Обява

Свий
Няма добавени обяви.

моторна лодка задвижвана от джет помпа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: моторна лодка задвижвана от водометен-движител

    Здравейте,
    тъй като съм още нов и нямам нужният статут публикациите ми не излизатно това няма да продължи вечно(надявам се),и тогава ще прогължим темата.

    Впреки обидите хвърлени върху мен аз нямам намерение да се отказвам!

    Поздрави.
    Последно редактирано от Goblin; 28-05-10, 21:50.

    Коментар


    • #17
      От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

      Не се връзвай, още не си свикнал на нощния режим на общуване на някои иначе симпатични съфорумци тук.

      Конкретно за проекта - успех. Щом ще работиш с готова помпа към спецификациите и предполагам ще има точни изисквания към двигателя.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

        Първоначално публикуван от srmsvetli Преглед на мнение
        ....и тук идва моят въпрос 150к.с. е мощноста на "водометен движител",....... или мощността на двигателя
        150 к.с. е максималната мощност на двигателя която може да понесе въпросната турбина. Тези които си показал са само хоризонтални. Изискват много точен монтаж и за еденична бройка са почти невъзможни.


        Сега това което се опитвам да ти кажа от началото. 4-4,5 м. корито за да върви добре ще иска поне 60-80коня водомет, и то ако е подходящото корито. Да върви като тая от линка който си пуснал 120-160к.с.
        Това е малка, плитко газеща лодка. При вълна става трудна за каране и иска задължително прекъсвач на запалването. Водомета лапа въздух което е лошо за него. Губи се много от мащността на двигателя за въртене на перката във въздуха.
        На ниски оборотти е почти неуправляема.
        В близост до пясъчно дъно, много бързо се износва турбината.
        Почти няма заден ход...

        Водомети на джетовете и на подобни плажни лодки са сложени от съображение за сигурност и за избягване на големия винт и редуктора.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • #19
          От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          150 к.с. е максималната мощност на двигателя която може да понесе въпросната турбина. Тези които си показал са само хоризонтални. Изискват много точен монтаж и за еденична бройка са почти невъзможни.


          Сега това което се опитвам да ти кажа от началото. 4-4,5 м. корито за да върви добре ще иска поне 60-80коня водомет, и то ако е подходящото корито. Да върви като тая от линка който си пуснал 120-160к.с.
          Това е малка, плитко газеща лодка. При вълна става трудна за каране и иска задължително прекъсвач на запалването. Водомета лапа въздух което е лошо за него. Губи се много от мащността на двигателя за въртене на перката във въздуха.
          На ниски оборотти е почти неуправляема.
          В близост до пясъчно дъно, много бързо се износва турбината.
          Почти няма заден ход...

          Водомети на джетовете и на подобни плажни лодки са сложени от съображение за сигурност и за избягване на големия винт и редуктора.
          Здравей колега,
          отностно поведението на джетовете съм наясно,в сервиза където работя си имаме yamaha jet ski 600(онези дето ги караш прав)старичък и на много часове
          преди моята намеса,разглобих го изцяло корпуса беше залепен и боядисан,двигателя получи чисто нов колянов вал и бутала + боядисване и накрая водомета.
          Водомета беше разглобен за смяна на перка(така че съм виждал какво представлява това звере)старата перка бе оръфана от попадалите камъчета и луфта между перката и кожуха се беше увеличил(по спомен максимално допустимият луфт за модела беше 1.5мм а бяха измерени и по голями стоиностти)
          което драстично намалява ефективността.Относно поведението на джета в условия на вилнение да при по високи вълни след по голям скок водомета засмуква въздух и спира да те изтласква и при връщането му в водата са му необходими стотни до секунда за да започне отново да функционира(имаше си и сондичка в охладителната система която измерва наличието на вода в водомета и двигателя и ако остане на сухо за повече от няколко секунди гаси двигателя)
          Но при спокоино море (вълни до 50-60см поне на мен така ми изглеждат)се държи доста добре и според колегите и шефа достига скорост до към 30 мили(аз не знам не съм наясно с това колко са 30мили и не мога да преценя).Да в ниски обороти е зле с оправлението но в средни и високи е много добре,а когато има леко вълнение просто трябва да уцелиш подходящите обороти на двигателя че да може да подскача от вълна на вилна без да засмулва въздух.

