Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Историите на марките.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Историите на марките.

    Винаги съм се питал, как са създадени водещите марки, как са се развивали и как са постигнали днешните резултати. Предполагам че материала е интересен и ще бъде полезен за много хора.


    Автора на текстовете е
    e-motocafe.net



    Сузуки е още един производител от „Голямата четворка" на мотоциклетната индустрия. Сега Suzuki Motor Corporation е мултинационална корпорация, но в своите корени и същност тя, също както останалите членове на „Голямата четворка", е японска. Седалището на компанията е в Хамамацу, префектура Шизуока - родното място на нейния основател Мичио Сузуки (интересен е фактът, че от Хамамацу водят началото си още Yamaha Motor Corporation. Ето защо Хамамацу е известен като „града на мотоциклетите".
    Мичио Сузуки е роден през далечната 1887 година в Хамамацу, Япония. В младежките си години той бил умел дърводелец, а се отличил и като предприемчив човек. На 22-годишна възраст, през 1909-та, г-н Сузуки конструирал педално-задвижван дървен тъкачен стан и започнал да го продава. Същата година е основана компанията Сузуки (Suzuki Loom Company). Така, формално, е поставено началото на тази могъща в мотоциклетния свят марка - с производството на тъкачни станове. През следващите години Мичио Сузуки усъвършенства своята продукция и подпомага силно развитата текстилна промишленост на Япония по онова време. Бизнесът му процъфтява и находчивият японец разбира, че времето на дребния семеен бизнес е отдавна отминало. Новата действителност го изправя пред нуждата от капитал, за да може компанията да разшири дейността си и да посрещне нарасналите нужди на текстилния сектор. Решението на Сузуки е да излезе на стоковата борса, което става реалност през март 1920 година. Тази дата се счита за рожденната на Suzuki Motor Corporation каквато я познаваме днес. Неслучайно компанията отбеляза своя 80-ти юбилей през 2000 година.

    Пътят към промяната


    След реорганизацията и преобразуването на компанията от 1920 година нужният капитал е събран, а Мичио Сузуки става президент на Suzuki Loom Manufactoring Company. Последвалите 15 години са облечени в безспорен търговски успех, въпреки който Сузуки вижда необходимостта от разнообразяване на продуктовия асортимент. Той започва да търси нови възможности и след известен проучвателен период стига до разбирането, че най-добрият продукт за японския пазар би бил лекият автомобил. Наблюденията върху потребителското търсене подсказват това и към 1937 година стартира проекта. В рамките на две години Сузуки вече са готови с няколко прототипа на малък компактен автомобил. Тези разработки са оборудвани с тогава смятания за иновативен 4-тактов 4-цилиндров двигател с течно охлаждане и капацитет около 800 куб. см. Този агрегат е бил способен да развие мощност от 13 к.с.



    С началото на Втората Световна война обаче, плановете на Сузуки пропаднали, понеже правителството заклеймило пътническите автомобили за цивилни лица като „ненужно удобство". В течение на войната производствените мощности на Сузуки навярно са използвани по един или друг начин, за да подпомогнат военните усилия на Империята. След края на враждебните действия Сузуки първоначално отново започват с производството на тъкачни машини. Това се дължи на факта, че САЩ разрешават доставките на памук за Япония. Бъдещето изглежда светло, но за кратко, защото пазара на памук се срива през 1951 година. Това икономическо обстоятелство изправило Сузуки пред старите им планове за навлизане в автомобилната индустрия. Нуждата на населението от удобен и надежден личен транспорт след войната била още по-голяма. Този път нечия чужда изобретателност ги изпреварва - различни фирми започват да предлагат малки газови двигатели, пригодени за велосипеди. На гребена на това явление - моторизирания велосипед - Сузуки се впускат в първата си двуколесна авантюра. Проектиран да бъде евтин и лесен за поддръжка през 1952 година на бял свят идва Сузуки „Power Free". Той представлявал горе-долу обикновен велосипед с прикачен 36-кубиков двутактов двигател. Само че Сузуки добавили доза гениалност, като сложили скоростна кутия с двойно зъбно колело, позволяваща преминаването от режим в режим, т.е. водачът можел да избира между въртене на педалите, изцяло двигателно задвижване или комбинация от двете. Нововъведението на японците се оказало истинска инженерна революция, такава че патентния офис на новото демократично японско правителство отпуснало на Сузуки финансова субсидия, за да продължат с научноизследователската си работа в тази посока. Следващата година (1953) е създаден и вторият мотопед с марка Сузуки - „Diamond Free", който донася и първата порция състезателна слава за компанията. Печелят състезанието за изкачването на връх Фуджи


    До 1954 година Сузуки вече изцяло са преустройли своето производство и от конвейра слизат по 6000 мотопеда на месец, а компанията официално е преименувана на Suzuki Motor Corporation. Пак през 1954-та японците пускат в продажба „Colleda CO", считан за първия им „истински" мотоциклет. Той е задвижван от 90-кубиков едноцилиндров четиритактов двигател. Моделът се оказва много популярен. Успехът окуражава инженерите и през 1955-та е създаден още по-успешен автомобил - „Suzulight".


    Първият мотоциклет на Сузуки


    Дебюта на „Colleda COX" - 125-кубикова осъвременена версия на „Colleda CO" - също е през 1955 година. Представен е и „Colleda ST" - двутактова версия на радушно приетия „Colleda CO". Тези модели на Сузуки се продават с голям успех цели пет години. Когато, през месец май 1959 година, последните модели „Colleda" биват снабдени с електрически стартер, мотоциклетният свят се удивлява на Сузуки още веднъж. Европейските производители са в потрес, защото всички знаят, че японците не са пионери в конструирането на мотоциклети. Сойчиро Хонда създава първия японски мотоциклет едва през 1947 година, а по времето, когато Мичио Сузуки усъвършенства тъкачните си станове, в Европа и САЩ от десетилетия съществуват марки като Norton, Husqvarna, Royal Enfield, Peugeot, Harley-Davidson, Indian и др.. Ние всички добре знаем обаче, какво се случва след Втората Световна война - японските производители завладяват света на двуколесните.

    ъзход и пак възход


    Сузуки продължават да надграждат върху своите постижения и през 60-те години на 20 век марката се увенчава със състезателна слава, не без заслугите на немецът Ернст Дегнер. След бягството си от ГДР Дегнер донася до знанието на Сузуки тайната за разширената горивна камера на MZ. Именно това разкритие стои в основата на последвалите успехи за Сузуки. Използвайки немската технология, в периода 1962-1967 година, японците печелят пет последователни титли в най-ниския 50-кубиков клас на Световния мотоциклетен шампионат, допълнени от две купи в 125-кубиковия клас за същия период.
    Стъпването на американския пазар е следващата крачка в развитието на компанията. То става факт през 1963 година в Лос Анджелис, Калифорния. С мощта на моделите от своята мотоциклетна линия Сузуки се утвърждава като един от водещите производители в индустрията. За 1965 година моделът Т20, наричан още „Super 6" заради 6-степенната му скоростна кутия, е измежду най-бързите в своя клас. Последва го Т500 „Titan", който е с два успоредни цилиндъра, въздушно охлаждане и двутактов режим на работа. През 1970-та пък идва титлата на Джоел Робърт в Световния шампионат по мотокрос, клас 250 куб. см, която е първата от три последователни за пилота на Сузуки.

    Заключението


    Днес Сузуки е световен лидер в областта на мотоциклетизма и макар големите състезателни успехи да не са в изобилие марката се радва на нарастваща популярност. До известна степен тази положителна прогресия се дължи на характерния иновативен дух, който основателят на компанията сякаш е предал на своите наследници в Suzuki Motor Corporation.

    Име на компанията: Suzuki Motor Corporation, Ltd.
    Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)
    Основана: март 1920 г.
    Главна дирекция: 300, Takatsuka-cho, Minami-ku, Hamamatsu-shi, Shizuoka.
    Президент: Осаму Сузуки

    Производства: Автомобили, Мотоциклети,
    ATV, Извънбордови двигатели, Други
    Капитал: ¥120,210 милиона (данни от 31.03.2007 г.)
    Нетни продажби: ¥3,502,419 милиона (03.2008 г.)
    Брой служители: 16,850 (04.2008 г.)
    Фирмен девиз: Way of Life!

    Интернет сайт:www.globalsuzuki.com
    Последно редактирано от Desislav Cekov; 16-01-10, 14:09.

  • #2
    До: Историите на марките.



    Kawasaki - историята на "Зелените"



    Кавазаки" е най-малкият представител от групата на Четирите големи японски производители на мотоциклети. Въпреки това „Зелените" придобиват почти митологичен статус в света на мотоциклетизма. Емблематична е спортната серия „Нинджа" на компанията. През 2006 г. именно най-голямата „Нинджа" (ZZR-1400) отново направи „Кавазаки" най-бързата марка двуколесни в света.
    Този материал представлява диагонален преглед на историята на „Кавазаки", тръгвайки от самите й корени и проследявайки я до ден днешен, а също така предлага най-общ корпоративен профил на компанията, за да се получи накрая едно своеобразно досие. Не е лошо да познаваме поне марката, която караме.


    Любимата на мнозина мотофенове по света японска марка „Кавазаки" носи името на своя основател - роденият през 1836 г. Шозо Кавазаки. Всичко започва през април 1878 г., когато той взима кредит на стойност 30 000 йени и сключва с японското правителство договор за лизинг на част от токийското пристанище, където да започне свой собствен бизнес в сферата на корабостроенето. Кавазаки назначава един талантлив млад инженер и открива бизнеса си. След известен период на очакване младата фирма най-накрая получава първата си поръчка - за 80-тонният „Хоккай Мару". Това ранно начинание успешно анонсира включването на младата компания в разрастващия се японски индустриален сектор.
    „Кавазаки" излизат на стоковата борса на 15 октомври 1896 г. под името „Kawasaki Dockyard Co. Ltd". Същата дата остава в историята като рожденна за фирмата. Първият президент на „Kawasaki Dockyard Co. Ltd" е Коджиро Мацуката, а самият Кавазаки остава в компанията само като съветник.



    От корабостроене към...:
    В периода между Корейската война (1950 г.) и арабското петролно ембарго през 1973 г., „Кавазаки" и останалите японски корабостроители се радват на ненадминат успех. До средата на 50-те години Япония вече се е превърнала в световен лидер в областта на корабостроенето - забележително постижение за страна опустошена от война само десетилетие по-рано. Националната икономика се е устремила към евентуално световно лидерство и „Кавазаки" разтягат продуктовата си гама. Нарастващата, в световен мащаб, зависимост на индустриализираните страни от петрола, създава доходен пазар за супертанкери и „Кавазаки" скоро става експерт в строенето на тези най-големи от всички кораби. По същото време компанията открива цементов завод в Малайзия, построява бейзболен стадион в Кошиен, Япония и доусъвършенства дизайна и техническите характеристики на своите двигатели. Много от последващите подобрения са резултат от сътрудничеството с утвърдени европейски и американски фирми, като част от преследваната от „Кавазаки" политика на коопериране с най-добрите.
    Известната ни днес „Kawasaki Aircraft Heavy Industries" е създадена през 1969 г. от реинтегрираните „Kawasaki Aircraft" и „Kawasaki Rolling Stock", с оригинален родител „Kawasaki Dockyard". Скоро след това, с настъпване на петролното ембарго, „Кавазаки" търси да разнообрази продуктовата си линия и корабостроенето от тогава насам остава на заден план. Строителното подразделение на фирмата взима връх и по настоящем е най-силното за „Кавазаки". Днес компанията строи всичко, от промишлени роботи, до мотоциклети, джетове и фабрика за производство на етилен в България (данни от 1989-1990 г.).


    ...производство на мотоциклети:
    Връщаме се на 1949 г., когато във връзка с разширяването на продуктовата си гама „Кавазаки" предлагат първият си продукт свързан с мотоциклетите - двигатели. В техния каталог се включвали 60-кубиков двутактов, както и 150-кубиков и 250-кубиков четиритактови двигатели, разработени с технология на BMW - компания, с която японците си сътрудничели още от навлизането им в индустрията на въздухоплаването по-рано през века.

