Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kawasaki KLE 96г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Kawasaki KLE 96г.

    Така и не намерих тема за този мотоциклет но все пак решихда драсна някой ред, ако на някой му е интересен нискобюджетен т.нар. Dual Purpose. В някои форумичетох че били доста надеждни и добри не само като двигател а и като цяло.
    Да,всеки пише за някой нов модел, скоро излязъл, аз пък се надявам да излязатняколко човека които да споделят “болежки” и опит с подобни машинки.

    Първо малко ТТ данни за конкретния модел 1996г.:

    Двигател - Двуцилиндров редови, четиритактов с водноохлаждане DOHC, четириклапана на цилиндър;
    Мощност – 50к.с при 8300rpm;
    Въртящ момент – 41Nm при 7500rpm;
    Обем на маслото – 3,4литра SAE 10W40
    Карбуратори – Keihin CVK34 x 2;
    Запалване – цифрово електронно;
    Обем на антифриза – 1,7л;

    Стартер – електрически, акумулатор 10Ач;

    Алтернатор – трифазен 17А 14V при 6000rpm;

    Трансмисия – 6 степенна;

    Задвижване – старата позната верига с пиньони;

    Гуми – предна 90/90- 21 задна – 130/80- 17;

    Спирачки – предна еднодискова - 300мм двубутален спираченапарат, задна еднодискова – 230мм еднобутален механизъм;

    Обем на резервоара – 15л;

    Клиренс – 180mm;

    Височина на седалката – 850mm;

    Сухо тегло – 181кг

    Максимално допустимо тегло с багаж и 2-ма пътници – ненамерих;

    Мотивите които ме насочиха към модела:
    - преки впечатления от 3-то лице, доверен познат наприятел, също твърдящ че модела рядко може да те изненада неприятно на пътя акому обръщаш достатъчно внимание и грижи както е препоръчал Японския му “татко”;
    - Японците няма да отстъпят от качеството, дори и припо-старите модели;
    - Поносима цена на запазен модел;
    - Все още се намират части за тях както и консумативи;
    - Трябваше да е модел който да има възможността да ходипо свестен утъпкан черен път иличакъл (или смесено), 1-2пъти в седмицата, дори нямам идея да го бухна в горатаи да изкачвам/ спускам нечовешки баири с него;
    - Наличието на предпазна тава под картера.


    Сега към преките впечатления:

    От близо 1 сезон експлоатация (и от толкова време съм скатегорията) мога да кажа добрите и лошите черти в него:
    Плюсовете:
    - всеки си знае колко нисък е ниския разход, но при мен4,7л/100км извънградско (само топ касата) и макс 7л/100км градско ги намирам заприемлив, все пак модела е на 18години;
    - теглото му е съизмеримо в сравнение с останалите“стругове”, даже може и по-лек да дойде;
    - безпроблемно палене стига да си дръпнал смукача предизавъртането на стартера, ако е топъл и без него става;
    - лесно управление за килограмите си и високия център натежестта, дори и с 2-мачовека по черен път;
    - предния фар има много добра осветеност напред и широкъгъл на петното отстрани
    - до сега не е прегрявал при изкачване на наклон с нискаскорост и в жегите – разчитам на индикацията на таблото, свети само приподаване на контакт;
    - за 18години не забелязвам почти никаква корозия пометалните части повърхностно да на няколко места но не и в дълбочина;
    Минусите:
    - само веднъж ме изненада неприятно като не искаше дазапали но в последствие се оказаха за смяна свещите – 2бр. по 7лв за чисто новии до момента си пали от раз;
    - не мога да намеря централна стойка за него, пуснал съмедна обява тук във форума но за сега резултати няма, всеки пише че билопо-удобно за смяна на гуми ако се наложи на път.

    Една снимка за да не сме голословни:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo1030.jpg
Прегледи:1
Размер:144.4 КБ
ID:6068557

    Подготвил съм го за по-дълги пътувания с 2 резервни вътрешнигуми и инструменти за смяната им плюс компресорче. Ако човек може да предвиди исмени всичко преди дълго пътуване то с гумите мисля че не можеш да гарантирашколко ще изкараш затова всичко се подготвя преди пътуване – смяна масло,антифриз, почистване и синхрон на карбуратори, филтри. След почистване и синхронна карбураторите празния ход пада от 2000 на 1000rpm мърка по-прятно. Преди това нямаше начин да сваляоборотите с винта за реглаж, което води до по-бързо загряване (но не ипрегряване) в жегите и задръстванията градско.

    Ще се радвам ако някой сподели опит и този модел е билпредишния му мотор, ще се радвам да науча нещо повече за него или някоя скритаболежка как може да се избегне превантивно. Следващите няколко години няма даго сменя по ред причини така че гледам да поназнайвам повече неща за да сесправям по-лесно снего.

