Както вече бяхме обявили, за 24.01.09 - организирахме малко по-дълго каране - София-Говедарци.
Времето се затопли, снега се постопи, прогнозата беше почти да не вали - каво по хубаво от това за яко каране.
Сигурно и затова се събрахме в началото 15 а после 17 човека.
След тръгването от омв Горубляне веднага започнаха непрдвидените спирания - откачи се задно колело от главната гайка на кфх-а.
Малко по-късно над Железница - изкривихме кормилна щанга на друг кфх. Но процедурата беше отработена и изправянето отне 15на минути.
Е, да не забравяме и изчакванията за укрепването и връзването на "куфара" на аутлендера - даже последните в колоната го събираха.
Така с тези многократни спирания, нашата голяма група се движеше вече извън график. На бензиностанцията В Белчин бяхме към 13 часа.
Ето и снимките до там
Я, атв с резервна гума....готово за дакар..
А, оттук е изхвърчала ........
Водача се чуди къде е групата, а тя търси гайката - из поляната....
Друга гайка явно ще се купува...
малко каране...докато
В това живописно улейче - кормилна щанга за изправяне
Вече по трасето - интересен речен тунел под пътя...
Е, някои не изкачиха снежния наклон от раз...
Същата река по-нагоре..
Да, натам сме...
Доста сериозна колона
Брей, къде е края ....
Не, това не е последния, има още двама - те се занимават с куфара..
докато чакаме, "чистофайниците" решиха да се поизкъпят - вижте как
И ето става чито чист - трябва да го патентоваме този метод за отъркалване в сняг .... работи
След това нямаше нещо особено до зареждането с гориво.
На бензиностанциата разбрахме че идва и "тежката артилерия" - Еди, Сашо, Краси....
Разбира се те поведоха групата към село Клисура - от там беше трака за Говедарци.
За всеобща радост, Еди намери по-интересни места за изкачване от скучните пътеки.
Аз докато извадя апарата да снимам, повечето изкатериха това леко екстримче. За съжаление, този колега малко се уплашаи за страничния наклон и.....с няколко странични салта атв-то се паркира в долчето. Атв-иста - без поражения, атв-то - изкривена кормилна щанга. Ето процеса от падането:
Реших че отгора ще има по-добра видимост...
Следващите изкачващи..
"Обмислящи".....
Алтернативен маршрут..
И други тръгват по алтернативния...
Ама виждат нещо под храста и решават да го видят...
Други карат по основния път
По алтернативния - трафик...
Малко помощ..
Еди е доволен, че са го избутали.... за разлика от всички наблюдатели на събитието
После нали се сещате кой ще го изкара....
Нвма да го сбъркате Еди...
докато се събере групата на билото, Еди изора поляната с каквото му падне - мотор, атв.....
Слалом между малки борчета - нова дисциплина от 2009 г....
позираме....
Тук се взеха няколко решения:
Групата на Еди тръгна да се прибира, защото не искаха да се борят със снега по северните склонове - доста правилно решение както се убедихме в последствие...
Групата с 2х2 - се прибира по друг маршрут + обяд....гладни бяха
Ние - ПРОДЪЛЖАВАМЕ....
Ние - 2 ренегада, 1 аутлендер и 1 кфх
Е, кой то кара по пътя, тук излизаме от първия сектор от трака - девствен сняг, с много вода отдолу и дълбоки коловози....
Последва второ минаване извън трака ....
кфх се върна заради ОГРОМНИ коловози пълни с лед и вода, жълтия ренегад го придружи по основния трак.
Ние Илко решихме да издрапаме.....След минаване из коловозите /с малко взаимно дърпане/, стигнахме някаква просека, уж път, но след 10 мин изкачване на супер стръмен ЗАСНЕЖЕН баир, разбрах че няма изход нагоре....Върнахме се ....не питайте как се обръща на обратно атв на 45-60 % наклон....и сняг....
Когато се събрахме с другите двама, Марин/кфх/ беше започнал да се изнервя - мокър, студено, заснежено...без водач...
След успокояване решихме да съкратим пътя - просто да слезнем обратно по трака на Белчин...
Да, ама.....по билото ни чакаха още много давствени преспи....с омекнал дълбок сняг с коричка...
