Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

    Не че нещо, но аз ос със конус за главините не съм виждал..
    ATV Shineray АТВ

    Коментар


    • #17
      До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

      А виждал ли си ос с фабричен луфт над милиметър.

      Главината така или иначе завършва с конус.
      Защо да не го ползвам за центроване (пък и в затягането ще помогне, защото обра задния луфт и ще разбива по-малко)
      По-горе писах и как бих го направил аз : с плътна сглобка или с малка стегнатост за вкарване на топло.
      Сега идеята ми е да се центрова чрез конуса , който ще ликвидира луфта поне отвътре. Отвън , откъм шлиците разбира се проблемът остава.
      Затова и го напълнихме с червен осигурител за резби.
      Утре петък пробвам след около 36-40 часа от нанасяне на гнуста (лепилото де) и тогава ще кажа има ли некво поне развитие.
      Най-чисто би било с плътна сглобка на шлиците .... ама кат нема риба и рака е риба
      Лично аз сега уча азбуката на Китайската техника. Тя е малко нещо йероглифна кат другата им азбука.
      И един още факт :
      На едно от башанчетата му се усука кормилния прът. Честито на щастливия собственик.

      Коментар


      • #18
        До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

        Първоначално публикуван от batvaljo Преглед на мнение
        А виждал ли си ос с фабричен луфт над милиметър.

        Главината така или иначе завършва с конус.
        Защо да не го ползвам за ...
        Като гледам това, което си начертал и снимката по-горе, оставам с впечатлението, че полуоската играе ролята и на носещо рамо. Ще взема да потърся къде ги продават тия щуротии и да огледам, но ако съм разбрал правилно, задния мост изглежда много афиф като цяло.
        Дано съм в грешка, иначе направо ви се чудя на куража да карате нещо такова...
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #19
          До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Като гледам това, което си начертал и снимката по-горе, оставам с впечатлението, че полуоската играе ролята и на носещо рамо. Ще взема да потърся къде ги продават тия щуротии и да огледам, но ако съм разбрал правилно, задния мост изглежда много афиф като цяло.
          Дано съм в грешка, иначе направо ви се чудя на куража да карате нещо такова...
          tef4o, това е една абсолютно неразтоварена полуоска
          Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

          Коментар


          • #20
            До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

            Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
            tef4o, това е една абсолютно неразтоварена полуоска
            ... което означава, че на такова чудо няма да ме видите...

            Ако само това му е проблема и цената е достатъчно ниска, няма ли да е по-добре да се преправи целия възел? Макар, че някъде по-горе беше споменат и друг проблем. Уф, не знам, мога да ви пожелая само много, много късмет!
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

              На почти всички леки коли със задно предаване полуоските /полуваловете/ са носещи.

              Коментар


              • #22
                До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

                Възможно е и конструкция без конусно центроване и то е излишно ако възела е изпълнен както трябва. Например: Шлиците на главината са изтеглени с протяжна машина при което се гарантира за доста голям брой детайли със съвсем незначително разсейване на размерите по центроващите шлицови повърхнини и вътрешния им диаметър. Валът при всички случай се изработва от 18ХГТ или съответстващата и 15CR3. Обработва се на шлицешлифовални машини, като се шлифоват повърхнините на шлиците и вътрешния им диаметър. При това се цементоват и закаляват до HR- 60-61 и последващ високотемпературен отпуск. Хлабината не повече от 0.02 мм. При това положение шийката между шлиците и вала, наистина се прави с по-малък диаметър, но задължително с плавни преходи(>>R) към челата на шлиците и вала.( Това е подход за конструиране на по-дълги високо якостни болтове и технологично, както е споменато по-горе за излизане на металообработващия инструмент) Ефектът от конуса за осево осигуряване се прави при ъгли по-малки от 15 градуса.
                Но това го правят профисионалисти, които държат на професията си.

                П.П - Не се знае дечицата, колко са луди.
                Последно редактирано от tabak; 14-05-10, 19:27.

                Коментар


                • #23
                  До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

                  Още не съм го пробвал след преработката. Нека да видим как е.
                  Със сигурност за децата ще става при ограничение 25-30 км/ч и равен терен и ниското им тегло 40-50кг (за сега са ми малки дечицата, после ще му мисля)
                  Но аз не бих го нагазил както си знам на дрифтинг между дърветата. Казвали са ми че на моменти карам на две а понякога и на едно колело (не съм се усетил явно в залисията).
                  Доколкото разбрах слабо място имат и при лагерите в средата. На колегата там е скъсало.

                  Коментар


                  • #24
                    От: До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

                    Първоначално публикуван от tabak Преглед на мнение
                    ... се цементоват и закаляват до ...
                    Много си прав. Не се бях сетил, че може цементацията да е пропусната. Ако не е навъглеродена стоманата колкото и да го закаляваш няма да има ефект. Според мен ако е направил конуса под същия ъгъл като този на главината и има достатъчно площ да контактуват главината и вала при затягане (а не да се мачка единия) вече няма да има проблеми с разхлабването и няма да му трябва да си играе със закалки, евентуални цементации и т.н. Със сигурност ще има проблеми при ваденето на главината от оста, но да се надяваме, че няма да му се наложи.

                    Коментар


                    • #25
                      От: До: Внимание: Конструктивна грешка при BASHAN 200s-7

                      Конусът на оста е с по-тъп ъгъл и служи по скоро да центрова. Освен това конусът на главината има в края си остатък от шлиците, които се забиват в конуса на оста и си правят легла. Отвътре връзката става перфектна но отвън си остава луфт от 1-1,5 мм
                      Този луфт запълнихме с червен (перманентен ) осигурител за резби. Най известен такъв е Локтайт но има и други.
                      Сега положението е такова:
                      След няколко "леки" излизания с общ пробег 12-13 км не наблюдавам разхлабване.
                      Явно това е решение на проблема макар и временно.
                      Постоянното решение е смяна на задния вал с нов от друг модел или спортен някакъв и т.н.
                      и най-хубавата за мен част е че ги продадохме и сега новите собственици трябва да кажат дали е здраво и колко изкарва.
                      Успех с доработките на китайските кашкавали.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X