Привет колеги , климатика вчера ми даде грешка Е4 и се изключи компресора и вентилатора, някой който е по на ти с климатиците може ли да каже какво значи тази грешка, дали липсва фреона или други веселби ще има, машината работи с R410A
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Свий
X
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Липсата на фреон ще започне със заскрежаване на дясната част от вътрешното тяло, а след това - с обледяване на единия кран на външното тяло.
За съжаление всеки модел на всяка марка има различен код за грешка, а практиката сочи че момичетата от Осака - Бургас са много зле ..
В смисъл, наистина са стряскащо незапознати и няколко пъти почти са ме вкарвали в беля!
Не се доверявай на офиса - търси форумите за климатична техника. Купил си най-евтиния възможен климатик на пазара, не трябва да очакваш да е хубавец.
В интерес на истината, доста Осака си работят дълги години, въпрос на късмет!
Дай инфо колко годишен е, някакви отклонения във времето на експлоатация?
Ако ме питаш - търси субективния фактор! Някъде е пипала българска неквалифицирана ръчичка!
На една Осака, някакъв специалист не й беше подменил тампоните на компресора и след това сменил два пъти четирипътния вентил!
Просто колегата не е "включил", че тампоните на компресора са от китайски каучук и след втората година, компресора сяда на задника си и тресе целият корпус, заедно с всички тръби в него!
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Машинката е на 6 години, до сега не е правено нищо по нея,не е имало и нужда да се прави работеше си до последно добре,имаше няколко случая напоследък протичаше вода за момент от вътрешното тяло ,това дали не е знак за намалял фреонводи се нискотемпературен и наистина си работи и до под минус 20 ,най добре ще е да намеря някой техник свой човек да го види
ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнениеимаше няколко случая напоследък протичаше вода за момент от вътрешното тяло ,това дали не е знак за намалял фреон
Не казвам че е това, но не пречи да му отвориш капака и да видиш топлообменника в режим на охлаждане.
Инвертор ли е тая 12-ка?
Имай предвид, че имам точна статистика за изтичането на фреон! Чисто практическа, защото в момента обслужвам машини, които са навършили 10 години експлоатация, без да са пипани! Монтирани са от моята фирма през 2001, 2002 и не са малко!
Та от тези машини 90% са с количество фреон точно между 50 и 60 % от първоначалното зареждане! Като войници са! Предварително знам колко фреон ще извадя от него! Останалите 10 % са още по-зле! Направо са на 20 %!
Има и още един момент - винаги съм премахвал гайките на вътрешното тяло, всичко е на заварка, така че статистиката с другите машини би трябвало да е с двойно по-голяма загуба!Последно редактирано от Volk; 28-06-12, 20:02.
Коментар
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Първоначално публикуван от Volk Преглед на мнениеКогато заскрежи тялото, /поради намалял фреон/, след изключване на компресора, се разтопява бързо и понякога прелива над ваната.
Не казвам че е това, но не пречи да му отвориш капака и да видиш топлообменника в режим на охлаждане.
Инвертор ли е тая 12-ка?
Имай предвид, че имам точна статистика за изтичането на фреон! Чисто практическа, защото в момента обслужвам машини, които са навършили 10 години експлоатация, без да са пипани! Монтирани са от моята фирма през 2001, 2002 и не са малко!
Та от тези машини 90% са с количество фреон точно между 50 и 60 % от първоначалното зареждане! Като войници са! Предварително знам колко фреон ще извадя от него! Останалите 10 % са още по-зле! Направо са на 20 %!
Има и още един момент - винаги съм премахвал гайките на вътрешното тяло, всичко е на заварка, така че статистиката с другите машини би трябвало да е с двойно по-голяма загуба!ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнениеНе е инвертор, най вероятно е такава причината за теча, а вече няма как да гледам дали заскрежава защото охлаждането е много слабо та май е останал с 5% , този фреон позволява ли дозареждане или трябва да се изтегли и тогава наново да се зареди
Изтегля се със станция, иначе дечурлигата направо го изпускат и им дреме за протокола от Киото! /ограничаващ парниковите газове/.
Във всички случаи е необходимо специализирано оборудване, а това което ти можеш да направиш е потърсиш следи от омазняване.
Най вероятно ще ги откриеш около крановете на външното тяло. Трябва да са напълно сухи и чисти, ако не - взимаш раздвижен ключ и стягаш здраво голямата гайка!
Този детайл може да бъде пропуснат от фирмата, която ще ти го обслужи, за да се обадиш отново след две-три години!
Вторият много вероятен теч е от уплътненията на крановете / китайски каучук/. Отстраняването е трудно, защото китайците се светнаха и спряха да правят крановете ремонтопригодни. Там отиваш на инвестиционна калкулация. Има и там едни селски номера за временно спасяване, ама при този скъп фреон всичко е на кантар!
Стъпка едно - кажи омаслени и зацапани ли са крановете на външното тяло?
Коментар
-
От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE
Проблема на климатика се оказаха прекалено късите тръби, които са се опирали в корпуса и от вибрациите са разхлабили гайката на високото налягане. /когато има проблем - винаги трябва да се търси човешка грешка от ниско ниво, а в основата на човешките грешки въобще няма грешка, а чист мързел/
Иначе китайския "калашников" на колегата тепърва дълго време ще му върши работа!
П.С. Позволих си да пусна мнението без да го питам, но в крайна сметка е важно да разменяме информация, нали?
Има по Дискавъри една поредица "Оказион".. Нейното лого е "Никога не знаеш, какво ще ти донесат в магазина!"
Мога да го перефразирам "Никога не знаеш, кой китайски климатик е ама много як и кой не е...!"
Виждал съм китайски пръчки, натоварени до безумни режими да работят перфектно и съм виждал свръхскъпи технологични "лигльовци" едвам да се справят с минимума на "оперативното задание"!Последно редактирано от Volk; 13-07-12, 20:10.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар