Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Английски двор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Английски двор

    Здравейте, колеги!

    Предварително се извинявам, ако има такава тема, но не успях да я намеря.

    Ситуацията е следната:

    В новопостроена сграда, подземните паркоместа се "проветряват" с вентилация и прозорци от тип "английски двор". В подземния паркинг има противопожарно оборудване - пълен комплект. Прозорците са разположени в четирите края на подземния паркинг, което спомага за добрата естествена вентилация. Дотук добре.

    В момента, градусите в подземния паркинг са поне с 1-2 по-малко, отколкото навън (това на усет). Което ме кара да се притеснявам, че има голяма вероятност водата в тръбите за противопожарното оборудване да замръзне. Да, около тях има изолация, която се съмнявам да ги предпази от замръзване.

    Също така няма сифони и/или канализация, която да отвежда водата навън. Доколкото разбрах, това е станало така, защото нивото на главния мръсен канал е над нивото на основата на подземния паркинг. Поради тази причина, всички мръсни канали са прокарани по тавана на паркинга.

    В ретроспекция: няма сифони за мръсен канал и по-ниска температура, отколкото навън.

    Всичко това ме навежда на мисълта, че няма да е зле тези прозорци да се затворят така, че зимата да не влиза студ и дъжд/сняг.

    Какви са опциите:

    1. Метална конструкция, хоризонтално поставена. Всеки прозорец да бъде с около четири крила, за да може по-лесно да се отваря. За затварянето на отвора да се използва ламарина. Металната конструкция тук я намирам за подходяща, тъй като би могла, евентуално, да издържи на снежното натоварване, колкото и да нямаме сняг във Варна.

    Плюсове: ще издържа на "снежното натоварване".
    Минуси: по-висока цена за изработка, по-тежка конструкция.

    2. Същия тип конструкция, като в т.1, но вместо ламарина да се използват поликарбонатни плоскости.

    Плюсове: по-ниска цена за изработка, по-лека конструкция.
    Минуси: не съм сигурен, дали ще издържи на "снежното натоварване".

    3. Дограма.

    Плюсове: лесно отваряне/затваряне.
    Минуси: доста по-висока цена, съмнявам се да издържи на "снежното натоварване".

    Тук да вметна, че става въпрос за четири прозореца тип "английски двор".

    Ориентировъчни размери (см):

    1. 200х200;
    2. 260х130;
    3. 260х130;
    4. 400х100.

    Снимки за момента не мога да предоставя. Ще се постарая тези дни да ги снимам и да пусна снимките тук, за да се има по-голяма представа.

    Разсъжденията по-горе са изцяло лични и не претендирам, че са правилни.

    Всякакви препоръки, мнения и насоки ще са полезни.

    Благодаря!
    Тодор Янев ----- Mitsubishi Pajero 2.5 TDI LWB '93 ----- 0897/264-266

  • #2
    От: Английски двор

    На два метра под земята нищо не може да замръзне, освен ако не положиш специални усилия за това. Не и в нашия климат. Особено ако отгоре имаш отопляема сграда. Напълно достатъчно е прозорците да се затварят когато навън е много студено...примерно -15.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #3
      От: Английски двор

      В нашата кооперация /ако мога така да се нарече /, също има английски двор. До гаражната врата има прозорци без остъкление - просто решетки. Там е и пожарния кран.

      Предишната зима , казах на строителя че този кран ще замръзне и като се "растуши" времето , след като се спука ще напълни подземните паркоместа.

      Исмяха ми се - но случката се случи - газиха вода 1 метър.

      След това направиха отопление на пожарния кран и сложиха дограма на прозорците.

      За английските дворове не са съгласни да се сложата прозорци.
      only 4 x 4,sim AWD

      Коментар


      • #4
        От: Английски двор

        Въпроса е не защо, а КАК това недоразумение е минало ниво проектиране и после удобрение от разни вещи лица, умът ми не го побира

        На английските дворове в Англия, на подземните помещения има прозорци и подземните помещение са дълбоко под земята, хем да им е топло(10тина градуса земя) хем да не бяга топлината ако няма прозорец, така е от едни няколко стотин години а от 18-19ти век имат централно парно със скрити в пода радиатори богатите английски дворове.
        Бъдете живи и здрави

        Коментар


        • #5
          От: Английски двор

          Днес отидох до една фирма за дограма. Направиха ми оферта. Сега вече трябва да се съгласува с останалите и да се действа.

          Като "подводен камък" открих също така, че мръсният канал, към който е свързан цялата кооперация, е на ниво, по-високо от най-ниската точка на подземния гараж. Затова и тръбите минават по тавана на гаража. В момента явно има прекарани тръби под самия гараж, но те не са свързани, тъй като нивата им се различават значително с няколко метра.

          Всичко това ме навежда на мисълта, че ще трябва да се прави отделна канализация за подземния паркинг, която да бъде със самостоятелна помпа. За целта трябва да се прекарат тръби за мръсен канал, които се събират в помпата, а тя ги изсмуква и ги отвежда на близо 3 метра височина, като ги свързва към вече съществуващата канализация.

