Така и не намерих тема за този мотоциклет но все пак решихда драсна някой ред, ако на някой му е интересен нискобюджетен т.нар. Dual Purpose. В някои форумичетох че били доста надеждни и добри не само като двигател а и като цяло.
Да,всеки пише за някой нов модел, скоро излязъл, аз пък се надявам да излязатняколко човека които да споделят “болежки” и опит с подобни машинки.
Първо малко ТТ данни за конкретния модел 1996г.:
Двигател - Двуцилиндров редови, четиритактов с водноохлаждане DOHC, четириклапана на цилиндър;
Мощност – 50к.с при 8300rpm;
Въртящ момент – 41Nm при 7500rpm;
Обем на маслото – 3,4литра SAE 10W40
Карбуратори – Keihin CVK34 x 2;
Запалване – цифрово електронно;
Обем на антифриза – 1,7л;
Стартер – електрически, акумулатор 10Ач;
Алтернатор – трифазен 17А 14V при 6000rpm;
Трансмисия – 6 степенна;
Задвижване – старата позната верига с пиньони;
Гуми – предна 90/90- 21 задна – 130/80- 17;
Спирачки – предна еднодискова - 300мм двубутален спираченапарат, задна еднодискова – 230мм еднобутален механизъм;
Обем на резервоара – 15л;
Клиренс – 180mm;
Височина на седалката – 850mm;
Сухо тегло – 181кг
Максимално допустимо тегло с багаж и 2-ма пътници – ненамерих;
Мотивите които ме насочиха към модела:
- преки впечатления от 3-то лице, доверен познат наприятел, също твърдящ че модела рядко може да те изненада неприятно на пътя акому обръщаш достатъчно внимание и грижи както е препоръчал Японския му “татко”;
- Японците няма да отстъпят от качеството, дори и припо-старите модели;
- Поносима цена на запазен модел;
- Все още се намират части за тях както и консумативи;
- Трябваше да е модел който да има възможността да ходипо свестен утъпкан черен път иличакъл (или смесено), 1-2пъти в седмицата, дори нямам идея да го бухна в горатаи да изкачвам/ спускам нечовешки баири с него;
- Наличието на предпазна тава под картера.
Сега към преките впечатления:
От близо 1 сезон експлоатация (и от толкова време съм скатегорията) мога да кажа добрите и лошите черти в него:
Плюсовете:
- всеки си знае колко нисък е ниския разход, но при мен4,7л/100км извънградско (само топ касата) и макс 7л/100км градско ги намирам заприемлив, все пак модела е на 18години;
- теглото му е съизмеримо в сравнение с останалите“стругове”, даже може и по-лек да дойде;
- безпроблемно палене стига да си дръпнал смукача предизавъртането на стартера, ако е топъл и без него става;
- лесно управление за килограмите си и високия център натежестта, дори и с 2-мачовека по черен път;
- предния фар има много добра осветеност напред и широкъгъл на петното отстрани
- до сега не е прегрявал при изкачване на наклон с нискаскорост и в жегите – разчитам на индикацията на таблото, свети само приподаване на контакт;
- за 18години не забелязвам почти никаква корозия пометалните части повърхностно да на няколко места но не и в дълбочина;
Минусите:
- само веднъж ме изненада неприятно като не искаше дазапали но в последствие се оказаха за смяна свещите – 2бр. по 7лв за чисто новии до момента си пали от раз;
- не мога да намеря централна стойка за него, пуснал съмедна обява тук във форума но за сега резултати няма, всеки пише че билопо-удобно за смяна на гуми ако се наложи на път.
Една снимка за да не сме голословни:

Подготвил съм го за по-дълги пътувания с 2 резервни вътрешнигуми и инструменти за смяната им плюс компресорче. Ако човек може да предвиди исмени всичко преди дълго пътуване то с гумите мисля че не можеш да гарантирашколко ще изкараш затова всичко се подготвя преди пътуване – смяна масло,антифриз, почистване и синхрон на карбуратори, филтри. След почистване и синхронна карбураторите празния ход пада от 2000 на 1000rpm мърка по-прятно. Преди това нямаше начин да сваляоборотите с винта за реглаж, което води до по-бързо загряване (но не ипрегряване) в жегите и задръстванията градско.
Ще се радвам ако някой сподели опит и този модел е билпредишния му мотор, ще се радвам да науча нещо повече за него или някоя скритаболежка как може да се избегне превантивно. Следващите няколко години няма даго сменя по ред причини така че гледам да поназнайвам повече неща за да сесправям по-лесно снего.