          Отностно проекта водометният движител да речем че ще е тозиhttp://intra.htlaser.fi/filebank/106...5_brochure.pdf
          дават го да бъде задвижван от 102кс. дизелов агрегат и тегло на лодката от 300 до 1700кг-въпрос:двигател 1.4ТДИ на фолксваген като идея подходящ ли е?
          Отностно конските сили от този двигател се изкарват без проблеми(след поставянето на чип достига точно 102кс. и въртящ момент от над 200+нм.)теглото му
          е 100кг.(според уикипедия но не ми стана ясно дали е теглото заедно с скоростите и обурудването)това много ли е?

          Въпроси има още хиляди но за сега толкова.
          Поздрави.

          Коментар


          • #20
            От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

            Мотр от кола не става за лодка. Става от трактор или камион. Дължи се на различния режим на работа.
            Колко ще издържи една кола на максимални обороти и газ до дупка?

            На мотор за кола се слагат бутала, сегменти, биели и лагери като за състезания. После леко се скопява. Така става мотор за лодка.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #21
              От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
              Мотр от кола не става за лодка. Става от трактор или камион. Дължи се на различния режим на работа.
              Колко ще издържи една кола на максимални обороти и газ до дупка?

              На мотор за кола се слагат бутала, сегменти, биели и лагери като за състезания. После леко се скопява. Така става мотор за лодка.
              Здравей колега,
              попринцип тди моторите на фолксваген са много издържливи.Попринцип от тях се използва едва половината от потенцяла които имат което им усигурява
              дълъг живот(според уикипедия има 1,9тди 150кс. за лодки).Отностно колко време ще издържи на пълна газ не съм сигурен за гореопоменатият
              мотор но моят пасат комби с 1,9тди 110кс. е експлоатиран многократно,често му се случва да изминава трасето България-Гърция 980км като в продължение на часове го поддъргам в висок режим на обороти около 3200+-300обороти в зависимост от трафика разбирасе.Предполагам че такъв мотор поставен в лодка ще се експлоатира по различен начин и ще е на ръба(незнам точно какви натоварвания понася затова ако може някои да ми обясни ще съм доволен).
              Върос:защо в характеристиката на водометният движителhttp://intra.htlaser.fi/filebank/106...5_brochure.pdf е опоменато че може да работи с бензинови двигатели с мощност от 39 до 150кцс. а за дизелови е само 102кс. и какво означава "RPM area(rec.max.)" и спецялно за дизеловият агрегат 3600-4500об.Предполагам че в този диапазон от обороти е най-ефективен водометният движител?

              Коментар


              • #22
                От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                RPM area: област на обороти в минута, (rec.max.): rec.=recommended- препоръчвани, max.- максимални обороти.
                Не знам какви са характеристиките на този двигател WV 1,9 TDI, но едва ли са подходящи за лодка с водометен движител.
                Първо трябва да го "маринизираш" т.е. да му направиш охлаждане с топлообменник за задбордна вода, което е един отделен кръг с помпа задвижена от двигателя, смукател,филтър, шлангове, охлаждане на изгорелите газове, воден затвор за да не глътне вода и отвеждане на "коктейла" зад борд.
                После идва белята с избора и намирането на подходяща предавателна кутия (муфа), осигуряването на съосие и натикването на цялата шашкъния в корпуса на лодката.
                Между двигателя и водомета ще протичат утечни токове, следва анодна защита (цинкови протектори) и неминуемата галванична корозия.
                Корозията на винта от морската вода, язвите от кавитацията и ерозията от пясък и др. са отделно.
                Ако искаш да разбереш, какво и защо става или не става, прочети "Теория на крилото", после премини към "Теория на гребния винт" и "Пропулсивно-рулеви комплекси".
                За какво ти е лозе, на толкова стръмен баир?
                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                No wahalla.

