Здравейте понеже не съм сменил все още гумите,че са 1 склад и на село доста далечно, днешния ми въпрос е , До каква температура е безопасно да се шофира с летни гуми?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
До каква температура е безопасно да се шофира с летни гуми?
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Jimm Преглед на мнениеДокато няма сняг и лед и при положение, че протекторът на летните е висок, реално не е опасно.
Разбира се, трябва да се държи сметка за ниски твмператури през неща и рано сутрин , когато се образуват слани и скреж
Коментар
-
Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение7 градуса, но си зависи от гумите/колата/пътя/шофьора/времето/ ....
Коментар
-
Според последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм. За зимните гуми минималната дълбочина на протектора е 1.6 мм. От днес при проверките в рамките на вървящата от две седмици акция "Зима" полицията ще налага и санкции.
Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
То си е до гума.
Преди много, много години с автомобил нов внос Ситроен ЦХ с нови летни мишлен ми се наложи да закарам спешно кръстника ми от Търговище до Шумен. Беше отвратителна поледица. По баира преди разклона за с. Буховци имаше колона блокирани автомобили заради закъсал камион. Бях сигурен, че на този лед няма да помръднем докато не се стопи, но за моя радост автомобила си потегли от раз /няма ESP/, за разлика от много други автомобили със зимни гуми.
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Зимната гума не е панацея, и наличието и не означава че физиката не важи. И тя се пързаля. Ако се ползва главата и се подходи с внимание с лятна гума може да се кара и при ниски температури, особено ако е сухо и няма скреж и лед. Учените глави дават влошени качества на лятната под 7 градуса по целзий. Иначе аз се учих да карам на Лада 1600 с две видинки след последен сезон отзад и две летни различни отпред, едната беше 15 годишна. Е жив съм още, а имаше метър сняг по онези времена в Габрово.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнениеСпоред последните промени в закона, приети в началото на 2017 година, от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм. За зимните гуми минималната дълбочина на протектора е 1.6 мм. От днес при проверките в рамките на вървящата от две седмици акция "Зима" полицията ще налага и санкции.
Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето й в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.
Коментар
-
Много зависи от гумата. Нали има едни рейтинги за икономия на гориво за поведение на пътя при дъжд... Ако гумата е с лоши показатели за икономия на гориво и много добри на дъжд най-вероятно е от по-мека смес респективно свършва по-бързо, но и вози по-меко и на по ниски температури не се удървя. Та си има значение от гума до гума. Също зависи за сега ли говорим или за пролетта (ранна смяна с летните), щото в единия случай земята е още топла, в другия април месец да речем тя си е студена. Иначе под 7-8 си е добре да си с зимни... А мен лично като не ми се занимава с тия масрафи карам джип с всесезонни и ги сменям често...
Коментар
-
Може да се шофира безопасно при всякаква температура със всякакви гуми.
Само трябва да знаеш какво правиш и да нямаш бърза работа.
- 9 likes
Коментар
-
Няколко пъти попадам на информация от различни места, че зимната гума има предимство само и единствено на сняг и понякога на лед. Във всички други случаи лятната гума превъзхожда зимната. Т. е. това с градусите не играе и като гледам тестовете на гуми при различни условия - отива да е така.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
- 1 like
Коментар
-
Клоня към същия извод.Това че на зимната гума каучука бил мек....друг път....от две седмици съм сложил нови летни гуми на лека кола.....сутрин на 3 градуса...колата минава безшумно на грапавите маркировки преди колелата на Асеновградско шосе........
Джипа със АТ гуми на две години също минава безшумно през същата маркировка......Друга моя кола със зимни гуми .на един сезон...ще ти настръхне перчема от удара със 90 км.....в тая маркировка.
Просто факт!
-
Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнениеНяколко пъти попадам на информация от различни места, че зимната гума има предимство само и единствено на сняг и понякога на лед. Във всички други случаи лятната гума превъзхожда зимната. Т. е. това с градусите не играе и като гледам тестовете на гуми при различни условия - отива да е така.
Коментар
-
Първоначално публикуван от bladest Преглед на мнение
Т.е. ако зимата карам с Michelin pilot sport 4s, стига да няма сняг и лед и да не е минус температурата примерно под 0-та няма да имам проблем така ли излиза? Все пак за задното предаване не е ли задължително да има колата 4ри зимни гуми, може би тестовете са правени на коли с предно предаване и за това няма разлика голяма? При задното предаване ако се пързаля някъде колата има голям риск и шанс да се тотализира.
За протокола....на тежките коли,товарни и т.н слагам зимни и летни гуми.
Леките коли се карат целогодишно с летни гуми.Ако има смяг ,просто паля кола с зимни гуми.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар