Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газов калорифер съвети, опит, мнения.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

    Още в първата партида, която пуснахме да работи имаше дефектен калорифер - държиш натиснат червеният бутон за студен старт - работи. Пускаш го - спира. Закарахме я на гаранционен ремонт. Оправиха го бързо, но ни предупредиха да спазваме инструкцията - първо спираш газта, 20-30 секунди след това и вентилатора, за да може специално този термоклапан (да го наречем така) да можел да изстине, че иначе изгарял. След няколко дена същият проблем се появи и с още една печка. Аз вече бях направил инструкция, която слагам на бутилките (въпреки, че и на самият калорифер има подобна).

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Instruction Master.jpg
Прегледи:1
Размер:104.2 КБ
ID:5742579Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Instruction Master Stop.jpg
Прегледи:1
Размер:44.2 КБ
ID:5742580

    Следващата седмица проблемините печки вече бяха 5-6. За месец станаха повече от 10. От фирмата ни ги ремонтираха гаранционно, но все повече започнаха да ни гледат на калъч.
    Работниците при нас се кълнат, че спазват процедурата, но въпреки това калориферите дефектират.
    За 2 месеца броят на ремонтите стана по-голям от броят на калориферите, което фактически означава, че има такива които се връщат за ремонт 2-ри или дори 3-ти път.
    Трябва да вметна, че от малък ползвам газови уреди и до сега не съм смятал, че може да съществува толкова пиклив сензор. Дето се вика - газовата печка е стара технология, трябва да е дебъгната. Да, ама - не.
    Тези от сервиза твърдят, че имат продадени стотици такива калорифери и проблеми имали само с нас. Тъй, ама аз виждам, че не е така. И IvanVG има същият проблем. Допускам, че има хора за които е по-лесно да държат копчето натиснато, отколкото да се занимават с гаранции, но това не променя очевидният факт, че проблемът не е само в нашите духалкли.
    Освен тези 20-тина калорифера от няколко години имаме още няколко различни по мощност и марка, но нито един от тях не е давал такъв проблем. Всъщност единият (от старите) е MASTER, но е с по-голяма мощност. Работи без проблем 3-ти сезон.
    Не мога да разбера - няма ли как на мястото на този, за мен бъгав сензор да се сложи друг (дори и да е друго производство, модел и т.н.)?
    При всички положения ще трябва да ходя в магазина да изяснявам позиции, но ми се иска освен доказателства за нашата невинност и пикливостта на сензора да имам и някакво конструктивно предложение.
    Има ли някой газаджия, който може да даде насоки? Благодаря
    Suzuki GSXR
    VW Touareg
    Mitsubishi Pajero II

    Коментар


    • #32
      От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

      Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
      Научавам и доста нови неща в темата, и темата на колега за мобилната газова бутилка!
      ....
      Ето и снимки на някой от нещата. Вижда се и на една от снимките как със скоба по български съм вързал машината понеже с оригиналните неща според мен не става:
      Според мен първото, което трябва да направиш е да си направиш колектор за поне 2 бутилки.
      Второ - камбанковите вентили, които слагаш на бутилките според мен трябва да са ти отворени на max (гледам, че е 2 Bar), за да може да работиш само с редуцир-вентила на калорифера, който регулира от 0,75 до 1,5 Bar.
      Реално на теб не ти трябва камбанка редуцир-вентил, но щом я имаш е добре. Имай предвид, че ако вземаш налягане ДИРЕКТНО от бутилката, без редуцир вентил трябва да си предвидиш маркучи, съединения и т.н. за над 20 Bar. При мен е по-лесно, защото бутилките са с Г-образен вентил. Навивам 2 холендъра, после маркучи към един тройник, а след него слагам директно регулируемият редуцир-вентил на калорифера.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-04-5d7bc033344fc084726bc37d76178640c68860f9efa7cf6ce5dcaecff17653c7_full.jpg
Прегледи:1
Размер:90.3 КБ
ID:5742581
      Suzuki GSXR
      VW Touareg
      Mitsubishi Pajero II

      Коментар


      • #33
        От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

        Визуализирам казаното по-раноНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06096.JPG
Прегледи:1
Размер:53.6 КБ
ID:5742586Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06102.JPG
Прегледи:1
Размер:46.9 КБ
ID:5742587......релсата и металното парче от другата страна служат за същото - не работеща пламъчна защита и байпас
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #34
          От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

