Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работа на инверторен климатик през зимата.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работа на инверторен климатик през зимата.

    Колеги, интересува ме следното.Имам два климатика в апартамента и се топлим с тях. Единият е Медеа а отскоро сложих Панасоник.Мисълта ми е за този Панасоник ,определено топли по-слабо от другия.И двата са 12-ки ,инверторни.Работят си нон стоп. Четох някъде,че на питата на климатика,датчика ,който е върху нея ако се измести настрани започва да топли повече.Вчрно ли е това и какъв ще е ефекта ? Ще бъде ли проблем това за компресора примерно?
    Терано2 2.7 тд 99к.с 1995г.,Мерцедес С200 - 1995г. Ню Битъл -лимитед 1.9 тди
    0885544754 Светослав Стоянов

  • #2
    От: Работа на инверторен климатик през зимата.

    Не е съвсем вярно. Може и да има някаква промяна в топленето, но ще е минимална.
    Доста ще се промени режима на размразяване обаче, както и условията на работа на компресора.
    Незнам какъв е модела на панасоника, но е много вероятно просто да не смогва в тези студове.

    Общо взето климатиците (независимо дали инверторни или не) при външна температура под -7 градуса имат COP<2, което ще рече че при номинална комсумация на компресора от 800W например, вътрешното тяло едва ли ще бъде нещо повече от една духалка 1500W. А и сега доста често обръщат цикъла, за да размразяват.....та реално ако помещението не е малко и има не малко топлинни загуби....сам можеш да прецениш....

    Аз лично не бих го направил.
    WG 2.7 CRD

    Коментар


    • #3
      От: Работа на инверторен климатик през зимата.

      Датчика на външното тяло е термосъпротивление, ако се не лъжа. За съжалание по неведоми за мене причини, тези датчици не "хващат", че климатика е обледенен със скреж(а не лед), и като резултат машината бичи на пълна мощност но вътре не духа по-топло. Ако климатика е обледенен с плътен лед, тогава датчика отчита това и машината си размразява нормално. При висока външна влажност, външните тела се обледеняват със скреж, а не с плътен лед и тогава се получава нещо като това което си описал. Ние сме с голям климатик Хитачи, който принципно работи чудесно до момента на мъглите и отрицателните температури. Тогава просто не минава изобщо в режим на размразяване, заскрежава се и обикновенно чакахме по-топли вримена за да се размрази. Аз обаче се поровичках малко и реших да туря един потенциометър последователно на терморезистора, изведен на удобно место за за ръчно бъзикане. Резултатът е, че машината сега работи нормално даже и при висока външна влажност, но размразява по-често, което всъщност си е нормално.
      При по-простите климатици, размразяването става на времееви принцип(до колкото знам), и в такова влажно време с отрицателни температури се оказва +, но в останалото време това си е излишен разход на енергия.
      Не ти препоръчвам да пипаш и местиш датчика, от външното тяло. Възможно е и самата машина да има проблем. Във всеки случай моето решение може да е неприложимо при тебе и да доведе до авария, тъй като производителя е друг и може въпросът да е решен по друг начин.
      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

      Коментар


      • #4
        От: Работа на инверторен климатик през зимата.

        Последните модели на Панасоник не са "онези", които бяха на времето. Приеми нещата и чакай да се постопли, и без това в характеристиките им гарантират работа в параметрите до -5 гр.Ц. Не случайно ги пуснаха на промоция последните месеци и се отърваха от много от тях. С преместване на кой да е от датчиците може само да се влоши работата като цяло.

        Коментар


        • #5
          От: Работа на инверторен климатик през зимата.

          Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнение
          Датчика на външното тяло е термосъпротивление, ако се не лъжа. За съжалание по неведоми за мене причини, тези датчици не "хващат", че климатика е обледенен със скреж(а не лед), и като резултат машината бичи на пълна мощност но вътре не духа по-топло. Ако климатика е обледенен с плътен лед, тогава датчика отчита това и машината си размразява нормално. При висока външна влажност, външните тела се обледеняват със скреж, а не с плътен лед и тогава се получава нещо като това което си описал. Ние сме с голям климатик Хитачи, който принципно работи чудесно до момента на мъглите и отрицателните температури. Тогава просто не минава изобщо в режим на размразяване, заскрежава се и обикновенно чакахме по-топли вримена за да се размрази. Аз обаче се поровичках малко и реших да туря един потенциометър последователно на терморезистора, изведен на удобно место за за ръчно бъзикане. Резултатът е, че машината сега работи нормално даже и при висока външна влажност, но размразява по-често, което всъщност си е нормално.
          При по-простите климатици, размразяването става на времееви принцип(до колкото знам), и в такова влажно време с отрицателни температури се оказва +, но в останалото време това си е излишен разход на енергия.
          Не ти препоръчвам да пипаш и местиш датчика, от външното тяло. Възможно е и самата машина да има проблем. Във всеки случай моето решение може да е неприложимо при тебе и да доведе до авария, тъй като производителя е друг и може въпросът да е решен по друг начин.
          Какво постигаш с този потенциометър, който е сложен последователно на терморезистора и какво се случва като базикаш потенциометъра??
          Питам защото имам същия проблем - целия климатик се заскрежава, буквално натрупва два пръста скреж и не иска да се прави дефрост...
          Климнатика е 12-ка , Шарп и то скъп модел, хипер инвертор и направо си умирам от яд , че не иска да размразява когато натрупа скреж.. Разразявам го ръчно, като го обърна в режим охлаждане за 5 мин. , но когато е натрупал много скреж и това не помага.. Благодаря предварително на колегата D-MAX.

          Коментар


          • #6
            От: Работа на инверторен климатик през зимата.

            Ето ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа

            (7) Defrost operation
            (a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
            1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
            2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
            3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
            4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
            ture is = > 4.5 C.
            5 The compressor is running.
            Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
            in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
            (b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
            1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
            2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.

            Коментар


            • #7
              От: Работа на инверторен климатик през зимата.

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Ето ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа

              (7) Defrost operation
              (a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
              1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
              2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
              3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
              4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
              ture is = > 4.5 C.
              5 The compressor is running.
              Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
              in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
              (b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
              1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
              2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.
              Много полезен алгоритъм!Той ме навежда на мисълта да слезна в мазето да хвърля в котела още една кофа донбаски,....освен ако не съм хвърлил вече.ПП.Климатиците ги преживях през 2005 год,Слава Богу.
              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

              Коментар


              • #8
                От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                Незнам какви "-5 градуса", но .... Toshibata работи и на -25 градуса. Топлим се на него, през ноща- 18-19 градуса/ ест. е поставен на 18 и от дистанционното/ и вечер 21-22 градуса. Спира, но става въпрос за не повече от 10мин. в период от 12ч - спара 2пъти.

                .....Daiseikai

                Коментар


                • #9
                  От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                  [QUOTE=Вико;1765081]Незнам какви "-5 градуса", но .... Toshibata работи и на -25 градуса. Топлим се на него, през ноща- 18-19 градуса/ ест. е поставен на 18 и от дистанционното/ и вечер 21-22 градуса. Спира, но става въпрос за не повече от 10мин. в период от 12ч - спара 2пъти.
                  А комшията отдолу в панелката колко дърва мята в каминката,а?ПП За тия всемогъщи инвертори и аз слушах басни преди да ме обуят с два такива(продадох ги като екстра с апартамента).После познах истината -парното на донбас.
                  МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                    доста четох и мислих и смятах и накрая сметките ми (поне за сега) не излязоха и пак реших да се отоплявам на климатик. Решението беше така и така ще се дават пари - поне да са за нещо по-така и хоп 1400лв за фуджитсу. Впечатления? ми Да - тих е, Да топли помещение 35квадрата, Но аз нали съм си Тома неверни и при първата далавера си купих един хубав 2кв конвектор адакс ама от ония модерните.. беше на далавера 3 месеца ползуван пък с 80лв по-евтин и го окичих на стената... добре, че съм Тома неверни! Туй чудо в студовете прави жега дето само с камината у нашите съм усещал, а сметката за "тока" 200лв (при 150 предния месец само на климатика). Истината е една и тя се вижда в сервизните менюали на всяка една марка и модел, там се вижда туй чудо при какви температури колко отдава и колко харчи... а онова дето го пишат на табелката в магазина - лесно се постига в лабораторни условия... и колкото по-лесно - толкова по-евтино, но накрая излиза скъпо. И отново понеже съм Тома неверни си държа и една бутилка газ и газова печка у мазето, че на ЕРП вяра да нямаш
                    Та туй прехвалено фуджитсу, дето и аз съм адски доволен от него, понеже имам вече няколко такива в офиса... ми всичко си зависи от екземпляра, от /помещението/, от очакванията и от целите. В офиса ми размразяват 2-3 пъти за работния ден, вкъщи 2-3 пъти докато си легна (после спя и не знам) ама и вечер температурите са други. Според мен пре-запаса и превенцията са основни принципи и е не допустимо да се разчита изцяло на един топло източник, особено при наличието на мъниче вкъщи.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                      Отоплявам се на ток,защото нямам друга алтернатива.Избрах инвертор за всекидневната и конвектори за спалните.Daikin-a се справя превъзходно в тоя студ,нищо че по документи е до -15С.Духалката и вентилаторният конвектор производство на Дипломат,които взех за застрахова отидоха при нуждаещи се:едните с ТЕЦ и бебе,другия с котел на твърдо гориво.
                      Ток за декември 270лв
                      Дизелов Jeep, не е Jeep.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                        Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
                        Отоплявам се на ток,защото нямам друга алтернатива.Избрах инвертор за всекидневната и конвектори за спалните.Daikin-a се справя превъзходно в тоя студ,нищо че по документи е до -15С.Духалката и вентилаторният конвектор производство на Дипломат,които взех за застрахова отидоха при нуждаещи се:едните с ТЕЦ и бебе,другия с котел на твърдо гориво.
                        Ток за декември 270лв
                        Квадратура?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                          85
                          Дизелов Jeep, не е Jeep.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                            Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение
                            Квадратура?
                            Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
                            85
                            Аз съм с три Дайкин-а за малко по-голяма квадратура. Над мен и под мен не живее никой. За декември сметката ми беше 190лв.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Работа на инверторен климатик през зимата.