    Светът трябвало да чака до 1954 г., за да види първият завършен мотоциклет на компанията, носещ марката Мейхацу (филиал на „Kawasaki Aircraft Co."). Скоро след това „Кавазаки" се опитали да лансират на пазара своя серия скутери, но бързо осъзнали, че не могат да се съревновават с двата гиганта производители на скутери по онова време: „Fuji Rabbit" и „Mitsubishi Silver Pigeon".
    И сега преди да продължа с историята на „Kawasaki Motorcycles", трябва да отворя една скоба... Не може да говорим за „Кавазаки" без да споменем една друга марка спомогнала за последващото превръщането на „Кавазаки", както „Хонда", „Сузуки" и „Ямаха", в един от топ играчите на японския мотоциклетен пазар. Става дума за фирмата „Meguro Motorcycles", по-добре известни тогава като „царете на четиритактовите двигатели".
    През годините „Мегуро" произвеждат някои много добри 250 и 350-кубикови едноцилиндрови и двуцилиндрови двигатели. При всички тях се наблюдава силно британско влияние. Тогава, благодарение на търговския успех, „Мегуро" процъфтяват и пускат 125-кубикова разработка за малокалибрената им серия, а също така 650-кубиков, който да прави компания на вече съществуващия 500-кубиков двигател. Ала през 1958 г., когато „Мегуро" се опитват да се отърват от британското влияние в техните разработки, нещата тръгват на зле. „Meguro Motorcycles" остават сред десетте най-големи производители до 1960 г., но поради някои недалновидни решения фирмата зпочва да запада и е закупена от „Кавазаки". До 1962 г. марката „Мегуро" вече е напълно изчезнала.
    И това ни връща обратно на „Kawasaki Motorcycles"... В началото на 60-те години на миналия век компанията решава да даде сериозен тласък в развитието на мотоциклетното подразделение на „Kawasaki Aircraft Co." Този прозорлив ход прави така, че „Kawasaki Motorcycles" имат най-широката продуктова гама на пазара по това време. Те са в състояние да предложат от 50-кубиков мотопед до мощен, скъп и красив 650-кубиков двуцилиндров мотоциклет. През 1965 г. „Кавазаки" стъпват на американския пазар, където и днес имат изключително силни позиции. Същата година от фирмата представят пред широката публика модела W1 или още известен като „Commander".
    Той бил най-високо капацитетният мотор правен някога в Япония - 650 кубика, четиритактов, с въздушно охлаждане и два паралелно разположени цилиндъра. Ето защо „Кавазаки" възлагали големи надежди за високи продажби в САЩ. Те така и не се оправдали. В последствие „Commander" бил изтеглен от американския пазар. През 1969 г. се появили моделите „Mach III" и Z1, които се оказват изключително популярни сред мотоентусиастите.

    Корпоративен профил:

    Име на компанията: Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)
    Основана: 15 октомри 1896 г.
    Главна дирекция: World Trade Center Bldg., 4-1, Hamamatsu-cho, 2-
    сhome, Minato-ku, Tokyo 105-6116, Japan
    Президент: Тадахару Охаши
    Производства: Локомотивостроене, Космически технологии,
    Корабостроене, Строителство, Мотоциклети
    Капитал: ¥104,328 милиона (данни от 31.03.2008 г.)
    Брой на емитираните акции: 1,669,629 (към 03.2008 г.)
    Нетни продажби: ¥1,501,097 милиона (03.2008 г.)
    Брой служители: 30,563 (03.2008 г.)
    Фирмен девиз: Let the good times roll.
    Интернет сайт:www.khi.co.jp

    Коментар


    • #3
      До: Историите на марките.



      Honda Motor Company, Ltd. е мултинационална корпорация, водеща своето начало от Япония, където и днес е седалището на индустриалния гигант. С историята на Honda ще завършим цикъла от мото-досиета, посветени на мотоциклетните производители в Голямата четворка - Kawasaki, Suzuki, Yamaha и световния №1 накрая.

      Соичиро Хонда - един модерен император


      Компанията носи името на своя създател Соичиро Хонда, който е роден през 1906 година в „града на мотоциклетите" Хамамацу, префектура Шизуока. В една част от своето юношество Соичиро Хонда помага на баща си да поправят велосипеди в неговата работилница. Не след дълго, обаче, младият японец се отправя към столицата, за да си търси друга работа по пътя на своето развитие. В продължение на шест години той работи като автомонтьор и усъвършенства техническите си умения, както и задълбочава инженерните си познания. На 22-годишна възраст Хонда се връща в родния Хамамацу и основава свой малък бизнес в същата сфера. През следващите две десетилетия предприемачът Соичиро Хонда трупа опит, но и осъзнава недостатъчния си управленски потенциал. За тази цел той се обръща към най-верния си приятел Такео Фуджисава и му поверява управлението на Honda Technical Research Institute Company, която основават заедно през 1946-та, за да произвеждат малки по капацитет мотоциклетни двигатели. До март месец на следващата година вече е в ход производството на 50-кубиков двигател, а на 24 септември 1948 година Хонда и Фуджисава слагат началото на Honda Motor Company, Ltd.. Това, което ще се превърне в империята, позната ни днес, започва само с мотивация, амбиция и малко над 3000 щатски долара капитал.
      Още в годината на своето рождение Honda Motor Company, Ltd. проектира и пуска в продажба завършени мотоциклети от най-лекия клас. На този ранен етап проличават находчивостта и решителността на Соичиро Хонда, който собственоръчно дистилира терпентина, захранващ двигателите на първите няколко Хонди, понеже бензинът бил силно дефицитна стока в следвоенна Япония. В периода между 1950-1960-та Honda експериментират, докосват финансовото дъно неведнъж, но съумяват да излязат крайни победители. Двамата приятели остават верни един на друг и докато умелия финансист Фуджисава опазва компанията от банкрут, то гениалността на Хонда допринася за нейното развитие. Принос в тази посока има и един по-специален мотоциклет, рожба на немската инженерна мисъл - NSU Max. Японците не губят време да го „осиновят", с което дърпат години напред в развитието си, бързо догонвайки своите сънародници от Kawasaki и Suzuki. По същото време паралелно с Honda Yamaha също върви по своя път на развитие в мотоциклетната индустрия.

      HRC


      Honda Racing Corporation (HRC) е сформирана през 1982 година от Ричард Хинда. Състезателното подразделение е ангажирано с участието на компанията в най-различни състезателни прояви по целия свят, заедно с развитието потенциала на спортните машини. Състезателната дейност е съществена част от разработването на технологично усъвършенствани мотоциклети. HRC също съдейства за популяризирането на моторните спортове чрез инициативи, които включват продажбата на състезателни мотоциклетни реплики, поддръжката на сателитни отбори и програми за обучение на млади пилоти.

      В наши дни Honda заема позицията на световен лидер в мотоциклетната индустрия, позиция която японския производител отстоява години наред, благодарение непрестанните подобрения в тяхната продуктова линия и наследения от Соичиро Хонда стремеж към съвършенство. Мотоциклет като новия CBR1000, с всичките му слабости, е олицетворение на това, което е Honda. Вие сами си отговорете какво е то.

      Фирменият девиз на Honda е "The Power of Dreams" („Силата на мечтите"), но от компанията никога не са продавали продуктите си под него, защото господин Хонда вярвал, че един добре направен продукт сам ще се продава. По всичко личи, че мотоциклетите Honda наистина нямат нужда от реклама, а с тях не е трудно да вярваш в силата на мечтите си.

      Корпоративен профил:

      Име на компанията: Honda Motor Co., Ltd.
      Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)

      Основана: 24-ти септември 1948 г.

      Главна дирекция: 1-1, 2-chome, Minami-Aoyama, Minato-ku, Tokyo 107-8556,
      Japan

      Президент: Такео Фукуи

      Производства: Мотоциклети,

      ATV, Автомобили, Роботи, Градинска техника,

      Самолети, Самолетни двигатели, Морска техника и други

      Капитал: ¥86 милиарда (данни от 31.03.200

      Нетни продажби (за цялата компания): ¥12,002,834 милиона (за 2007)

      Брой служители (за цялата компания): 178,960 (31.03.2008 г.)

      Фирмен девиз: The Power of Dreams


      Интернет сайт: www.honda.com

      Коментар


      • #4
        До: Историите на марките.



