Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

    В нашия форум напоследък се появиха доста по-млади ездачи, които се интересуват от ендуро или мотокрос... без да съм експерт бих искал да предложа този материал на колегите от щатите, като още една гледна точка по въпроса. Конкретно за ендурото iva_kx вече е написала обширна тема, която можете да прочетете тук.

    В статията се обсъждат конкретно новите (2006 година) YZ 125 и YZ 250 F, но както и самите автори са казали - това е до някъде вярно за повечето подобни сравнения.

    Moving Up to a Bigger Bike / Преминаване на по-голям мотор...

    By Josh Allen / От Джош Алън

    Posted: 2006-10-30 / Издадено на 30.10.2006

    Кой мотор искам да купя? Да мина с двутактов или да се пробвам на голям състезателен четиртактов мотор? Това е един от най-трудните въпроси за отговор, но е въпрос, който често получваме от нашите читатели, особенно по това време на годината, когато публикуваме нашите „първи впечатления” на уебсайта ни и снимките в списанието.

    Сам ни попита точно този въпрос в скорошен мейл до transworldmx.com

    „Причината по която пиша е, че след като карам вече две години мисля съм готов да мина на по-голям мотор. Вече съм 1,77 висок и имам Yamaha TT-R125, и вече съм и малко голям. И така нямам идея, какъв да бъде следващия ми мотор. Мислите ли, че YZ125 ще бъде добър за мен?”

    Преценихме, че няма по-добър отговор от този, който може да даде човека на Yamaha Тери Бийл, който от своя страна ни даде следните насоки, когато пазаруваме следващ (нов) мотор...

    1. Размера и теглото на тялото

    „Независимо дали минавате на 125 двутактов или на 250 четиритактов, има няколко неща да се обмислят”, каза Бийл. „Мисля, че когато се местите от TTR-та, няма значение дали е TTR125, 125LE или дори двутактов YZ85; основното нещо, което трябва да обмислите е вашите размери. Със сигурност искате да се чувствате удобно на мотора.”, продължи да обяснява Тери

    Вашите тегло и ръст имат голямо значение до колко се чувствате удобно на мотора и колко бързо ще можете да го карате. Помага, ако можете да докосвате земята лесно и ако можете удобно да завивате и променяте траекторията си в завои и други.

    Запалването е нещо друго, което заслужава обмисляне, както спомена Тери, „двутактовия е наистина лесен за палене – дори пали на скорост лесно” /в контекста се обсъжда 125 YZ!!!/

    2 Умения за каране и опит

    „Очевидно зависи и от вашия клас, например състезанието за ученици в „Лорета” е само за двутактови 125, така че ако това е вашия клас, това ще е вашата единствена възможност. Но за дете, което е бърз ездач или искате да сте състезателен ездач и държите да печелите на местната писта, очевидно 250 четиритактовия има своите състезателни предимства!” обясни Бийл.

    „При старта и при излизането от завой, тягата дава на 250F очевидно предимство”

    „И да, за бързи ездачи, ако сте спечелили няколко състезания на 85 и се чувствате готови да минете нагоре, 250F ще вашето оръжие. Но ако сте нов, от друга страна или средно напреднал понякога ниското тегло и лекотата на запалване на двутактовия 125 може всъщност да докара по-добри резултати срещу 250F. 125-цата е физически по-лесна за управление, което означава след края на състезанието няма да сте толкова уморени”, каза Тери.

    3. Цена

    За съжеление мотокроса е скъп спорт и цената може да бъде фактор, когато се избира нов мотор. Попитахме Тери и за това...

    „По принцип двутактовите са по-евтини за поддръжка и продажната цена е с коло 1000 долара по-ниска от на 250 четиритактовите. Отново, ако сте само аматьор и не участвате в състезания, ако карате TTR-то по хълмовете и просто искате да минете на нещо по-забавно, двутактовия ще ви вкара в спорта за по-малко. Освен това на пазара за използвани мотори има страхотни сделки – понякога дори и за почти половината цена на четиритактовите.”

