Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работно или спортно АТВ?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работно или спортно АТВ?

    Тази тема идва от съвсем друга тема:
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...058#post457058
    ама понеже леко започнахме да я ос***аме и затова копирах от нея, за да не създавам работа на модераторите.

    Първоначално публикуван от Николен ATV Преглед на мнение
    Щом ще има и истински спортни АТВ-та ще стане интересно.
    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    А кои са истинските спортни АТВ-та и кои са фалшификати, че да ги отличаваме, за да аплодираме истинските.

    Извинете ме за спама, но просто използвам темата, за да се ограмотявам.
    Първоначално публикуван от Николен ATV Преглед на мнение
    Веднага ти отговарям, истинските спортни са със скорости.
    Сигурен съм,че ще се помъчите Десо.
    Пресъздавам част от атмосферата в тема "ATV CHALLЕNGE CUP BULGARIA 2008" 10-12 Октомври, в цитати, които ме накараха да се замисля:
    За ATV има 2 основни разновидности в зависимост от типа на задвижване: 4х2 с движещи задни и 4х4 с движещи и четирите колелета. Има и 6х6 с движещи 6 колелета, които и плуват във вода и вървят без други приспособления върху дебел сняг без да потъват. Знам че има и 8х8...

    В зависимост от предназначението ими приложни /така наречените работни "коне"/ и спортни, като най-условно първите са създадени, за да свършат някаква полезна работа, а втория вид-за да доставят удоволствие от управлението. Та основния акцент на темата е за спортните.
    На какви условия трябва да отговарят, за да са спортни?

    И в другата тема веднага получавам компетентен отговор:
    Първоначално публикуван от Николен ATV Преглед на мнение
    Веднага ти отговарям, истинските спортни са със скорости.
    Сигурен съм,че ще се помъчите Десо.
    Та през далечната 2004 -а година моята съпруга реши да си купим 1 работно АТВ с гребло за сняг, за да си чистим снега на село...
    Намерих Vinson 500 4x4 2003, но се оказа, че има 2 модификации, които се различават по начина на предаване на въртящия момент от двг чрез карданна предавка към движещите мостове LTA500 със CVT предавка чрез ремък, т.е. "автоматик" и LT 500 чрез механична скоростна кутия с 5 пред + задна ск., тоест "ръчка".
    А Николен веднага ни осведоми: "Веднага ти отговарям, истинските спортни са със скорости."
    И понеже без скорости беше само "китайчето" на сина ми 50 к.с. което имаше само автоматичен центробежен съединител тип "щилка" и скоростта, която развива е "твърдо свързана" с оборотите на двг., тоест всички останали, които са със "скорости" са спортни, а по аналогия на противното само "малкото 50 кубиково китайче" е работно.

    Предполагам, че не е точно така и очаквам Вашите компетентни мения по темата.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

  • #2
    До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

    Явно не си разбрал,че се базикам,много добре знам разликата,просто се базикам с големите кавазакита,заради вариатора,меката возия и това,че са тежки.

    Коментар


    • #3
      До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

      Първоначално публикуван от Николен ATV Преглед на мнение
      Явно не си разбрал,че се базикам,много добре знам разликата,просто се базикам с големите кавазакита,заради вариатора,меката возия и това,че са тежки.
      Е не ги разбирам тези неща, аз със работния добитък-Сузукито през пролетта си свалях дървата от гората, а кавасаки КФХ 700, като не става и за това в коя категория да го слагаме??? Кофи рейсър или пишман баир будълъ?
      Извинете ме за "чуждиците".
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #4
        До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

        Не е в категория работни,а в спортно туристически.
        Иначе сириозно казано си е спортно.

        Коментар


        • #5
          До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          кавасаки КФХ 700, като не става и за това в коя категория да го слагаме???
          в Ендуро

          Коментар


          • #6
            До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

            Еи отговорих в другата тема преди да видя че колегата S_S1 вече е създал такава на правилното място. Тъкмо се бях засилил да съсдавам такава за да видя до къде ще стигне Николен със интерените си заключения!

            Може би ще се повторя за ....път обаче да го кажем така: Има няколко вида състезания: Кънтри крос, при тях подходящите машини са KTM, 450R на Kawasaki, Honda, Suzuki. Същите тези машини са подходящи и при при ATV-кроса. При не толкоз популярния формат ендуро (Кънтри кроса се доближава много) Вече на живо в България доказаният модел е KFX700, не изключвам и Renegad-а, и още няколко други модели, НО най-балансираният мотор цена, качество, здравина, поддръжка KFX-a няма равен. Затова и много пъти казвам че това единствения ендуро модел. При всичките тези състезания ако искаш да постигнеш много и да си на профи ниво неможеш да караш фабрично произведения модел. Освен KTM-а които идва ready to race всичко друго се налага коренна промяна - тунинг. Тунинга е общо понятие!

            По принцип във всички саитове моделите се делят на две: Utility и Sport! Лесно можете да видите кои модел към коя група спада!

            Коментар


            • #7
              До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

              Първоначално публикуван от Николен ATV Преглед на мнение
              Както казах вече в другата тема,казвам и тука БАЗИКАХ се,тъпо е да мисиш,че не знам,ти много добре знаеш на Хисаря как стана първи,ако на другите си ставал така,няма просто какво да си говорим.Ще видиш чужденците като доидат на състезанието какво ще карат.Определено неща ти да ме учиш как да съм TOP

              Абе и аз се зачудих как може да незнаш!

