Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разработване на сегменти ?!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Разработване на сегменти ?!?

    Все пак не забравяйте, че сегментите трябва да улегнат към елипсата на цилиндъра.Това не отнема малко време и като нищо може да отнема повече от колкото разработването на нов двигател. Това за закаляването при високи обороти са глупости, като каза Ясен. Моята препоръка е хубаво масло, смяна на маслото и филтъра преждевременно (това е по-скоро за всеки случай) и по възможност избягване максималното натоварване на двигателя. Избягването на максималното натоварване се прави именно заради елипсата. тихита обороти не могат да навредят. Искам да обърна внимание, че трябва да се внимава с размера на сегментите. На колите, на които са ми сменяни сегментите винаги се е взимал по-голяма размер и чрез изпилване на ръка на ключа на сегментите се е докарва до подходящ размер на ключа. Но това се прави само от хора, които наистина знаят какво правят и са ювелири с пилата. За протокола ще отбележа, че напасването на сегментите по този начин за четирицилидров двигател отнема 3-4 часа. На 11 годишна Форд Фиеста, следа тази процедура, двигателят изкара над 150 000 км. без проблеми с компресията.
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • #17
      От: Разработване на сегменти ?!?

      При смяна само на сегменти, не е нужно да се спазва пълна разработка, но и ремонта е половинчат. Ако не се проверят цилиндрите за износване и нарушение на геометрията, новите сегменти най-много да влошат работата.
      След основен ремонт, правилото е разработка като на нов двигател. В книгата пише как и колко.
      Някои заводи си разработват двигателите преди да пуснат автомобилите на пазара, но след ремонт си трябва разработка.
      Димич, аз скоро не съм виждал чупливи сегменти. Последните, които се чупеха като солети, бяха някакво менте за Лада в края на 90-те год. Всички, дори и на Балкана ги вадя смело чрез разпъване. Материалът не знам какъв е.
      Ако се сложат сегменти следващ ремонт, те просто няма да уплътнят по окръжност, а ще имат няколко допирни точки. Т.е. "ще светят"

      Коментар


      • #18
        От: Разработване на сегменти ?!?

        Когато се сменят само сегменти те няма как да уплътнят по окръжност, защото цилиндърът не е окръжност заради износването. При напасване на ръка на по-голяма размер сегменти двигателят държи по-дълго компресия, заради по-малкото "отваряне" на ключа в следствие на напасването към елипсата.
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #19
          От: Разработване на сегменти ?!?

          Абсолютно точно с едно малко уточнение.Съставните маслосъбирателни и уплътнителните с малка височина до 2мм са стоманени!

          Коментар


          • #20
            От: Разработване на сегменти ?!?

            Off topic (Извън темата): Нямам техническо образование в областта на автомобилостроенето, както и не съм преводач, но това са ми възможностите към момента. Това го пиша, за да могат колегите с по-добри познания свободно да поправят и/или редактират предложения текст.


            Пробен пуск и разработване на двигателя след основен ремонт
            Ред на изпълнение:

            [IMG]file:///C:\Users\Koko\AppData\Local\Temp\msohtml1\01\clip_image001.gif[/IMG] При първоначалния пуск на двигателя, след завършване на възстановителния ремонт, е задължително под ръка да имате пожарогасител клас В!
            1. След монтажа на силовия агрегат на автомобила, проверете нивото на двигателното масло и охлаждащата течност.
            2. При извадени свещи и временно източена система на запалването (източени горивопроводи), завъртете двигателя, вдигайки налягането на маслото в него само дотолкова, докато сработи съответната контролна лампа на приборния панел на автомобила (арматурното табло).
            3. Монтирайте свещите на запалването, съединете ВВ (високоволтовите) проводници и възстановете функционирането на системата на запалването.
            4. Стартирайте двигателя. Запалването може да стане с известно закъснение, необходимо за повишаване налягането на горивото (вкл. подкачването му), като при това не трябва да възникнат никакви особени усложнения.
            [IMG]file:///C:\Users\Koko\AppData\Local\Temp\msohtml1\01\clip_image002.gif[/IMG] Ако се забележат детонации в корпуса на дросела, проверете настройката на ъгъла на предварение на запалването и фазите на газоразпределението.
            5. След стартирането, двигателя трябва да се загрее до нормална работна температура, проверявайки през това време за наличие на признаци за течове на масло и охлаждаща течност. Оставете двигателя да поработи в течение на 15минути на празни обороти, което е особено важно след смяна черупки на мотовилкови лагери.
            6. Угасете двигателя и още един път провете нивата на двигателното масло и охлаждащата течност.
            7. Сега вече може да пристъпите към изпитвания на ход и разработване на двигателя. Изкарайте автомобила в район, където интензивността на уличното движение е минимална, и рязко го ускорете до скорост 50÷80км/ч (30÷50мили/ч). След това намалете скоростта до 50км/ч, затваряйки за това напълно дроселната клапа (отнемайки педала от газта). Повторете процедурата 10÷12 пъти- възникващите циклични натоварвания ще помогнат за припасването на буталните пръстени (сегментите) към стените на цилиндрите. Отново проверете двигателя за течове.
            8. Първите 800км (500мили) от пробега се старайте да експлоатирате двигателя в щадящ режим, регулярно и често проверявайки нивото на двигателното масло. Повишеният разход на масло в периода на разработване на двигателя е нормално явление.
            9. Приблизително след 800÷1000км (500÷600мили) пробег, сменете двигателното масло и масления филтър.
            10. Следващите няколкостотин километри пробег, автомобилът може да се експлоатира в нормален режим.
            11. След 3200км (2000мили) пробег, отново сменете двигателното масло и масления филтър. Сега вече може да се счита, че двигателят е разработен окончателно.


