Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капитанско разрешително за малка лодка.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Капитанско разрешително за малка лодка.

    Първоначално публикуван от cayman Преглед на мнение
    Кат се замисля, в джапанката може би ще е бая по-опасно, отколкото в големо корито. Щото едни 50 см. вълнички най-вероятно ще се усещат различно в джапанката в сравнение с големото корито, дето няма да ги отрази даже.

    Тая година изкарах дребния с едно водно колело и едни подобни такива вълнички му изкараха акъла, особено като заставахме странично на тях при маневра. Даже един от спасителите се разходи с джета до мен да ми каже да не влизам толкова навътре (което не беше повече от 200-тина метра от плажа). Става въпрос за Арапя и понеже там има нещо като малко заливче, явно като доближи човек по-към края му и вълнението започва да се усеща. Предполагам, че и с джапанката ще е същото, но може и да греша.
    Не знам каква ти е джапанката, но аз имам опит с няколко такива и за мен вълнението се усеща повече, когато си в джапанка, еле пък ако е с меко дъно или оребрено без кил. Даже с една от 2.60м нямаше излизане от Големия Беглик, какво остава за морето.
    Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
    Колин Макрий

    Коментар


    • #32
      От: Капитанско разрешително за малка лодка.

      Ако нямаш опит (или само ако си мислиш, че имаш), изкарването на курса е СИЛНО препоръчително! Също така и първите влизания в морето заедно с някой опитен. Моето лично мнение - надувна лодка с двигател е в пъти по - сигурна, отколкото малка пластмасова.

      Коментар


      • #33
        От: Капитанско разрешително за малка лодка.

        Законодателството в Република България изисква задължително да се регистрират:
        * всички плавателни съдове с двигатели над 20 к.с. (15 kW) независимо от тяхната
        дължина; * лодки над 4,57 м (15 фута) независимо от мощността на двигателя;

        Това казва Морска Администрация по повод регистрацията на лодка.
        Респективно - лодка до 4.57 окомплектована със силен мотор (над 20к.с.) или по-дълга лодка от 4.67 но с по-слаб мотор (под 20к.с.) изисква регистрация.

        Поздрави.

        Коментар


        • #34
          От: Капитанско разрешително за малка лодка.

          Първоначално публикуван от ehgypo Преглед на мнение
          Законодателството в Република България изисква задължително да се регистрират:
          * всички плавателни съдове с двигатели над 20 к.с. (15 kW) независимо от тяхната
          дължина; * лодки над 4,57 м (15 фута) независимо от мощността на двигателя;

          Това казва Морска Администрация по повод регистрацията на лодка.
          Респективно - лодка до 4.57 окомплектована със силен мотор (над 20к.с.) или по-дълга лодка от 4.67 но с по-слаб мотор (под 20к.с.) изисква регистрация.

          Поздрави.
          Това не отменя задължителното притежаване на тапия за водач на кораб по море/река/ввп на Европа.
          Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
          Колин Макрий

          Коментар


          • #35
            От: Капитанско разрешително за малка лодка.

            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
            Това не отменя задължителното притежаване на тапия за водач на кораб по море/река/ввп на Европа.
            Последно: кораб ли е надувна лодка 4 метра с матор 15 коня?
            Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
            Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

            Коментар


            • #36
              От: Капитанско разрешително за малка лодка.

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Последно: кораб ли е надувна лодка 4 метра с матор 15 коня?
              Ми НЕ е

              15 фута и/или 20 коня Е,4 метра с 15 коня НЕ Е КОРАБ ма ако те хване грешния може и кораб да стане,носи си принтиран закона
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #37
                От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Ми НЕ е

                15 фута и/или 20 коня Е,4 метра с 15 коня НЕ Е КОРАБ ма ако те хване грешния може и кораб да стане,носи си принтиран закона

                И аз така си мислех, ама некои колеги ........се опитаха да направят от всяка лодка параход.
                Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                Коментар


                • #38
                  От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                  Колеги, по традиция всичко всичко което плава се нарича кораб. Един мой инструктор казваше: даже на баба ти коритото е кораб, щом плава.
                  Законовите изисквания и ограничения са съвсем друга работа.
                  Show must go on!
                  LZ1VES

                  Коментар


                  • #39
                    От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                    Е за това закона принтиран в задния джоб,лодка и кораб са различно нещо и законите за тях са различни,номера е дали се прави разлика и дали се спазва по закон кое как е........то и закона един закон ма да не почвам пак.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                      Та значи, по традиция, упорито отказвате да направите разлика между задължение за регистрация и право за управление на еди каква си джапанка...

