Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

    През последните години при представянето на нови модели не само Кавазаки но и другите обикновено предлагаха някоя и друга промяна основно в конструкцията (механичната част) на мотоциклетите. Изглежда че от към механиката нещата са доста напреднали и напредъка там вече няма да голям и затова идва време на електрониката(както навсякъде в живота ни). Кавазаки предлагат в новия модел KX450F като първи серийно произвеждан модел с launch kontrol (електронен помощник при старта). Тази система вече се използва от фирмените състезатели на Кавазаки в АМА шампионата. Принципа на действие е доста прост: достатъчно е преди старта да се натисне едно копче от лявата страна на кормилото и управляващия електронен блок задейства програма която забавя с малко подаването на искра (запалването) и по този начин намаля мощността която се подава към задното колело. Това работи само на 1 и втора скорост (много от състезателите стартират на 2ра скорост) и щом включите 3та системата се самоизключва. Като цяло е парадокс но с по-малка мощност се постига по-добър старт! Но това е логично – модерните 450см3 модели толкова мощни, че и професионалистите в Америка имат проблеми със старта и вместо да хвърлят чимове на едно място по-добре с по-малка мощност да се изстрелят напред.
    Другата електронна система която се предлага серийно е възможността да се пренастройва основния командващ блок на двигателя. Това е решено доста нетрадично: към всеки мотор получавате три чипа и винаги един от тях слагате в специален конектор между резервоара и кормилото. И за да не ги бъркате всеки чип има различен цвят (черен, зелен, бял) и всеки пренастройва електрониката по различен начин- standsrd, hard или soft. Има кит с който тези чипове могат да се донастройват от състезателите допълнително според трасето.
    Понеже само електрониката все пак нестига има промени и в хардуера. Кормилото може да се настройва до 4 основни позиций, стъпенките имат две положения, могат да се местят по височина с 5мм. През задния амортисьор може да се променя височината на седалката с 4мм и други много от този род (нов ауспух, …)

    Модела KX250F не изглежда на пръв поглед толкова иновативен но който се вгледа и тук ще намери не една революцийка. До сега не е имало серийна кросова машина с дуално впръскване. В КХ250F 2012 модел ще намерите 2 впръсквача единия е както при другите долу преди главата а другия е на изхода от airbox-a. Тази система съществува при шосейните машини но тук работи различно. При шосейните системата работи така че при ниски обороти работи само долния впръсквач а при високи се включва и горния или при подаване рязко на газ. При Кавазаки 250 системата работи така че при ниски обороти бензин подава долния впръсквач за по гладко нарастване на мощността а при високи само горния за повече мощност. Разбира се че в средния диапазон работят и двете дюзи и като цяло системата за управление е доста сложна. И накрая: дюзите на впръсквачите на 250 са с по голям диаметър от тези на 450
    Другата малка революцийка която може да се види в модела KX250F е в предното окачване. Предните телескопи на SHOWA са различни и всеки изпълнява различна функция! Такава система има при шосейните мотори вече от години.До сега телескопите на кросаците отпред бяха като близнаци всеки си имаше пружина (fork spring) и заглушител (damping cartridge). При новата система на SHOWA SFF (Separate Function Fork) в левия телескоп е заглушителя (damping cartridge) а в десния пружината (fork spring). Целта е да се постигне по малко триене в системата на предното окачване и от там по голяма чувствителност и маневреност на мотоциклета.
    Всичко това на цени около 7500USD за 250 и 8500USD за 450.

    Ето няколко сайта където могат да се видят снимки на SHOWA SFF и много други интересни неща свързани с новите модели на Кавазаки.

    http://newproductlaunch.kawasaki.com...d=518&featured
    http://www.racerxonline.com/2010/07/...-kx250f-launch
    http://www.motorcycle.com/manufactur...ons-89689.html
    born to be wild
    Кольо Ковачев

  • #2
    От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

    Страхотна машина , ми то какво остана да се купува като афтърмаркет... ? Инъче този тип предници ,още от края на 90-те се прилага в маунтин байка (екстремните спускания) , едно голямо предимство при тези "вилки" е че "коловете" се обслужват поотделно и ако възникне някаква повреда ,се сменя само повредения детайл а не се купуват задължително два(и да "брата близнак")
    "Суетата, е любимият грях на дявола"!

