Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

    а ако изкам да си купя МПС от англичанин който живее в БГ но возилото е още с англииски номера и има платена гражданска отговорност и преглед в България какви други документи са ми нужни освен вписването в талона на стария и новия собственик тоест аз
    Човек се учи с много практика:D

    Коментар


    • #32
      До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

      Първоначално публикуван от hristo20000 Преглед на мнение
      а ако изкам да си купя МПС от англичанин който живее в БГ но возилото е още с англииски номера и има платена гражданска отговорност и преглед в България какви други документи са ми нужни освен вписването в талона на стария и новия собственик тоест аз
      Пишете договор за покупко-продажба.Но за място на сделката посочвате произволен град в UK.С този лист хартия и останалите документи отивате в КАТ и си регистрирате колата.А защо ли е необходима тази ,,врътка''???Защото нашите нотариуси работят САМО С БГ ТАЛОНИ!!!Защо-незнам.И после по каналния ред...Дано да съм полезен...
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • #33
        До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

        Бисере,
        благодаря ти!
        Последен въпрос - катотръгна да я продавам след неопределено време - внасям ДДСто върху стойноста след овехтяването или на цената на която съм я закупил?

        Коментар


        • #34
          До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

          Стойноста след овехтяването и амортизациите.Но счетоводителят ти ще е по-изчерпателен.
          0888 69 88 72
          https://www.youtube.com/channel/UC2lB8CKbb5eIV1Aj8ikgayw

          Коментар


          • #35
            До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

            Бисере, блатодаря! Много ми помогна, да знаеш

            Коментар


            • #36
              До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

              Още еди въпрос към препатилите
              Автомобила е чав Хамбург - на връщане към България, да мина ли през Чехия? Как са пътищата и имали винетки или такси по магистралите?
              Благодаря предварително!

              Коментар


              • #37
                До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                Карай си Германия имаш едо гориво да налееш до границата с Австрия. На Passau пълниш до горе, купуваш винетка за7,70евро и караш към Nickelsdorf ,на Шела допълваш гориво и купуваш винетка-6 евро за Унгария.Там се кара без почивки паркингите са опасни!
                Последно редактирано от biser_kulinov; 18-04-09, 20:53.
                0888 69 88 72
                https://www.youtube.com/channel/UC2lB8CKbb5eIV1Aj8ikgayw

                Коментар


                • #38
                  До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                  Вчера се прибрах през Сърбия. На влизане сърбина ми взе 10 евро и за още 6 си направи подарък от багажника ми (нова лозарска ножица).Магистралите излязоха 18 евро. Пътя Ниш - София е оправен. Полицаи никъде не са ме закачали.
                  0888 69 88 72
                  https://www.youtube.com/channel/UC2lB8CKbb5eIV1Aj8ikgayw

                  Коментар


                  • #39
                    До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                    Бисере, благодаря ти отново!
                    В четвъртък летя за натам!

                    Коментар


                    • #40
                      До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                      Внимание! Сърбия се минава само със истинска зелена карта.
                      0888 69 88 72
                      https://www.youtube.com/channel/UC2lB8CKbb5eIV1Aj8ikgayw

                      Коментар


                      • #41
                        До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                        Къртач,купи ли нещото?
                        0888 69 88 72
                        https://www.youtube.com/channel/UC2lB8CKbb5eIV1Aj8ikgayw

