Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

    Здравейте колеги. Знам че тематиката на форума не е свързана с обикновените автомобили, но писах в форума на "Сеатаджийте" и не ми пишат вече няколко дни...

    Предполагам че, на повечето от вас им се е налагало да дърпат ремаркета, както и на мен. В последно време се замислям да си купя мое, защото като ми потрябва е едно търсене...

    На първо време трябва да сложа и теглич, но все още не съм се насочил, и събирам информация!?

    Втория проблем е че колата ми отзад е много "келава" относно товар. Трябва или да се повдигне или да се усилят пружините. Повдигането не знам до колко ще бъде решение, защото като е без ремарке, ще прилича на "драгстер", което не ме кефи.

    Сега гледах разни Фолцваген-и на части, и се чудя, дали ще станат и ще си реша ли проблема с някакви такива пружини + амортисьори (мойте са за смяна) от комби или друго?
    OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

  • #2
    От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

    За ставането-всичко става.Имай пред вид,че ако сложиш по яки пружини ще се промени и возията-ще стане по-твърда,и при повдигане колата става малко по-нестабилна.За голфовете се продават гумени тампони,които се слагат под пружините,не знам за Сеат дали има такива.Преди месец аз повдигах един голф 2 с 50 мм отзад,но със втулки.Имай предвид също че ако го повдигнеш със сегашните пружини,колата ще се повдигне но окачването пак си остава по-меко.След повдигането колата ще ''кляка''но не колкото сега.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #3
      От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
      За ставането-всичко става.Имай пред вид,че ако сложиш по яки пружини ще се промени и возията-ще стане по-твърда,и при повдигане колата става малко по-нестабилна.За голфовете се продават гумени тампони,които се слагат под пружините,не знам за Сеат дали има такива.Преди месец аз повдигах един голф 2 с 50 мм отзад,но със втулки.Имай предвид също че ако го повдигнеш със сегашните пружини,колата ще се повдигне но окачването пак си остава по-меко.След повдигането колата ще ''кляка''но не колкото сега.
      Четох за тези тампони, пише че някой ги произвеждал, и че стават. Ти като го повдигна Голф-а, визуално много ли се личеше ?
      OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

      Коментар


      • #4
        От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

        Мини през нас тези дни, имам няколко чифта пружини, дет ми се търкалят из гаража, може нещо да ти свърши работа.
        Y61

        Коментар


        • #5
          От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

          Първоначално публикуван от Сашко Преглед на мнение
          Мини през нас тези дни, имам няколко чифта пружини, дет ми се търкалят из гаража, може нещо да ти свърши работа.
          Ще мина да погледна, в Петък ако си свободен. Не съм сигурен дали ще станат, защото на Сеат-а отзад са заедно с амортисьорите (макферсон, ако така се казва).
          OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

          Коментар


          • #6
            От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

            Първоначално публикуван от Спас Спасов Преглед на мнение
            Не съм сигурен дали ще станат, защото на Сеат-а отзад са заедно с амортисьорите (макферсон, ако така се казва).
            Тука много бъркаш, пружините са си отделно. А най елегантно става чрез втулки под тарелките на пружините. От 3 до 5 см. стоманени втулки - вадиш тарелката, нанизваш втулката и готово. Имаш същата возия ,но повдигнато дупе. Ако сложиш по твърди пружини ще имаш повдигнато дупе и возия на каруца.
            А пропуснах и третата опция - регулеруемо окачване което е доста модерно във ФВ форума. Там хората го използват да свалят надолу ,но става и за вдигане нагоре. Ама при всяко закачане на ремърке да повдигаш си е голяма игра.
            Поздрави.
            Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

            А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

            Коментар


            • #7
              От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

              Преди месец взех един Голф 2,за работа и да го карам по черни пътища(имам една вила в гората),задницата му беше леко ''клекнала''.Направих си на струга втулки-50мм,и след като разглобих задния амортисьор,ги подложих по чашката на пружината,и ето че имам надигната задница с 50мм,получи се много добре,както визуално,така и се увеличи чувствително просвета(главната цел).Легни под този Сеат,и виж как му е окачването,ако е както голфа-прави го с втулки както съм описал,ако е както казва колегата с отделни пружини-ами той ти е казал как се прави.Успех!
              Yamaha Yz450F
              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
              Всичко с ''рошави''гуми!

              Коментар


              • #8
                От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                Ето какво представлява

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:031936735.jpg
Прегледи:1
Размер:88.6 КБ
ID:5583583
                OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

