Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за проблем

    Историята е следната-купих едно пежо да се придвижвам из квартала,но на най-малкия зъбак отзад прещракваше веригата. Много досадно. Видимо износен. Викам ОК,сменям го и готово. Отивам на сергията на пазара и взимам едни задни. Слагам ги,напъвам и ГРЕДА-пак прескача. По-трудно но прескача. Викам ОК,ще сменям и верига. Взимам пак от там,режа старата с флекса (за по-лесно,да се е@а в тъпата глава) слагам я и шок-на последните 3 зъбака не може да се кара от прескачане. Дори за експеримент смених "обтегача" отзад (някакъв се търкаляше в мазето)-пак същото. Сега направо не мога да го гледам,толкова съм му ядосан. На всичкото отгоре счупих командата на предните скорости (нали така се казва това на кормилото) заради разплетено жило-май напънах повече,якичък съм в ръцете...

    Въпроса е откъде да си купя качествени и сравнително евтини части,онлайн е за предпочитане. Тия от сергията бяха 7лв зъбаци ,6лв верига,толкова и работят.
    Благодаря предварително.
    Калин Владов,09РСПБЗН

  • #2
    От: Съвет за проблем

    Ей.. споко бре. Толкоз коли си направил, пък едно колИло ще те размотава.
    Важното в случая е да уточним с какви задни венци (зъбаци) е твоят велосипед. Най-често срещаните са:
    - всички венци на едно общо "капсоловано" тяло. Завъртат се към каплата на резба със специален ключ на шлиц (ма щом си го развил явно го имаш).
    - така наречените касети, ма като гледам колко пари са били, явно не е касета, но все пак - при този модел венците най-общо казано се редят един след друг. Трсчотният механизъм е на самата капла, а не заедно с венците.

    Ако предположим че си на варянт 1 следва :
    - да уточниш на 100% дали прескача ваеригата или превърта самия венец. Според мен е второто, нищо че имаш чуството че веригата "откача". Или си попаднал на менте венец (най-вероятно) и е превъртял още на втория напън или си уцелил "точната" верига. Макар че от неправилна верига ще имаш проблем с превключването и реденто на различните предавки.

    Уточни за себе си кое от двете е причината и се заемай. Часи има навсякъде, дори "Майстора" тук продаваше по едно време

    п.п. МНОГО важно - новия венец НЕ се стяга с ключа към каплата. Завива се на ръка и след няколко врътвания на веригата си се самозатяга

    Коментар


    • #3
      От: Съвет за проблем

      1-вия тип е. Вярно ме изнерви-всичко ново а става по-зле-не съм свикнал така
      Не прещраква механизъма,дори при натиск в/у педалите на място с държане на спирачката и леко охлабване на същата се наблюдава явлението "катерене" на веригата по зъбите от долния край още на първия метър. Ключа го имам-секач на въздух,изпадат зъбаците,после тръбния ключ
      Намерих в пр@@балника касета шимано за 10 лв,мисля да я поръчам.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        От: Съвет за проблем

        Чакай- чакай, дерайльора се катери сам по венците, веригата прещраква...
        1. Механизма има две малки винтчета, с които се регулира крайно ляво и крайно дясно положение на дерайльора. Те трябва да се регулират (навият) така, че веригата да не ти пада от ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ зъбчатките, НООО и да осигуряват достатъчно движение наляво и надясно, така че да ползуваш всички венци.
        2. Има и друга настройка, която ти определя точното място на макината, така че веригата да влиза точно около конкретното зъбно колело, а не между две от тях. Ако тази настройка не е правилна и превключвателите са ти на степени, веригата "стърже".
        Малко е трудно така "описание по картинка". Не е никаква философия, но ако не си наясно с механизма, нема да стане. Отиди при някой, да ти погледне колелото преди да мяткаш пари по части. На мен ми мирише на кофти настройки.
        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
        10% отстъпка за мъжка конфекция

        Коментар


        • #5
          От: Съвет за проблем

          Значи има няколко неща тука - първо не всички вериги са точно еднакви - за 10 скоростните системи са едни, за 6 и 7 други. После както казва колегата това може да става и от дерайльора - той има два винта, които регулират крайните положения - с тях се прави така че да не ти излиза веригата от крайните венци. Например проблема може да е понеже дерайльора не се премества достатъчно или прекалено много. Има и още една настройка - колко да ти мести командата дерайльора - това се регулира с опъна на жилото. Може например да не мести точно на венеца, а малко настрани, от което да щрака. Това точно положение се регулира с опъване или отпускане на жилото от командата. Потърси из нета клипчета - как се настройва заден дерайльор, пълно е.

