Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Triodyn

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Triodyn

    някой знае ли колко kw. е мотора на триодината?

    Коментар


    • #32
      До: Triodyn

      Знам само че харчи 14kW на мах.натоварване по данни на производителя .
      Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

      Коментар


      • #33
        До: Triodyn

        Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
        да ама има ли ивнертор 500ампера дето да работи цял ден на максимално натоварване,
        друг е въпроса,че триодината прави изключително качествени заварки ,а и евентуалните й ремонти няма да са скъпи,триодината струва м/у 400 и 1500лв. тоя инвертор струва поне 7-8хил. лв. и ако се счупи.....или го изпуснеш както е станало с колегата по горе.? какво става? верно че инверторните технологии напреднаха в последно време,но все още няма някой аналози на соц.машини.
        Виж прикачения файл:

        Gold Star
        ® 652/852 Specifications

        - 100-те му процента са точно на 500А. Но на 100% няма как да го натовариш - електродите не са толкова дълги, че един да ти стигне за цял ден постоянно заваряване.

        - КПД-то му може да се направи към 90-92%, и сигурно е там някъде, а по тоя параметър триодина и машините от тоя сорт са далеч назад, и при сериозна работа паричките, дето си дал отгоре, си ги избиваш от икономии на ток, което при тия мощности никак не е малко.

        - Не можеш да го изпуснеш - това е мощна машина и не е преносима - тежи 230 килца. Обаче до колкото чета от писаното тук, и по тоя параметър е по-добре.

        Всъщност, въпросните са тиристорни, а не инверторни. Тия дни ще изровя инфо за някакви инверторни, и ще постна. Инверторна, способна на 500А/100% ще тежи от порядъка на 60-80 кила, и ще е доста скъпа. По тоя параметър категорично отстъпват на всичко останало. По-скъпи са в пъти - предполагам за такава машина около 6-10 хиляди долара. Обаче при разликата в КПД-то се избива за 2-3 години, ако се работи наистина здраво.


        ПП:

        @Андро:
        ПП:Със сигурност триодини, и от сорта, ше се ползват още дълго време. Тука спор няма. Въпроса е че са направени такива, щото е нямало как иначе - не е имало технология. Сега технологията вече я има, и съответно няма сми, освен ако не се гони работа в крайно лоши условия. Самото наличие на огромен вентилатор и огромен шум говори за лошото КПД.

        Айде представи си сега 14Киловата инвертор, чиито загуби при 90% КПД ще са около киловат и половина - трябва му вентилатор колкото на духалка от метро, при това ще го включва само когато му е нужно. Читав инвертор работи на +/-20% от мрежовото поне, така че и падове не се усещат толкова. Още повече че мощни машини могат да се направят с водно охлаждане, и тогава прахоляка не ги бърка изобщо, понеже хич и не влиза вътре.


        Последно редактирано от sparkybg; 17-05-09, 01:17.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          До: Triodyn

          Първоначално публикуван от joe007 Преглед на мнение
          И при нас все още си има Триодинки. И бачкат без грешка.
          Наистина работят много хубаво.Там където работя също има няколко, но поради голямата им консумация не се ползват.

          П.с. Сещам се как "пееше" дъгата, когато запаля електрода.
          [COLOR=black][B]"...Едно е да ти се иска, друго е да можеш, а пък трето и четвърто - да го направиш. "[/B][/COLOR]
          [COLOR=black][B]"Мъжки времена" Н.Хайтов[/B][/COLOR]

          Коментар


          • #35
            До: Triodyn

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение



            @Андро:
            ПП:Със сигурност триодини, и от сорта, ше се ползват още дълго време. Тука спор няма. Въпроса е че са направени такива, щото е нямало как иначе - не е имало технология. Сега технологията вече я има, и съответно няма сми, освен ако не се гони работа в крайно лоши условия. Самото наличие на огромен вентилатор и огромен шум говори за лошото КПД.


            Така е. А и сега ако се произведе такъв заваръчен агрегат, би трябвало да е по скъп от инвертора.

