Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

    Здравейте,
    казвам се Тодор Ламбев и от много години следя форума и участвам в различни мероприятия свързани с офроуд.
    От 2015г. съм и редовен докторант към Институт по океанология -БАН гр.Варна. Както вероятно се сещате Българската Академия на Науките не отпуска много пари за изследвания провеждани от млади учени. Темата на изследването е създаване на цялостен 3D модел на черноморското дъно. За целта трябва да се измери отново бреговата линия. И ето тук идва моята молба към хората притежаващи АТВ.
    Моля ако имате желание да съдействате за реализирането на този проект като предоставите за няколко дни АТВ срещу скромно заплащане, или помогнете заедно да обиколим 3те най-дълги плажни ивици на България. А именно Дуранкулак - Шабла, кк. Камчия - Шкорпиловци и кк.Елените - Несебър.
    Трябва с прецизен ГПС и метрично колело да се премине близо до водната линия по цялата дължина на плажните ивици. Това са десетки километри вървене в пясъка и много време, затова ще се радваме, ако някой се реши да помогне.
    Ако някой се чуди защо не съм го минал с моето превозно средство, опитах не се получава, липсва му мощност.
    При интерес може да ме откриете на телефона в подписа или на лично съобщение.
    Поздрави
    Тодор Ламбев
    Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
    Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

  • #2
    От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

    На мен ми е интересно каква точност се опитвате да постигнете и каква е ролята на метричното колело при положение че ще ползвате прецизен ГПС, който предолагам ще настроите да записва точка на определен интервал време/разстояние?
    Поздрави.
    Георги Тонев

    Коментар


    • #3
      От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

      "Южен пАток" снова?
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • #4
        От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

        Първоначално публикуван от VECTOR Преглед на мнение
        На мен ми е интересно каква точност се опитвате да постигнете и каква е ролята на метричното колело при положение че ще ползвате прецизен ГПС, който предолагам ще настроите да записва точка на определен интервал време/разстояние?
        Поздрави.
        Здравейте, използваме ГПС, който в реално време ни дава до 3 см по положение и до 5 вертикала. Ще бъде настроен да записва през 5м. Измерванията от ГПС ще бъдат сравнени с подобни от предходни години, векторизираната от ортофото снимки водна линия и данните от метричното колело. То е добавено като допълнителен метод подобен на аршинния метод, използван преди години за измерване на дължини. Всички измервания са с цел да се направи анализ на точността на векторизираната водна линия.
        Като анализа ще бъде насочен повече към определянето на дължини и по-малко към моментното положение на водната линия (дали е навлязла или се е отдръплана от сушата)....


        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        "Южен пАток" снова?
        Няма нищо общо с Южен поток. Работата е с цел изпълнението на плана за докторантурата - обединяването на всички налични данни и създаването на цялостен 3D модел черномосркото дъно.

        Поздрави
        Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
        Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

        Коментар


        • #5
          От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

          Привет,
          Не знам с АТВ доколко ще е удачно. Виждам следните недостатъци.
          1. На мерното колело ще му измислиш някакъв монтаж (което ще отнеме време) след АТВ-то, но очаквам често да се влачи, подскача, затлачва и да ляга настрани. Не е мислено за пясък и вода, не е мислено и да се движи с по-висока от пешеходна скорост и му трябва човек да го следи. Та не знам резултатите от него доколко ще са надеждни. Случаен "рестарт" на колелото ще изгуби всичко "изтъркаляно" назад.

          2. Антената вероятно ще я монтираш на АТВ-то. Да речем че отклоненията, които се дължат на сгъване на окачването и лашкане не са интересни. Твърде вероятно е да губиш диференциалните поправки заради кофти интернет, което в движение не е ясно дали ще го отчетеш своевременно.

          3. Трябва да транспортираш АТВ-то с ремарке през Стара планина и по трасетат е възможно да има участъци, които да го затруднят.

          Ако не беше това колело, аз лично бих ги претичал тези плажове пеш.
          Гарантирано можеш да се движиш и да мериш с 3км/ч, това вероятно го знаеш добре. Най-дългия плаж Шорпиловци-Камчия ти е около 12км. Тоест за 4 часа си готов, нека да са 5. Тоест там имаш един ден работа. Другите два са по около 6км, грубо и там имаш ден работа.

          Вероятно тези сметки си ги правил, но все пак да ги спомена.
          Успех.
          Поздрави.
          Георги Тонев

          Коментар


          • #6
            От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

            Един съвет, ако искаш потърси спонсорство от фирмите продавачи и да облетите с Дрон .
            Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
            За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

            A1+

            Коментар


            • #7
              От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

              Първоначално публикуван от VECTOR Преглед на мнение
              Привет,
              Не знам с АТВ доколко ще е удачно. .......................
              Във ВИАС /сега УАСГ/ Имаше един преподавател по фотограметрия, който казваше: "Ако е равно с джипа, ако е баир - магарето и айде"
              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

              Коментар


              • #8
                От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

                Toодоре ти правиш докторантура, а горе писалите отдавна са професори...Чети и се ограмотявай сега!
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #9
                  От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

                  Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                  Toодоре ти правиш докторантура, а горе писалите отдавна са професори...Чети и се ограмотявай сега!
                  Хехехееее... Хайде, изфлякахме се на... бреговата ивица.

