Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло - Лики Моли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло - Лики Моли

    Широко в търговската мрежа се продава масло Лики Моли, което като цена е среден клас. Някой има ли преки впечатления за качеството му? Продава се с и без добавка /молибденов сулфит/, която уж намалявала износването и подобрявала триенето. В тази пък връзка искам да Ви попитам: на по-стари двигатели ли трябва да се слага такова масло или може и на нови, че до няколко дена ще ми дойде новото АТВ и след първите 300 км. трябва да сменя маслото. На старото си АТВ слагах такова масло, но не усетих да има някаква разлика.
    Дайте ми съвет с какво масло да го разработвам от 300 до 1000 км. и после с какво да го карам.
    На старата машина в книжката даваха, че трябва да се кара с 10W30, но тъй като никъде не намерих такова му сипвах 10W40. Не знам на новото какво ще пише.

  • #2
    Re: Масло - Лики Моли

    Лично аз карам машините си само с такова масло и несъм имал проблеми. Мой приятел направи вече над 130 000 км с неговата кола и не е имал никъкви проблеми, а повярваи ми така никой неси кара колата!
    Успех!
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

    Коментар


    • #3
      Re: Масло - Лики Моли

      10W30 имат почти всички фирми но е скъпо. 20-40лв/л синтетично.
      В БалканСтар има Мопар 10W30 5W30 по 10лв/л МИНЕРАЛНО
      Последно редактирано от kinex; 05-04-07, 21:08.

      Коментар


      • #4
        Re: Масло - Лики Моли

        Недей да караш със синтетично масло преди да си направил 1000км - модерните синтетични масла са толкова добри че в много случаи (малкото) разработка която може да се направи на двигателя през първите 1000км е един вид "блокирана" от прекалено доброто масло.
        След това го карай с такова каквото препоръчват в упътването. Не се безпокой за това дали е 10W30 или 10W40, при маслата важното е първата цифра да съвпада с препоръките на производителя, а втората - да е минимум колкото препоръките на производителя, например:

        При препоръчано масло 10W30, можеш да сложиш 10W40, 10W50, 10W60 и т.н (десетката си остава), но не трябва да слагаш примернo 20W40, 10W20, 5W40 и прочие.

        Що се отнася до Liqui Moly, добра фирма са си, маслото им е добро. Не са единствените които слагат молибден, но май първи започнаха.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #5
          Re: Масло - Лики Моли

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Недей да караш със синтетично масло преди да си направил 1000км - модерните синтетични масла са толкова добри че в много случаи (малкото) разработка която може да се направи на двигателя през първите 1000км е един вид "блокирана" от прекалено доброто масло.
          След това го карай с такова каквото препоръчват в упътването. Не се безпокой за това дали е 10W30 или 10W40, при маслата важното е първата цифра да съвпада с препоръките на производителя, а втората - да е минимум колкото препоръките на производителя, например:

          При препоръчано масло 10W30, можеш да сложиш 10W40, 10W50, 10W60 и т.н (десетката си остава), но не трябва да слагаш примернo 20W40, 10W20, 5W40 и прочие.

          Що се отнася до Liqui Moly, добра фирма са си, маслото им е добро. Не са единствените които слагат молибден, но май първи започнаха.
          Можеш ли да обясниш какво значат цивричките по подробно.

          Коментар


          • #6
            Re: Масло - Лики Моли

            Аз пробвах Лики Моли, и наблюденията са ми следните:
            Аз го сипах на мотор мерцедес на 40 000км. резултата беше 10бр. запушени маслени повдигачи, аз лично не съм доволен от това масло.
            Но мисля че за по стари мотори ще е добро !
            LZ1HKW
            Реглаж на преден и заден мост
            My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

            Коментар


            • #7
              Re: Масло - Лики Моли

              Дупките на хидравличните повдигачи не са ли еднакви и при стар и при нов мотор.