          Дядо, ако се топлиш сам това става. Но, ако около теб има други хора, които пипат, местят и т. н. тази работа е рискована. Само някой да закачи духалката с крак и да я обърне към бутилката ще има да пишат за теб не само у форума, ами и по вестниците. Варианта с 2 бутилки е за предпочитане не само, защото няма да се обледяват. Така всъщност 2 пъти повече време няма да се занимаваш със зареждания, пренасяния и т. н.
          Но като цяло това, което демонстрираш си е вариант. Недостатъкът му е, че не е дуракоустойчив.
          Разбирам, че и при теб "термоклапанът" се е прецакал?
          Suzuki GSXR
          VW Touareg
          Mitsubishi Pajero II

          Коментар


          • #35
            От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

            И аз ползвам подобна духалка. И моя термо клапан е прецакан. Аз съм го пристегнал с изолирбан. Сравнително рядко я ползвам духалката. Клапана спря да работи на втората бутилка. Забелязвам че не мога да изразходя цялата бутилка с газ. Обледенява се и в един момент спира. Ако държа бутилката близо до струята, положението е малко по-добро. Пиезо запалката не винаги пали. Предполагам че се дължи на качеството на газта. Имал съм случай в които не мога да запаля. Паля една горелка и с пламъка паля духалката. Друг път пали от раз.

            Коментар


            • #36
              От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

              Благодаря на колегата за споделената информация!

              При гасене винаги оставам калорифера да духа докато не успея да държа ръката си отпред на ламарината. Просто датчика толкова си е направен! Като гледам и какви мерки са взети при теб се убеждавам че не съм аз виновен а просто си е смотано измислен. Аз бих се възползвал от гаранционното обслужване, но в момента просто няма опция тая машина да я няма повече от 1-2 дни! На мен ми трябва защото за това е купена.
              За вентили до тук съм дал 80лв без транспорта! Писна ми да се занимавам. Ако скоро имам възможност последно бих опитал 2 бутилки! Имам желание да си намеря и алуминиева. За колко пари намираш тези големите? На мен ми обявиха 100лв/бр!

              На място на пусковия бутон за газ се монтира ел.бутон "пуск"(без задържане). През реле или малък контактор се прекарва ел.газовия клапан. Бобината на релето/контактора се връзва на силовата верига така че след включване на он/офф копчето, при натискане на пуск бутона да се захрани ел.газ клапана и бобината на релето така газта тръгва! После щракваш пиезото и калорифера работи. Ако тока мигне релето веднага ще изключи и дори да остане под напрежение машината няма да изпуска газ! Което всъщност е идеята на "сензора/термо клапана/" или както там му казваме. Имах дилема, но мисля че ти я реши остава да намеря реле. По лесно ми е да приложа схема ако има нужда, но предполагам се разбира какво имам предвид.

              Понеже си по-напред от мен в експлоатацията на тия уреди има ли случай при вас да дефектира вентилатор, или нещо друго освен сензора? Това ми е големия страх за да си реша проблема с термо сензора.

              Коментар


              • #37
                От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                И аз ползвам подобна духалка. И моя термо клапан е прецакан. Аз съм го пристегнал с изолирбан. Сравнително рядко я ползвам духалката. Клапана спря да работи на втората бутилка. Забелязвам че не мога да изразходя цялата бутилка с газ. Обледенява се и в един момент спира. Ако държа бутилката близо до струята, положението е малко по-добро. Пиезо запалката не винаги пали. Предполагам че се дължи на качеството на газта. Имал съм случай в които не мога да запаля. Паля една горелка и с пламъка паля духалката. Друг път пали от раз.
                Ортака докара една бутилка газ заредена в Ловеч на Литекс газ . Опушила му тенджерите на село та да я гори тук с резака . По някое време спря да пали и резака това което беше в бутилката просто не искаше да гори по никакъв начин . Наложи се каквото е останало да го изпуснем в атмосферата .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #38
                  От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                  Големите бутилки ги вземаме директно от производителя - една фирма от В. Търново. Цената е малко по-ниска, но порядъка е такъв.
                  Забравих да кажа, че когато се работи с 2 бутилки газта свършва до край.
                  Това, което предлагаш, с клапаните ми допада. Ще видим как ще се развият нещата с гаранцията.
                  Suzuki GSXR
                  VW Touareg
                  Mitsubishi Pajero II