            Използван източник: http://honda-accord.5go.ru/html/3_3_27.htm
            Когато захарността в гроздето намалява, моята се покачва.

            Коментар


            • #21
              От: Разработване на сегменти ?!?

              Картинката от аватара,ревизия,хонингован блок,нови сегменти и комплект лагери.След разпалване,празен ход до достигане на оптимална температура 80гр,от там на ограничител(8200об/),ако издържи теста влиза на трасето.Ревизия,следващият сезон,за сега не се е оплаквало...
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #22
                От: Разработване на сегменти ?!?

                Ако не правиш пълен ремонт ,сменяваш само сегменти/което при малка елипса е нормално/,наистина няма какво да трепериш.Максимално добро масло е в +,също така и профилактична добавка при разработката.Успех!
                Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                Коментар


                • #23
                  От: Разработване на сегменти ?!?

                  Рядко ми се налага да сменям само сегменти, щото практиката, както моята, така и на доста колеги, показва, че изкарват до макс. 100000км., при мен, даже, доста по-малко..., всъщност, това е много-относително, зависи от степента на износването на цилиндрите и буталата, горивото, степента на сгъстяване, настройките на смесите, начинът на каране и т.н. Важно е да споменем, че при смяна на сегменти е нужно и да се надраскат цилиндрите с шкурка с определена едрина, под определен градус и в противоположна посока за да се получи нужната грапавост, така необходима да правилното смазване... Колкото до разработката, важно е не-само да не се натоварва с големи-обороти двигателят, а и да не се кара на прекалено-ниски, защото при тях налягането на маслото е прекалено-малко и смазването, естествено занижено... На новите двигатели, особенно, когато е сменен и разпределителният(те) вал, тоест пълен основен ремонт, първите 15-20мин. препоръчвам "помпене" - 2500-3500об/мин. с масло с една идея по-тънко от предписаното от производителят, като по гърбиците на вала, предварително сме намазали специална смазка, после стандартното масло за 500-1000км. и на всяко масло нов-филтър...
                  За тия, дето нямат филтри, като болшинството с които се занимавам препоръчвам, поне първите 15-20мин. монтиране на такъв...
                  Тава с разработката на пълна газ и отпускането и переодично е много-добра идея и мисля да започна да я прилагам. Благодаря на Nikolov61 за преводът, въпреки, че точка 5 не ми е любимата...
                  Всъщност, за протоколът - тая работа с разработката на сегментите и цилиндрите може да бъде много-тънка и при скъпите двигатели се използват разни пудри, вакси или смаски, които струват, достатъчно-много, та да не ни интересуват за момента...
                  VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                  SXS-Restorations 0886513079
                  Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                  Коментар


                  • #24
                    От: Разработване на сегменти ?!?

                    Преди около 2 години, моята кола гореше масло, на 10000 км доливах по около литър. Закарах я на майстор и отворихме двигателя. Според него трябваше да се сменят само сегментите. Така и направихме. Имахме уговорка, че първите 2000 - 3000км можеше да имам проблеми т.е. докато улегнат сегментите по елипсата на цилиндъра. Никаква разработка нормално каране и така до днес. Два пъти съм сменял масло не съм доливал. Сега наближава трета смяна т.е. 30000км. Маслото което наливам е 15W40.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Разработване на сегменти ?!?

                      Първоначално публикуван от jpmitko Преглед на мнение
                      Преди около 2 години, моята кола гореше масло, на 10000 км доливах по около литър. Закарах я на майстор и отворихме двигателя. Според него трябваше да се сменят само сегментите. Така и направихме. Имахме уговорка, че първите 2000 - 3000км можеше да имам проблеми т.е. докато улегнат сегментите по елипсата на цилиндъра. Никаква разработка нормално каране и така до днес. Два пъти съм сменял масло не съм доливал. Сега наближава трета смяна т.е. 30000км. Маслото което наливам е 15W40.
                      Хм ... ако не си се объркал с нулите, 1 литър на 10 000км не е много, да не кажем, че при някой марки/модели си е заложено по толкова, че и повече.
                      Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                      И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                      вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Разработване на сегменти ?!?

                        Въпрос, като разработвате на място нали мотора не се натоварва почти изобщо и така разработката на място е много по-бавна и продължителна. Не е ли по-добре да се кара на едни оптимални обороти да не се натиска колата или мотора ? На баща ми голфа около 1000 километра на нито ниски нито високи го карахме дизел след смяна на сегменти и сега върви за 90 коня доста, но и пазенето при разработка си е важен фактор са по-нататъчния вържеж и подръжка нали така?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Разработване на сегменти ?!?

                          Всичко по темата е почти вярно с тази разлика, че след качествено направен основен ремонт машината ще има мощност да се движи поне след един ден на място работа и едва ли ще може да се заали на стартер. Това при положение че всички шлайфания са в допуск не както ги правят сега за да си вържат гащите хоп на 0,15мм. хлабавина да не задере или затегне ама според производителя при този размер си е вече за ремонт. А по основния въпрос за смяна само на сегменти без никакви други интервенции просто сглобяваш и караш нормално без изцепки ден два и си 6.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Разработване на сегменти ?!?

                            Първоначално публикуван от teukoo Преглед на мнение
                            ..... А по основния въпрос за смяна само на сегменти без никакви други интервенции просто сглобяваш и караш нормално без изцепки ден два и си 6.
                            Общо взето така и стана
                            И към момента масло не пипа да яде
                            Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                            И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                            вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X