                        Коментар


                        • #42
                          От: До: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                          Виждам че темата е доста стара, но вътре има доста полезно инфо и гледам че никой не е споделил за Италия, аз съм търговец и живея в Италия и внасям коли от тук за БГ така че инфото може да се счита за 99% достоверено и проверено.
                          Така като цяло вноса на 1 кола от частник от Италия не е най-добрата идея защото тук вече действат направо канали от търговци от абсолютно всички държави включително Австрия и Германия (има и чисти германци с немски автоборски които купуват коли оттук защото за по-евтини, в Германия има правят Тюв и регистрация и не можете да познаете че е била италиански внос) и общо взето всеки търговец си има места от където си купува коли НА ЕДРО и си ги влачи с автовози към съответната държава. Подчертавам на едро защото това е уловката при вноса на коли от Италия че се купува на едро и за това цените са тоолкова ниски както и че италианците си сменят най-често колите от всеки средноевропеец. За да си купите само една евтина хубава кола от Италия се искат доста нерви и обикаляне. Местата за търсене на коли са т.нар кончесионарии (представителство на дадена марка както е София Франс ауто да кажем) там имат коли както нови така и 2-ра ръка върнати, само че цените са горе долу колкото в БГ само че в евро, т.е ако една кола в БГ е 3000 лева в Италия е 3000 евро... там да се намери кола на добра цена е рядкост, но пък не е невероятно.
                          Другия вариант доста по-успешен е търсене по интернет, аутоскаут24.ит или мобиле.де (има доста публикувани коли от Италия) така е по-вероятно да си намерите кола, старайте се да бъде от автосалон (така им викат на автокъщите или ривендиторе) защото колите са донякъде проверени поне документално иначе от частник можете да се нахендрите на някоя кола с фермо амминистративо (държавен запор) и да не можете да я изнесете от Италия. Все пак и от частници изпадат добри оферти, ако ще купувате от частник ви препоръчвам да забравите Южна Италия, от Рим надолу е дивия запад и могат да ви оберат набият и да ви пратят да си ходите без пари и кола, съдействие от полицията нулево и попадате в порочен кръг. За това ако ще купувате кола от частник гледайте районите на Милано, Торино, Генуа, Болоня, Триест и като цяло най-северната част на Италия, колите са най-читави и собствениците също.

                          Документите: Да кажем че вече сте намерил кола от автосалон, просто е необходимо да му кажете че колата е за експорт за Европейския съюз (Comunita' Europea, CE) и те си имат агенции с които си работят и могат да ви подготвят документите за ден-2 (по принцип могат да ви ги направят за 1 час но жабарите са страшно мързеливи и по принцип не си дават зор, ПРЕДИ да платите колата можете да му дадете зор като му кажете че документите ви трябват за същия ден, докато не са взели парите за колата са готови и звезди да ви свалят).

                          Ако колата е от частник ви трябва libretto (либрето, италиански талон), CDP (чи-ди-пи, certificato di proprieta' това е атестат че колата е собственост на еди кой си, един вид като нашия голям талон, седи в къщи а колата се кара по улиците с либретото), ходи се в някоя агенция (agenzia) която работи с ACI (ачи, automobile club d'Italia нещо като нащо СБА само че в Италия автомобилния клуб е със страшно много привилеги и правомощия), стария собственик идва с вас защото той с копие на личната карта трябва да попълни една декларация за отчисление, след което заедно с либретото и чидипито трябва да предадете и регистрационните табели на колата, т.е няма как с новозакупената кола да се иде до агенцията... От момента в който свалите номерата колата трябва да е на частен паркинг, гараж или някъде но на ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ, нямате право да я оставяте по улицата без номера, санкцията е конфискация на колата в полза на държавата и глоби около 1000 евро, това важи и ако ви хванат да карате кола без номера. Използвайте друг транспорт до агенцията, там ще ви подготвят документите за около час, но понеже са мързеливи може да ви накарат да отидете да ги вземете и на другия ден.
                          Когато документите са готови вие трябва да имате, ОРИГИНАЛ на либрето-то (талона) с печат че е анулирано за експорт, също така и ОРИГИНАЛ на CDP (certificato di proprieta') набързо нахвърляте един договор с предния собственик и колата вече официално е ваша. От тук идва сложната част в Италия има транзитни номера, но те са лукс, излизат около 500-600 евро, може дори и по-скъпо, казват се targa provvisoria (тарга провизория) издават се от моторизационе (motorizzazione civile) самите номера са един лист хартия който се лепи на вътрешната страна на предния и задния прозорец и талона е един смешен, цялoто това удоволствие беше около 50-60 евро, обаче скъпото е застраховката, тя варира от 250 до към 500 евро за 5 дни, зависи от стаж, колкото време ще е валидна и т.н Можете да попитате за тарга провизория и в агенцията в която ще ви оформят документите на колата, доста често, особено по-големите агенции предлагат и тази услуга от-до и ще ви препоръчат и най-изгодната застраховка. Номерата при тях са малко по-скъпи 60-80 евро, но не се занимавате по офисите на моторизационето пък и него трябва да го търсите къде точно се намира в дадения град. За това съвета ми е потърсете по-голяма агенция в съотвения град и те могат да ви свършат 90% от работата.
                          Все пак като транспорт най-евтиния вариант си е автовоз (300-400 евро) и не се занимавате с тази недомислица с транзитните номера.. общо взето те са кошмара на вноса от Италия и за това много хора предпочитат Германия и Швейцария като става дума за внос само на 1 единична кола.