        Компанията Ямаха съществува вече над 120 години, а началото на нейната история можем да проследим до 1887 година, когато Торакусу Ямаха, основателят й, започва производството на дървени музикални инструменти. Още в тези смутни времена от японската история, които бележат отварянето на страната към чуждо влияние, Nippon Gakki Co., каквото тогава е било актуалното име на компанията, е най-големият производител на музикални инструменти в света. В периода след Втората световна война Ямаха се утвърждава като един от стълбовете на японското икономическо чудо. Днес тя е водещ производител на аудио-визуална техника, спортни стоки, домашни уреди и мебели, индустриални роботи и, разбира се, мотоциклети. Ямаха, заедно с Хонда, Сузуки и Кавазаки, формират Голямата четворка на мотоциклетната индустрия.
        Yamaha Motor Company е главна част от Yamaha Corporation, която обаче, се управлява като самостоятелна бизнес единица. Yamaha Motor Company е вторият по големина (след Хонда) производител на мотоциклети в света. Освен моторите, под чадъра на марката Ямаха са още ATV-та, сноумобили, колички за голф, извънбордови двигатели и др. Yamaha Motor Company USA, пък е филиалът на японския производител, опериращ отвъд Тихия океан. Това са, накратко, водещите бизнес формирования, в които е замесено името Ямаха.

        Първия мотоциклет на Ямаха - 1955 г.


        Това, което стартира като музикална компания в края на 19 век, след Втората световна война прераства в машиностроителен гигант. През 1954 година започва мотоциклетната авантюра на Ямаха, още докато мощностите на компанията се помещават в бивша фабрика за самолетни перки. Ето защо японците кръщават първото си двуколесно с име на самолет - „Red Dragonfly" YA-1. Сред почитателите си той става известен като Akatombo. Този мотоциклет е 125-кубиков, двуцилиндров, с просто устройство и репутацията на качествана и надеждна машина. Всъщност YA-1 е копие на немските DKW, които прочутата британска марка BSA също копира в следвоенните години. Тези британски клонинги се разпространяват под името Bantam. Японските дубликати, обаче, са тези, които правят пробив. Akatombo печели слава със състезателните си подвизи, което осигурява бързия успех на втория мотоциклет Ямаха - а именно 175-кубикова версия на YA-1.

        През 1957 година Ямаха все още изостават от Хонда и Сузуки по обема на своята продукция, но пускат в производство първия изцяло собствен модел - YD-1. Състезателната версия на YD-1, с мощност 20 к.с., донася много успехи на своите създатели. Последва период на изключителни постижения за Ямаха. През 1959 година от компанията изваждат на пазара първия японски спортен мотоциклет - YDSI. Той е двуцилиндров, има 5-степенна скоростна кутия и се предлага в две версии - шосейна и мотокрос. Съответният набор инструменти е осигурен, за да спомогне желаната трансформация на мотора.
        Докато за 1957-ма Ямаха произвеждат 15 811 единици (разбирайте мотори), то три години по-късно от поточната линия слизат 138 000 бройки, т.е. ръст в производството от 600%. Още няколко обиколки на Земята около Слънцето по-късно и Ямаха вече са най-титулуваните мотоциклети в света, спечелили са повече състезания от всички. Този факт донася добра доза публичност на компанията и спомага за превъзмогването на икономическата рецесия в Япония по това време. Нараства и износа на японците зад граница, предимно в САЩ.

        В средата на 60-те Yamaha Motor Company пласира продукцията си на равни дялове зад граница и у дома. Открита е първата фабрика на Ямаха в чужбина, Тайланд, за да се подсигури южноазиатския пазар. По същото време Ямаха най-сетне задминава Сузуки по обема на готовата продукция, разработва двигатели за Тойота и утвърждава току-що извоюваната позиция на подгласник на Хонда в мотоциклетната индустрия. През 1969 година Ямаха си построяват и собствена състезателна писта близо до техния главен завод в Ивата, префектура Шизуока. Това съоръжение, както се досещате, се използва за тестване на новите модели, които слизат от конвейра. На следващата година продуктовата гама на компанията се разширява до 20 модела в диапазона от 50 до 350 куб. см. Дялът от производството, който се пласира зад граница достига 60%, а то вече възлиза на 574 000 единици годишно. Пак тогава Ямаха създават първия си четиритактов мотоциклет - XS-1 - 650-кубиков, с вертикален V-образен двуцилиндров двигател по подобие на Triumph, чиято визитна картичка дотогава е точно тази конфигурация на задвижващия агрегат.
        Седмото десетилетие на 20 век донася на Ямаха първите разочарования, след като редица от новите им модели се оказват несполучливи. Няколко такива примера в хронологичен ред са TX750, TX500, XT500, XS350 и XS750.