    Благодаря предварително
    LZ1NIM/P
    B pos

  • #2
    От: Kawasaki KLE 96г.

    Ще съживя темата, надявам се да е полезна. Цяла зима не намерих време да обърна внимание на машинката и след като го припалих и открих сезона (поне за себе си) врътнах едни 100км грубо след което каза тък... и скъсах жило на газта – точно акселератора. Поръчах, доставиха ми и дойде слънчев ден за монтаж, да споделя опита с някоя дума.
    Пристигнаха всички жила и най-много ме зарадва надписа Made in Japan! Това беше радост за очите.

    Закачих всички да висят от едната страна и с тънка отвертка капка по капка – трансмисионно масло – 80W-90 (такова имах) след което продължава процедурата капка по капка докато излезе от долната страна

    След това монтаж – решавам, че ще започна от деселератора (погледнато от стойката на водача лявото). Обаче НЕ! Деселератора трябва да се свали първи, след него акселератора, а монтажа в обратния ред- първо акселератора, след това деселератора. Става въпрос за долния край на жилата от към карбураторите.

    Мястото от гледна точка на инструмент е недостатъчно (аз може би нямам подходящия) но при мен е почти невъзможно да се размени последователността на монтажа в долния край. Необходими инструменти – ключе 10. Tо беше и при разглабянето на капаците. За да се улесни още монтажа на пъпката на акселератора трябва да се свали и капака на въздушния филтър (само един и отпред), преди сглабянето на горния край обилно пръскане с грес- спрей

    Използвах момента за разглабянето да сваля и сменя иначе перящия се въздушен филтър. Реших че след това превантивно ще сменя и жилото на съединителя – при него мисля дори реглажа, монтаж и демонтаж стават на ръка (пак ключе 10 ) за да се фиксира долния край и реглаж къде да отделя от горния край на ръка.
    Без да съм отварял и гледал - половината от жилата са се скъсали и само са чакали да тръгна някъде по-надалече, за да ми направят номер из път, че там ще ми е по-сладко да го сменям
    Така и така всичко е на “болтове и гайки” сложих един превантивен филтър на горивото, за да му е по-чисто, а и за да гледам какво влиза в карбураторите.

    Последва бърз тест за отделяне и реглаж на съединител след което нещата приключиха.

    Два дни след монтажа на тези пристигна и жилото на смукача, оказа се, че то (може би и от опита, който натрупах) се сменя най-бързо и лесно. Това, което минава под другите две. Оказа се, че след смяната смукача върви доста бързо от край до край, което ми напомня, че старото жило е задържало и не се знае кога щеше да ме изненада. Логично беше като най-малко използвано не беше за смяна, но така и така имам ново, що да не е в действие и да навърта моточасове.
    Oмазване с грес-спрей и на горния край плюс ръкохватката – там където влиза пъпката.

    Последва смяна на маслото и маслен филтър. За смяна на маслото – пробката е с ключ 17, имах раздвижен, но с малко рамо, в този момент се появява идеята да пробвам 17-ката от комплекта за смяна резервната гума на колата – на момента свърши работа, заради малко по-дългото рамо. За масления филтър бях подготвен с подходящ универсален ключ за смяна на малки и среден диаметър филтри.
    Надявам се обслужването за този сезон да е на финала

    Успешен и безавариен сезон на всички
    Последно редактирано от NiksZh; 25-04-15, 07:29.
    LZ1NIM/P
    B pos

    Коментар


    • #3
      От: Kawasaki KLE 96г.

      Това е много добър представител на добрите стари универсални ендура от едно време. Факта, че се произвежда от 1991 год, чак до 2006 година без почти никаква промяна говори за това, колко е сполучлив модела. Малко незаслужено според мен поренебрегван в сравнение подобни модели на Хонда и Ямаха. Хонда Трансалп, Ямаха Тенере. Вярно, че Кавасаки КЛЕ е малко по-слабичък 45 коня и с малко по-висок разход, но общо взето разликите са минимални. Разбира се и трите мотора са със съвършенно различни двигатели, но това са все тези стари универсални туристически ендура. Модела който замести КЛЕ 500, а именно Версис е доста далече от ендурото и от оффроуда, а си е просто един 650 кубиков шосеен мотоциклет, според мен. Но такава е световната тенденцията за съжаление. Все по-специализирани мотоциклети и все по-малко универсални. Пак казвам. Това е мое лично мнение и не искам да ангажирам никой с него.
      Последно редактирано от ВладиЧ; 25-04-15, 08:34.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #4
        От: Kawasaki KLE 96г.

        Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
        ....и с малко по-висок разход...
        На времето когаато прохождахме с първите си мотори в компанията имахме едно KLE 500 и то беше най-икономичния мотор. Когато спирахме да зареждаме всички се събирахме около неговата колонка и цъкахме завистливо с език.... Не знам защо ти си с такова впечатление?!? Иначе верно малко слабичко идваше - аз карах тогава Pegaso и го дърпах доста, но пък кавата работеше доста по-мазно... абе добри матаретки са!
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #5
          От: Kawasaki KLE 96г.