            Коментар


            • #36
              До: Triodyn

              Нас като ни прати шефа с единколега, миналата година на курса за агрона, там светкахме на триодина (вече са си вземали хубав инвертор), тази догина като ни прати пак, но за електрожен, пак на тиодина... ами наистина не заварявя зле, поне според моята преценка, която не е много професионална но както писахте за минусите- харчи много ток... 14KW са им двигателите, яко шум . Иначе там на курса, триодините са май до 250А а не до 500А... и пак с реостата за регулиране на тока... абе щом миналата година на агрона си играх да си съединявам добавъчната тел от 20-тина къси остатъка, значи може и на финно да работи Макар, че лично според мен инвертора е много по-добре за аргона... поне от това естество което работим ние (на не дебели конструкции и тръби) вече за електрожена нямам все още изградено мнение
              Моите снимки...
              https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
              https://500px.com/ivankoo

              Коментар


              • #37
                До: Triodyn

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Виж прикачения файл:

                Gold Star
                ® 652/852 Specifications


                - 100-те му процента са точно на 500А. Но на 100% няма как да го натовариш - електродите не са толкова дълги, че един да ти стигне за цял ден постоянно заваряване.

                - КПД-то ..........

                Спарки , всичко което казваш приятелю за Голдстара е така. Само че темата не е за сравнение между марките , а да светнеме колегата за въпросната триодинка . Щото иначе става все едно да влезеш в темата , която тече във форума за Волга ( s - класата на съветското автомобилостроене) и да им кажеш : "Абе пичове , кво ми хвалите това ?! Седнете в една S или Е на Мерцедес и ше ви питам после дали ше се сетите за Волга " Ама нали знаеш : за всеки влак си има пътници ...
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #38
                  До: Triodyn

                  Ами така де. Все пак да свалиме шапки пред технология която работи от над 70 години, и може да работи още толкова. До колкото си спомням в СССР за първи път ги използват за танковете КВ през 1034г. А къде е измислен прототипа не знам.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Triodyn

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    Спарки , всичко което казваш приятелю за Голдстара е така. Само че темата не е за сравнение между марките , а да светнеме колегата за въпросната триодинка . Щото иначе става все едно да влезеш в темата , която тече във форума за Волга ( s - класата на съветското автомобилостроене) и да им кажеш : "Абе пичове , кво ми хвалите това ?! Седнете в една S или Е на Мерцедес и ше ви питам после дали ше се сетите за Волга " Ама нали знаеш : за всеки влак си има пътници ...
                    Ааа, еми тук се каза че нямали конкуренция. Е, нямат, но в много тесен кръг задачи, и то не заради качество на заварката, а заради възможността да работят в крайно тежки условия.

                    Просто вече има нови технологии, над които електронните инженери в тая област са се надявали от много време, а сега са налични, и вече се работи усилено в тая област, и има достатъчен арсенал от такива машини. Накратко - на едното коза му е преносимост и високо КПД(инверторите), а на другото - работа в крайно тежки условия (триодина).

                    По отношение на качество на заваряване обаче твърдо читаво направен инвертор няма какво да го бие, защото там можеш да си правиш с тока и напрежението буквално каквото си искаш, че дори и сам да си съчиняваш програми, ако нещо не ти харесва, понеже цялата работа често се управлява от компютър. Е, от цената боли, но повишеното КПД я изплаща, рано или късно, особено при настоящите "хубави" цени на електроенергията.

                    Не отричам старите технологии, просто исках да покажа че имат алтернатива, която в много случаи е по-доброто решение, въпреки високата си цена. Просто не е нужно прекалено много да гледаме назад, макар че човек като натрупа опит, все по-често му се случва, за добро или за лошо. Вече го усещам на гърба си, въпреки все още не до там голямата ми възраст.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Triodyn

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Ааа, еми тук се каза че нямали конкуренция. Е, нямат, но в много тесен кръг задачи, и то не заради качество на заварката, а заради възможността да работят в крайно тежки условия.

                      Просто вече има нови технологии, над които електронните инженери в тая област са се надявали от много време, а сега са налични, и вече се работи усилено в тая област, и има достатъчен арсенал от такива машини. Накратко - на едното коза му е преносимост и високо КПД(инверторите), а на другото - работа в крайно тежки условия (триодина).

                      По отношение на качество на заваряване обаче твърдо читаво направен инвертор няма какво да го бие, защото там можеш да си правиш с тока и напрежението буквално каквото си искаш, че дори и сам да си съчиняваш програми, ако нещо не ти харесва, понеже цялата работа често се управлява от компютър. Е, от цената боли, но повишеното КПД я изплаща, рано или късно, особено при настоящите "хубави" цени на електроенергията.