                          Мисля че стана максимално изчерпателно, ако се сетя за още нещо ще добавя. Вносът от Италия е сравнително сложен пък и се иска обикаляне за намиране на кола, но пък накрая като се тегли чертата ще видите че тук си заслужава доста, може да се намери много добра кола на нормална цена, а не като прехвалените гнилочи от Германия или още по-страшно Австрия.

                          Коментар


                          • #43
                            От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                            Какво е положението с картонените (белите ) номера за 5 дни от Италия?
                            С тях по-рано имаше проблеми в Гърция. Сега как е ?
                            Иначе - благодарности за тази информация ( за Италия).
                            Значи "печен " не е единак в темата.
                            Поздрави на печените!

                            Коментар


                            • #44
                              От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                              Много добре написан пост от колегата maxko, браво за труда колега!
                              Само с едно ако може да не са сългася...

                              Първоначално публикуван от maxko Преглед на мнение
                              Вносът от Италия е сравнително сложен пък и се иска обикаляне за намиране на кола, но пък накрая като се тегли чертата ще видите че тук си заслужава доста, може да се намери много добра кола на нормална цена, а не като прехвалените гнилочи от Германия или още по-страшно Австрия.
                              Най-вече с написаното след последната запетайка. Ясно ми е че си пристрастен малко или много за колите от Италия, заради това че продаваш коли от там, не вярвам да го отречеш, пък и да отречеш за мен е чиста лъжа. ("имам разни наблюдения над бранша" така да го кажа) И да се спори е излишно, хората започнаха сами да виждат как стоят нещата, но пък все още по-голямата част от купувачите в България са прекалено наивни... да излезнеш и да кажеш "прехвалените гнилочи от Германия и Австрия" е меко казано смешно, особенно написано от човек който "не пада от Мелмак"!
                              Тя темата е доста дълга.
                              Да в Германия/Австрия/Швейцария сигурно няма да намериш примерно Голф 3-ка без сериозни ръжди (друг е въпроса кой купува вече 3-ка, а не 4-ка), пък в Италия такива на килограм буквално, е и? Една подържана кола в гореспоменатите държави след '98 - '00г. рядко ще можеш да й намериш няколко точки ръжда отдоло! (изключваме някой марки и модели дето си имат фабрична склонност - примерно Мицубиши Галант). "прехвалените" най-вероятно има основание да са "прехвалени"!
                              Италианците не обичат да подържат колите, голяма част от тях не го и правят, а колите които се внасят тук са 95% от такива които не само не обичат, а не го и правят. (да няма реплика "подържат", ОК но не както трябва и когато трябва) В Италия и прегледа се минава сравнително лесно. Е при този факт струва ли си да предпочетеш колата без точа ръжда? Не ми отговаряй, знам отговора.
                              Дали ще е Германия или Австрия се минава най-строгия технически преглед, всички го знаем TUV се казва. За незапознатите или тези които само са чували да кажем - прегледа се прави от комисия, не от един човек който ти казва "натисни спирачката, пусни спирачката, пусни фаровете - айде минаваш". Там се гледа всичко! Както и прослувутата ръжда - с ръжда на ключови места преглед не се минава! За това и една препоръка желателно е (да не кажа силно препоръчително) колата да има валиден TUV! По-голяма гаранция за техническото състояние не може да ви даде нито един "джамбазин".
                              Естествено не отричам, че в Германия или Австрия има коли кенефи! Има ги, най-лесно се познават по това че не са минали преглед. (като отидете на оглед на кола, ако тя има продавача със сигурност ще отбележи).
                              За жалост в България масово първия и най-важен критерии при избора на автомобил втора употреба е цената! Жалко но факт, макар голяма част (най-вече пишештите по форуми) да го отричат! Следващия критерий е външния вид. Чак товава идва техническото състояние като критерий. И как съдиме за техническото състояние? - Много просто гледаме има ли масло, скърца ли нещо по окачването и ако купуваме малко по-скъпа кола или сме по-мнителни една диагностика с лаптоп. И какво виждаме по този начин? - Нищо! Всеки джамбазин си има свойте "малки тайни". Масло се долива, ако е било малко. Ако тропа ходовата част се сменя. А записани грешки с лаптопа се трият най-лесно. (колкото лесно се връщат и километрите) Всеки продавайки колата си я "излъскава" малко или много. (не само външно) И какво за момента имаме "префектната" кола? (за момента) А защо никой не гледа историята на една кола (сервизната история) както впрочем се прави по всички нормални страни? Замислете се над този въпрос, може да ви помогне при избора на следваща кола. И какво стана като се върнем на критериите - искаме евтина и добре изглеждаща кола, такива съществуват на килограм при това. (сетихте се кои са тези евтини и добре изглеждащи /ръждата не изглежда добре/)
                              Друг проблем е и разбирането за пробега на колите, за това и много коли с перфектна история стават коли без история, заради "един два километра повече". Също много може да се говори за това...