                Коментар


                • #9
                  От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                  Окачването ти е точно като Фолксваген,учудих се,като колегата по-горе спомена че пружината била отделно,така е при Опел,а и нали Сеат и Фолксваген са една комбина Та сега,разглобяваш единия амортисьор т.е.сваляш го целия с пружината от колата,намираш си предварително скоби за пружини,внимателно сваляш пружината с все тампони.Това при условие че нямаш сигурна информация,дали чашата на която ляга пружината е отделно от амортисьора.Аз,като свалих на голфа и си викам ''е ся ударих греда'' стори ми се че чашата е едно цяло с амортисьора,но взех един чук,и започнах да я удрям от задната част(там където не ляга пружината),и като да не повярваш,чашата се отлепи.А изглеждаше като едно цяло всичко.Ако и при теб е така,правиш си 2 втулки,като вътрешния диаметър да е с 0,5-0,8 мм в плюс спрямо външния на самия амортисьор,а външния с по 5-6 мм от всяка страна.Ако се сваля чашата,то тогава на амортисьора ще има удебеление където ляга тя,а сега там ще легне втулката.Върху втулката слагаш чашата и всичко по обратен ред сглобяваш с помощта на скобите за пружини.Височината на втулките избираш ти,аз ги направих 50 мм.Цялата тази гимнастика може да я направих,ако си на 100% сигурен че чашата се сваля,но и да не си,поне ще разглобиш и ще се убедиш сам на 100% че иначе тоя каза,оня рече,друго си е да го видиш с очите си.Успех!
                  Yamaha Yz450F
                  Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                  Всичко с ''рошави''гуми!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                    Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                    Окачването ти е точно като Фолксваген,учудих се,като колегата по-горе спомена че пружината била отделно,така е при Опел,а и нали Сеат и Фолксваген са една комбина Та сега,разглобяваш единия амортисьор т.е.сваляш го целия с пружината от колата,намираш си предварително скоби за пружини,внимателно сваляш пружината с все тампони.Това при условие че нямаш сигурна информация,дали чашата на която ляга пружината е отделно от амортисьора.Аз,като свалих на голфа и си викам ''е ся ударих греда'' стори ми се че чашата е едно цяло с амортисьора,но взех един чук,и започнах да я удрям от задната част(там където не ляга пружината),и като да не повярваш,чашата се отлепи.А изглеждаше като едно цяло всичко.Ако и при теб е така,правиш си 2 втулки,като вътрешния диаметър да е с 0,5-0,8 мм в плюс спрямо външния на самия амортисьор,а външния с по 5-6 мм от всяка страна.Ако се сваля чашата,то тогава на амортисьора ще има удебеление където ляга тя,а сега там ще легне втулката.Върху втулката слагаш чашата и всичко по обратен ред сглобяваш с помощта на скобите за пружини.Височината на втулките избираш ти,аз ги направих 50 мм.Цялата тази гимнастика може да я направих,ако си на 100% сигурен че чашата се сваля,но и да не си,поне ще разглобиш и ще се убедиш сам на 100% че иначе тоя каза,оня рече,друго си е да го видиш с очите си.Успех!
                    Благодаря ти много. Сега говорих с един приятел и той така ме посъветва. Тия дни като съм почивка, ще я разглобя и ще занеса на стругар да ми направи втулки. Благодаря още един път.
                    OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                      Ефектът от това упражнение е само създаване на допълнително напрежение в пружината.И понеже тя не е първа младост-увеличава се вероятността от счупването и.Височината на задницата ще се определи от дължината на амортисьора в разпънато състояние.
                      пп Сеат Ибиса си е Фолксваген Поло.Не пречи да се "мерне" заден амортисьор от Голф 3 , комби. Успех!
                      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                        Колеги , като казах че пружината е отделно имах в предвид че след отвиване на закрепващите гайки на амортисьора той заедно със тарелката се измъква от пружината надолу, като самата пружина не е захваната по някъкъв начин към амортесьора. Както е например при предните амортесьори които са захванати във общ пакет със пружината и тампона със лагера горе!
                        Поздрави!
                        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                        Коментар


                        • #13
                          От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                          Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                          Колеги , като казах че пружината е отделно имах в предвид че след отвиване на закрепващите гайки на амортисьора той заедно със тарелката се измъква от пружината надолу, като самата пружина не е захваната по някъкъв начин към амортесьора. Както е например при предните амортесьори които са захванати във общ пакет със пружината и тампона със лагера горе!
                          Поздрави!
                          Напротив, всичко си е комплект. Няма лагер като на предните но си има гайка на стеблото горе, с гумен тампон и тнт. Всичко си е комплект и си излиза заедно.


                          Ето и нагледно. Снимката я взех от интернет, поне да се убедиш. Това са предни и задни амортисьори за Ибиза.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31053469_3_800x600.jpg
Прегледи:1
Размер:183.4 КБ
ID:5584318
                          OffRoad-a - за някои е страст, за други хоби, за трети професия, а за мен - начин на живот !!!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                            Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                            Ефектът от това упражнение е само създаване на допълнително напрежение в пружината.И понеже тя не е първа младост-увеличава се вероятността от счупването и.Височината на задницата ще се определи от дължината на амортисьора в разпънато състояние.
                            пп Сеат Ибиса си е Фолксваген Поло.Не пречи да се "мерне" заден амортисьор от Голф 3 , комби. Успех!
                            Подчертаното е много невярно...
                            Калин Владов,09РСПБЗН

                            Коментар


                            • #15
                              От: Сеат Ибиза, 1.6, 2000г. - повдигане/подсилване отзад + монтаж на теглич?

                              Първоначално публикуван от Спас Спасов Преглед на мнение
                              Напротив, всичко си е комплект. Няма лагер като на предните но си има гайка на стеблото горе, с гумен тампон и тнт. Всичко си е комплект и си излиза заедно.


                              Ето и нагледно. Снимката я взех от интернет, поне да се убедиш. Това са предни и задни амортисьори за Ибиза.

                              [ATTACH=CONFIG]707520[/ATTACH]
                              Вероятно аз съм в заблуда от това че впечатленията ми са от повдигане на Поло 2F, а там амортесьорите ги изсухлих надолу след като пуснах моста достатъчно. Пружините си паднаха и те лесно . Много е вероятно тоя горният тампон да е останал залепен за купето и да не съм обърнал внимание че го има. И понеже Ибисата е на базата на Поло си позволих горните твърдения. Признавам че вероятно аз съм се заблудил за което моля за извинение колегите.
                              Сега със снимковият материал е чудесно онагледена ситуацията и уточнени нещата.
                              Желая успех със повдигането.
                              Поздрави!
                              Последно редактирано от EXALIBUR; 03-05-14, 20:05. Причина: допълване
                              Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                              А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X