Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

    Здравейте не разбирам от камиони но сме се захванали да стягаме една газка-53.
    Имам няколко питания.
    1.Каросерията беше с прогнили дъски и я разглобихме. Как е най удачно от ценово отношение да се направи нова?
    Аз си мисля да се купят дъски и с винкелите и рамките на старата каросерия да се сменят.
    2. Двигателия не е пален от 3 години 2005 ми казаха. Какво да проверим преди да опитваме да го палим?
    Маслото си му изглежда добре М10Д , необходимо ли е да се свалят свещите и да се промиват с газ цилиндрите?
    Да уточня на двигателя около 2000 година му е правен основен ремонт на гара Искър и след това е каран доста малко.
    Карбуратора дали се е задръстил?
    Миналата година опитвали да го припалват запалил и угаснал.

    3 Като свалях дървената рамка дето стои зад кабината му изкъртих без да искам щуцера дето влиза в бензиновия филтър откъм резервоара- той е Г образен и се отчупи от резбата която остана завита в тялото на филтъра.
    Кажете откъде мога да намеря в София такъв филтър или евентуално само горната планка където влизат тръбичките по евтино че съм фалит а и незнам къде има магазини с части за такива камиони.

    Филтъра като го отворих беше пълен до полвината с бензин който миришеше на ацетон.


    Нормално ли е да се бута толкова трудно или са му запекли скоростите? 2 ма мъже и 2 жени едвам го избутахме по улицата в двора при това с свалена каросерия.
    Ники

  • #2
    До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

    Колега незнам какви пари си дал за това чудо, но първо доколкото разбрах е бензин, второ изгнили дъски, по добре ако ги сменяш пак с дъски. Това че не е палена три години ако е след основен ремонт и то добре направен би трябвало с малко почистване и проверка на системите маркучите да запали. Караме газка която е произведена 1985г-набор на дъщеря ни. Преди три години и правихме ремонт,(но в завода за Перкинс, които вече не съществува) като изключим дребни ремонти,досега върви като луда-но е дизел. автомобила си е тежък и е нормално трудно да се бута,освен ако не е по баир надалу.Аз искам да я продаваме но мъжът ми не му се дава.И ако трябва да сме откровенни аз предпочитам да карам газката вместо Авиата ни. (Авиата е по нова и е на хидравлика) Дизеловата гори 28-32 на 100.
    Последно редактирано от Доби; 16-09-08, 07:33.
    Силните плачат сами. Не ръкомахат. Не викат. В гръб не забиват ками. И не се кланят на никого.

    Коментар


    • #3
      До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

      Колега,за дъските ти трябват около 200болта,ако не можеш да използваш старите.Двигатела няма нужда от промивка с газ,ще запали и само с чистене на карбуратора.За филтъра не се притеснявай,изхвърли го докато намериш в някоя морга друг.Успех,прост камион и надежден,стига да имаш работа за него.

      Коментар


      • #4
        До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

        Свали карбуратора,разглоби го на съставни части и го измии в кореселин.Купи си четчици за бояджийски пистолети-по 3 в комплект(големи са колкото четки за зъби).Синтетична,с месингови и със стоманени фини влакна.Има ги по повечето железарии,струват 1-2 лв.Пускаш в една стара тенджера или подходящ съд частите БЕЗ гарнитурите,пластмасите и гумените о-пръстени (тях е хубаво да ги купиш нови).Киснеш го 24 часа и после духваш жигльорите с компресора.По никой случай не ръгай в отворите им с игли,стоманени телове и пр.Можеш леко да ги изчистиш с месинговата четчица.ЦАМовото тяло вътре го тръкни със стоманената ако има засъхнала утайка.Почисти и дифузьора/ите от евентуален нагар,получил се ако двигателя е "връщал".Преди да запалиш двигателя го превърти няколко пъти с манивелата при свалени свещи.Ако се съмняваш че буталата са сухи можеш да налееш по малко масло през отворите на свещите с помощта на спринцовка.
        Успех!
        Последно редактирано от м20_маниак; 16-09-08, 11:26.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

