двигателя 10 минути- няма особена разлика. Добавяме 15мл Liqui Moly Octane + работа на двигателя 10- тина минути, отново няма особена разлика в спокойно положение, но се усети намаляване на потракването при вдигане на оборотите. Утре ще доизгоря останалото гориво в движение и продължавам със следващото OMV Carerra 100. Още преди да започна със изпитването на горивото върху двигателя, сипах 3- те 100- тарки в отделни чашки за да видя разликите в цвят и мирис. Shell- а и Eko- то са с абсолютно еднакъв цвят и миризма, докато OMV- то е доста по- светло, към много светло токсично зелено отива и една много приятна сладка миризма. Но заключенията ще ги направя като мина през 3- те горива. След тях, ще взема и 1 литър високооктанов 110 или 120 да видя как ще му се отрази и ако не се забележи осезаема разлика ще видя на кое гориво ще се спра. Аз съм със термометър на един от маркучите и температурата ми винаги играе между 150- 200 F според зависи дали съм на място или карам, най- често като карам в гората е на 175 F, което отговаря на 79.4 C и 150 когато съм на някоя дълга асфалтова или кална права със висока скорост, което е 65.5 C. Само като съм в калта, карам леко или на место отива към 200= 93.3 C, но не отива нагоре.
                  А за строгата индивидуалност на спортния бензин сигурно си прав, но и там разликите не са големи, защото в чуждестранния форум на модела който карам слагат каквото от където им попадне, стига да не е regular и машините им никак не плачат от това.
                  R 727cc BB KIT
                  ZJ V8
                  WK2 V6

                  Коментар


                  • #24
                    От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                    Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                    ...
                    Таблицата е за американския стандарт на октаново число и е груб пример с разлики от 1 до 2 октанаспоред зависи факторите изредени в 2 поста по- горе. 11:1 е компресия повишена с около 15- 20% над нормалната и не изисква голямо октаново число, а и 95H в Австрия е може би на нивото на нашия 96ExtraForce или 98H. Но предполагам, че не караш със наистина с 95H KTM-а?
                    До сега само 3 пъти съм опитвал с гриво с по-високо от 95H октаново число, но и 3-те пъти без никакъв, ама никакъв положителен резултат. Заедно с това зареждах и кавасакито 450 R на сина ми. Той си внушаваше, че тръгвало по-добре, но мисля, че ефекта повече е плацебо.

                    И въпроса не е в разликата м/у Хамериканския и евро стандарта в 1-2 октана, а в това, че в моя случай 11:1 трябва да е 104 според тази таблица.

                    И да споделя друг случай близък до темата: Купувам си R 19 1.8. Зареждам на Шел преди Шумен. Карам го във сервиза на Промобил за диагностика. И диагностика ме пита:
                    -Какъв бензин зареди?
                    -95 от Шел...
                    -Да не зареждате повече от там, защото е м/у 88-89 октана.
                    -От къде разбрахте? питам аз... и човека ми обяснява:
                    -Има 1 нок датчик завит на блока, той "слуша" за детонации и ако има такива компа променя ъгъла на предварението... и според тоя ъгъл смятам, че горивото е около 88-89 октана...
                    После многократно пробвах с различни горива и при този автомобил наистина се усещаше разлика в динамиката.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #25
                      От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                      И аз искам да споделя от моя опит от двата китаеца и двата с 95 не вървят както трябва и цапат свеща но с толкова прословутия 96 Екстра форс на Петрол просто нямат никакви ядове. След запушване на карба с тиняк след 7-8 пълненя на колонката винаги спазвам правилото сипи в туба или шише защото има всякакви боклуци в бенза оставям го дасе утаи поне няколко дена и тогава сипвам и почти винаги на дъното остава мътно и много пъти по малко вода.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                        След приключилия тест номер 2 със 100 октанов от OMV резултатът е следния- Разлика в ускорението от Shell- овия се усеща в полза на OMV- то, обаче при запален двигател в покой, звука който се чува от гърнето е различен. Нямах много време за по- подробен тест, но тия дни ще го доизгоря и ще кажа сигурния резултат. При Shell- овия отзад работата на двигателя си се "чуваше" гладко и без покихвания, докато при OMV- то определено се чуваха доста покихвания от ауспуха, иначе мотора си работеше нормално. Мисля да сложа 100мл спирт в резервоара да обере каквато вода има и да я разкара и след това ще продължавам с Еко- вия.
                        R 727cc BB KIT
                        ZJ V8
                        WK2 V6