        Така се стига до 1984 година, когато спортния турър FJ1100 връща японската марка в бизнеса. С последвалите подобрения по него и подсилването му до 1200 кубика той остава популярен дори в началото на 90-те (тук трябва да споменем и поредните победи на Стефан Петерхансел с YZE850TС в рали Дакар през този период). Това са годините, в които мотоциклетите Ямаха придобиват сегашния си характерен облик и харизматичност. Години, в които дизайна на Ямаха еволюира, превръщайки се в най-авангардния и привлекателен. Към това добавете лекото тегло, пъргавото управление, и безупречния двигател, за да получите накрая YZF-R1. С дебюта си през 1998 година суперспортният модел на Ямаха разтърси двуколесния свят. Задвижван от мощен 998-кубиков агрегат и със стилна външност, YZF-R1 не може да бъде спрян в устрема си да заграби солиден дял от клиентелата на този сегмент. Успеха на R1 окуражава Ямаха да пуснат на пазара и по-малка негова версия. Това става дейсвителност през 1999 година с появата на YZF-R6.

        Заключението


        Опита на Ямаха в работата с метални сплави за техните музикални инструменти, осигурява солиден гръб на фирмата в преминаването й към машиностроителната промишленост и производството на мотоциклети. Там тя разгръща своя потенциал, за да се превърне днес в претендент за световен лидер в тази област.

        Корпоративен профил:

        Име на компанията: Yamaha Motor Corporation, Ltd.
        Вид собственост: обществена (продават се акции на стоковата борса)
        Основана: 1-ви юли 1955 г.
        Главна дирекция: 2500 Shingai, Iwata-shi, Shizuoka-ken, Japan
        Президент: Такаши Каджикава

        Производства: Мотоциклети,
        ATV, Извънбордови двигатели, Колички за голф, Сноумобили,
        Автомобилни двигатели, Джетове, Други
        Капитал: ¥48,342 милиона (данни от 31.12.2008 г.)
        Нетни продажби (за цялата компания): ¥1,603,881 милиона (31.12.2008 г.)
        Брой служители (за цялата компания): 49,761 (31.12.2008 г.)
        Фирмен девиз: Touching Your Heart

        Интернет сайт: www.yamaha-motor.co.jp

        Коментар


        • #5
          До: Историите на марките.



          KTM е австрийски мотоциклетен производител. Компанията е основана през 1934 година от инженера Ханс Трънкенполц в градчето Матигхофен, Австрия. Първата дейност на KTM е металообработването, а зад трибуквената абревиатура тогава стои Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen.