    Коментар


    • #3
      От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

      Това с различните амортисьори е пробвано отдавна и нещо не е сработило досега.
      Последно редактирано от Тануцо; 20-06-11, 02:05. Причина: правопис

      Коментар


      • #4
        От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

        Няма логика да не сработи - преди няколко седмици си говорих с един тип дето кара даунхил байк от 12 години. Точно беше дал преди седмица 2000 лв. за нова вилка и се заговорихме за смяната на маслото в коловете.

        Направи ми силно впечатление, че при 200 мм ход на вилката се използва пружина само в единия кол. Неговото обяснение беше, че по този начин в даунхила се пести от тегло, а както знаете при колелата и мотокроса това е от съществено значение. Поне при колелата намаляване на теглото на байка с 1-2 кг. може да ти струва над 3-4 000 лв., поради подмяна на повечето метални части с кабонови, титаниеви и не-знам-си-още-кви сплави за много пари.

        Пък и отдруга страна става въпрос за иновации в над 30 елемента при КХ 250 Ф и то за една година - нормално е инжинерите да се стараят да приложат новости през 2011г. с цел отстраняването на "бебешки дефекти" в модела от 2010г. Кавазаки в САЩ имат над 18% ръст на продажбите за 2010 в мотокрос сегмента, докато другите марки нямат. Отделно пише, че новата КХ 250 Ф идва с инжекцион без акумулатор, 10 фабрично зададени настроики на инжекциона, които да си нагласяш спрямо терена, софтуер за нагласяване по собствен вкус, изключително иновативна предница....еми почитателите на мотокроса да не са посмяли да се оплачат - за да влезнат в ендурото тези технологии си трябва поне няколко години.
        Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

        Коментар


        • #5
          От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

          Априлия Туарег 125 от началото на 90-те е с такава предница. Там е направено с цел ниска цена, тук предполагам за спестяване на няколкостотин грама. Времето ще покаже дали е добра концепцията.

          Коментар


          • #6
            От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

            Има логика да НЕ сработи - теглото на мотоциклета е около 100 килограма. Също състезателите по ендуро/мотокрос не са точно фиданки... "Новата" предница беше обявена още миналата година - защо не я пуснаха не знам.

            Коментар


            • #7
              От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

              Моделите на Априлия са няколко, които са точно с такъв тип предница. И всичките са от началото на 90те.
              Едва ли останалите производители не са се опитали да го тестват това нещо през всичките тези 20 год. И щом не е въведено масово, това категорично означава, че не е намерената точната формула да сработва добре при моторите този тип предница.
              Което пък означава, че от Кавазаки, за да го пуснат, наистина са сътворили нещо революционно в кросовата телескопична предница.

              Коментар


              • #8
                От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

                Кавазаки бяха обявили проекта още миналата година, но все още не е факт. Колкото до момента с това, че такива предници има от 90-те - не мисля, че само защото имат сходна концепция тези предници имат нещо общо. В тези на Туарега се цели ниска цена... нещо, което според мен нямат намерение да гонят от Kayaba. Определено се опитват да направят по-лека предница и lockout-та е просто приятна екстра към това и нищо повече.

                Коментар


                • #9
                  От: Новите KAWASAKI KX-F – повече електроника

                  Някой дали има вече преки впечатления от 250-то.Чудно ми е дали след като има възможност за толкова различни настройки на мощността става за ендуро.
                  Кавазаки КЛХ 300 04г
                  Кавазаки КХ 65 04г
                  Опел Астра 94г
                  Мерцедес 124 91г

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                  Зареждам...
                  X