Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кои са основните неща при конструиране на бъги.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

    Все пак Градския е вещ в занаята, не напразно са в челните отбори на автокроса.......и аз си го мислех, ама сега време имам-пари нямам

    Коментар


    • #17
      От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

      Е това вече е инфо.И сегашното ми бъги е 1,6 карбуратор.Вместо да преработвам СК реших да блокирам дифа и да намаля предавателното число с верижна предавка към задната ос.Както при АТВ.Това не е удачен вариант,но пък е евтин.За състезателно няма да стане.Колко горе долу излиза една преработка на СК.И кой може да я направи.Тук има къде да се изработят зъбните колела,но искат чертежи.Имам я кутията от А80.Може да се работи докато спретна другите неща.Предполагам,че някой от състезателите ги има сметките на новите колела.А що се отнася до ролкейджа,как трябва да е куплиран с останалата конструкция.Конкретна скица или нещо подобно.Щото доколкото знам има някакви по конкретни изисквания.Някакви други изисквания.Резервоар.Вместимост.Разположение и др.

      Коментар


      • #18
        От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

        За начало скоростната кутия от аудито може да не я пипаш т.е. да не правиш зъбчатки.След време сам ще разбереш какво трябва да се направи.Не си мисли, че с първото бъги ще станеш шампион.Важно е участието и удоволствието да видиш това,което си направил да работи добре.Има много малко изисквания ,които трябва да се спазят.Петров написа за рамката.Другите са за табели,номера,калници,сп.маркучи и др.,за които още си много далеч.Като им дойде времето ще помогнем.Не се отказвай,достави си удоволствие с това ,което сам си изработил.Ето малко снимки от колегите в Чехия:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:2
Размер:160.4 КБ
ID:5254552Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:2
Размер:167.8 КБ
ID:5254553Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:2
Размер:164.1 КБ
ID:5254554Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:2
Размер:161.6 КБ
ID:5254555Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:2
Размер:168.3 КБ
ID:5254556Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:2
Размер:159.0 КБ
ID:5254557Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:2
Размер:175.6 КБ
ID:5254558

        Коментар


        • #19
          От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

          По този начин,за който говориш е вероятно да ползваш машината за офроуд.В автокроса скоростите са големи,като в зависимост от правите по трасетата се постигат скорости от порядъка на 160 и нагоре км/ч.Сега като се замисля,с кутия от ауди се движат 4-5машини,и то в големия клас,проблемът на тази кутия е,че малкото зъбно колело на първа е нарязано на първичния вал и ще трябва сериозна преработка,другият проблем е,че префключващите муфи са разделени по двойки на първичния и вторичния вал,и нарязването на зъбни колела се възпрепятства от включвателите на муфите.Не е невъзможно но си трябват сметки.Аз лично не съм съгласен с тази кутия и за това си разработвам варбурга,при него превключващите муфи са на пиньона(вторичния вал) и са с големи диаметри,подлежат на всякакви интервенции.За направа на истински зъбни колела,двойката излиза средно към 200лв,там е като тото,чак на 6-7 път уцелих човека който наистина умее да смята и да ги прави.Тука надрасках едина примерена схема,на която съм написал ф-на тръби,под което не трябва да бъдат,и надлъжника на клетката който не бива да е по-ниско от 50см:
          url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1803/134131792511783934571298406502DS2H9WGD8US9V13JxfqJ.JPG] [/url]
          Резервоарът за гориво няма ограничен обем ,изискването е,ако е в купето да е защитен с предпазна ламарина против разливи(същото се отнася и за акумулатора),ако е отвън,да е на минимум 50см от мотора.Празна бутилка от фреон е идеална за целта,вместимоста и е към 15литра,повече от достатъчно.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #20
            От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

            Темата става все по-интересна и по-полезна!
            Повече от година си чеша тиквата за различни варианти, имам в наличност всички агрегати, но като оставим настрана хроничния недостиг на финанси напоследък, основния проблем ми е окачването. Ако го направя така, както аз искам, задната колея се получава към 1750мм, което ми се виждаше прекалено.

            Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
            ...ширина мерена от външната страна на гумите 1,85-1,90м за заден мост,1,75-1,80м за преден...
            Като прочетох цитираното обаче, направо ми олекна. Благодаря ви, че споделяте!

