Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

    По идея на Пач и Яро ще се опитам да споделя наблюдения.

    След като се шибнах челно със 120 и Господ ме спаси, реших, че трябва да мога да спра на пътя и да ударя един сън. Не да дремна на седалката за 20-тина минути а точно "да спя" колкото се наложи.

    Така си купих кемпер. Машината не е класически кемпер. Бус оборудван във фирма за производство на каравани и кемпери.
    Това:


    Спринтер 413 макси.

    Това е и първата грешка която намерих в последствие. Кемпера не е за товарене и транспорт. По-добре е да се ползва 313 макси. Купето е абсолютно същото без тежкия заден мост на 413. Предназначението не предполага товарене над възможностите на 313. Регистрирането до 3.5 тона на 413 е легално и възможно, но се налага да се обяснява това на всеки 3 ти полицай.

    Предния ред седалки:

    са и вход за самия кемпер. Използваните оригинални седалки не са подходящо решение. Двойната седалка трябва да е еденична. Двете трябва да се въртят. Седалки от Рено Еспас смятам, че са решение. Има салони от Еспас кожени с добър комфорт за смешни пари.



    Поглед в самия кемпер


    В ляво зад кухнята е тоалетната/банята, леглото отзад, гардероб и 2 седалки от дясно.
    Това разпределение не е най доброто, според мен. Като се разпъне тентата и се сложи масата, касетката на тоалетната се пада точно зад масата а над главата ми се вижда главата на ползващия вътре....ако е отворен прозореца, което при дадения обем тоалетна е препоръчително по здравословни причини....

    Кухнята, по мое мнение е едно абсолютно безсмислено загубено място. Прекрасни котлони които съм палил само веднъж, да пробвам дали работят. Мивката също може да се отстрани и да се ползва мивката в банята. Това е спорен за мен въпрос, защото в интерес на истината съм я ползвал много пъти.


    Спалнята е основното и най-важно помещение в един кемпер. Може да се направи комбинация с маса, но за подобен тесен кемпер е неудобно. Хубав матрак и нищо повече.


    Тоалетната за мен е второто по важност помещение. Трябва да може да се ползва и аз я ползвам. Лакардията, че има бензиностанции и тоалетни по къмпингите за мен са безпочвени. Кемпера е за пътуване не за седене по къмпинги. За там има каравани. Далеч по-просторни и еФтини.


    Толкова остава за багажник, но Ви уверявам, че е достатъчно за голяма, стабилна пластмасова маса, 4 стола, куфара с инструмент, агрегат, и още нещо.

    Това като запознаване с даденостите.
    После още.
    Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
    Към модераторите-А изтрийте го сега.
    Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

  • #2
    От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

    Тази тема я чаках от няколко години

    Коментар


    • #3
      От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

      Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
      Тази тема я чаках от няколко години
      Е нали каза, че като почнеш ще пишеш?

      Та:
      Първо искам да уточня какво е предназначението на кемпера. ДА ПЪТУВА.
      Къмпингите са за каравани. Спирането на едно място за повече от няколко дена не е за кемпер.
      Кемпера (дори и типичните кемпери с разширение отзад) е по-тесен от каравана. Цената е драстично различна.

      Кокво трябва да има в един кемпер?
      1. Креват. Един или 2 се преценява персонално.
      2 Тоалетна с баня. Използваеми.
      3. Хладилник. 1 или 2 или хладилник и фризер е персонално.
      4. Печка (за отопление). Ползването на газова печка , както масово ползват, за мен е недомислие. Въздушна печка с терморегулатор е далеч по-еФтино и мъдро решение. Една или 2 или 3 е персонално. Не са скъпи, не са големи.
      Това са нещата които, според мен не трябва да се пропускат.

      Допълнителни глезотии
      1. Инвертор 12->220.
      2. Зарядно и изправител от 220V
      3. Допълнителни акумулатори 1,2,3-персонално.
      3. Солар
      4. Климатик.

      Каквото не съм се сетил, ще дописвам.
      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
      Към модераторите-А изтрийте го сега.
      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

      Коментар


      • #4
        От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

        Абонирам се, защото харесвам нещата, които правиш. Не съм мислил да се "кемперосвам", ама така си виках и за джипките...