                        Коментар


                        • #27
                          От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                          Мисля да обобщя на кое гориво се спрях и каква ми е сместа с която карам. 100 октановите вършат доста добра работа и без добавка, но не минават представянето на сместа която правя в момента и която ми излиза доста по- евтина от колкото 100 октанов на пазарна цена + допълнителни средства за octane booster-и. Вече карам с червен бензин 98 октана директно доставян от Лукойл НХ Бургас за използване от фирма "N" и знам, че горивото е най- качественото предлагано у нас, без каквито и да е примеси, води и измислени материали и го взимам за без пари. Към него добавям Castrol TBE разтворимо в съотношение 1: 1000 литра, демек 10мл на 10 литра или 13 мл на пълен резервоар измерен с капкомер http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=65 Течността е много тъмно синя и оцветява червеня бензин като прави сместа лилава. Като към тази смес прибавям и 1 до 5 мл Оctane Booster в пълния резервоар. От както правя тази "отвара" не съм чул детонации, пукане в ауспуха при пускане на газта, бензина има страхотно изгаряне и съответно работата и ускорението на двг му е идеално. 100 октанов сипвам веднъж- два на 5 пъти и правя същата смес. По отношение на бензините 100 бих казал, че няма огромна разлика, но гледайте да не е от бензиностанцията на "бай миле". Остава ми да погледна клирънса на клапаните и евентуално ако не се налага да се настройват, да погледна карбураторите, защото много рядко, но се случва при пълна газ на някое по- равно място например на 3-та или 4-та да тръгне и след 2 секунди да заглъхне и после да пак всичко е наред. Но това по- нататък ще го гледам. За сега съм много доволен от сместа®.
                          R 727cc BB KIT
                          ZJ V8
                          WK2 V6

                          Коментар


                          • #28
                            От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                            Попринцип карам с 95 реших да сложа веднъж 96 + октанов боостер и какво стана.... имах 2 литра и налях колкото се налива за 15 литра карах около 1 км не осетих никаква разлика отидах налях 98 и отново не открих никаква разлика.... тъка че той мотора като си има раз си я има и с по слаб бензин....

                            Коментар


                            • #29
                              Re: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                              Прав си до накъде, но в случая говорим за Big Bored мотор, при който всичко трябва да е точно за да изтискаш максимума и вярвай ми тоя мотор има доста сила и горивото/ сместа с която караш се усеща. Не случайно правих няколко теста и се спрях на посочения по- горе. Ако разликата не е толкова при ускорение то определено при работа, звук и горене на/в двг се усеща. 95 никога няма да сипя, споменал съм защо.
                              R 727cc BB KIT
                              ZJ V8
                              WK2 V6

                              Коментар


                              • #30
                                От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                                Пробвах едно Убаво бензче (подарък)

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C12 racing fuel.jpg
Прегледи:1
Размер:73.8 КБ
ID:5262090

                                ..."само" 108 октана (оловен) е
                                Човека се занимава с драг рейсинг предимно и ми даде малко C 23 (120 октана )...естествено го пробвах на неговото АТВ (мнооого наточено) и имах чуството,че ще изпуши.
                                Малко са скъпички,ако не се занимаш професионално...
                                http://www.vpracingfuels.com/page469675.html

                                Каза ми,че четиритактовите мотори обичали повече безоловния...ето ги и тях
                                http://www.worldwideracingfuels.com/...46&startpage=0
                                Николай Миланов

                                "Fear. Fear attracts the fearful… the strong… the weak… the innocent… the corrupt. Fear. Fear is my ally."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X