                  Коментар


                  • #39
                    От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                    Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
                    ...има ли случай при вас да дефектира вентилатор, или нещо друго освен сензора? Това ми е големия страх за да си реша проблема с термо сензора.
                    За сега - не. Проблемите са само с тези клапани
                    Suzuki GSXR
                    VW Touareg
                    Mitsubishi Pajero II

                    Коментар


                    • #40
                      От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                      Сменете термодвойката. Уредът е в гаранция.
                      Изпратете го в сервиза или ще Ви изпратим термодвойка, ако можете да я смените сам.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                        При Вас има много отоплители на Master, както дизелови така и газови. Толкова повреди са прецедент. Ние държим на нашите клиенти, но също така както ние , така и производителят търси причина за честите повреди на една и съща печка. Да , термодвойките имат цикъл на живот, но повярвайте, че той не е толкова кратък както е във Вашия случай. Ще илюстрирам със снимка последната печкаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:8.5 КБ
ID:5742641Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:9.4 КБ
ID:5742642 идвала за ремонт.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                          Може ли контакти да се обадя и да поръчам една за мен?

                          Коментар


                          • #43
                            От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                            Първоначално публикуван от IvanVG Преглед на мнение
                            Може ли контакти да се обадя и да поръчам една за мен?
                            Тази покана беше за теб
                            Това е фирмата, от която ние купихме печките - Партнер и синове. Пратих им темата и хората смятат, че е редно като имаш гаранционен проблем да се обадиш, за да ти го отстранят. Коректно е
                            Suzuki GSXR
                            VW Touareg
                            Mitsubishi Pajero II

                            Коментар


                            • #44
                              От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                              по-горе са писали от фирмата ама понеже са нови не е излязло веднага.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Газов калорифер съвети, опит, мнения.

                                Първоначално публикуван от Partnersons Преглед на мнение
                                При Вас има много отоплители на Master, както дизелови така и газови... както ние , така и производителят търси причина за честите повреди на една и съща печка. Да , термодвойките имат цикъл на живот, но повярвайте, че той не е толкова кратък както е във Вашия случай. Ще илюстрирам със снимка последната печка идвала за ремонт.
                                Не знам дали тук е мястото да спорим, въпреки че някой ден може да се окаже полезно за някой, който иска де се ориентира в обстановката. Явно е, че има някакъв проблем.
                                Според вас възможните варианти за дефекта са 2:
                                1. Неправилна експлоатация
                                2. Лош пропан-бутан (каквото и да означава това)
                                Аз мога да приема, че в някаква степен неправилната експлоатация е причина за част от ремонтите. Мога да приема също, че поради "лош" пропан-бутан ще има проблем в горенето или дори запушване на дюзи (не знам какво е устройството на калорифера), но не разбирам как това може да доведе до проблем с температурен датчик.
                                Ако все пак можете да ме убедите, че е възможно това ще доведе само до един извод: датчикът (термодвойката) е толкова капризен, че това го прави неподходящ за вграждане в уред за масова употреба.
                                Разгледах снимките, които ми пратихте, но не виждам кое трябва да ме притеснява? В смисъл... не знам как трябва да изглежда нормално, за да разбера кое е ненормалното тук.
                                А всъщност имам още един въпрос - наистина ли производителят не е предвидил, че в отоплителен сезон (нали калориферите се ползват тогава) е много вероятно да има проблеми с електрозахранването? Нали проблемът с термодвойката се появява точно когато вентилаторът спре преди да е угасен факелът (според вас)? И всъщност нали точно това е функцията на тази термодвойка - да спира газта, когато по някаква причина горенето спре? Не мисля, че е нормално след 10-15 (дори и 50-100) "сработвания" на тази термодвойка тя да сдава багажа.
                                Последно редактирано от Veselinv; 03-02-17, 17:30. Причина: грешка в логиката
                                Suzuki GSXR
                                VW Touareg
                                Mitsubishi Pajero II

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X