          Такъв щуцер май имам да ти дам, но трябва да свалиш цялото желязо за да извадиш счупеното парче. Магазини за руски камионски части има на "Симеон" в далечния край, и на още сума места, ама нали е сутрин, не се сещам нищо. Това е стандартен филтър - утайник, кво за УАЗ, кво за ГАЗ и ЗИЛ. Само присъединителните размери те интересуват.
          Въпрос е обаче кво ще правиш с такъв камион. Не е факт че може да печелиш от него. Товари тон и половина има, но основно за новите градски камиони, те са и с малка товарна височина, и с малък разход. Освен за нещо в строителството примерно, или по маршрути които никой не ще, и плаща колкото му поискаш ...

          Коментар


          • #6
            До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            ... Товари тон и половина ...
            Да не бъркаш нещо? Не е ли към 4 тона?
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #7
              До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

              Бе аз заричах ли се да не пиша преди първата кофа кафе? ...

              http://www.pokazuha.ru/view/topic.cf...type=1&type=38

              http://www.autowp.ru/gaz/53/specifications/

              Коментар


              • #8
                До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                Да не бъркаш нещо? Не е ли към 4 тона?
                Да, 4 тона е!

                Коментар


                • #9
                  До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                  Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                  Да не бъркаш нещо? Не е ли към 4 тона?
                  Ама четете хубаво де ! Всеки пост ли да се превежда . 4 тона е , ама Стефан искаше да каже че за тон и половина багаж примерно не си струва да разкарваш камион , който харчи двайсе и три-четири литра бензин.
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                    Първоначално публикуван от m20_maniqk Преглед на мнение
                    Свали карбуратора,разглоби го на съставни части и го измии в кореселин.Купи си четчици за бояджийски пистолети-по 3 в комплект(големи са колкото четки за зъби).Синтетична,с месингови и със стоманени фини влакна.Има ги по повечето железарии,струват 1-2 лв.Пускаш в една стара тенджера или подходящ съд частите БЕЗ гарнитурите,пластмасите и гумените о-пръстени (тях е хубаво да ги купиш нови).Киснеш го 24 часа и после духваш жигльорите с компресора.По никой случай не ръгай в отворите им с игли,стоманени телове и пр.Можеш леко да ги изчистиш с месинговата четчица.ЦАМовото тяло вътре го тръкни със стоманената ако има засъхнала утайка.Почисти и дифузьора/ите от евентуален нагар,получил се ако двигателя е "връщал".Преди да запалиш двигателя го превърти няколко пъти с манивелата при свалени свещи.Ако се съмняваш че буталата са сухи можеш да налееш по малко масло през отворите на свещите с помощта на спринцовка.
                    Успех!
                    Абсолютно точно !
                    Само да добавя , че бензинов филтър става и от уазка , пък и какъвто приспособиш , няма проблем. Иначе тези дето минаваха ремонт едно време на Гара Искър наистина не караха дълго. Свидетел съм на една дето стигна чак до портала. За каросерията най-добре броиш старите коларски болтове и сменяш с нови , нов винкел и талпи- по старите. Само че ще излезе цифра.