              Коментар


              • #8
                Re: Масло - Лики Моли

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Можеш ли да обясниш какво значат цивричките по подробно.
                Ето малко инфо за цифричките:

                Моторните масла се класифицират по двете им основни характеристики:
                -вискозитет
                -експлоатационно равнище


                За вискозитета в целия свят е приета класификацията по SAE. За експлоатационното равнище съществуват две класификации:
                - на Американския петролен институт (API);
                - на Европейските автомобило производители(ССМС);


                1. Класификация по SAE (Общество на автомобилните инженери)
                По тази класификация моторните масла се разделят на 10 вискозитетни класа: 6 зимни, означени с буквата W и цифрите 0, 5, 10, 20, 25 (0W, 5W, 10W, 25W) и 4 летни, означени с цифрите 20, 30, 40 и 50.

                Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два:
                - динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са –25 градуса и –30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е – 15 градуса и – 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки.
                За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.

                Всесезонните масла са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40).
                За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.


                2. Класификация по (API) Американски петролен институт.
                Към средата на 60-те години Американски петролен институт въвежда класификационна система с кодови букви, означаващи така нареченото експлоатационно ниво. Тази класификация може да се допълва с нови типове масла, като се отчита изменението на конструкцията и условията на експлоатация на съвременните двигатели.

                Маслата за бензинови двигатели се обозначават с буквата S. Първият експолоатационен клас –SA, е бил за моторно масло без присадки. С течение на годините буквите са се придвижвали по азбуката- SB, SC, SD, SF, и сега отчитат повишаването на качеството на маслата.

                Днес в света е постигнато експлоатационното ниво SG с маслото на Visco 2000 Plus, което отговаря на най-модерните изисквания към този род продукти. То е подходящо както за бензинови така и за дизелови двигатели със стандартно захранване или с свръх пълнене, въобще за всеки вид двигател. Най-новото масло, маслото с експлоатационен клас SH, все още се произвежда от фирмата “BP” с марка Visco 5000. В скоро време се очаква и други фирми да поснат на пазара масло със същото експлоатационно качество.

                Маслата за дизелови двигатели се обозначават с буквата С, а втората буква означава експлоатационното ниво. Днес марките СА и СВ са вече остарели. Маслото с експлоатационен клас СС е въведено на пазара към средата на 60-те години и все още се използва при двигателите с стандартно захранване. Маслата за дизелови двигатели от клас CD са предназначени от умерени до тежки режими на работа, те защитават двигателя от ниско температурни отложения и са подходящи за турбо двигатели. Маслата СЕ, най-модерната категория, покриват тежките изисквания на такива фирми като “МАК”, “КАМИНС”, “ВОЛВО”, “МЕРЦЕДЕС” и др. Маслото Visco Diesel, продавано в България, е с най-високия експлоатационен клас –СЕ.

                3. Класификация на Европейските автомобило-производители (ССМС).
                Освен нормите на (API) Американски петролен институт, съществуват и новите норми на Обществото на Европейските автомобило-производители (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

                Нивата на маслата за бензиновите двигатели са следните:
                G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с “SG” по API;G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с “SH” по API.

                Нивата на маслата за дизеловите двигатели са следните:
                -D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.
                -PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.

                Съгласно изискванията на международните стандарти, на всяка опаковка моторно масло освен търговското наименование, се изписва и техническото наименование на маслото по съответните класификции. Върху тубичката може да открием цифрените и буквените означения на вискозитетната класификация по SAE и на класификацията по експлоатационно равнище- по API или ССМС.
                Например маслото с означения SAE 15/W40, APISG/CD е масло, което може да се употребява в температурния интервал от –20 до +35градуса по Целзий във всички видове автомобили с бензинови двигатели и леки и лекотоварни автомобили с дизелови двигатели, включително и турбо.
                Only after the last tree has been cut down,
                Only after the last river has been poisoned,
                Only after the last fish has been caught,
                Only then will you find that money cannot be eaten.

                Коментар


                • #9
                  Re: Масло - Лики Моли

                  Браво!!! Би трябвало всеки дистрибутор на масла да ги знае тези неща, но...
                  Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Масло - Лики Моли

                    Браво. Ама тази статия е писана преди 10-15години. Не че не е вярна. Във форума можеше да намериш и нещо по ново. Това на пример.

