От както си взех CRFа се мъча с едно много неприятно явление.
Значи основния проблем е че много трудно пали студен. Но запали ли веднъж, после пали от всяко ритане.
Тъй като съм се съветвал с много хора, но твърдо държа сам да си оправя проблема
ще ви кажа какво съм установил до момента.
Значи когато е студен, мога да го ритам 1 час без дори да направи опит да припука.
Когато обаче го наклоня на страни да изтече горивото от преливника на карбуратора и го ритна 3-4 пъти - пали.
Веднъж запалил после няма ядове с паленето.
Когато работи обаче и му подам рязко цялата газ, заглъхва - и ако задържа така 2-3 секунди угасва. после пак нямам проблеми с паленето.
Това е проблема
Сега какви изводи съм си направил.
1. Мотора е сравнително нов (2007) Клапаните ги проверих - луфтовете са както пише в менюъла
2. Свещта е черна (както се вижда на снимката)
причините за това са най различни, но основното е че горивната смес е много богата, което мисля и че е моя проблем
прчините за това са или кофти настройка на карбуратора или мръсен възд. Филтър - като Филтъра е чист
значи остава настройка на карбуратора - да се обедни сместта
(нарочно пиша по подробно за да елиминираме нещата, които не са проблем)
А следствието от черната свещ е трудно палене при студен мотор, и не добра работа (които всъщност са и моите проблеми
) сега остава да видим кое я прави черна 

Така, ако съм по правилния път, а именно богата горивна смес.
Имам няколко въпроса.
1. Нормално ли е когато се вози мотора в ремърке, винаги от преливника на карбуратора да протича гориво и да прави локвичка от долу - защото при мен протича дори като го качвам по рампата в ремъркето (ремъркето е височко
) - ако не е нормално то проблема явно е в нивото на поплавъка или е износено клапанчето му.
2. В менюъла пише последното нещо което да се пипа при настройка на карба е иглата (тази дългата със щифчето) - това значи ли че ако нивото на поплавъка се окаже нормално, първо трябва да си поиграя с другите врътки на карба , и чак след това да сменя позицията на щифта на иглата, или директно да го пробвам с позиция нагоре, с цел обедняване на сместта?
3. Тази свещ в това състояние мога ли да продължа да си я ползвам, или трябва да взема нова? Проблема е че в Хонда ми искат 120 лв. за нова (води се някаква Racing) или да пробвам да я почистя някак си ? И как да я почистя ?
4. Относно топлинния индекс на свещта - сегашната е 8, като за този мотор дават индекс 8 или 9, не мисля че в моя случай е чак от такова значение, особенно като се има в предвид че този проблем го правеше и когато времето беше топло.
Друго важно нещо е че Ускорителната помпа е някаква тунинг, като до колкото успях да намеря информация, тунинга се изразява в друга капачка, като новата давала с некви 10тина % повече гориво, и идеята и била да се елиминира зачудването на мотора когато има нужда от повече гориво - но предполагам че това се отнася предимно за високите обороти и то ако не достига гориво, а при мен май идва повече от колкото трябва, и то не само при високи а при всички обороти
Та това са ми въпросите горе долу, на част от тях си имам отговор, като просто ще съм благодарен ако споделите и вашето мнение.
Дори да нямате мнение по другите въпроси, кажете мнение за свещта дали мога да я почистя, и дали ще изкара още или трябва да се бъркам за нова
Значи основния проблем е че много трудно пали студен. Но запали ли веднъж, после пали от всяко ритане.
Тъй като съм се съветвал с много хора, но твърдо държа сам да си оправя проблема

Значи когато е студен, мога да го ритам 1 час без дори да направи опит да припука.
Когато обаче го наклоня на страни да изтече горивото от преливника на карбуратора и го ритна 3-4 пъти - пали.
Веднъж запалил после няма ядове с паленето.
Когато работи обаче и му подам рязко цялата газ, заглъхва - и ако задържа така 2-3 секунди угасва. после пак нямам проблеми с паленето.
Това е проблема

Сега какви изводи съм си направил.
1. Мотора е сравнително нов (2007) Клапаните ги проверих - луфтовете са както пише в менюъла
2. Свещта е черна (както се вижда на снимката)
причините за това са най различни, но основното е че горивната смес е много богата, което мисля и че е моя проблем

прчините за това са или кофти настройка на карбуратора или мръсен възд. Филтър - като Филтъра е чист


А следствието от черната свещ е трудно палене при студен мотор, и не добра работа (които всъщност са и моите проблеми


Така, ако съм по правилния път, а именно богата горивна смес.
Имам няколко въпроса.
1. Нормално ли е когато се вози мотора в ремърке, винаги от преливника на карбуратора да протича гориво и да прави локвичка от долу - защото при мен протича дори като го качвам по рампата в ремъркето (ремъркето е височко

2. В менюъла пише последното нещо което да се пипа при настройка на карба е иглата (тази дългата със щифчето) - това значи ли че ако нивото на поплавъка се окаже нормално, първо трябва да си поиграя с другите врътки на карба , и чак след това да сменя позицията на щифта на иглата, или директно да го пробвам с позиция нагоре, с цел обедняване на сместта?
3. Тази свещ в това състояние мога ли да продължа да си я ползвам, или трябва да взема нова? Проблема е че в Хонда ми искат 120 лв. за нова (води се някаква Racing) или да пробвам да я почистя някак си ? И как да я почистя ?

4. Относно топлинния индекс на свещта - сегашната е 8, като за този мотор дават индекс 8 или 9, не мисля че в моя случай е чак от такова значение, особенно като се има в предвид че този проблем го правеше и когато времето беше топло.
Друго важно нещо е че Ускорителната помпа е някаква тунинг, като до колкото успях да намеря информация, тунинга се изразява в друга капачка, като новата давала с некви 10тина % повече гориво, и идеята и била да се елиминира зачудването на мотора когато има нужда от повече гориво - но предполагам че това се отнася предимно за високите обороти и то ако не достига гориво, а при мен май идва повече от колкото трябва, и то не само при високи а при всички обороти

Та това са ми въпросите горе долу, на част от тях си имам отговор, като просто ще съм благодарен ако споделите и вашето мнение.
Дори да нямате мнение по другите въпроси, кажете мнение за свещта дали мога да я почистя, и дали ще изкара още или трябва да се бъркам за нова

Коментар