          Ами в сравенение с Хонда СВ 500 от 1996 год, която е със същият двуцилиндров редови двигател, но пък е 58 коня, Кавасаки КЛЕ 500 гори малко повече, въпреки 45-те си коня. Няма как да го сравня точно с Трансалпа 600, който е V-образен и е 600 кубика, или пък с Тенерето, което е 660, но пък е едноцилиндрово.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            От: Kawasaki KLE 96г.

            Благодаря за отговорите момчета, за сега това ми е първия мотор и явно времето отделено за избор си е струвало.
            За момента по-сериозни проблеми освен описаните по-горе не съм имал, надявам се да съм полезен на някой като мен с по-ограничен бюджет за сравнително добра и издръжлива, макар и по-стара машина.
            LZ1NIM/P
            B pos

            Коментар


            • #7
              От: Kawasaki KLE 96г.

              Само по-новите са 45к.с. , по-старите са 50к.с. Такъв мотор карах преди 20 години/не беше мой/ , мога да кажа само хубави неща за него. Много пъргав , тръгва от всички обороти , 190км. скорост, шест скорости , добро окачване.Макар , че тогава карах кросов 2-тактов мотор , това КЛЕ500 ми се стори много агресивен мотор , дали защото му давах газ като на кросовия , и го държех във високи обороти , но предната гума трудно се задържаше на асфалта. Това е единствения мотор с който съм губил пътника зад мен , изпадна.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #8
                От: Kawasaki KLE 96г.

                Еее, аре са - и на мен моторетката ми харесва много, ма Pegaso-то я дърпаше отвсякъде!
                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                Коментар


                • #9
                  От: Kawasaki KLE 96г.

                  То си зависи и от задкормилното устройство , може да му дръпнеш първите метри заради по-голямия въртящ момент. Но на 400м. и на максимална скорост КЛЕ-то е с по-добри показатели. Освен това , същия двигател го има и с 60к.с.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Kawasaki KLE 96г.

                    След смяната на жилата се показа и първото мое недоглеждане или по-скоро недомисляне на нещата. Всички жила бяха обилно напоени с масло, толкова, че да излезе и от другата страна. Това с цел да им удължа живота. Днес за мое голямо учудване не запали от раз. Що да видя - обилно смазаното жило на смукача не се фиксира в крайно "опънато" положение, а леко се връща напред. След задържане на ръка в позицията за "студен старт" пали от раз на момента

                    Явно е препоръчително точно това да не се смазва въобще или с някаква друга смазка. Производителя казва все пак периодично да се пръска със смазка за жила.
                    Аз използвах максимално гъсто 80 W90 с цел да полепне и да остане там максимално дълго време.
                    Последно редактирано от NiksZh; 03-05-15, 16:37. Причина: допълване
                    LZ1NIM/P
                    B pos

                    Коментар


                    • #11
                      От: Kawasaki KLE 96г.

                      Обикновено в кожуха на жилото има нещо, като силиконова обвивка. Та може да мине и без смазване. Това за оригинални жила де. Моето жило (жапонско) за съединителя на Ямахата беше така. Иначе маслото може да събира прах и става гняс.
                      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Kawasaki KLE 96г.

                        Проблема е в гъстото масло , много гъсто е. В мотокроса жилата ги смазвахме преди всяко състезание , първо ги промивахме с бензин и малко масло , след това ги смазвахме с масло разредено с бензин. Ти също трябва да ги промиеш от това масло , защото като стане студено , всичко ще блокира.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Kawasaki KLE 96г.

                          Много добър мотор имам го от две години, прост и надежден като конструкция, абе от доброто, надеждно старо време, двигателя изкарва 100 000км, ако не са правени издевателства с него. Има цял форум посветен на марката КЛЕ-Хърватия.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Kawasaki KLE 96г.

                            Аз за маслото си мисля, че от температурата на двигателя (те всичките минават над него) ще се втечни и ще изтече от жилата, ще остане само тънък филм, който да предпазва от корозия.
                            Отворих мястото на реглаж на жилото на съединителя, докато наливах масло в него, но така и не видях описаната от Sariones обвивка. На моите също пише,че са японски.
                            LZ1NIM/P
                            B pos

                            Коментар


                            • #15
                              От: Kawasaki KLE 96г.

                              Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнение
                              Много добър мотор имам го от две години, прост и надежден като конструкция, абе от доброто, надеждно старо време, двигателя изкарва 100 000км, ако не са правени издевателства с него. Има цял форум посветен на марката КЛЕ-Хърватия.
                              Кои от дву и повече цилиндровите не изкарват минимум по толкова, ако не се чупи зорлем? Че и повеечто едноцилиндрови с големи кубатури.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X