                    Бензина ако е стоял години по-добре го източи . Ще го прецедиш и после по малко добавяш към новия докато го изгори ( да няма хабеж ). То резервоара може да е за промивка , щото знам какво се караше на времето. А паленето с бутане на този кютук се извършва от 6 юнака - това от личен опит . Но ако акумулатора е читав и няма проблеми с кабели , свещи и делко би трябвало да запали.
                    Изобщо : пълна профилактика ! Иначе 4-4.5 т. без жалене ! По-нататък си намери 5 степенна скоростна кутия от Зил 130 - приспособява се и разтоварва двигателя като с магическа пръчка .
                    Не знам за какво ще я ползваш , но газовата уредба е желателна при тези цени .
                    Успех !
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                      Първоначално публикуван от Ivanov Преглед на мнение
                      Да, 4 тона е!
                      Да 4 тонен е но спокойно си караш до 6 тона и мало више.Да почнем от точка първа карусерията макар че не е толкова важна.Дървения материал е страшно скъп плюс това трябва да е много ама много сух.Щото ако не е такъв като направиш карусерията и я напече слънцето ще зейнат едни фуги та ще се чудиш с какво да ги запушваш.Най добре пусни една обява купувам карусерия.Ще ти излезе във всички случаи по евтино.Точка втора най важна добре ли разбрах че двигателят е "ремонтиран" от убийците на камиони в АРЗ Гара Искър?Само ще ти кажа че по комунистическо време как дойдеше газка от ремонт от АРЗто следваше сваляне на двигателя и наново истински ремонт ако искаш да е камион и да работиш с него.Само един случай дойде една газка от там и тече вода не приляга отгоре на мотора жабата мъчихме мъчих ме и накрая като свалихме главите какво да видиш разлика в дебелината на главите един сантиметър =10 милиметра те така работеха тамТа най добре не почвай карбуратора а запретни ръкави и го разглоби на съставните му части премери наново вала кой размер е и дали лагерите съответстват.Премери по отделно на кантар и осемте бутала както са си комплект с биелите и капаците колко тежат да няма разлика от бутало до бутало.Друго архиважно занеси да премерят отвора на биелите със сложени капачки те трябва да са комплект биела с капаче ама в АРЗто ги взимат от един куп мешани и край трябват нови биели комплект.Ризите огледай дали са поставени като хората.Сегментите виж внимателно накъде сочат да не са обърнати.Главите огледай дай ги да ги видат да не са криви и да са еднакви на височина.Всички резби огледай да няма искубани особено по шпилките.Провери зацепването по ангренажа .Наслагай нови гарнитури.А това масло М10Д го источи в една туба и си го пази за пълнене на масльонката ше си имаш за цел живот .Това масло не е за двигатели купи му немско или френско 15w40.Виж какви свещи са му навили ония калпазани и дали не са изкубали некоя резба.Има още неща ако си от София напиши си телефона ше дойда да те видя.А за счупения щуцер на филтър утайника къде е проблема?Нали няма да караш на бензин а сигурно на газ.Този филтър тръбите за бензина и резервара се демонтират и се слага едно малко резерварче за бензин колко да припалиш зимата.Поздрави дано да съм бил полезен и да не се отчайваш
                      К мирной жизни не пригоден.
                      Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                      ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                      Коментар


