От: Как да си свържа халогените
Написал съм: Алекс Маринов
Този контакт би се използвал, ако трябва нещо да се изключи при задействане на релето, а не да се включи, както е в случая с фаровете. При него фаровете биха светили постоянно при изключено реле и биха се изключили при задействане на релето от ключа.
На втория въпрос - управление чрез комутиране на маса -12V. Възможно е схемата да се свърже и така, като на ключа се подаде маса и тя се прехвърля чрез него към извод 86 на релето. Другия извод на управляващата верига 85 се свързва направо към +12V, заедно с извод 30. При тази схема, обаче управлението на фаровете става автономно и не се управлява от контактния ключ на автомобила - т.е. при изключване на мотора фаровете могат да бъдат забравени да светят. По принцип тези допълнителни фарове, ако са за мъгла трябва да могат да се включват заедно с късите светлини или поне с габараитните светлини, а ако са прожектори трябва да се включват с дългите светлини. Затова в предишната схема е предвидено за ключа да се вземе +12V от точка за управление на габаритните светлини, дългите такива или поне след контактен ключ, който да може да ги изгаси при изключване на двигателя. Ето как би изглеждала схемата за управление с маса -12V:

Долния /на схемата/ извод(+) WHITE към ключа, в случая няма да се използва.
Написал съм: Алекс Маринов
30 / 87А е нормално затворен контакт, който при задействане ще се отвори т.е. ще прекъсне веригата. Той не ти трябва.
На втория въпрос - управление чрез комутиране на маса -12V. Възможно е схемата да се свърже и така, като на ключа се подаде маса и тя се прехвърля чрез него към извод 86 на релето. Другия извод на управляващата верига 85 се свързва направо към +12V, заедно с извод 30. При тази схема, обаче управлението на фаровете става автономно и не се управлява от контактния ключ на автомобила - т.е. при изключване на мотора фаровете могат да бъдат забравени да светят. По принцип тези допълнителни фарове, ако са за мъгла трябва да могат да се включват заедно с късите светлини или поне с габараитните светлини, а ако са прожектори трябва да се включват с дългите светлини. Затова в предишната схема е предвидено за ключа да се вземе +12V от точка за управление на габаритните светлини, дългите такива или поне след контактен ключ, който да може да ги изгаси при изключване на двигателя. Ето как би изглеждала схемата за управление с маса -12V:
Долния /на схемата/ извод(+) WHITE към ключа, в случая няма да се използва.
Коментар