Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за соларен панел за къмпинг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Размисли за соларен панел за къмпинг

    Здравейте,
    тези дни стоя и си мисля (както казва Таргата) глупости.
    На колата съм с 110Ач оловно калциев акумулатор ако не се лъжа. И тъй като я карам рядко си мисля за едно малко панелче което да поддържа акумулатора през контролерче.
    Но в същото време ако отида на къмпинг и ми дотрябва да си заредя телефоните и компютъра и вечерта лампа, то ще ми трябва и инвертор, но пък панелчето от първия вариант ще отпадне поради ниска мощност. Та за това според вас колко е оптималния вариант като панел и система, че хем да е компактно, хем да може да зарежда акумулатора сравнително бързо при консумацията която описах. Така грубо съм се ориентирал към 60вата панел, но тъй като не съм много в час с тоците...питам
    Поздрави
    Land Rover Defender 110SW 300tdi

  • #2
    От: Размисли за соларен панел за къмпинг

    Здравей колега. Няма да давам съвет, ще споделя моя опит, а преценката ще е твоя. Все пак , надявам се ще има и други мнения. За 60 ватовия панел, по точно са 65W максималния ток ,който ще ти дава е 3 - 3.3А в идеално слънчево време. Относно зареждането на всички мобилни устройства и осветлението с лед лента може да го направиш през куплунга на запалката, т.е. за тях не ти трябва инвертор. Виж относно Лаптопа има такъв вариант пак през запалката 12v, има такива кабели, но според мен истината за зареждането му е през инвертор. Има такива соларни панели 65w - 3.3А, които се сгъват на три, стават на куфар с дръжка, а в него има и контролер. Моят е такъв, закупил съм го от гр.Варна 230лв. Предимството му е, че е много компактен, мобилен при къмпингуване - може да го сложиш на слънчево място да зарежда, а та да си на сянка. Недостатъка на проекта ти - соларния панел да зарежда стартов акумулатор, защото контролера пуска прав ток, но на импулси, като следи за състоянието на Акумулатора и т.н. Но отделно има такива контролери, на които тока към батерията не е на импулси
    Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

    Коментар


    • #3
      От: Размисли за соларен панел за къмпинг

      За лаптопа - не съм съгласен за инвертора. КПДто пада значително и става една върволица от кабели. Смисъл от инвертор има само ако има повече устройсва на 220V и това оправдава инвестицията в добър инвертор с високо КПД.

      Ходя често по палатки и всичко ми е на батерии. А батериите (за лампи, телефони, фенери и др.) зареждам със специализирано зарядно с вход за 12V. За лаптопа си направих зарядно (кабел от оригинално зарядно + китайски step up модул за 10лв с виско КПД). Като цяло не виждам много смисъл от соларният панел, защото не ми се е случвало да ми падне акумулатора до сега. А съм откарвал и над 2 седмици на палатки. Разбира се от време на време се налага да се иде за храна и вода и т'ва посабужда акумулатора.

      Всъщност веднъж ми е падал акумулатора точно заради лаптоп (120W зарядно) и инвертор. За 3-4 часа слушане на музика изсмука акумулатор (нов и читав, 72Ah май беше) на дизел до такава степен, че едвам въртеше и трябваха кабели да запали. Та ако е инвертор - задължително читав такъв.

      Коментар


      • #4
        От: Размисли за соларен панел за къмпинг

        Първоначално публикуван от Mil68 Преглед на мнение
        ... Недостатъка на проекта ти - соларния панел да зарежда стартов акумулатор, защото контролера пуска прав ток, но на импулси, като следи за състоянието на Акумулатора и т.н. Но отделно има такива контролери, на които тока към батерията не е на импулси
        Това важно ли е?
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • #5
          От: Размисли за соларен панел за къмпинг