                      • #12
                        До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                        Колегата по горе е написал че може да се сложи скоростна кутия от зил130 на газков мотор ,ако може малко да вмъкне подробности дали вала е същия,как пасва на камбаната на съединителя.Предварително благодарим.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Такъв щуцер май имам да ти дам, но трябва да свалиш цялото желязо за да извадиш счупеното парче. Магазини за руски камионски части има на "Симеон" в далечния край, и на още сума места, ама нали е сутрин, не се сещам нищо. Това е стандартен филтър - утайник, кво за УАЗ, кво за ГАЗ и ЗИЛ. Само присъединителните размери те интересуват.
                          Въпрос е обаче кво ще правиш с такъв камион. Не е факт че може да печелиш от него. Товари тон и половина има, но основно за новите градски камиони, те са и с малка товарна височина, и с малък разход. Освен за нещо в строителството примерно, или по маршрути които никой не ще, и плаща колкото му поискаш ...
                          Камиона го мислим за превоз на дърва или евентуално въглища.
                          Каросерията му е от ЗИЛ.


                          Първоначално публикуван от stariat Преглед на мнение
                          Да 4 тонен е но спокойно си караш до 6 тона и мало више.Да почнем от точка първа карусерията макар че не е толкова важна.Дървения материал е страшно скъп плюс това трябва да е много ама много сух.Щото ако не е такъв като направиш карусерията и я напече слънцето ще зейнат едни фуги та ще се чудиш с какво да ги запушваш.Най добре пусни една обява купувам карусерия.Ще ти излезе във всички случаи по евтино.Точка втора най важна добре ли разбрах че двигателят е "ремонтиран" от убийците на камиони в АРЗ Гара Искър?Само ще ти кажа че по комунистическо време как дойдеше газка от ремонт от АРЗто следваше сваляне на двигателя и наново истински ремонт ако искаш да е камион и да работиш с него.Само един случай дойде една газка от там и тече вода не приляга отгоре на мотора жабата мъчихме мъчих ме и накрая като свалихме главите какво да видиш разлика в дебелината на главите един сантиметър =10 милиметра те така работеха тамТа най добре не почвай карбуратора а запретни ръкави и го разглоби на съставните му части премери наново вала кой размер е и дали лагерите съответстват.Премери по отделно на кантар и осемте бутала както са си комплект с биелите и капаците колко тежат да няма разлика от бутало до бутало.Друго архиважно занеси да премерят отвора на биелите със сложени капачки те трябва да са комплект биела с капаче ама в АРЗто ги взимат от един куп мешани и край трябват нови биели комплект.Ризите огледай дали са поставени като хората.Сегментите виж внимателно накъде сочат да не са обърнати.Главите огледай дай ги да ги видат да не са криви и да са еднакви на височина.Всички резби огледай да няма искубани особено по шпилките.Провери зацепването по ангренажа .Наслагай нови гарнитури.А това масло М10Д го источи в една туба и си го пази за пълнене на масльонката ше си имаш за цел живот .Това масло не е за двигатели купи му немско или френско 15w40.Виж какви свещи са му навили ония калпазани и дали не са изкубали некоя резба.Има още неща ако си от София напиши си телефона ше дойда да те видя.А за счупения щуцер на филтър утайника къде е проблема?Нали няма да караш на бензин а сигурно на газ.Този филтър тръбите за бензина и резервара се демонтират и се слага едно малко резерварче за бензин колко да припалиш зимата.Поздрави дано да съм бил полезен и да не се отчайваш
                          .
                          Камиона не съм го купувал, смисъл без пари е. Той е на един познат и другата алтернатива освен да го направим е да отиде на скрап а един комшия много иска да му вземе двигателя а ми е жал.
                          Ремонта му е правен 2000година и се надявам че е направен що годе добре.
                          Нямам необходимия опит и познания да му свалям вала. Цял ден се потих докато му развия/ отрежа болтовете по каросерията и да я разглобя.

                          За газовата ще се слага но на първо време ще се кара на бензин и ще е необходим филтъра , пък и искам да е автентична а не да слагам разни пласмасови филтърчета.
                          Мерси много за предложението да го видиш ама камиона не е в София а в едно село до Ботевград.
                          Да те питам колко литра масло събира двигателя да го сменя.
                          Мотора е 5000 кубика 8 цил V образен.
                          За смяната на номерата необходимо ли е да се ходи в ДАИ?
                          Понеже е с белите номера. Иначе документално е изряден
                          Ники

                          Коментар


                          • #14
                            До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Такъв щуцер май имам да ти дам, но трябва да свалиш цялото желязо за да извадиш счупеното парче. Магазини за руски камионски части има на "Симеон" в далечния край, и на още сума места, ама нали е сутрин, не се сещам нищо. Това е стандартен филтър - утайник, кво за УАЗ, кво за ГАЗ и ЗИЛ. Само присъединителните размери те интересуват.
                            Въпрос е обаче кво ще правиш с такъв камион. Не е факт че може да печелиш от него. Товари тон и половина има, но основно за новите градски камиони, те са и с малка товарна височина, и с малък разход. Освен за нещо в строителството примерно, или по маршрути които никой не ще, и плаща колкото му поискаш ...

                            За щуцера ще съм ти много благодарен ако може да ми помогнеш.
                            Парчето с резбата ще го отвия някак.
                            Трябва ми Г образния щуцер от към резервоара, който се завива в плочката на филтъра.
                            От София ли си?

                            П.П. пиша го тук че нямам право на ЛС още
                            Ники

                            Коментар


                            • #15
                              До: Няколко въпроса за ГАЗ 53 от начинаещ

                              От София. Хм. Имаше много всякви. Сега виждам само два различни. Не помня оня къв беше. Две мъжки резби, или мъжка и женска?
                              0877-15-52-75

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X