Преди 2 седмици радиаторът на Галопера ме изненада неприятно, като протече за втори път. Първия път радиаторджиите на "Хладилника" ми "отрязаха главата" за заварка в навечерието на Коледа, поради което реших този път да не си играя с поредни заварки, ами направо да сменя протеклия радиатор с нов.
Въз основа на похвалите, които съм чел във форума за радиаторите с марка Nissens, реших да не се занимавам с официален вносител или вносители на корейски части, а да избера "европейското".
Проверих при официалния дилър на Nissens за България и ми казаха, че имат в наличност радиатор за Хюндай Галопер 2, 2.5 турбодизел.
Дотук добре. Обаче нататък започнаха изненадите:
Първата изненада дойде от опаковката. В същност "европейският" радиатор беше в много корейска опаковка, върху която просто беше залепен стикер с логото и продуктов номер на Nissens

На първо четене това мина по линия на "глобализацията", в следствие на която много неща в същност се произвеждат някъде в Азия.
Следващите изненади обаче не бяха от най-приятните. Те изплуваха, когато Митко Фулдата тръгна да монтира радиатора на мястото на вече сваления оригинален.
Оказа се, че новият радиатор с етикета на Nissens има дебелина на питата едва около 25 мм ...

срещу около 40-те мм на оригиналния ...

Също така се оказа, че тръбата на изхода на новия радиатор е с малко по-различна от оригиналната, което доведе до:
а) необходимост да се подстриже дифузьора, за да може същият да легне на мястото си и
б) необходимост от преработка на водното съединение, тъй като оригиналния маркуч, наденат на новия радиатор се сгъна така че хем сечението му се намали, хем се оказа в неприятна близост до шайбата на алтернатора.

Както и да е. Проблемите с инсталацията бяха досадни, но преодолими.
Лошото обаче е, че сега се чудя дали доста по-тънката пита на новия радиатор ще се справи с охлаждането, а и с отоплението (колата има фабрично и задна печка).
От една страна формално, по условията на гаранцията, май нямам право на рекламация, тъй като са ми доставили радиатор от Nissens (според етикета), който по принцип е в изправност. Само дето нещо като параметри не съответства на оригиналния ...
Поради това, взех че отправих едно питане до "производителя" на радиатора - Nissens в Дания. Даже ми и и отговориха. След една размяна на съобщения първо ми заявиха, че не можели да намерят колата по VIN-а, който съм им предоставил (колата е внесена в България от официалния дилър на Хюндай за страната). След допълнителни уточнения (както се и опасявах) получих един многословен отговор, който обаче на практика не казва нищо.
Било имало различни варианти на радиатори за този модел на Галопер-а, пък те не можели да покрият всички от тях, та за моя Хюндай май нямало продукт от тяхната гама. Хубаво де, ама като отидох да питам за радиатор на Галопер, 2.5 TDI, 2000 г. що директно и без уговорки ми вадят от базата данни и от склада радиатор с етикет и продуктов номер на Nissens, на който пише, че е за Галопер?!?
Ако исках да купувам корейски изделия, щях да отида или при официалния вносител, или при някоя от другите фирми, които внасят корейски части по алтернативни канали. Аз уж тръгнах да си взимам качествен продукт от европейски производител ...
Та така, колеги. Ако се наканите да сменяте радиатор и решите той да е с марка Nissens, май все пак няма да е зле предварително да проверите дали общото с Nissens не е само етикетът, лепнат на корейски, китайски или турски кашон ...
Въз основа на похвалите, които съм чел във форума за радиаторите с марка Nissens, реших да не се занимавам с официален вносител или вносители на корейски части, а да избера "европейското".
Проверих при официалния дилър на Nissens за България и ми казаха, че имат в наличност радиатор за Хюндай Галопер 2, 2.5 турбодизел.
Дотук добре. Обаче нататък започнаха изненадите:
Първата изненада дойде от опаковката. В същност "европейският" радиатор беше в много корейска опаковка, върху която просто беше залепен стикер с логото и продуктов номер на Nissens
На първо четене това мина по линия на "глобализацията", в следствие на която много неща в същност се произвеждат някъде в Азия.
Следващите изненади обаче не бяха от най-приятните. Те изплуваха, когато Митко Фулдата тръгна да монтира радиатора на мястото на вече сваления оригинален.
Оказа се, че новият радиатор с етикета на Nissens има дебелина на питата едва около 25 мм ...
срещу около 40-те мм на оригиналния ...
Също така се оказа, че тръбата на изхода на новия радиатор е с малко по-различна от оригиналната, което доведе до:
а) необходимост да се подстриже дифузьора, за да може същият да легне на мястото си и
б) необходимост от преработка на водното съединение, тъй като оригиналния маркуч, наденат на новия радиатор се сгъна така че хем сечението му се намали, хем се оказа в неприятна близост до шайбата на алтернатора.
Както и да е. Проблемите с инсталацията бяха досадни, но преодолими.
Лошото обаче е, че сега се чудя дали доста по-тънката пита на новия радиатор ще се справи с охлаждането, а и с отоплението (колата има фабрично и задна печка).
От една страна формално, по условията на гаранцията, май нямам право на рекламация, тъй като са ми доставили радиатор от Nissens (според етикета), който по принцип е в изправност. Само дето нещо като параметри не съответства на оригиналния ...
Поради това, взех че отправих едно питане до "производителя" на радиатора - Nissens в Дания. Даже ми и и отговориха. След една размяна на съобщения първо ми заявиха, че не можели да намерят колата по VIN-а, който съм им предоставил (колата е внесена в България от официалния дилър на Хюндай за страната). След допълнителни уточнения (както се и опасявах) получих един многословен отговор, който обаче на практика не казва нищо.
Било имало различни варианти на радиатори за този модел на Галопер-а, пък те не можели да покрият всички от тях, та за моя Хюндай май нямало продукт от тяхната гама. Хубаво де, ама като отидох да питам за радиатор на Галопер, 2.5 TDI, 2000 г. що директно и без уговорки ми вадят от базата данни и от склада радиатор с етикет и продуктов номер на Nissens, на който пише, че е за Галопер?!?
Ако исках да купувам корейски изделия, щях да отида или при официалния вносител, или при някоя от другите фирми, които внасят корейски части по алтернативни канали. Аз уж тръгнах да си взимам качествен продукт от европейски производител ...

Та така, колеги. Ако се наканите да сменяте радиатор и решите той да е с марка Nissens, май все пак няма да е зле предварително да проверите дали общото с Nissens не е само етикетът, лепнат на корейски, китайски или турски кашон ...
Коментар