                      П.П. Транцевите дъски/плочи влизат ли в дължината на "кораба" ?
                      Последно редактирано от коко келеша; 12-10-19, 08:14.
                      Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
                      Колин Макрий

                      Коментар


                      • #41
                        От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                        Нали си говорим (поне започна темата така) за България. Тук понятията, дефинициите и ограниченията са по-различни от останалия свят. Вземете Гърция например - преди масово българи да тръгнат там, никой не търсеше правоспособност за малките съдове (кораби ) Сега и за джетовете там искат "капитанско".

                        Ние не сме били морска държава, традиционно нямаме отношение към море, вода и т.н. Правихме от форума преди едни акции за чистене на язовир Въча, и в един репортжен материал, на въпрос към възрастен човек къде си хвърля боклука, отговора бе "в ряката, и баща ми и дядо ми хвърляха там".

                        Заради тоталитарния режим тук не се разви нормално яхтинга - съдовете за развлечение и спорт. Затова и няма любителски лицензи. Като трябваше да си подновявам свидетелството за 10 брт от 1980г. , два дена ми търсиха документите, накрая се извиниха, че са го намерили в регистъра при "големите кораби" ....

                        И на други места по света има различия, важно е да се спазват законите и разпоредбите. Местните власти могат също да поставят изисквания и ограничения.

                        За колегата cayman - изкарайте си хубав капитански курс, няма да навреди. Лодките се сменят. Радиолиценз не е задължителен тук, но по света го искат.
                        Show must go on!
                        LZ1VES

                        Коментар


                        • #42
                          От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                          Тка де,и аз това казвам с по-малко думи,че ако почна и ще ми се наложи да псувам закона.

                          Едно е да ми искат някакъв курс за безопасност и съвсем друго Капитанско за джет,той пък един кораб майката си трака,да се чуди човек къде да му монтира камбана като се закотвя в мьглата да дрънчи ............и няма да продължавам,тя е ясна.

                          Закончето в джоба с по малко от 15 фита / това от къде ми не е в метри,IMO е играла тука /лодка и малко моторче,да има шанс юзбашията да се смили.

                          И закона колкото е Български толкова и България е членка на една организация с изравнени закони в морето.Номера е пари да се свалят и контрол да се налага уж,няма лошо ма на джет капитанско

                          Не споря,няма смисъл,закона е ясен Ако да е грешка голяма
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #43
                            От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                            Добре, Веско, като по-навътре в нещата, дай еднозначен отговор - 10к.с. + 3.50 надуваема лодка с твърдо дъно и надуваем кил (не е риб) = необходимост от книжка или не за Дунав и ВВП(разбирай големите язовири). Такъв комплект не подлежи на регистрация но... ?
                            Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
                            Колин Макрий

                            Коментар


                            • #44
                              От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                              По смисъла на наредба 1 за вписване в корабния регистър, не е задължителна регистрация на КОРАБ под 4.57 м, оборудван с двигател с мощност до 15kW. В МППСМ никъде не се споменава "лодка", освен в контекста на спасителна. Което не изключва задължението да имаш документи за правоуправление на кораб под тези габарити и мощност на двигателя. В заключение ще кажа, че един курс никога не е излишен - целия курс вече възлиза на не повече от 400 лв, барабар с таксата за изпита. Научават се нови неща (колкото и да сме печени), и не се оглеждаш постоянно за катери на ИАМА (не че ще си перфектен ако се заядат де...)

                              Коментар


                              • #45
                                От: Капитанско разрешително за малка лодка.

                                Е аз какво казвам - някои не правят разлика между кораб и лодка,пише кораб и е кораб пък то по-късо от колата ми с 2 гребла за сафрид ходят.

                                Не съм против курс някакъв както казах,капитанско е прекалено,ше те учат неща които и да искаш няма как да ги натовариш,монтираш,пренасяш или ползваш в един джет.

                                Това беше последно и се предавам
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                                Зареждам...
                                X