Според мен един пътепис се състои от две основни компоненти. Едната е описанието на местата, за които той се отнася - природни дадености, сгради, забележителности и прочее елементи, които са общо взето непроменливи във времето. Другата касае актуалната обстановка в района - състояние на пътища, населени места, бит на хората и др. подобни, които могат да се променят във времето.
За Халкидики е писано много, в т.ч. и във форума и тъй, като в настоящия пътепис ще участват и двете компоненти, възможно е на една част от читателите много от нещата да са познати, те ще ме извинят. Винаги е добре, обаче да се получи актуална информация за това, което е по-променливо. Освен това във всеки пътепис авторът споделя неща, които са направили впечатление точно на него, т.е. колкото и да е „изтъркана” темата, винаги може да има нещо ново.
И така решихме да направим пълна обиколка на Халкидики и най-вече на трите му ръкава - Касандра (западния), Ситония (средния) и Атон (източния).
Ден 1 : Придвижване до Кавала
Понеже началната точка е Бургас, а денят през ноември е къс, първия ден го предназначихме за придвижване до Кавала.
Маршрутът в нашенско е : Бургас - Средец - Болярово - Елхово - Тополовград - Свиленград - КПП Капитан Петко Войвода, общо около 180 км. Малко инфо за състоянието на пътя.
Последните две години течеше някакъв ремонт на участъка Бургас - Елхово, но вероятно са им спрели финансирането, защото ремонтът далеч не е завършен, а не се виждат никакви признаци някъде да се работи.
Бургас - Средец : Първата половина от участъка не е ремонтирана и си е направо зле, втората е добре.
Средец - Болярово : Тук-там има оправени места, но повечето не е завършено. Въпреки това се минава сравнително спокойно, без много бързане.
Болярово - Елхово : Тук има повече ремонтирани места, може да се кара по-бързо.
Елхово - Тополовград : Струва си да се спомене обхода на Елхово. Само 3 км е, но може да ти призлее. Съвет - максимум 40 км/ч. После е добре чак до Тополовград.
Тополовград - Свиленград : До Голямата звезда има доста неравности, не позволява бързо каране. Оттам през Пъстрогор до Свиленград настилката е почти перфектна.
Границата се минава за минути. Влизаме в гръцко. Ето маршрута

Пътят е хубав и позволява бързо каране, но имайте предвид какви са глобите там.
Само вмъквам, че файлът с камерите и засадите, който съм дал в този пост работи много добре и е доста точен. Ползвайте го.
За първи път минах по този път преди 4 години, за последен - миналата. Участъка Дидимотико - Суфли както си беше, така си е и сега. Ужким правят някакви уширения, виждат се машини и хора, но на практика нищо не е направено. Бате Бойко за две години сума ти лентички отряза, а на тези нещо не им спори работата.
Както и да е, стигаме до магистралата (Егнатия Одос) и тръгваме на запад по нея. Има участъци пак ужким в ремонт, но не се виждат нито хора нито техника. Затова пък има шарени стълбчета и знаци за ограничение 50 км/ч, които разбира се никой не спазва. Вероятно знаците си стоят за дните, в които се работи, колкото и малко да се те. Караш на риск и очите на четири. Тук бих казал : „българска работа”. Мислех, че само нашите правят такива глупости, но явно и гърците са почерпили челен опит.
Иначе магистралата не е перфектна, но позволява разрешените 130 км/ч с изключение на два планински участъка, които са с по-лоша геометрия и има ограничения. Така, че внимавайте - Уж е магистрала, ама не съвсем.
Спрямо миналата година се натъкнах се на две магистрални новости. Първата е един приличен паркинг преди Комотини, на който има беседки с дървени маси и пейки, вода и WC. Паркинга е и от двете страни на магистралата. Споменавам го защото на магистралата няма нито една бензиностанция, където човек може да се отбие за малко. Втората новост е малко преди източния възел за Ксанти. Там на пътя са направили тол-гишета и събират такси. За лека кола - 2.40 евро, плаща се на място в брой. Вдигат бариерата и продължаваш. Оттам до малко преди Солун няма никакви гишета никъде. С други думи можеш да слезеш от магистралата в Ясмос, да отидеш до Ксанти по вътрешния път и отново да се качиш на нея. Така ще избегнеш таксата срещу 9 км удължение на пътя. За мен странно решение за събиране на тол такси.
Пристигаме в Кавала. Градът тъне в мръсотия. Казаните за болкук претъпкани и още толкова извън тях. Май сметосъбирачите стачкували. Сигурно беше така, защото ситуацията бе извън нормата.
Толкова по първия ден. Никакви снимки, просто придвижване, при което пресякохме четири от големите български реки - Тунджа и Марица в българско и Арда и Места в гръцко.