          Колко е важно - на този въпрос трудно може да се даде еднозначен отговор. Има няколко важни фактора. Един от тях е: колко е изконсумиран акумулатора вечер, не би трябвало да е повече 20%, естествено солара (65w) ще го възстанови АКО е слънчево времето утрешния ден. Ето тук говорим за разряд на батерията, а после заряд. Стартовия оловнокисилинен акумулатор не може да издържи N броя цикли разряд/заряд - скапва се. Аз ползвах по тази схема 160-170Аh и го съсипах за едно лято (друг е въпроса в какво състояние е бил, но Октомври рухна). Тяговия акумулатор издържа 400-600 бр. цикли разряд/заряд. но тук пък зависи от марката и вида му, те биват няколко вида, но това е друга бира. На първо четене, питането на колегата SIMO..., с неговата консумация ще се справи и с акумулатора на колата, но да не забравяме, че апетита идва с яденето. Сега са телефони и лаптоп, после един душ на 12V., после ТВ и т.н.
          Къмпирам от доста време, като постоянно се уча с времето и реалността. Аз мога да изкарам в дивата природа до девет дена (20/80 слънце/облак) без да съм енергозависим (без да паля колата), газонезависим 18 дена. Ако слънцето е повече - добре.
          Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

          Коментар


          • #6
            От: Размисли за соларен панел за къмпинг

            И тук е отговора на питането ти
            Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
            На колата съм с 110Ач оловно калциев акумулатор И си мисля за едно малко панелче което да поддържа акумулатора през контролерче.
            Но в същото време ако отида на къмпинг и ми дотрябва да си заредя телефоните и компютъра и вечерта лампа,
            Но ако не искаш малък,компактен панел, ако си с джип или кола с голяма покривна площ, може да сложиш отгоре на тавана един 100-120w. панел, около 8Аh. и пак е пей сърце.
            Последно редактирано от Mil68; 22-01-15, 22:12.
            Nissan Terrano II 2.7TDI 2000г. R20 и Detlefs RT2

            Коментар


            • #7
              От: Размисли за соларен панел за къмпинг

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WP_000240.jpg
Прегледи:1
Размер:131.5 КБ
ID:5636871 Това съм монтирал на караваната си , 4 x 100w + съответните контролери . Ако наистина искаш да ти върши работа , мисли поне за 100 w панел монтиран върху покрива + контролер . Акумулатора колегата в предния пост ти е писал - не ги обича тези работи .Като му дойде реда може да го смениш с правилния . А ако мислиш да ползваш покрива за други цели - палатка ,багажник и т.н. - то тогава сгъваем куфар ще ти върши работа .

              Коментар


              • #8
                От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                Здравейте,
                Благодаря на всички които взимат отношение по темата. При всички положения колкото повече толкова повече, но става дума за джип с покрив на който по всичко личи че ще трябва да се сложи палатка. Площа е недостатъчна за панел, пък и няма как да държа панела целогодишно. Поради тази причина се замислям за по мобилно решение. Това за куфара е интересно и проверих, но всичките са бая големи и се притеснявам да не пострадат при пренасяне. Колегата MIL68 спомена за някакъв панел който се сгъва на три и е 65вата. Може ли някаква снимка или линк, че до момента никъде не съм видял такъв.
                Относно акумулаторите. При всички положения стартовия би умрял доста бързо. За целта знам трябва тягов. Въпроса е дали да взема един истински Оптима да речем и с него да бъда и за двете приложения (все пак да се има предвид, че не говорим за големи къмпингирания, а 2-3 пъти в годината за по 3-4 дни максимум) или да инвестирам в втори тягов само за къмпинг нуждите?
                Land Rover Defender 110SW 300tdi

                Коментар


                • #9
                  От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                  И мойте 5ст. по въпроса.Хубаво,намираш панел,слагаш го върху джипката/багажника/,отделно контролери,тягови акумулатори и накрая го праскаш у некой клон по невнимание-какво става?Според мен тия технологии не са подходящи за горско каране-нежнички са и не са евтини.Отделно заемат и място,което е ограничено-все пак не е каравана или кемпер.Преди време и аз го мислих подобно нещо,но се отказах.Проблема с тоците го реших с едно малко и евтино китайско агрегатче.За седмица-5 кила бензин,като въобще не икономисвам.

                  Ако мога да кажа и мойто виждане относно покривната палатка.Безспорно е голям плюс,НО само когато си на пътешествие-всеки ден на различно място-спестява много време и разправии.Обаче ако разпънеш катуна някъде за седмица и се катериш по 5 пъти на ден,примерно да се преобличаш или вечерта вкараш 7 ракии и трябва да се катериш на 2 метра до леглото-ми това направо си е предпоставка за нетрудова злополука.