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Ето ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа

                              (7) Defrost operation
                              (a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
                              1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
                              2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
                              3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
                              4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
                              ture is = > 4.5 C.
                              5 The compressor is running.
                              Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
                              in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
                              (b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
                              1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
                              2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.
                              Това обяснява много от странностите в държанието на модерните климатици, включително и моя. Добре, че постна тоя алгоритъм, тъй като повечето хора тъй или иначе нямат достъп до тази информация.

                              Първоначално публикуван от apollonas Преглед на мнение
                              Какво постигаш с този потенциометър, който е сложен последователно на терморезистора и какво се случва като базикаш потенциометъра??
                              Питам защото имам същия проблем - целия климатик се заскрежава, буквално натрупва два пръста скреж и не иска да се прави дефрост...
                              Следвайки логиката дето я пусна Паджеровода, единственото слабо место при заскрежаване(а не при обледеняване), е точно този датчик на външното тяло, който изменя съпротивлението си при натрупване на лед, така че при спазени всички останали условия машината да мине в режим на размразяване. За съжаление, при заскрежаване(а не обледеняване), което е характерно при висока външна влажност и отрицателни температури, натрупания скреж явно действа по-скоро като изолатор(явление известно от природата) и така температурата на датчика се поддържа по-висока от необходимата за размразяване, и като резултат логаритъма се оказва негоден и машините не размразяват въпреки нуждата от това. С поставянето на последователен потенциометър, всъщност имитирам нормални условия при които терморезистора би трябвало да отчете наличие на лед. Така "излъгана", машината минава в режим на размразяване доста по-често, и резултатът е нормална работа дори и при тези условия.
                              Не мога да кажа, че съм някакъв специалист в областта, но до този извод и резултат стигнах след няколко годишни проблеми, едно разглобяване и малко мисловна дейност. Не мога да си обясня, защо въпреки, че сме дали една камара пари за скъпи маркови машини(моите всичките са произведени в Япония), този толкова елементарен недостатък пречи на нормалната работа при точно тези условия. В момента е -10 при нас, влажността е 100% и въпреки това машинката работи нормално и си минава периодично в режим на размразяване. Цялата работа беше за 2-3 часа работа през лятото(да пусна един двужичен проводник от термосъпротивлението на външното тяло до импровизирано табло вътре), и един стар потенциометър от 4,7 кОм(монтиран в таблото), ако се не лъжа, от един стар телевизор. Това ни спести страшно много неприятни моменти и стоене на студено през зимите.

                              Първоначално публикуван от apollonas Преглед на мнение
                              Климнатика е 12-ка , Шарп и то скъп модел, хипер инвертор и направо си умирам от яд , че не иска да размразява когато натрупа скреж.. Разразявам го ръчно, като го обърна в режим охлаждане за 5 мин. , но когато е натрупал много скреж и това не помага.. Благодаря предварително на колегата D-MAX.
                              При мене машината дори не иска да тръгне в режим на охлаждане, когато вънка е студено, а освен това има една друга особенност, че при нормално размразяване не трябва да работи външния вентилатор, докато при студен режим външния вентилатор работи и това пречи допълнително на размразяването при ниски външни температури, тъй като вентилатора охлажда външния топлообменник, а компресора се мъчи да го нагрее за да размрази и става.... боза с бира
                              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X