            П.П. Да уточня, при мен въобще не става дума за състезания. Машинката се проектира само и единствено за собствено удоволствие и удоволетворение
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #21
              От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

              Развитието на темата до тук ме кара да преосмисля доста неща.Първото бъги така или иначе търпи преработка.Мисля си,ако преработя задницата подобно на чешкото бъги в поста на todger,а после и предните носачи,то би трябвало да бридобие състезателен характер.Поне за тренировка.Тези дни ще кача малко снимки и в другата тема,за да поумуваме как да стане.Паралелно с това смятам да си движа и този проект.Така мисля,че ще постигна поне две неща.
              Първо,ще има каво да карам и да трупам опит.И второ,ще мога по професионално да реализирам втория прект.
              Между другото,поразгледах доста клипове от състезания,и първия извод до който достигнах е,че е по добре задвижването да е на четирите колела.Колкото и да е опитен пилота и колкото и да е бърз волана,при тази динамика на състезанията,просто ще си е жива мъка задното предаване.За това и вече реших,че второто трябва да е 4х4.Това ще усложни проекта,но пък ще е конкурентен.Така или иначе този сезон няма да ме бъде,поне бъгито да стане както трябва.
              Чакам тези дни инфо за Опел 2,2 или 2,3 турбо,за без пари.Незнам колко е мощен,но не е каран много.Затова и още не съм решил твърдо за двигателя.Надявам се тези дни и това да се изясни.

              Коментар


              • #22
                От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                Имам молбата,специалистите да вземат отношение по следната концепция:Двигател и СК от Пасат 1,6 карбуратор се монтира надлъжно на бъгито,като идеята е да се блокира дифа,така че да служи за раздатка.От там с кардани се извежда движение към преден и заден диф от БМВ например.Дали ще се получи нещо?Идеята е да няма много преработки.Мисля,че идеята е приложима и за по як мотор.Очаквам мнението на специалистите.

                Коментар


                • #23
                  От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                  Ще стане, но при условие че те устройва мах скорост ~40км/ч! Този диференциал, който мислиш да служи за раздатка ще има нежелан страничен ефект - ще намаля оборотите 3-4 пъти.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                    Ако завариш междуосевия диф, си е..аш управляемоста, а с допълнителните предавки, които са поне 1:3, максималната ти скорост отива на около 60км/ч. Не съм професионалист, но така ми се струва.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                      Първоначално публикуван от fill Преглед на мнение
                      Имам молбата,специалистите да вземат отношение по следната концепция:Двигател и СК от Пасат 1,6 карбуратор се монтира надлъжно на бъгито,като идеята е да се блокира дифа,така че да служи за раздатка.От там с кардани се извежда движение към преден и заден диф от БМВ например.Дали ще се получи нещо?Идеята е да няма много преработки.Мисля,че идеята е приложима и за по як мотор.Очаквам мнението на специалистите.
                      Нищо няма да постигнеш по този начин,освен тежка машина за офроуд.Няма такова бъги с междинен диф(има едно с №13,но междинния е торсен).Всички са директно свързани,в смисъл,че предния и задния диф са съединени с кардан,и няма начин да ги изключваш,много внимателно се подбират гуми за да нямаш ядове с дифове и т.н.Най-лесният вариант е заден мотор като от пиньона на ск. се взема движение посредством кардан за преден диф.При другият вариянт става със раздатка,която взима движение от пиньона и посредством две или три зъбни колела подава въртящ момент за преден диф.В европа се карат масово кутии от рено-25(шест цилиндровият двг),разработки на Садев(8000-10000 и нагоре евра),които стават и за двата вариянта.Предавателното съотношение на дифа е 3,8888,може да се комбинира с преден от субаро или от Нива със същото съотношение.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                        Мисля го как да стане максимално просто,ама не ми се отдава.Повечето бъгита са сразлични гуми отпред и отзад.Какво и как се постига това.
                        Пламене,аз докато го мъдрувам,вие вече ще го довършите бъгито в съседната тема.Супер става.Ще крадем идеи от него,но определено и аз не харесвам това разположение на ДВГ.Иначе е по-лесен начин да се задвижи предния мост.Ще го мисля още.Утре съм в скрапа цял ден.
                        Последно редактирано от fill; 02-03-11, 16:44.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                          При различни диаметри на предни и задни гуми при 4х4,се преизчислява предният диф.Ако не може да се намери подходящ,разликата се компенсира от зъбните колела в раздатката,като това се прави на машина с преден мотор.
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                            А трансмисия от фиат панда 4х4 подходяща ли е за целта?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                              Не знам,за момента в шампионата никой не кара с такава,пандата не ли с напречен мотор?
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Кои са основните неща при конструиране на бъги.

                                Опитвам се да намеря нещо фабрично,за да не преработвам.Иначе само от преработка ще се изпари значителна част от бюджета.Пък и няма гаранция,че преработеното ще се получи.Може би трябва да търся СК от куатро или синхро.Няма да мога тая седмица да отида до моргата на приятеля ми,пък и не съм ориентиран какво да търся.На три декара има доста кокали.

                                Андрей Колев е започнал интересна тема,обаче не е писал доста отдавна в нея.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X