                  п.п.Миналата година,изхабих акумулатора на джипката-по невнимание естествено.Запалих агрегатчето,зарядното за 10 минути възбуди акумулатора и готово-палиме без проблем и отиваме на пазар до близкото село-25км..Ами ако със солара трябва да зареждаш акумулатора колко време ще е нужно?И глад майко и ракия без салата..
                  Последно редактирано от gimax; 23-01-15, 11:20.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                    Я първо кажи каква е колата.

                    Ако е Дифендъра от подписа, оптималният вариант за соларен панел не е покривът а капакът на двигателя. Освен ако по лендровърска традиция не си наредил там разни неща. Плоската средна част ще събере 70-100 вата панел (зависи от естетичните съображения) и няма да пречи на товаренето на багаж на покрива.
                    Кредитна политика по davc: Добър дълг е като си взема яхта на вересия, лош дълг е като я гепят данъчните. (Или Гагич...)

                    Коментар


                    • #11
                      От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      оптималният вариант за соларен панел не е покривът а капакът на двигателя.
                      И в хубав слънчев ден като кара и отражението от слънцето му блести в очите-какво правиме.

                      Според мен,ако ще слага панел,трябва да е подвижен/преносим/.Паркира джипката на сянка и изкарва панела някъде на слънце.Иначе ще се стопят-палатка на слънце,да бе да.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                        каквото се прави и когато блести в капака. Отражението не е по-силно, а и проблемът някак бледнее пред прякото слънце в същия момент.
                        Кредитна политика по davc: Добър дълг е като си взема яхта на вересия, лош дълг е като я гепят данъчните. (Или Гагич...)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                          Както писах по-горе нямам и идея за перманентно монтиране на панел върху джипа. Въпроса ми е колко е оптималната мощност за моите нужди и компактно решение за панела.
                          Land Rover Defender 110SW 300tdi

                          Коментар


                          • #14
                            От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                            За поддръжка на акумулатора в периоди на покой 10 вата стигат, 20 са предостатъчни. За ползване на лампа и джангърчекмедже 1-2 нощи лятно време можеш и съвсем без панел да минеш, всичко отгоре е бонус.

                            110 Ач акумулатор, когато е добре поддържан и изправен, може да ти отдаде около 1 квтч енергия и после все пак да запали двигателя. Дали и за колко ти стигат - сам си прецени.

                            За нашите ширини лятно време в ясни дни един панел ако го оставиш цял ден обърнат на юг събира около 6 часа умножени по паспортната си мощност. Или ако е 100 Вт панел - около 600 ват-часа. Ако някой си играе да го врътка през час-два може да се докара до 800-900 ватчаса. Ако е облачно, ако е обърнат не на където трябва и ако го засенчват камъни и дръве през част от деня - имам лоши новини за тебе.

                            Ако искаш да не палиш двигател няколко дни, да работи по цял ден компютър (от по-скромните, до 50 вт) и по цяла нощ лампа (до 10 вт) и после все пак да има ток, трябва ти минимум 150 вата панел и поне двойно по-голям акумулатор.
                            Кредитна политика по davc: Добър дълг е като си взема яхта на вересия, лош дълг е като я гепят данъчните. (Или Гагич...)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Размисли за соларен панел за къмпинг

                              ...не се занимавай с монтиране на панел върху покрива,капака и където и да било..
                              вземи си един куфар-подобен на този
                              http://solar.bg1.biz/panels/kufar%20...nat%20copy.jpg
                              Ще ти върши работа.
                              Но моят съвет е да ползваш акумулатор различен,от този на колата..намери си някакъв ползван дори акумулатор и го сложи в багажника.Така,като няма слънце или свалиш акумулатора под 11V няма да се чудиш какво да правиш,а просто ще чакаш да се зареди...
                              А по нататък ако ти дойде апетит за повече консуматори и глезотиики ще знаеш какво ти трябва за да си направиш подходящата слънчева система.
                              Аз в караваната ползвам 140 Wp панел и два акумулатора по 65Ач от UPS,но там проблема с мястото го няма
                              И панела ми е свободно стоящ-насочвам го към слънцето и през деня го въртя...
                              Cherokee WJ 4.0L- NP242
                              Honda Africa Twin XRV 750

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X