А, нали знаете - кфх е 2х2
Тук виждате уникалната система 3 в едно - на влакче - 2 атв-та на заден, 1 на пред...
Марин - не че е почти паникьосан как ще се измъкнем....
Аз командвам влакчето - напред.....не, не....назаден...не, сега напред...
Тръгна....ура
Аз ходех отпред да проправям пътя....но на такива места трябваше да търся алтернативни маршрути под някои борчета или където се вижда висока трева и храсти с по-малко сняг...
На билото и аз се замислих сериозно какво ще правим - там очертание на пътечката просто няма....равно е, а снега.........до кръста.....забравихме си веригите този ден.../добре че другите не знаеха това/
Докато се борех сам с преспите / другите дърпаха Марин/, оставих атв-то и обиколих района - 150 -200м в снега до кръста - и за мое щастие окрих мястото на трака....
Ето това ни чакаше, но беше на спускане вече....
Докато чаках групата да се събере - да снимам това .....
По- надолу....
Държа да отбележа, Че Марин геройски преодоля всичките несгоди и доказа че няма непреодолими гадости....
Мисля че тази снимка го показва....
Нямам повече снимки.
Апарата сигурно ще е за ремонт...от калта и водата....
Брифно - какво стана...
На асфалта в Белчин решихме да не се прибираме по асфалт а по черно...без да зарежедаме....
Н О Щ
На Марин му падна единия фар....
Трака ни отведе в едно поделение - мислехме запуснато, но после изкочи един с пушка ....след остри преговори се разбрахме...връщаме се...обикаляхме по неизвесни пътечки - оказа се много идеална - ще я отбележа после къде е ....
Плана - мястото където закъсахме на 10.01 в студа...Сега не е такъв студ и снега се е поразтопил но за сметка на това всичко е като блато - огромни локви с вода и лед...
Пътеката на трака се губи....ние търсим алтернативи....стигаме до Обсерваторията....айде до Плана обратно....
бензина свършва...караме на изпарения...вир вода пак замръзваме...постепенно...Бистрица, гориво....София...22:30 пароструйка...за атв и атвисти....
После аз сауна....Леко размазан...
Един перфектен ден...))))))
Времето се затопли, снега се постопи, прогнозата беше почти да не вали - каво по хубаво от това за яко каране.
Сигурно и затова се събрахме в началото 15 а после 17 човека.
След тръгването от омв Горубляне веднага започнаха непрдвидените спирания - откачи се задно колело от главната гайка на кфх-а.
Малко по-късно над Железница - изкривихме кормилна щанга на друг кфх. Но процедурата беше отработена и изправянето отне 15на минути.
Е, да не забравяме и изчакванията за укрепването и връзването на "куфара" на аутлендера - даже последните в колоната го събираха.
Така с тези многократни спирания, нашата голяма група се движеше вече извън график. На бензиностанцията В Белчин бяхме към 13 часа.
Ето и снимките до там
Я, атв с резервна гума....готово за дакар..
А, оттук е изхвърчала ........
Водача се чуди къде е групата, а тя търси гайката - из поляната....
Друга гайка явно ще се купува...
малко каране...докато
В това живописно улейче - кормилна щанга за изправяне
Вече по трасето - интересен речен тунел под пътя...
Е, някои не изкачиха снежния наклон от раз...
Същата река по-нагоре..
Да, натам сме...
Доста сериозна колона
Брей, къде е края ....
Не, това не е последния, има още двама - те се занимават с куфара..
докато чакаме, "чистофайниците" решиха да се поизкъпят - вижте как
И ето става чито чист - трябва да го патентоваме този метод за отъркалване в сняг .... работи
След това нямаше нещо особено до зареждането с гориво.
На бензиностанциата разбрахме че идва и "тежката артилерия" - Еди, Сашо, Краси....
Разбира се те поведоха групата към село Клисура - от там беше трака за Говедарци.
За всеобща радост, Еди намери по-интересни места за изкачване от скучните пътеки.
Аз докато извадя апарата да снимам, повечето изкатериха това леко екстримче. За съжаление, този колега малко се уплашаи за страничния наклон и.....с няколко странични салта атв-то се паркира в долчето. Атв-иста - без поражения, атв-то - изкривена кормилна щанга. Ето процеса от падането:
Реших че отгора ще има по-добра видимост...