        За висящо легло, което да се прибира към тавана, има ли място при тази надстройка?
        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

        Коментар


        • #5
          От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          ... Та:
          Първо искам да уточня какво е предназначението на кемпера. ДА ПЪТУВА.
          Къмпингите са за каравани. Спирането на едно място за повече от няколко дена не е за кемпер.
          Кемпера (дори и типичните кемпери с разширение отзад) е по-тесен от каравана. Цената е драстично различна....
          Аз бих искал да покоментирам тази част.
          Не съм съгласен, че къмпингите (говоря за Европа) са (само за) каравани. Аз също не обичам да се заседявам на едно място повече от няколко дни. Не съм пътувал с кемпер до момента из Европа, но не си представям повече от 1 или 2 нощувки на локация. При такъв тип пътуване кемпер-тип превозно средство е много по-удобно от каравана, за мен. Караваната има смисъл, ако престоя на точка ще е поне седмица.

          Относно тоалетна и баня - аз не виждам никакъв смисъл от нужда от тях в кемпера, но може и да греша. Има смисъл от тях, ако си някъде на диво, но тези кемпери, които обсъждаме не стават за нищо извън асвалта (говоря все пак за офроуд, а не за места, където ще отида комфортно и с пасат).

          Другия ми проблем ;-) с кемперите е размера. Нямам възможност да пътувам много дни в годината, а да държа един танк (който не мога да ползвам за нищо друго) пред вкъщи за 2 до 4 седмици в годината, за мен, на този етап, няма смисъл. Не мога а и не искам да имам много превозни средства, всяко от тях за неговата си ниша - градска кола, офроуд машина, кемпер, стават прекалено много.

          В този ред да обобщя какво за мен би бил идеалния кемпер -
          - да служи като кемпер, т.е. това което е изредил Вальо по-горе, да имащ хладилник, котлон(и), вода на разположение, баня и тоалетна за мен са пожелателни, но не задължителни
          - да е в габаритите на стардартен бус, това за мен е важно условие. По този начин, може да се ползва и ежедневно, като семейно комби, а тези габарити (от рода на VW транспортер) имат и предимства при пътуване - по-ниски такси за всичко (като за лек автомобил).
          - да има способности за извън пътя, примерно да мога спокойно да изляза на пясък или да се кача до Чаирите.

          С оглед на тези изисквания, до момента все още не съм намерил нещото в рамките на Европа, което да покрие тези изисквания, затова щастливо и безгрижно все още си карам 80тката. В Щатите и Австралия примерно, решения бол...

          Вальо, благодаря за тази тема и се извинявам, ако моите коментари и размишления не са по темата.

          Коментар


          • #6
            От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
            Относно тоалетна и баня - аз не виждам никакъв смисъл от нужда от тях в кемпера, но може и да греша. Има смисъл от тях, ако си някъде на диво, но тези кемпери, които обсъждаме не стават за нищо извън асвалта (говоря все пак за офроуд, а не за места, където ще отида комфортно и с пасат).
            А стига де. Аз в джипа бих си сложил тоалетна и баня ако можех. Невъзможно е хората през 2014 да мислят че не им трябва тоалетна и баня. По бензиностанциите дори в западна европа са изключително гнусни, дори да излгеждат чисти и освен това в 99% от случайте нямат мивка до тоалетната чиния. Това за мен е недопустимо, да не говорим за булката. Дори и сега, когато бяхме 38 дни на къмпинг, си бяхме подсигурили две резервни къщи за гости, които посещавахме поне веднъж дневно. Естветвено, това ни струваше колкото бунгало в къмпинга, но все пак стопаните им са доста по чисти. И така - хигиена и кеф цена нямат ;-)
            ;-)
            Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
            нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

