Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Високооктанов бензин или Octane Booster?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Високооктанов бензин или Octane Booster?

    Чудя се от известно време, кой е по- добрият вариант за избягване на детонации и чукане на bored/ tunned двигател. 110 и 120 октановия бензин го продават над 6 лева литъра, а той при всички случаи ще е най- добрият вариант за този тип двигатели, но пък за 50 литра трябва да си дадеш 300 лева, което ще стигне за около 4- 5 карания. За това, каква е алтернативата. При всички случаи говориме за добавка на разпространения вече по бензиностанциите 100 октанов. Има 2 добри бустера- на Bardahl и Liqui Moly. 1- вия е 500мл опаковка и струва 16-17 лева, а 2-рия е 150мл и струва 9 лева. В характеристиките и на двата се казва, че покачват октановото число с минимум 2 до 5 единици и предотвратява детонациите и чукането в мотора. Та от 100 октановите, кой според вас е по- добър за машините, защото в автомобилните форуми, имаше мнения от а-я. Сравняваме OMV Carerra 100, Shell V- Power Racing и EKO Kinitron 100. И след това, дали Octane Booster- а ще свърши работата която производителя казва, като в най- добрия случай октановото число, ще стане 105 и детонациите ще намалеят или изчезнат? Като имаме предвид, че тази таблица важи в щатите, а H89 бензин там, отговаря на H95 в Европа:

    Compression / Octane Number
    Ratio / Requirement ( Full Throttle )
    5:1 - 72
    6:1 - 81
    7:1 - 87
    8:1 - 92
    9:1 - 96
    10:1 - 100
    11:1 - 104
    12:1 - 108

    Вие как се борите с чукането от нискооктановия бензин? В случая компресията при мен е 12.5: 1. Мисля тия дни да започна с експериментите, с празнен резервоар и по 500мл от всеки от 3-мата производители, предлагащи 100 октанов бензин заедно с добавката Octane Plus на Liqui Moly. Надявам се да има разултат, не очаквам детонациите да изчезнат напълно, но поне да намалеят оптимално. Ако не се получи, ще трябва да си взема 50 литра варелче със 120 октанов и да го мешам 1:1 със 100 октановия от бензиностанциите, за да ми стигне за 10тина карания...
    Последно редактирано от baha; 20-10-10, 10:56.
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

  • #2
    От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

    Аз карам с Shell V-power Racing + малко спортен бензин.
    От OMV съм най-недоволен отвратителен е, Eco бензина също не е лош и до колкото знам всъщност е 102 октана.

    Коментар


    • #3
      От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

      Табличките със сгъстяването и октановото число са силно условни, необходимото октаново число зависи от 100 неща - температура на въздуха, на двигателя, качество на сместа, нагар, състояние на свещта, както и от конструкцията на горивната камера. Също така, пренастройката на момента на запалване прави чудеса.

      Бензините: моята лека кола след няколко шлайфа на главата е чудесен октан-анализатор. С обичайната си настройка чука на всякакви купешки бензини, но най-малко - на А98 от Лукойл. С метан (О.Ч.=120) работи добре.

      Към добавките съм силно скептичен - качеството им даже и официално не се контролира. Сигурните средства са бензол, ксилол и толуол. Тях използват и в рафинериите.

      Откъде го вземате този "спортен" бензин?

      Коментар


      • #4
        От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

        Аз го вземам от един рали състезател от София,забравих как му беше името.
        Пробвал съм и със добавка и започва много да загрява ...не става с добавка при мен.
        Иначе спортното гориво определено пази двигателя,при изгарянето отделя по ниска температура и няма детонации,но е много отровен и летлив.

        Коментар


        • #5
          От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

          Прав си за нещата които изреди, но октановото число там мърда с до 2 единици според зависи височина, въздух, температура. А добавките на фирми като Liqui Moly и Bardahl, както и на други известни производители ако не помагат, то със сигурност не вредят на двигателя, но в 95% след използването им, хората споделят, че се усеща положителен ефект! Последното каране бях с Лукойл 98 и все ще има в резервоара такъв, който мисля да го източа, защото си чука стабилно. Има много противоречиви мнения относно 3-те 100тарки, но май OMV почти всички го слагат на последно място. Днес взех и от 3-те по 1.5L, 100 октанов бензин и утре започвам тестовете на сух резервоар. Надявам се да има ефект иначе трябва да взимам и аз от състезателното гориво. Ще видим при кой бензин, ще има най- малко детонации. Първо ще ги пробвам чисти с 200мл в резервоара, след това с добавката. А ти в какво съотношение разреждаш V- Power- а със спортния бензин?
          Последно редактирано от baha; 20-10-10, 19:23.
          R 727cc BB KIT
          ZJ V8
          WK2 V6

          Коментар


          • #6
            От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

            Аз пък карам само с бензин на ОМВ и от него съм най-доволен. От ЕКО-то съм най-разочарован. На Лук Ойл съм пробвал и изобщо не ми се коментира. Разлика в безина съм намирал не в чукане на двигателя а в отслабващата мощ при изкачвания и глъхнене при ряко потегляне.
            Състезателен бензин под 6-7eur не съм срещал, поне добър.
            Добавките на Лики Моли не съм пробвал, но на Бардал съм тествал и продължавам да карам с тях. Карам с само с октан бустера които овеличава октана от 5 до 7 пункта и струва малко повече от горе написаното. Доволен съм от него, но не бих казал че има "голям ефект" просто съм задължен да го ползвам.

