Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

    Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение
    За чий им е? Ползват го планеристите:



    П.С. Не е crosswind landing това, макар, че отстрани прилича. Просто умишлено си скапваш аеродинамиката, за да загубиш скорост, безмоторникът няма как да даде газ и да направи втори кръг, ако е подходил с голяма скорост. Как го е направил със 130 тонен самолет един дявол знае.
    За какво им е, не знам. Ама бащата е бил инструктор в Каменец. И от него много пъти съм го чувал това “дрифтене” с цел намаляване на скоростта. За Миг 17 става дума.
    "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
    Приста-НЕ! Виж тази тема-
    https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

    Коментар


    • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

      За sideslip icos е прав, но това нито е някаква космическа маневра, нито е нещо толкова сложно за изпълнение - педала в едната страна, ръчката в друга и толкова...
      Въпросът бе за нещо друго - ако погледнете записите от черната кутия ще видите големите отклонения на ръчката от страна на пилота... На английски май бе pilot induced oscillation... Т.е. действията на пилота и реакцията на самолета влизат в резонанс... Причината обикновено е стрес/грешка и неспазване полетните параметри.
      Дори и да не сте се качвали в реален самолет - пробвайте компютърна игра/симулатор.. Ще се убедите, че подготвите ли режима за кацане навреме, с правилната конфигурация и скорост, самолета каца като на автопилот ....
      Допуснете ли грешка при захода (неточна скорост или височина в началото), ще видите, че 'гоненето' на глисадата съвсем не е лесна работа...
      Затова и в дебелите книги (и не толкова дебели ) си го пише - при нестабилизиран заход под определена височина директно преминаваш на втори кръг... Нямаш време за мислене...
      А стаблизиран заход е заходът, когато си на точното място, с точната скорост, със стабилен режим на двигателите (т.е. самолетът да се движи по треакторията без да има нужда от някаква по-активна промяна на режима на двигателите или работа с лостовете за управление)...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        А защо във военната авиация да не ги учат “дрифтене”?
        При кацането без гориво в Гимли точно това ги е спасило . Командира в свободното си време летял на безмоторни самолети . С Боинг 767 прави маневра от безмоторното летене и приземява самолета с минимум щети и без жертви . След два дена самолета излита от Гимли и е в експлоатация до 2008 година .
        Последно редактирано от sek.1; 02-08-19, 05:46.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          За sideslip icos е прав, но това нито е някаква космическа маневра, нито е нещо толкова сложно за изпълнение - педала в едната страна, ръчката в друга и толкова...
          Просто е де...колкото и дрифтенето с кола е просто, да речем. Ама ако никога не си го правил и е единственият начин да останеш жив нещата се променят малко. Да не говорим, че в случая "дрифтенето" е било със съчленен автобус. За протокола, освен, че не съм карал симулатор не съм карал и самолет, пилотският ми опит се изчерпва с чаршафената авиация
          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          ...Въпросът бе за нещо друго - ако погледнете записите от черната кутия ще видите големите отклонения на ръчката от страна на пилота... На английски май бе pilot induced oscillation... ...
          Нормално. Пилотът е свикнал самолетът да реагира на управлението според зададени параметри и да игнорира команди, които биха довели до опасен режим на полет. Изведнъж, бум, директно управление. Буташ малко по- рязко лоста и той забива нос, паника в кабината.
          Последно редактирано от icos; 02-08-19, 08:38.
          Человек от которого пахнет спиртным в
          наше время вызывает чувство спокойствия, доверия и уважения.

          Коментар


          • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

            icos, качи се в самолет и пробвай - ще видиш, че няма нищо общо... Чисто интуитивно е... Макар, че по принцип пилота се учи основно да компенсира/избягва sideslip (т.е. бори се с явлението, което е по-сложно от възникването му) ... Наистина няма нищо общо с контрола при дрифта - много по-лесно е...
            В случая руснакът е действал в грубо нарушение на обучението, което ме навежда на мисълта, че е бил в ступор и голям стрес..
            Последно редактирано от slowtraveler; 02-08-19, 11:53.
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              icos, качи се в самолет и пробвай - ще видиш, че няма нищо общо...
              Пробвай, ама... цената на PPL малко хапе Мисля обаче тая година да подкарам пробно безмоторник, ако е рекъл Господ.
              Человек от которого пахнет спиртным в
              наше время вызывает чувство спокойствия, доверия и уважения.

              Коментар


              • От: Авиацията на 6-ти май и лошото време ...?

                Аз също имам намерение да пробвам безмоторник, но наскоро пробвах един четириместен 'моторник'(информативен полет с пилот - цената съвсем не е плашеща)... Разбира се карах след отлитане от летището и до последните 50м височина на глисадата, защото нямам лиценз... И да - летял съм и на симулатори (не компютърни игри) като студент - на стаж и т.н., така, че може да се каже - имам някаква подготовка освен теоретичната.
                Но като пробваш, ще се убедиш, че няма нищо общо с балансирането при дрифт - просто упражняваш равномерно усилие да държиш самолета в нужното положение и толкова...
                И разбира се - увеличаваш вертикалната скорост за да задържиш IAS в нужните граници...
                Да, PPL много хапе за нашият аршин... На времето ми искаха 5х$, а сега е доста над 20х.лв
                Ама като изучим децата - може и да успеем и за него
                Последно редактирано от slowtraveler; 02-08-19, 12:04.
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 4,660 в 18:02 на 07-04-20.

                Зареждам...
                X