                Коментар


                • #23
                  От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                  Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                  За какво ти е лозе, на толкова стръмен баир?
                  да колега прав сте от начало си мислех че като взема корито и дигател и
                  водометен движител и ги сабера на едно място ще стане нещо но колкото по навътре влизам в нещата установявам колко по сложно става и извода е :не че няма да плава ама ще е прекалено скъп експеримент с неясен резултат!!!
                  затова ще си взема една малка лодчица с извън-бордов двигател и ще си се возкам насам натам.

                  Коментар


                  • #24
                    От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                    Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                    .......После идва белята с избора и намирането на подходяща предавателна кутия (муфа), ...........За какво ти е лозе, на толкова стръмен баир?
                    Е това е едно предимство на джета което бях пропуснал. На тия малките лодки е без редуктор. По тоя повод дизел почти не става защото е с ниски обороти.

                    120 коня дизел като въртящ момент на 3000об/мин. е почти като 150 коня бензин. При бензина максималната мощност обикновенно е на много високи обороти каквито дизела няма реално.

                    А за лозето..... точно това исках да питам от самото начало и все не намирах точния израз.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • #25
                      От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                      Абе човек не се отчаиваи ,поведението на лодка с водомет е коренно различно от лодка с ИБД ,невероятно маневрена е и динамична .завива на 360 градуса около оста си и т,н,просто на място поне моята е така

                      Коментар


                      • #26
                        От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                        Първоначално публикуван от charki91 Преглед на мнение
                        ....завива на 360 градуса около оста си и т,н,просто на място поне моята е така
                        Да. така е.....на широко и с много газ.
                        Колега, би ли го направил този завой с две деца на борда в пристанище(между понтоните).
                        И още, Колко конски сили на килограм е твоя джет?
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар


                        • #27
                          От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                          Да. така е.....на широко и с много газ.
                          Колега, би ли го направил този завой с две деца на борда в пристанище(между понтоните).
                          И още, Колко конски сили на килограм е твоя джет?
                          Вальо, при добре направено управление не е проблем да се върти на място. Също задният ход реагира много по-бързо отколкото с конвенционален движител. говоря за професионално изпълнение а не за.." някакво корито с какъвто намеря водомет.."
                          Последно редактирано от Goblin; 27-06-10, 16:34.
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #28
                            От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                            Добре направено управление, целящо И маневреност ДА. Това което е показано по-нагоре в темата, определено НЕ.
                            Конвеционалното задвижване не е по-добро, но е по подходящо в конкретния случай. По лесно се прави.
                            Няма да коментирам, че дъното и цялото корито за водомета е друга концепция и не се намира така лесно.
                            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                            Вальо. О888 557Ч7Ч
                            Silverado 1.3 i

                            Коментар


                            • #29
                              От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                              За по-лесната направа си безспорно прав. А корито за водометно задвижване се прави.Готово според мен няма да намери. Това ми беше и мисълта в предният пост, че не може хей така да събереш корито двигател и движител произволно. Трябва си дебели сметки и много знания.
                              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                              Коментар


                              • #30
                                От: моторна лодка задвижвана от джет помпа

                                Много интересна тема. Следя я от самото начало и се чудя. "Млад Конструктор' с "направи си сам" комплект части се мъчи да си направи реактивен самолет. Не е ли по-добре да се започне с обикновен витлов? То верно, че пашата обича смелите ама смелотта идва и с подкрепата на финикийци. Колега, колко си навит да потрошиш по този проект, за да разбереш, че реактивната тяга не е просто нещо?

                                Вътретено на място с малка скорост в близост до други скъпи лодки искам да го видя на живо.
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X