              За Хисаря а? Много време мина от тогава, оказа се че не съм виновен според правилата на правилника, но Ви огудих. Там ти си първи (май). Колкото до това дали ми е помогнало въпросно място, немисля! А това как съм карал на другите състезания може да ти кажат доста сериозни хора като Баща ти, Данчо, Еди, Колев както и много други, включително и от този сезон! Аз лично съм се старел винаги да бъда fireplay и съм спазвал правилника до последната запетая. При нас поне имаше интрига и сериозна конкуренция, ами при теб като се състезаваше сам! Добре че Каранов се включи късно че щеше да видиш 1-во място през крив макарон! Но все пак го отчитам като голямо постижение момче на 16-17г. да кара толкова добре.
              Като доидат чужденците ти ще видиш на какво ниво са и с какви машини ще карат, нищо общо с оригиналните!
              Аз се уча и от начинаещите, и се замислям над всеки коментар!

              Коментар


              • #8
                До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                Много хора харесват чуствителноста на ATV-тата със скорости. Дори Baja-та която е 240кг. мисля е fun да я ръчкаш по земните пътища. Много хора си купуват ATV-та не по предзнаначение. KFX450R го карат по екстрими улеи и т.н. тип траял, то си върви но не е най-подходящото за траял-ендуро! Аз също 1-то ми ATV беше Yamaha Raptor 700i навсякъде минавах където и колегите с KFX700 обаче с много трудности. Дългите преходи ме съсипваха. Няколко пъти късам верига и кривя задния диск от камани. Ако го карах по пътища нямаше да имам проблем. Голям кеф беше за дрифтове + още много хубави черти за модела. Обаче това се оказа че не е моя терен.

                Коментар


                • #9
                  До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                  Ей по-спокойно малко. И двамата сте добри и се надявам да намерите общо състезание на което да премерите сили. А също искам и да призова малко ендураджийте да пробвате кроса, че наистина да не се състезаваме 3-ма. Спорта е все още много нов и имате шанс дори с атв-тата ви за ендуро. Относно темата съм един от твърдите подръжници на атв-тата със скорости. И да КФХ700 наистина няма място на съревнование от високо, световно ниво, затова и го няма всъщност. Да ,но както казва Десислав я им погледнете АТВ-тата на тия състезатели че нямя почти нищо фабрично по тях, и още повече погледнете самите състезатели. Някой от тях дори изкарват не малко пари от това. Но те през седмицата карат имат личен механик дори някой и спецялна диета. Сега да видим как стоят нещата в БГ. Тук хората карат събота и неделя а понеделник са на работа. Освен това спорта никак не е евтин което предполага че трябва и финансови възможности. Може би затова и повечето които карат са към 40 -50 годишни и нямя как да ръчкат скорости и да им друса здраво след това да се приберат и да почнат да оправят мотора защото чисто спортните атв-та изискват доста подръжка и на другия ден да отидат на работа, още по малко да скачат 20 метрови скоци на крос пистата. Просто за мен вмомента спорта в България(все пак го има от 5 год.) е на такова ниво че имаме нужда от здраво и лесно за управление и подръжка атв каквото е КФХ700 не от някоя наточена 450тка дето двигателя и на пълна гас издържа 30 часа. Затова и е по разпространено ендурото отколкото кроса както в другите страни, Въпреки че се надявам догодина да са повече от 5 човека на пистата и да виждам повече атв-та със скорости.
                  It's not the Ride, It's the RIDER

                  Коментар


                  • #10
                    До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                    Аз лично след като купих Хондата и миналата седмица пробвах на писта много ми хареса! Но както казваш ти....работа...просто не ми остава време и за Елена няма да успея...просто от липса на време, желание имам...но при първа възможност за участие ще се запиша! КФХ700 е доста практична машина според мен. Наистина е подходяща за нашият тип каране! 450тките са съвсем друго имерение, лично на мен този тип атв-та по миприлягат на карането...двата модела имат различни качества и нямат много база за сравнение...липсата на скорости е и плюс и минус...това вече е строго индивидуално за всеки. Аз съм свикнал на скорости кеф ми прави да ръчкам, да ама ако тръгнем на 6 дневен преход авера до мене ще включи на D и ще се кефи, а на мен ще ми втръсне.

                    Коментар


                    • #11
                      До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                      Първоначално публикуван от ATV_RIDER Преглед на мнение
                      ...защото чисто спортните атв-та изискват доста подръжка...

                      Аиде от тук нататък да ги наричаме състезателни! Защото чисто спортни или истински спортни и т.н. не е правилно!

                      Да скоро ще посетим някои от мероприятиата с крос формат! Нямам кои знае какви надежди най-вече защото модела ми е много неподходящ за тези състезания! Ще го карам за кеф защото и без това тази година с тези 5 състезания в РШЕ изоставам и скучая много!

                      Аз обичам да карам ендуро и затова съм се спрял на този модел, нещо не ми е кеф да обикалям 1ч на писта.

                      Коментар


                      • #12
                        До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                        Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение
                        нещо не ми е кеф да обикалям 1ч на писта.
                        Пробвай да караш на пълна гас само, както се кара на моторкос прав през цялото време на някаква голямя писта от сорта на тая в Девня и ти обещавам че ще си издъхнал много преди единия час.
                        It's not the Ride, It's the RIDER

                        Коментар


                        • #13
                          До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                          И да не е на пълна газ човек като не е свикнал се изморява много бързо, натоварването е голямо. Аз направих 5-6 обиколки на пистата в Аксаково и после не можех да дишам направо...а и не карах на пъла газ, но това ми беше първо каране на писта...може да се каже, че ме поизмори.

                          Коментар


                          • #14
                            До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                            Аз вече правя цели 3 обиколки на пълната гас.

                            Коментар


                            • #15
                              До: "работни" или спортни АТВ-та и кои са истински

                              И после как си, поизморен или

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X