                      Не отричам старите технологии, просто исках да покажа че имат алтернатива, която в много случаи е по-доброто решение, въпреки високата си цена. Просто не е нужно прекалено много да гледаме назад, макар че човек като натрупа опит, все по-често му се случва, за добро или за лошо. Вече го усещам на гърба си, въпреки все още не до там голямата ми възраст.
                      Напълно те разбирам . Искам само да отбележа , че освен инженери по електроника , съществуват такива и по заваряване . Като моя милост. В частност - технолози по заваряване . Та като такъв мога да твърдя , че развитието на технологиите в тази сфера помага на основната технология - тази на заваряването , т.е. като краен резултат по-лесно да се получи основното : качествен шев .
                      За да стана по-разбираем ще дам пример пак с автомобилите : Една от основните задачи на конструкторите е да развият технически последните така че те да са стабилни на пътя . Затова измислиха електронни ESP , тракшъни , ABS и каквото се сетиш . Е да , ама една руска кола ако е с изправна трансмисия , спирачна система ( трудна работа за съжаление) и добри гуми - с разумно каране пак ще е стабилна на пътя С други думи : добър краен резултат може да се постигне и по трудния начин .... а когато няма риба - и рака е риба , нали ?
                      И още нещо : при съвременните заваръчни машини може да си играеш до безкрай с тока и напрежението , но използването им за образуване на заваръчната вана е в определени граници. И това именно е тънкостта на технологията. То е все едно да притежаваш ловна пушка и гаубица и да избираш с кое от двете да убиеш заек
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Triodyn

                        Разбрахме се. естествено.

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        И още нещо : при съвременните заваръчни машини може да си играеш до безкрай с тока и напрежението , но използването им за образуване на заваръчната вана е в определени граници. И това именно е тънкостта на технологията. То е все едно да притежаваш ловна пушка и гаубица и да избираш с кое от двете да убиеш заек
                        Абсолютно. Но има разни хитринки, в тия граници. Например можеш да си зададеш каквато искаш волт-амперна характеристика на изхода + пулсови режими, на които пък да указваш формата и честотата на импулсите. Ако знаеш какво точно ти трябва при определени условия и материали, можеш просто да го зададеш на машината, така че да постигнеш максимални резултати за опита, който имаш. А иначе, винаги ще има някой по-добър от теб. Това е ясно. И в крайна сметка е важен крайния резултат. Някой на който ръкохватката на триодина му се е срастнала с ръката ще постигне по-добри резултати от някой друг, дето е похарчил 2 кутии електроди през целия си живот, независимо от техниката, с ковто работи. В крайна сметка, точно както при автомобилите, магарето зад волана си остава най-важния елемент в цялата система. От там нагоре техниката само може да му помогне малко.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Triodyn

                          Моля,ако някой има ел. схема на заваръчен апарат "Тriodyn' да пише или да я помести тук . Мерси

                          Коментар


                          • #43
                            До: Triodyn

                            Първоначално публикуван от magrto Преглед на мнение
                            Моля,ако някой има ел. схема на заваръчен апарат "Тriodyn' да пише или да я помести тук . Мерси
                            А какъв му е проблема? Ако имаш за поправяне де. Схема мисля трудно ще се намери, ама дай да мъдриме нещо.

                            Ако е да си правиш - забрави.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Triodyn

                              Че за какво ти е схема?

                              От едната страна - трифазен ел. двигател на звезда или триъгълник, от другата - постояннотоков генератор с полунезависимо възбуждане. Едната възбудителна намотка е в паралел, другата - последователно на четките. Ако има реостат някъде, той е на първата намотка последователно.

                              Коментар


                              • #45
                                От: До: Triodyn

                                Колеги имам триодин с 3цилиндров двигател http://olx.bg/generator-triodina-i58466808
                                Искам да попитам някой ако е развалял такова нещо , просто искам да изкарам медта /бакъра/ отвътре и да ги издам на вторични причината е много шум неудобен и заваря като малък инверторен електрожен искам да си купя генератор 5-6кв. Въпроса ми е колко килограма мед ще има вътре ? ако има мераклия мога да продам и само триодина без двигателя

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X