          Допирът със света на двуколесните за австрийската компания идва почти две десетилетия по-късно, когато през 1951 година е разработен R100 – първият мотоциклет KTM. Реалното производство стартира през 1953-та. Екип от 20 служители сглобява по 3 мотоциклета на ден и при следващата обиколка на планетата Земя около Слънцето вече се отбелязва стотната произведена единица, слязла от поточната линия в Матигхофен. Впоследствие, през 1955 година, бизнесменът Ернст Кронрайф се сдобива със солиден дял от KTM, след което компанията е преименувана на Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen, същевременно запазвайки непроменено трибуквеното си означение. Тогава е разработен и 125-кубиковият модел KTM Tourist. Земята отново прави две кгъгчета около Слънцето преди – през 1957 година - австрийците да лансират първия си спортен мотоциклет – Trophy 125cc. Следва 180-градусов обрат в политиката на KTM и през 1959-та спира производството на едноименните мотоциклети. Скутерите и мотопедите са новата главна продукция на компанията през следващите десетина години. Модели като Pony и Comet стават много популярни, а от втория до 1966-та вече са направени 10 000 единици. Първоначално, в тези трудни за машиностроителната промишленост времена, почти всички компоненти за направата на мотоциклетите, скутерите и мотопедите KTM се произвеждат от самата фирма. До 1970 година единствено двигателите са доставяни отвън - първоначално от Rotax, а по-късно и от Sachs (за кросовите модели), - но именно тогава KTM започват производството на собствени двигатели, паралелно с разработването на нов 250-кубиков кросов мотоциклет. Пуснати са в продажба още няколко разнокалибрени модела с относителен успех сред мотоциклетното съсловие. През 1978 година в Лорейн, щата Охайо, австрийците откриват северноамериканския си клон (KTM America Inc.). Разширяват малолитражната си гама скутери, а едновременно с това и в осезаем контраст, на европейска почва все повече се оформя имиджът на KTM като състезателна марка – най-вече в мотокроса и ендуро надпреварите. Идват и първите глобални нововъведения, дело на Оранжевите: първите водно-охлаждани 125-кубикови кросови мотори са с марка KTM (1981 година); задното окачване тип Pro Lever е въведено от австрийската компания отново при кросовата серия мотоциклети; KTM първи в мотоциклетния свят оборудват с дискови спирачки отпред и отзад оф-роуд мотоциклет; със своите двигатели LC4 и после LC8 KTM трупат най-големи активи, а агрегатите им биват, къде успешно, къде не чак толкова, копирани от други производители.

          KTM е една от мотоциклетните марки с особено голямо влияние в света на мотокроса, ендурото и мотоциклетизма като цяло. КТМ създаде и звезди на мотоциклетния спорт от ранга на Сирил Деспре, Марк Кома и покойните Фабрицио Меони и Ришард Санкт, както и много други. С амбициите, които Оранжевите зявяват към шосейните надпревари, логично е още повече ездачи да се поддадат на чара им.



          Коментар


          • #6
            До: Историите на марките.

            Интересно! Мерси Десо! А по дискавъри също дават истории за създаването на дадена марка(гледал съм за Хонда),а пък днес случайно мернах даваха за Сузуки,но бях на работа и неможах да го гледам. Обикновенно рано сутрин го дават предаването,сега погледнах казва се Мотолегенди!
            [img]http://195.149.248.189:8080/2009-11-24/78f2b94cbbd899406e619596dcb7df1f[/img]

            Коментар


            • #7
              До: Историите на марките.

              И аз го гледам мисля, че го даваха всяка неделя от 18.20 часа.

              Коментар


              • #8
                До: Историите на марките.

                Можете да го намерите под името Twist The Throttle на англииски това въпросното предаване ! и аз засега съм засичал само за Соичиро Хонда
                Няма кал - Няма кеф !!!
                Suzuki Samurai LJ410 1984
                Suzuki LTZ400 2008
                Honda Accord 2.0i SE Exec. 2002

                Коментар


                • #9
                  До: Историите на марките.

                  Twist the Throttle - ето ги всички серии
                  Per aspera ad astra.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Историите на марките.

                    Първоначално публикуван от Тануцо Преглед на мнение
                    Twist the Throttle - ето ги всички серии
                    Страхотно благодаря, има много какво да се види някои части ги гледах по два пъти....
                    0887 246718

                    Коментар


                    • #11
                      До: Историите на марките.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Историите на марките.

                        Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение


                        Заключението

                        Опита на Ямаха в работата с метални сплави за техните музикални инструменти, осигурява солиден гръб на фирмата в преминаването й към машиностроителната промишленост и производството на мотоциклети
                        Ей сега рабрах къде е ключа за палатката и защо им викат "йоники"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Историите на марките.

                          Браво, много добре, ето два линка с подобна интересна информация за знаещите руски език
                          http://www.motolife.ru/info/8.htm
                          http://www.autobm.ru/?sid=29
                          Николай Гогов 0898676912

                          НЯМА ИДИОТО - УСТОЙЧИВИ НЕЩА. ПРОСТО ИДИОТИТЕ СА ТВЪРДЕ ИЗОБРЕТАТЕЛНИ!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X