            За един двигател "сток" да сложиш рейсингов бензин е като да си го отписъл. Може октан бустер и то от по слабите.

            ...така съм чул.

            Коментар


            • #7
              От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

              1 кум 1 и добавям съвсем малко добавка на Bardahl

              Коментар


              • #8
                От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение
                Аз пък карам само с бензин на ОМВ и от него съм най-доволен. От ЕКО-то съм най-разочарован. На Лук Ойл съм пробвал и изобщо не ми се коментира. Разлика в безина съм намирал не в чукане на двигателя а в отслабващата мощ при изкачвания и глъхнене при ряко потегляне.
                Състезателен бензин под 6-7eur не съм срещал, поне добър.
                Добавките на Лики Моли не съм пробвал, но на Бардал съм тествал и продължавам да карам с тях. Карам с само с октан бустера които овеличава октана от 5 до 7 пункта и струва малко повече от горе написаното. Доволен съм от него, но не бих казал че има "голям ефект" просто съм задължен да го ползвам.

                За един двигател "сток" да сложиш рейсингов бензин е като да си го отписъл. Може октан бустер и то от по слабите.

                ...така съм чул.
                Ааа то заради това ли издухваш ватата на 2 карания

                Коментар


                • #9
                  От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                  Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                  добавките... със сигурност не вредят
                  Не бих бил толкова сигурен.

                  Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение
                  Разлика в безина съм намирал не в чукане на двигателя а в отслабващата мощ при изкачвания и глъхнене при ряко потегляне.
                  Това обаче са други характеристики на бензина (или настройки на двигателя спрямо него), а тук си говорим за октаново число.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    ...
                    Това обаче са други характеристики на бензина (или настройки на двигателя спрямо него), а тук си говорим за октаново число.
                    Ти какво караш, къде и какво си тествал?

                    пп ... и тук си говорим кои бензин с коя добавка би бил най-подходящ!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                      С вашите двигатели сте за 100% спортно гориво,което не е бензин.Всичко останало е компромис,които просто не е за състезателни машини.Няма Еко,лук-Оил или ОМВ.Нищо стандартно не гори с ниска температура и определено пържи моторчетата ви.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                        Това 1:1 V- Power+ Raceing fuel+ bardahl направо си отива към една доста стабилна смес. Аз искам да мина тънката, със 100 октанов + някакъв booster евентуално, но ако чукането поне не намалее в рамките на нормалното, ще си взема 110 или 120 октаново варелче със спортно гориво, и ще мешам със 100 октанов от бензиностанциите да имам за повече карания.

                        п.п - определено съм сигурен за безвредността на добавките към горивата стига да са на достатъчно голяма и известна компания.
                        - всъщност си говорим кой бензин с или без и каква добавка би бил най полезен за мотора и ниска температура на горене без детонации.
                        R 727cc BB KIT
                        ZJ V8
                        WK2 V6

                        Коментар


                        • #13
                          От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                          На "разачките"сме слагали смес от най високия октан в търговската мрежа + 50% повече бардал от предписаното максимално и ... много огън. Тромавите свещенни крави побе-с-с-няват.
                          Нямаше биели на плаца.
                          На мотора му харесва да работи със силно гориво.
                          ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                          Коментар


                          • #14
                            От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                            Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                            Това 1:1 V- Power+ Raceing fuel+ bardahl направо си отива към една доста стабилна смес. Аз искам да мина тънката, със 100 октанов + някакъв booster евентуално, но ако чукането поне не намалее в рамките на нормалното, ще си взема 110 или 120 октаново варелче със спортно гориво, и ще мешам със 100 октанов от бензиностанциите да имам за повече карания.

                            п.п - определено съм сигурен за безвредността на добавките към горивата стига да са на достатъчно голяма и известна компания.
                            - всъщност си говорим кой бензин с или без и каква добавка би бил най полезен за мотора и ниска температура на горене без детонации.
                            До колкото разбирам, при теб нещата се предвижват лека-полека към сервиза!!!

                            Започваш с проверка на зацепването(агренажна верига), хлабини(колянов вал и биела) и тази компресия(12.5:1) май не е оригиналната !
                            Eвгени Филчев
                            Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Високооктанов бензин или Octane Booster?

                              Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                              ..Като имаме предвид, че тази таблица важи в щатите, а H89 бензин там, отговаря на H95 в Европа:

                              Compression / Octane Number
                              Ratio / Requirement ( Full Throttle )
                              5:1 - 72
                              6:1 - 81
                              7:1 - 87
                              8:1 - 92
                              9:1 - 96
                              10:1 - 100
                              11:1 - 104
                              12:1 - 108

                              ...
                              Моята машина е с компресия 11:1, а по менуал предписват да се кара с H95.

                              КТМ ли са в грешка?
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X