Не прилагам трака, защото е ясен. В gdb файла съм показал паркинга и тол гишетата.
В най-скоро време ще постна втория ден от пътешествието и всъщност първия ден от съществената обиколка.
За Халкидики е писано много, в т.ч. и във форума и тъй, като в настоящия пътепис ще участват и двете компоненти, възможно е на една част от читателите много от нещата да са познати, те ще ме извинят. Винаги е добре, обаче да се получи актуална информация за това, което е по-променливо. Освен това във всеки пътепис авторът споделя неща, които са направили впечатление точно на него, т.е. колкото и да е „изтъркана” темата, винаги може да има нещо ново.
И така решихме да направим пълна обиколка на Халкидики и най-вече на трите му ръкава - Касандра (западния), Ситония (средния) и Атон (източния).
Ден 1 : Придвижване до Кавала
Понеже началната точка е Бургас, а денят през ноември е къс, първия ден го предназначихме за придвижване до Кавала.
Маршрутът в нашенско е : Бургас - Средец - Болярово - Елхово - Тополовград - Свиленград - КПП Капитан Петко Войвода, общо около 180 км. Малко инфо за състоянието на пътя.
Последните две години течеше някакъв ремонт на участъка Бургас - Елхово, но вероятно са им спрели финансирането, защото ремонтът далеч не е завършен, а не се виждат никакви признаци някъде да се работи.
Бургас - Средец : Първата половина от участъка не е ремонтирана и си е направо зле, втората е добре.
Средец - Болярово : Тук-там има оправени места, но повечето не е завършено. Въпреки това се минава сравнително спокойно, без много бързане.
Болярово - Елхово : Тук има повече ремонтирани места, може да се кара по-бързо.
Елхово - Тополовград : Струва си да се спомене обхода на Елхово. Само 3 км е, но може да ти призлее. Съвет - максимум 40 км/ч. После е добре чак до Тополовград.
Тополовград - Свиленград : До Голямата звезда има доста неравности, не позволява бързо каране. Оттам през Пъстрогор до Свиленград настилката е почти перфектна.
Границата се минава за минути. Влизаме в гръцко. Ето маршрута
Пътят е хубав и позволява бързо каране, но имайте предвид какви са глобите там.
Само вмъквам, че файлът с камерите и засадите, който съм дал в този пост работи много добре и е доста точен. Ползвайте го.
За първи път минах по този път преди 4 години, за последен - миналата. Участъка Дидимотико - Суфли както си беше, така си е и сега. Ужким правят някакви уширения, виждат се машини и хора, но на практика нищо не е направено. Бате Бойко за две години сума ти лентички отряза, а на тези нещо не им спори работата.
Както и да е, стигаме до магистралата (Егнатия Одос) и тръгваме на запад по нея. Има участъци пак ужким в ремонт, но не се виждат нито хора нито техника. Затова пък има шарени стълбчета и знаци за ограничение 50 км/ч, които разбира се никой не спазва. Вероятно знаците си стоят за дните, в които се работи, колкото и малко да се те. Караш на риск и очите на четири. Тук бих казал : „българска работа”. Мислех, че само нашите правят такива глупости, но явно и гърците са почерпили челен опит.
Иначе магистралата не е перфектна, но позволява разрешените 130 км/ч с изключение на два планински участъка, които са с по-лоша геометрия и има ограничения. Така, че внимавайте - Уж е магистрала, ама не съвсем.
Спрямо миналата година се натъкнах се на две магистрални новости. Първата е един приличен паркинг преди Комотини, на който има беседки с дървени маси и пейки, вода и WC. Паркинга е и от двете страни на магистралата. Споменавам го защото на магистралата няма нито една бензиностанция, където човек може да се отбие за малко. Втората новост е малко преди източния възел за Ксанти. Там на пътя са направили тол-гишета и събират такси. За лека кола - 2.40 евро, плаща се на място в брой. Вдигат бариерата и продължаваш. Оттам до малко преди Солун няма никакви гишета никъде. С други думи можеш да слезеш от магистралата в Ясмос, да отидеш до Ксанти по вътрешния път и отново да се качиш на нея. Така ще избегнеш таксата срещу 9 км удължение на пътя. За мен странно решение за събиране на тол такси.
Пристигаме в Кавала. Градът тъне в мръсотия. Казаните за болкук претъпкани и още толкова извън тях. Май сметосъбирачите стачкували. Сигурно беше така, защото ситуацията бе извън нормата.
Толкова по първия ден. Никакви снимки, просто придвижване, при което пресякохме четири от големите български реки - Тунджа и Марица в българско и Арда и Места в гръцко.
Не прилагам трака, защото е ясен. В gdb файла съм показал паркинга и тол гишетата.
В най-скоро време ще постна втория ден от пътешествието и всъщност първия ден от съществената обиколка.
Коментар