          А за счупената команда - имам в гаража два грип шифтъра (тия които се въртят като газ на мотоциклет) на Шимано за 6 и 7 скорости отзад, които не ми трябват и мога да ти ги дам. Работят си коректно, но ги махнах преди години от старото ми колело, щото са неудобни за МТБ. Но за градско колело са си чуднички.
          LZ2NKM

          Коментар


          • #6
            От: Съвет за проблем

            Пропускате версията за криво ухо на обтегача (дерайльора, "професионално" казано).

            Коментар


            • #7
              От: Съвет за проблем

              Веригата не стърже по съседен венец. Не се касае до кофти настройки. "катери" се по зъбите на същото колело,само под товар. Ако галя педалите(как прозвуча само) няма проблем. Някой може ли да помогне със стъпката на веригата каква да е ,че май там е проблема. 7 скоростно шимано е. Мерси за предложението damon ,бих се възползвал от него ако лявата е здрава.
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Съвет за проблем

                Не съм съвсем запознат с всички параметри на веригата, но това, което намирам - широчината на веригата за 6-8 скорости е 7.1 или 7.2 мм, за 9 скорости - 6.8 мм, за 10 - 6.2 мм. Премери със шублера да видиш за каква верика става дума. Това обаче не мога да разбера външния размер ли е или вътрешния - може и да е вътрешния, може и да е дължината на пина. Макар не ми се вярва да си взел 9 или 10 скоростна верига - те са доста по-скъпи от веригите за до 8 скорости.

                А за командата - няма проблеми, и двете са налични.
                LZ2NKM

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет за проблем

                  Гледам си от Своге, на влака и при мен, ще проработи. Това ми е занаята - ремонт на дъргели с педали.
                  подаръци за мъже от FACOM
                  промоция на читави инструменти

                  и на хоби такива

                  тел. О879 Ч8Ч 2З5

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет за проблем

                    Ахам,в ширината е разликата. Не е от там проблема,ами от там че съм взел най-бесния ментак на света. Или съм супермен в краката (ама едва ли )Колега се включи с добра оферта,ще пиша като събера Франкенщайн. Майсторе,на влак не съм се качвал от 10 години,карам си комбито редовно до София,но време не остава за глупости...и днес нямах време за коУелото,много коли ме чакат.
                    Калин Владов,09РСПБЗН

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет за проблем

                      На влака взимат само 2 лева за коеуо, та затуй предложих, иначе читав заден венец Шимано под 20-25 лв. няма , верига под 15 също, ама не е от веригата де.
                      подаръци за мъже от FACOM
                      промоция на читави инструменти

                      и на хоби такива

                      тел. О879 Ч8Ч 2З5

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвет за проблем

                        Има и един друг вариант....
                        Виж, като завъртиш задното колело напред, задните венци "играят" ли наляво- надясно?
                        Стрелям напосоки, ама от разстояние- толкоз.
                        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
                        10% отстъпка за мъжка конфекция

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет за проблем

                          Възможно е да е от разликата на стъпката на веригата и зъбите на венеца.
                          DAIHATSU ФЕРОЗА 1.6 16V 0897968887

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет за проблем

                            Първоначално публикуван от Божидар Барев Преглед на мнение
                            Възможно е да е от разликата на стъпката на веригата и зъбите на венеца.
                            При положение, че и двете са от китайския брак, който масово се внася у нас , като първо качество, е повече от нормално да не съвпадат.
                            Така и трябва да бъде.
                            подаръци за мъже от FACOM
                            промоция на читави инструменти

                            и на хоби такива

                            тел. О879 Ч8Ч 2З5

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет за проблем

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10668661_10201675773296720_1033823141_n.jpg
Прегледи:1
Размер:176.6 КБ
ID:5608492Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10660753_10201675773136716_1341239754_n.jpg
Прегледи:1
Размер:167.3 КБ
ID:5608491
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10643376_10201675816297795_1921563110_n.jpg
Прегледи:1
Размер:123.8 КБ
ID:5608493
                              Ето го диването. Всичко заспа. На ментака задна касета,като му намотая веригата (която купих с него) по най-големия зъбак,от 3/4-ти натам излиза от зъбите. Грубо несъответствие на стъпката. Отгоре на това замята доволно(касетата). Командите са страхотни,сърдечно благодаря отново. С касетата и веригата от колегата ,се изправям на педалите и не прескача,което беше целта.
                              Сега имам друго питане-предната спирачка(дискова) според мен не държи както трябва. Никакъв шанс няма да карам що-годе безопасно,ако задната откаже. Стискам яко(а в ръцете както казах съм якичък) но само леко намаля. Не съм в час с тая технология,но да не би да съм за накладки? Не стърже на желязо,но и не спира?
                              Калин Владов,09РСПБЗН

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X