Така, нещата могат да отидат към покупка на 2-ра ръка товарен автомобил за нуждите на фирмата.
На кратко изискванията:
-хладилен фургон с агрегат (най добре да е комбиниран на ток и дизел, за темперетури главно -5+15)
размери на фургона - възможно по-голям (да е висок над 2.20)
-полезен товар около и над 10т - това май означава 22-26 тона макс тегло на камиона
-дизел
-падащ борд
-височина на касата от земята - около 1.20- поне толкова ми се струва рампата, което почти автоматично налага машината да е с гуми 22.5'' - поне тези камиони пасват идеално. Евентуално може да се направи компромис с 19.5''
-окачване - задно на въздух, предното как дойде (пак заради рампата- ако е на въздух ще може да се регулира)
-наличие на "буге" - след ровене в нета разбрах че това е спускаема паразитна ос - нз колко е нож с 2 остриета
-Лайк съм и не са ми понятни много неща като "централно мазане" (предполагам система за гресиране на ходовата част), ретардер (предполагам е хидромеханична спирачка на силовото предаване), динамична спирачка (онова с електромагнитите на кардана- има ли друго име), моторна спирачка (това вече знам какво е - затваряне на изп. колектори и мисля че е хубаво да има)
-АБС според мен ще е мн добре да го има
-Печка - екстра е, ама т.к. ще се ползвана къси разстояния в рамките на града май е хубаво да грее водата
-климатик за кабината - по-малка екстра от печката с водна риза.
-теглич - екстра
Та огледах обявите в нета. Като гледам е добре да се огранича на нещо до към 600к км (нямам си на представа колко са критичните от където вече говорим за таралясник).
Цена - в БГ за около 50к лв без ддс мисля че ще може да се вземе нещо читаво, но с повече търсене. Обявите на софавто на цени 20-24к Евра нещо не ме блазнят - камионите са минали през кърпачи или само корекция на външен вид - това по снимки де.
Възраст - май е добре да не е по-старо от 1997г
Марка - ми гледах и без да класирам ще изброя:
-Ивеко 180/240/260
-Рено Премиум
-Даф 75
-Ман 19.ххх
-Мерцедес 18хх
-Скания
-Волво 10/12
Ако забравям нещо ме посетете.
Как са автоматичните трансмисии - гледах едно такова рено?
-Притеснения -Комънрейлските системи и главно при МБ.
Мисля си че е по добре да е с по-обикновено ЕДЦ с редова помпа.
Въпроси
- на кои марки да наблена? МБ са добри ама са и по скъпи, не си знаят километрите и са на по-високи цени.
-как е Ивекото (240, 260 -серия) - гледам в германия има изгодни обяви за такова
-коя от посочените марки е с най-достъпна поддръжка и ниски експлоатационни разходи?
-Километражите манипулират ли се така лесно, както при колите (нали уж били пломбирани)
-от къде е по-добре да се купи - автокъща в БГ, внос от зап. Европа(пак автокъща ама и моя милост да ма'а гащи из европата), от човек в БГ, от човек в ЕС?
-Какво трябва да се гледа при избор и оглед - на коли лесно намирам кусури, но явно при товарните има и доста други критерии.
-На колко км се обслужват подобни камиони (360 кс +/-)
Благодаря предварително.
На кратко изискванията:
-хладилен фургон с агрегат (най добре да е комбиниран на ток и дизел, за темперетури главно -5+15)
размери на фургона - възможно по-голям (да е висок над 2.20)
-полезен товар около и над 10т - това май означава 22-26 тона макс тегло на камиона
-дизел
-падащ борд
-височина на касата от земята - около 1.20- поне толкова ми се струва рампата, което почти автоматично налага машината да е с гуми 22.5'' - поне тези камиони пасват идеално. Евентуално може да се направи компромис с 19.5''
-окачване - задно на въздух, предното как дойде (пак заради рампата- ако е на въздух ще може да се регулира)
-наличие на "буге" - след ровене в нета разбрах че това е спускаема паразитна ос - нз колко е нож с 2 остриета
-Лайк съм и не са ми понятни много неща като "централно мазане" (предполагам система за гресиране на ходовата част), ретардер (предполагам е хидромеханична спирачка на силовото предаване), динамична спирачка (онова с електромагнитите на кардана- има ли друго име), моторна спирачка (това вече знам какво е - затваряне на изп. колектори и мисля че е хубаво да има)
-АБС според мен ще е мн добре да го има
-Печка - екстра е, ама т.к. ще се ползвана къси разстояния в рамките на града май е хубаво да грее водата
-климатик за кабината - по-малка екстра от печката с водна риза.
-теглич - екстра
Та огледах обявите в нета. Като гледам е добре да се огранича на нещо до към 600к км (нямам си на представа колко са критичните от където вече говорим за таралясник).
Цена - в БГ за около 50к лв без ддс мисля че ще може да се вземе нещо читаво, но с повече търсене. Обявите на софавто на цени 20-24к Евра нещо не ме блазнят - камионите са минали през кърпачи или само корекция на външен вид - това по снимки де.
Възраст - май е добре да не е по-старо от 1997г
Марка - ми гледах и без да класирам ще изброя:
-Ивеко 180/240/260
-Рено Премиум
-Даф 75
-Ман 19.ххх
-Мерцедес 18хх
-Скания
-Волво 10/12
Ако забравям нещо ме посетете.
Как са автоматичните трансмисии - гледах едно такова рено?
-Притеснения -Комънрейлските системи и главно при МБ.
Мисля си че е по добре да е с по-обикновено ЕДЦ с редова помпа.
Въпроси
- на кои марки да наблена? МБ са добри ама са и по скъпи, не си знаят километрите и са на по-високи цени.
-как е Ивекото (240, 260 -серия) - гледам в германия има изгодни обяви за такова
-коя от посочените марки е с най-достъпна поддръжка и ниски експлоатационни разходи?
-Километражите манипулират ли се така лесно, както при колите (нали уж били пломбирани)
-от къде е по-добре да се купи - автокъща в БГ, внос от зап. Европа(пак автокъща ама и моя милост да ма'а гащи из европата), от човек в БГ, от човек в ЕС?
-Какво трябва да се гледа при избор и оглед - на коли лесно намирам кусури, но явно при товарните има и доста други критерии.
-На колко км се обслужват подобни камиони (360 кс +/-)
Благодаря предварително.
Коментар