Чудя се от известно време, кой е по- добрият вариант за избягване на детонации и чукане на bored/ tunned двигател. 110 и 120 октановия бензин го продават над 6 лева литъра, а той при всички случаи ще е най- добрият вариант за този тип двигатели, но пък за 50 литра трябва да си дадеш 300 лева, което ще стигне за около 4- 5 карания. За това, каква е алтернативата. При всички случаи говориме за добавка на разпространения вече по бензиностанциите 100 октанов. Има 2 добри бустера- на Bardahl и Liqui Moly. 1- вия е 500мл опаковка и струва 16-17 лева, а 2-рия е 150мл и струва 9 лева. В характеристиките и на двата се казва, че покачват октановото число с минимум 2 до 5 единици и предотвратява детонациите и чукането в мотора. Та от 100 октановите, кой според вас е по- добър за машините, защото в автомобилните форуми, имаше мнения от а-я. Сравняваме OMV Carerra 100, Shell V- Power Racing и EKO Kinitron 100. И след това, дали Octane Booster- а ще свърши работата която производителя казва, като в най- добрия случай октановото число, ще стане 105 и детонациите ще намалеят или изчезнат? Като имаме предвид, че тази таблица важи в щатите, а H89 бензин там, отговаря на H95 в Европа:
Compression / Octane Number
Ratio / Requirement ( Full Throttle )
5:1 - 72
6:1 - 81
7:1 - 87
8:1 - 92
9:1 - 96
10:1 - 100
11:1 - 104
12:1 - 108
Вие как се борите с чукането от нискооктановия бензин? В случая компресията при мен е 12.5: 1. Мисля тия дни да започна с експериментите, с празнен резервоар и по 500мл от всеки от 3-мата производители, предлагащи 100 октанов бензин заедно с добавката Octane Plus на Liqui Moly. Надявам се да има разултат, не очаквам детонациите да изчезнат напълно, но поне да намалеят оптимално. Ако не се получи, ще трябва да си взема 50 литра варелче със 120 октанов и да го мешам 1:1 със 100 октановия от бензиностанциите, за да ми стигне за 10тина карания...
Compression / Octane Number
Ratio / Requirement ( Full Throttle )
5:1 - 72
6:1 - 81
7:1 - 87
8:1 - 92
9:1 - 96
10:1 - 100
11:1 - 104
12:1 - 108
Вие как се борите с чукането от нискооктановия бензин? В случая компресията при мен е 12.5: 1. Мисля тия дни да започна с експериментите, с празнен резервоар и по 500мл от всеки от 3-мата производители, предлагащи 100 октанов бензин заедно с добавката Octane Plus на Liqui Moly. Надявам се да има разултат, не очаквам детонациите да изчезнат напълно, но поне да намалеят оптимално. Ако не се получи, ще трябва да си взема 50 литра варелче със 120 октанов и да го мешам 1:1 със 100 октановия от бензиностанциите, за да ми стигне за 10тина карания...
Коментар