                  Поне трима от писалите тук са професионално свързани с целта на задачата.
                  Последно редактирано от VECTOR; 22-11-17, 21:04.
                  Георги Тонев

                  Коментар


                  • #10
                    От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

                    Първоначално публикуван от VECTOR Преглед на мнение
                    Привет,
                    Не знам с АТВ доколко ще е удачно. Виждам следните недостатъци.
                    1. На мерното колело ще му измислиш някакъв монтаж (което ще отнеме време) след АТВ-то, но очаквам често да се влачи, подскача, затлачва и да ляга настрани. Не е мислено за пясък и вода, не е мислено и да се движи с по-висока от пешеходна скорост и му трябва човек да го следи. Та не знам резултатите от него доколко ще са надеждни. Случаен "рестарт" на колелото ще изгуби всичко "изтъркаляно" назад.

                    2. Антената вероятно ще я монтираш на АТВ-то. Да речем че отклоненията, които се дължат на сгъване на окачването и лашкане не са интересни. Твърде вероятно е да губиш диференциалните поправки заради кофти интернет, което в движение не е ясно дали ще го отчетеш своевременно.

                    3. Трябва да транспортираш АТВ-то с ремарке през Стара планина и по трасетат е възможно да има участъци, които да го затруднят.

                    Ако не беше това колело, аз лично бих ги претичал тези плажове пеш.
                    Гарантирано можеш да се движиш и да мериш с 3км/ч, това вероятно го знаеш добре. Най-дългия плаж Шорпиловци-Камчия ти е около 12км. Тоест за 4 часа си готов, нека да са 5. Тоест там имаш един ден работа. Другите два са по около 6км, грубо и там имаш ден работа.

                    Вероятно тези сметки си ги правил, но все пак да ги спомена.
                    Успех.
                    Поздрави.
                    Така е за всичко изброено по-горе. Наистина мерното колело понякога създава проблеми, затова монтаж не е удачен. Обикновено някой го наблюдава по време на измерване. Не очакваме резултатите да отговарят 100% на реалните, но все пак е интересно да се види какви са отклоненията....
                    Антената да монтирана и един контролер за следене, няма да разчитаме на интернет, т.к. често липсва в определени участъци, а ще използваме радио модеми.
                    АТВ ще се транспортира с платформа и реално ще се използва само по пясъчните ивици чиято дължина е предвидена за измерване.

                    Относно обхождането на плажовете и това е вариант. В интерес на истината предходната седмица започнахме от север на юг, но реално на ден постигахме около 7км за 6 часа. Успяхме да измерим ивицата от Дуранкулак до Шабла за 2 пълни дни, като започвахме в 10ч и и спирахме към 16ч... говорихме си с колегата, който ми помага за полевата работа, че макар красиво и спокойно е бавно и изморително и така се стигна до пускането на темата... Тази седмица вероятно в събота ще продължим с Камчия, ако някой има желание може да се разходи с нас.
                    Поздрави
                    Тодор Ламбев - 0886 757285 Варна/София
                    Nissan Terrano II `98г. 2.4i SWB

                    Коментар


                    • #11
                      От: Подпомагане на Институт по океанология -БАН гр.Варна

                      Първоначално публикуван от totolamb Преглед на мнение
                      Така е за всичко изброено по-горе. Наистина мерното колело понякога създава проблеми, затова монтаж не е удачен. Обикновено някой го наблюдава по време на измерване. Не очакваме резултатите да отговарят 100% на реалните, но все пак е интересно да се види какви са отклоненията....
                      Антената да монтирана и един контролер за следене, няма да разчитаме на интернет, т.к. често липсва в определени участъци, а ще използваме радио модеми.
                      АТВ ще се транспортира с платформа и реално ще се използва само по пясъчните ивици чиято дължина е предвидена за измерване.

                      Относно обхождането на плажовете и това е вариант. В интерес на истината предходната седмица започнахме от север на юг, но реално на ден постигахме около 7км за 6 часа. Успяхме да измерим ивицата от Дуранкулак до Шабла за 2 пълни дни, като започвахме в 10ч и и спирахме към 16ч... говорихме си с колегата, който ми помага за полевата работа, че макар красиво и спокойно е бавно и изморително и така се стигна до пускането на темата... Тази седмица вероятно в събота ще продължим с Камчия, ако някой има желание може да се разходи с нас.
                      Поздрави
                      Далече ми е.
                      Ако реализираш все пак системата с атв пиши тук как е минало.
                      Успех.

                      Георги Тонев

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X