Благодаря предварително
Да,всеки пише за някой нов модел, скоро излязъл, аз пък се надявам да излязатняколко човека които да споделят “болежки” и опит с подобни машинки.
Първо малко ТТ данни за конкретния модел 1996г.:
Двигател - Двуцилиндров редови, четиритактов с водноохлаждане DOHC, четириклапана на цилиндър;
Мощност – 50к.с при 8300rpm;
Въртящ момент – 41Nm при 7500rpm;
Обем на маслото – 3,4литра SAE 10W40
Карбуратори – Keihin CVK34 x 2;
Запалване – цифрово електронно;
Обем на антифриза – 1,7л;
Стартер – електрически, акумулатор 10Ач;
Алтернатор – трифазен 17А 14V при 6000rpm;
Трансмисия – 6 степенна;
Задвижване – старата позната верига с пиньони;
Гуми – предна 90/90- 21 задна – 130/80- 17;
Спирачки – предна еднодискова - 300мм двубутален спираченапарат, задна еднодискова – 230мм еднобутален механизъм;
Обем на резервоара – 15л;
Клиренс – 180mm;
Височина на седалката – 850mm;
Сухо тегло – 181кг
Максимално допустимо тегло с багаж и 2-ма пътници – ненамерих;
Мотивите които ме насочиха към модела:
- преки впечатления от 3-то лице, доверен познат наприятел, също твърдящ че модела рядко може да те изненада неприятно на пътя акому обръщаш достатъчно внимание и грижи както е препоръчал Японския му “татко”;
- Японците няма да отстъпят от качеството, дори и припо-старите модели;
- Поносима цена на запазен модел;
- Все още се намират части за тях както и консумативи;
- Трябваше да е модел който да има възможността да ходипо свестен утъпкан черен път иличакъл (или смесено), 1-2пъти в седмицата, дори нямам идея да го бухна в горатаи да изкачвам/ спускам нечовешки баири с него;
- Наличието на предпазна тава под картера.
Сега към преките впечатления:
От близо 1 сезон експлоатация (и от толкова време съм скатегорията) мога да кажа добрите и лошите черти в него:
Плюсовете:
- всеки си знае колко нисък е ниския разход, но при мен4,7л/100км извънградско (само топ касата) и макс 7л/100км градско ги намирам заприемлив, все пак модела е на 18години;
- теглото му е съизмеримо в сравнение с останалите“стругове”, даже може и по-лек да дойде;
- безпроблемно палене стига да си дръпнал смукача предизавъртането на стартера, ако е топъл и без него става;
- лесно управление за килограмите си и високия център натежестта, дори и с 2-мачовека по черен път;
- предния фар има много добра осветеност напред и широкъгъл на петното отстрани
- до сега не е прегрявал при изкачване на наклон с нискаскорост и в жегите – разчитам на индикацията на таблото, свети само приподаване на контакт;
- за 18години не забелязвам почти никаква корозия пометалните части повърхностно да на няколко места но не и в дълбочина;
Минусите:
- само веднъж ме изненада неприятно като не искаше дазапали но в последствие се оказаха за смяна свещите – 2бр. по 7лв за чисто новии до момента си пали от раз;
- не мога да намеря централна стойка за него, пуснал съмедна обява тук във форума но за сега резултати няма, всеки пише че билопо-удобно за смяна на гуми ако се наложи на път.
Една снимка за да не сме голословни:
Подготвил съм го за по-дълги пътувания с 2 резервни вътрешнигуми и инструменти за смяната им плюс компресорче. Ако човек може да предвиди исмени всичко преди дълго пътуване то с гумите мисля че не можеш да гарантирашколко ще изкараш затова всичко се подготвя преди пътуване – смяна масло,антифриз, почистване и синхрон на карбуратори, филтри. След почистване и синхронна карбураторите празния ход пада от 2000 на 1000rpm мърка по-прятно. Преди това нямаше начин да сваляоборотите с винта за реглаж, което води до по-бързо загряване (но не ипрегряване) в жегите и задръстванията градско.
Ще се радвам ако някой сподели опит и този модел е билпредишния му мотор, ще се радвам да науча нещо повече за него или някоя скритаболежка как може да се избегне превантивно. Следващите няколко години няма даго сменя по ред причини така че гледам да поназнайвам повече неща за да сесправям по-лесно снего.
Благодаря предварително
Коментар