                              В крайна сметка мога да кажа това което съм си извадил като поука при купуването на автомобил втора ръка, може и някой друг да му "допаднат" критериите. На пъво място гледам сервизната история, ако няма (а почти всеки автомобил има независимо от къде е) просто подминавам колата. Гледам какво пише в сервизната книжка (някой казват фалшифицирали ги - няма такива филми, а и това се проверява лесно). Ако има някакви фактура още по-добре. Не вярвайте на написани на таблото, километри които не са подкрепени със сервизна история, много лесно се връщат така че и колата да не помни на колко реално е била! (почти винаги сервизната книжка се хвърля не заради километрите, а заради "рехавото" й водене) След това гледам всичко останало по колата. Не се плашете и от пребоядисвани детайли, не винаги значат удър, а и да са следсвие на такъв не винаги е силен, но все пак имайте едно на ум и прегледайте около пребоядисания детайл. Не са плашете и от претапицирани волани, това най-често може да се види на коли от Италия не винаги значат много километри - много често от слънцето кожата се напуква и иска претапициране. Гледайте дали всичко функционира правилно - изключително важно е! Дори и едно най-просто е.стъкло да не работи - сигурни бъдете проблема не е малък и незначителен (в какъвто ви обеждават), никой търговец няма да остави проблем, ако разрешаването му е лесно! Аз гледам и гумите - те са много добър признак за това как е подържана колата, няма човек който си подържа колата правилно да я остави със стари гуми! А и едни гуми не са малък разход! Ако до тук колата ви е харесала, аз бих й направил диагностика, препоръчително в официален сервиз. Тма ще получие много по-точна информация отколкото диагностика с лаптоп. Бъдете и мнителни към коли с изтрити грешки - често значат че колата е имала проблем който е опитано да се прикрие.
                              Истествено колкото и да гледате и да сте сигурни в автомобила има една поговорка "кола и жена на късмет"!
                              Не искам да казвам и къде колите са по и най-хубави! Навсякъде има хубави коли, аз поне съм виждал такива от всякъде. (естествено според горенаписаните критерии които имам, коли които все още не са "напудрени", мога да се мотивирам и с доста снимки и инфо) Всеки има изградено мнение за колите от различните държави, в което няма нищо лошо.
                              '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
                              '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
                              И разни BMW-та...

                              Коментар


                              • #45
                                От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

                                Аз с познавателна цел съм рязал коли от Италия и коли от Германия. Кола занапред задължително не от прехвалените гнилочи - това е решението за мен. Така или иначе като получа стара кола минава пълен преглед и пълна поддръжка и след това я карам доста над 5 години. Повреда в задвижването се оправя лесно, купето е много по-трудно.
                                Последното, което гледам е сервизната книжка. Първто е да определя на колко километра е по специфичните за всеки модел износвания на спирачки, окачване, вътре и вън. Може би това определя дали са по-добри италианските трошки или прехвалените гнилочи. От Германия документите безспорно са по-добри.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X