    4. Поддръжка

    Един последен въпрос за обмисляне е поддръжката на мотора. Няма да има смисъл да купувате нов мотор, ако не можете да го поддържате правилно. Както Тери посочи, двутактовите са по-лесни за работа; „По-лесен е за работа на обикновенния човек, ако нямате много опит в поддръжката на мотори, ще ви бъде по-лесно с основната поддръжка на двутактов.”

    По наш опит, поддръжката на четиритактов не е много трудна, но определени неща, като оправянето на високите ще са по-лесни на двутактов! /става въпрос за хора, които все пак си вадят хляба с каране и писане за мотокрос.../

    Надяваме се тези съвети да Ви помогнат в крайното решение, когато минавате на по-голям мотор.
    Лично аз мисля, че каквото и да се говори малко хора могат да си позволят закупуването, поддръжката и умението да карат 450 четиритактов крос!

    Legal stuff:
    Написаното е свободен превод и може да не отговаря напълно на това, което са имали предвид от "Транс уърлд мотокрос дот ком", оригинал на този адрес!

    П.С. Извинявам се за външния адрес...
    Последно редактирано от господин никой; 25-03-08, 14:12. Причина: Корекция...

  • #2
    До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

    според мене 4тактов 250цц е по добре защото консумативите му са много по малко и са мнго по изгръжливи.Аз продавам един др250 от които съм мнго доволен никакви проблеми не ми е правил.
    поздрави!!!
    ||=|| (()) ||\|| ||)) //-\\™

    Коментар


    • #3
      До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

      Първоначално публикуван от nikisanderman Преглед на мнение
      според мене 4тактов 250цц е по добре защото консумативите му са много по малко и са мнго по изгръжливи.Аз продавам един др250 от които съм мнго доволен никакви проблеми не ми е правил.
      поздрави!!!
      И кои консумативи по точно са му по малко,че нещо не схванах.

      Коментар


      • #4
        До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

        Хехехехе

        Коментар


        • #5
          До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

          Горе ясно са написали - който и да вземеш все има поддръжка!

          Коментар


          • #6
            До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

            Мотора е 2 тактов!Истинска тръпка!

            Коментар


            • #7
              До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

              и двата си имат предимство,125 ти4ката ще изпапа на пистата 250,но за офф роуд е по добар 4 тактов!И двата са много добри.

              Коментар


              • #8
                До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                Първоначално публикуван от nikisanderman Преглед на мнение
                според мене 4тактов 250цц е по добре защото консумативите му са много по малко и са мнго по изгръжливи.Аз продавам един др250 от които съм мнго доволен никакви проблеми не ми е правил.
                поздрави!!!
                Тук става въпрос за КРОСОВИ мотори и за МОТОКРОС
                ДР250 дори не се води ендуро , а дуал спорт, което ще рече че е много далече от кросов 250 4Т мотор.
                Засега на мотокрос трасетата 250 4Т са по-бързите мотори в сравнение с 125 2Т.
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #9
                  До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                  но пък новите 144-ки наказват 250 4Т-тата
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • #10
                    До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                    новите 144-ки наказват ....
                    Е такова ми се кара, ама много...
                    Особено модела на ТМ...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                      Аз пък бих карал с удоволствие това



                      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                      Коментар


                      • #12
                        До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                        Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                        но пък новите 144-ки наказват 250 4Т-тата
                        А 144-ки в Европа карат ли се или само в САЩ? (имам предвид дали се допускат от регламента на състезания)
                        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                          В мотокросдигитал-а пишеше за новите регламенти на FIM
                          дано да не ви заблуждавам но от 2010 МХ2 става 2Т мотори до 144сс.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • #14
                            До: Мотокрос сравнение: 125 двутактов VS 250 четиритактов

                            Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
                            Тук става въпрос за КРОСОВИ мотори и за МОТОКРОС
                            ДР250 дори не се води ендуро , а дуал спорт, което ще рече че е много далече от кросов 250 4Т мотор.
                            Засега на мотокрос трасетата 250 4Т са по-бързите мотори в сравнение с 125 2Т.
                            Обърнах му внимание на лично...

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                            Зареждам...
                            X