                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E7%E8%F2%E5%F2

                    Исках Goblin да обясни защо при препоръчителен вискозитет 10W30 може да се сипе 10W60. Аз съм го правил и ефекта беше поразителен.

                    Производителя може само да предполага при какви климатични условия ще се експлоатира двигателя. За това препоръчва масла с различен динамичен вискозитет(първата цифра).
                    Заиграването с кинематичния (втората цифра) е много опасно. Ако смазочната система е проектирана да работи с 30 и сложим 60 няма да има правилно смазване.
                    Да няма после вече не ми трябва хубаво масло - трябват ми повдигачи.

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Масло - Лики Моли

                      Според мен всяко заиграване извън предписаните от производителя масла, бензини, греси и т.н. рано или късно ще ти бръкне доста дълбоко в джоба.
                      Only after the last tree has been cut down,
                      Only after the last river has been poisoned,
                      Only after the last fish has been caught,
                      Only then will you find that money cannot be eaten.

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Масло - Лики Моли

                        аз карам от 10 години и коли и мотори почти само с лики моли масло и съм повече от доволен

                        ..не се вторачвайте толкова по цифричките-както е казал гоблин първата е която е по важна
                        а ако го дават да го караш с 10-30 прееспокойно можеш да му слагаш и 10-40 и 10 50 ..правел съм го много пъти ..

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Масло - Лики Моли

                          А с или без молибденов сулфид да слагам до 1000-та километра, па и след това.
                          А знаете ли че Лики Моли имат и някакво специално за 4т мотоциклети? Според Вас каква ще е разликата с обикновеното, това за леките коли? То е без добавка.

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Масло - Лики Моли

                            Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение
                            аз карам от 10 години и коли и мотори почти само с лики моли масло и съм повече от доволен

                            ..не се вторачвайте толкова по цифричките-както е казал гоблин първата е която е по важна
                            а ако го дават да го караш с 10-30 прееспокойно можеш да му слагаш и 10-40 и 10 50 ..правел съм го много пъти ..
                            Не е вярно.
                            Първата цифра има връзка само и единствено със студения старт на двигателя при определена външна температура. Няма особен проблем да е 0 например. Втората е много по важна защото за масло с такъв вискозитет е проектиран да работи двигателя когато загрее .
                            То и с вода вместо с масло може да се кара но никои не го прави.
                            Много зависи също какъв е мотора. Един път сложих добавка за повишаване на компресията в Сузуки GSX-R 750 и блокирах мотора. Съединителя щото е в маслена баня и тои замина.
                            А които иска може и да си експериментира. За своя сметка.

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Масло - Лики Моли

                              А с или без молибденов сулфид да слагам до 1000-та километра, па и след това.
                              А знаете ли че Лики Моли имат и някакво специално за 4т мотоциклети? Според Вас каква ще е разликата с обикновеното, това за леките коли? То е без добавка.
                              ако съединителя ти е в маслена баня слагай масло за 4 т мотоциклети
                              ако не е в маслена баня или пък е но маслото на двигателя е отделно..слагай в двигателя автомобилно или такова с молибден(
                              ако са с общо масло и същото масло отива и при съединителя -не слагай такова с молибден а само масло за 4т мотори

                              ..що се отнася до втората цифра..в мануалите на моторите които съм имал си пишеше че може да се слага и такова с по голяма цифра -даже например за лятото в повечето мануали препоръчват 20-50 масло..докато за зимата -10-30 или 10-40

                              ..а добавките за повишаване на компресията са вече нещо съвсем различно..и въобще за мотори с общо масло на съединителя и двигателя не се препоръчват никакви добавки..освен ако изрично не пише че стават за 4т мотоциклети ..но и тогава не са за препоръчване поне според мене
                              за съединителите даже и със синтетично масло му е трудно да работи камо ли ако има и добавки
                              ..за 2 тактовите мотори и хонда црф от 4 тактовите -при които маслото на съединителя и скоростите няма връзка с това за двигателя-не се препоръчва да се слага синтетично за скоростите и съединителя..даже срф модела на хонда -1 от причините да разделят маслото в скоростите от това в двигателя е точно за това за да може да се слага в двигателя масло с молибден -без да има опасност за съединителя

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X