            Коментар


            • #7
              От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

              Първоначално публикуван от ikristiqn Преглед на мнение
              А стига де. Аз в джипа бих си сложил тоалетна и баня ако можех. Невъзможно е хората през 2014 да мислят че не им трябва тоалетна и баня. По бензиностанциите дори в западна европа са изключително гнусни, дори да излгеждат чисти и освен това в 99% от случайте нямат мивка до тоалетната чиния. Това за мен е недопустимо, да не говорим за булката. Дори и сега, когато бяхме 38 дни на къмпинг, си бяхме подсигурили две резервни къщи за гости, които посещавахме поне веднъж дневно. Естветвено, това ни струваше колкото бунгало в къмпинга, но все пак стопаните им са доста по чисти. И така - хигиена и кеф цена нямат ;-)
              Ти ако искаш си сложи и 40 инчова плазма в джипа. А иначе въобще не си ме разбрал... Хигиената по къмпингите (а не по бензиностанциите, това не знам от къде го извади) из Европа, поне там, където съм бил до момента е на отлично ниво.

              Да кажа с други думи, за мен баня и тоалетна в кемпера са пожелателни, а не задължителни. Ествествено, че е добре като ги има, но с оглед на моите изисквания и предпочитания, които изредих по-горе, задължителни за мен са възможностите извън пътя. Ако имам и баня и тоалетна, чудесно. Някои бусове имат прилични възможности за извън пъя, но нито един кемпер от тези, които съм виждал по нашите земи. Само за баня и тоалетна, няма да купя dedicated кемпер. Така по-ясно ли е?

              Коментар


              • #8
                От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                Благодаря за полезната тема. Да пътувам с кемпер е и моя мечта.
                Също смятам, че баня и тоалетна са необходимост.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                  Абонирам се. Като знам на жената акъла, ще ми дойде и това до главата.
                  hiatus!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                    Вальо,я кажи за печката!Чудя ти се,откакто някъде беше споменал че ще я изхвърлиш тази на газ! Защо да не е на газ,ами на нафта или бензин?Според мен не е по-евтино,а и не е по-добро като отопление! Остави го разхода на гориво,ами и ток им трябва!
                    088пет722пет99
                    http://www.hydropompi.com/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      Аз бих искал да покоментирам тази част.
                      Не съм съгласен, че къмпингите (говоря за Европа) са (само за) каравани. Аз също не обичам да се заседявам на едно място повече от няколко дни. Не съм пътувал с кемпер до момента из Европа, но не си представям повече от 1 или 2 нощувки на локация. При такъв тип пътуване кемпер-тип превозно средство е много по-удобно от каравана, за мен. Караваната има смисъл, ако престоя на точка ще е поне седмица. ......
                      Точно това съм написал. 2-4дена на едно място са за кемпер, повече за каравана.
                      Кемпера обикновенно не разпъва (не, че няма) форсел и допълнителни палатки.
                      Тентата опъвам за 5 мин. Измъквам масата и столовете за още 5. Скарата и приборите за 2 минути. Готово.
                      На другия дена докато жените си измият зъбите прибирам и тръгваме.


                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      ........Относно тоалетна и баня - аз не виждам никакъв смисъл от нужда от тях в кемпера, но може и да греша. Има смисъл от тях, ако си някъде на диво, но тези кемпери, които обсъждаме не стават за нищо извън асвалта (говоря все пак за офроуд, а не за места, където ще отида комфортно и с пасат).
                      ........
                      Яро, не е баш така. Тоалетната и банята трябват винаги и навсякъде. И в България и в Европа. Винаги можеш да измислиш някоя цигаия, ама не е работа.
                      Само веднъж да си измия краката по сред нощ, насред магистралата насред зима ми изплаща банята. Аз съм го правил много пъти...

                      Това е първата част от разказа ми за кемпер - тоя който имам. Втората част ще бъде за един друг кемпер - какъвто мечтая да имам).
                      Спринтер 313 4х4. Един приятел има такъв. Ще снимам, да си поговориме дали не може никъде да се иде с него. 3 блокажа и 12000либ....ама това после.

                      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                      ..........Другия ми проблем ;-) с кемперите е размера. Нямам възможност да пътувам много дни в годината, а да държа един танк (който не мога да ползвам за нищо друго) пред вкъщи за 2 до 4 седмици в годината, за мен, на този етап, няма смисъл. Не мога а и не искам да имам много превозни средства, всяко от тях за неговата си ниша - градска кола, офроуд машина, кемпер, стават прекалено много.