          Всичко това за момента са мои мисли и предположения, като за целта ще трябва да се направят огледи с различни хора.

          Иначе, ето няколко снимки на самите прозорци, за които говоря.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:253.3 КБ
ID:5801201 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:254.3 КБ
ID:5801202 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:273.9 КБ
ID:5801203 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:224.3 КБ
ID:5801204 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:259.4 КБ
ID:5801205 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:1
Размер:428.3 КБ
ID:5801206 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:1
Размер:373.3 КБ
ID:5801207 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:1
Размер:333.7 КБ
ID:5801208
          Тодор Янев ----- Mitsubishi Pajero 2.5 TDI LWB '93 ----- 0897/264-266

          Коментар


          • #6
            От: Английски двор

            Дай снимка от долу
            емил златков
            паджеро 2.5тд
            ве стром 650

            Коментар


            • #7
              От: Английски двор

              Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
              На два метра под земята нищо не може да замръзне, освен ако не положиш специални усилия за това. Не и в нашия климат. Особено ако отгоре имаш отопляема сграда. Напълно достатъчно е прозорците да се затварят когато навън е много студено...примерно -15.
              По-миналата зима вратата на гаража ни се развали и остана отворена, противопожарните тръби,които бяха на около 5-6м от вратата замръзнаха и стана мяу.Не беше -15, но беше поне -10. А паркинга е 200+ парко места на две нива и е прилично топъл.
              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
              Ford Fiesta 1.4 Tdci

              Коментар


              • #8
                От: Английски двор

                В този ред на мисли, ако може колегата uazik да сподели, какво отопление са направили на пожарния кран.

                Ако облечем пожарните тръби с гипсокартон и от вътрешната страна сложим вата, дали ще бъде достатъчно, за да не замръзват, при положение, че мислим да слагаме и дограма?

                Иначе, ето и снимки отдолу:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:205.1 КБ
ID:5801233 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:235.8 КБ
ID:5801234 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:158.3 КБ
ID:5801235 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:193.1 КБ
ID:5801236
                Тодор Янев ----- Mitsubishi Pajero 2.5 TDI LWB '93 ----- 0897/264-266

                Коментар


                • #9
                  От: Английски двор

                  Едно възможно решение:
                  https://www.emerson.com/en-us/catalo...-230v-lt-sr-hc
                  Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                  Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Английски двор

                    Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
                    ... Ако облечем пожарните тръби с гипсокартон и от вътрешната страна сложим вата, дали ще бъде достатъчно, за да не замръзват,
                    А защо да обличате с гипскартон? Не можете ли да сложите тръбна изолация?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Английски двор

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      А защо да обличате с гипскартон? Не можете ли да сложите тръбна изолация?
                      Проблема пак ще си остане- стъкалцата на края на хидрантите пак ще замръзнат и ще се пръснат, защото те трябва да са открити - при нас именно те сдадоха багажа. Тръбите си останаха здрави - смениха стъкалцата и вече сме ок. Но вратата ни пак е развалена...
                      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                      Ford Fiesta 1.4 Tdci

                      Коментар


                      • #12
                        От: Английски двор

                        45-градусови капандури с армирано стъкло - така бяха едно време заводските покриви, Теглото на евентуалния МОКЪР сняг е значително, а той не може да се задържи в достатъчно количество на такъв наклон.
                        Има два важни момента в живота на човек. Първият - когато се е появил на този свят. Вторият - когато е разбрал защо.
                        Марк Твен

                        Коментар


                        • #13
                          От: Английски двор

                          Този вид нагревателен кабел го ползвам пета година на село. Включва се директно в 220 волта и си работи безгрижно. Преди колкото и да изолирам, все е имало някоя година да стане -20 и да замръзне водомерната шахта. Откак е тоя кабел, забрахих за проблема. МЕтър и половина обаче услява да навърти десетина лева ток за една зима. Трябва да се изолира много хубаво тръбата, след като се сложи кабела, иначе ще работи постоянно.
                          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Английски двор

                            В момента всички тръби имат изолация, но колената остават голи. Въпреки това, дори и с тази изолация, си мисля, че няма да се оправят нещата.

                            Някой има ли представа, къде във Варна мога да намеря такъв нагревателен кабел?

                            Благодаря!

                            П.П. Ето снимка на част от тръбите.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:159.0 КБ
ID:5801246
                            Тодор Янев ----- Mitsubishi Pajero 2.5 TDI LWB '93 ----- 0897/264-266

                            Коментар


                            • #15
                              От: Английски двор

                              Е сложете и на колената де! Няма да е кой знае какваиграчка да се изрежат парчета с подходяща форма, но може да вземете от изолация с по-голямо Ф. Пък после да омотаете местата на връзките с подходяща здрава лента. Няма да се явяват на конкурс за красота.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X