Следващите изкачващи..
"Обмислящи".....
Алтернативен маршрут..
И други тръгват по алтернативния...
Ама виждат нещо под храста и решават да го видят...
Други карат по основния път
По алтернативния - трафик...
Малко помощ..
Еди е доволен, че са го избутали.... за разлика от всички наблюдатели на събитието
После нали се сещате кой ще го изкара....
Нвма да го сбъркате Еди...
докато се събере групата на билото, Еди изора поляната с каквото му падне - мотор, атв.....
Слалом между малки борчета - нова дисциплина от 2009 г....
позираме....
Тук се взеха няколко решения:
Групата на Еди тръгна да се прибира, защото не искаха да се борят със снега по северните склонове - доста правилно решение както се убедихме в последствие...
Групата с 2х2 - се прибира по друг маршрут + обяд....гладни бяха
Ние - ПРОДЪЛЖАВАМЕ....
Ние - 2 ренегада, 1 аутлендер и 1 кфх
Е, кой то кара по пътя, тук излизаме от първия сектор от трака - девствен сняг, с много вода отдолу и дълбоки коловози....
Последва второ минаване извън трака ....
кфх се върна заради ОГРОМНИ коловози пълни с лед и вода, жълтия ренегад го придружи по основния трак.
Ние Илко решихме да издрапаме.....След минаване из коловозите /с малко взаимно дърпане/, стигнахме някаква просека, уж път, но след 10 мин изкачване на супер стръмен ЗАСНЕЖЕН баир, разбрах че няма изход нагоре....Върнахме се ....не питайте как се обръща на обратно атв на 45-60 % наклон....и сняг....
Когато се събрахме с другите двама, Марин/кфх/ беше започнал да се изнервя - мокър, студено, заснежено...без водач...
След успокояване решихме да съкратим пътя - просто да слезнем обратно по трака на Белчин...
Да, ама.....по билото ни чакаха още много давствени преспи....с омекнал дълбок сняг с коричка...
А, нали знаете - кфх е 2х2
Тук виждате уникалната система 3 в едно - на влакче - 2 атв-та на заден, 1 на пред...
Марин - не че е почти паникьосан как ще се измъкнем....
Аз командвам влакчето - напред.....не, не....назаден...не, сега напред...
Тръгна....ура
Аз ходех отпред да проправям пътя....но на такива места трябваше да търся алтернативни маршрути под някои борчета или където се вижда висока трева и храсти с по-малко сняг...
На билото и аз се замислих сериозно какво ще правим - там очертание на пътечката просто няма....равно е, а снега.........до кръста.....забравихме си веригите този ден.../добре че другите не знаеха това/
Докато се борех сам с преспите / другите дърпаха Марин/, оставих атв-то и обиколих района - 150 -200м в снега до кръста - и за мое щастие окрих мястото на трака....
Ето това ни чакаше, но беше на спускане вече....
Докато чаках групата да се събере - да снимам това .....
По- надолу....
Държа да отбележа, Че Марин геройски преодоля всичките несгоди и доказа че няма непреодолими гадости....
Мисля че тази снимка го показва....
Нямам повече снимки.
Апарата сигурно ще е за ремонт...от калта и водата....
Брифно - какво стана...
На асфалта в Белчин решихме да не се прибираме по асфалт а по черно...без да зарежедаме....
Н О Щ
На Марин му падна единия фар....
Трака ни отведе в едно поделение - мислехме запуснато, но после изкочи един с пушка ....след остри преговори се разбрахме...връщаме се...обикаляхме по неизвесни пътечки - оказа се много идеална - ще я отбележа после къде е ....
Плана - мястото където закъсахме на 10.01 в студа...Сега не е такъв студ и снега се е поразтопил но за сметка на това всичко е като блато - огромни локви с вода и лед...
Пътеката на трака се губи....ние търсим алтернативи....стигаме до Обсерваторията....айде до Плана обратно....
бензина свършва...караме на изпарения...вир вода пак замръзваме...постепенно...Бистрица, гориво....София...22:30 пароструйка...за атв и атвисти....
После аз сауна....Леко размазан...
Един перфектен ден...))))))
Коментар