                      В този ред да обобщя какво за мен би бил идеалния кемпер -
                      - да служи като кемпер, т.е. това което е изредил Вальо по-горе, да имащ хладилник, котлон(и), вода на разположение, баня и тоалетна за мен са пожелателни, но не задължителни
                      - да е в габаритите на стардартен бус, това за мен е важно условие. По този начин, може да се ползва и ежедневно, като семейно комби, а тези габарити (от рода на VW транспортер) имат и предимства при пътуване - по-ниски такси за всичко (като за лек автомобил).
                      - да има способности за извън пътя, примерно да мога спокойно да изляза на пясък или да се кача до Чаирите..........
                      Размера винаги е от значение. Моя кемпер е стандартен бус....макси. Офроудъра за който ще бъде следващия разказ също е стандартен бус... без да е макси.
                      И двата понасят 4 човека без притеснение.
                      Аз си карам буса и в града без притеснение. Зер, шоферите дето зареждат магазините да не са по-шофери от мене.
                      Разхода на Спринтера на дълго при нормално каране (100-110) е 10/100.
                      А да видиме колко джипки ще извадите с разход под моя.
                      Последно редактирано от drukman; 27-08-14, 16:00.
                      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                      Към модераторите-А изтрийте го сега.
                      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                      Коментар


                      • #12
                        От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                        Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                        Вальо,я кажи за печката!Чудя ти се,откакто някъде беше споменал че ще я изхвърлиш тази на газ! Защо да не е на газ,ами на нафта или бензин?Според мен не е по-евтино,а и не е по-добро като отопление! Остави го разхода на гориво,ами и ток им трябва!
                        Яз я исФърлих. Ако ти трябва мога да ти я дам.

                        Недостатъци на газовата печка:
                        1. Заема място за цял хладилник....пълен с бира.
                        2. Трудно или невъзможно се терморегулира.
                        3. Харчи газ.

                        Въздушната печка:
                        Ползва горивото на колата и харчи под 250 гр/ч докато загрее. После доста по-малко. Моя резервоар е 120л. Печката даже на разхода сумарно не ми се отразява.
                        Далеч по-малка на габарити от газовата. Не се нуждае от сложна и скъпа термоизолация.

                        Има терморегулатор. Духа къде си решиш.

                        Стува 200-300лв. Втора ръка

                        Газовата печка стопля доста по-бавно от въздушната.

                        Бе.... пробвал съм и двете версии. Нафта или бензин въздушна. това е.

                        ПП Недостатъка на въздушната печка е необходимостта на акумулатор. Харчи пренебрежимо малко.
                        Газовата която може без ток е тотално нещастие.
                        Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                        Към модераторите-А изтрийте го сега.
                        Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                        Коментар


                        • #13
                          От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                          Нещо не мога да ти схвана идеята с газовите печки, в синхрото съм монтирал Trumatic Е1800, която си е газова печка с принудително обдухване, перфектно отоплява буса, разхода на газ е смешен, харчи малко ток 14 вата, което ти спестява втори акумулатор. Има си термостат, изключва като достигне зададена температура, външно горене и т.н. Лично аз препоръчвам печките на газ. Каква е твоята от която си се отказал ?
                          DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                          Skype: pach_bs

                          Коментар


                          • #14
                            От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                            Ти нещо малко снимки отвътре и опит да споделиш ще е чудничко
                            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                            www.ADV-Bulgaria.com

                            Коментар


                            • #15
                              От: Кемпер. Лични наблюдения и идеи.

                              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                              ....Това е първата част от разказа ми за кемпер - тоя който имам. Втората част ще бъде за един друг кемпер - какъвто мечтая да имам).
                              Спринтер 313 4х4. Един приятел има такъв. Ще снимам, да си поговориме дали не може никъде да се иде с него. 3 блокажа и 12000либ....ама това после.....
                              Е за тоя говоря....
                              Последно редактирано от drukman; 27-08-14, 17:07.
                              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                              Към модераторите-А изтрийте го сега.
                              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X