Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обръщане на волан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обръщане на волан

    В случая развръзката е класика в жанра. Един тарикат пробва да обърне волана, а втори тарикат намира цаката на първия по въпроса. И все пак има много положителен резултат. Amw не се е качил на кола, която:

    Първоначално публикуван от rusev
    Когато при натискане на спирачката ти излезне спирачната тръбичка от нипела.
    Когато ти се откъсне предно колело заедно с шенкала заради изваден шарнир при 70 км/ч и ти "влезе" в краката.
    Когато напускайки магистралата разбереш по трудния начин, че няма хидравлика на волана, защото няма мека връзка между хидравличната помпа и кормилната кутия.

    Когато се случи нещо от гореизброните случеи и се оттървеш само с уплаха си щастливец.
    Принципно съм твърдо против десни волани да се карат всекидневно в България. Обаче, разколачен и сколачен десен волан в ляв е може би още по-опасно. Та колега, тоя Коко с некадърността си може би ти е спестил доста ядове. Погледни го от положителната страна.
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

  • #2
    От: Оплаквания от Коко11: Как се обръща волан/дирекция за година и 2 месеца

    Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
    Принципно съм твърдо против десни волани да се карат всекидневно в България. Обаче, разколачен и сколачен десен волан в ляв е може би още по-опасно. Та колега, тоя Коко с некадърността си може би ти е спестил доста ядове. Погледни го от положителната страна.
    Мааалко екстремно изказване , ако позволиш колега. Има си коли предвидени заводски за двата монтажа - ляв и десен. Наскоро сменяхме тук едно Субару Импреса. Смея да твърдя, че сериозни разлики със заводското изпълнение няма. Колата си е съвсем безопасна , че и по състезания на дрифт се пуска собственика даже. А некадърен "майстор" и едни накладки може да смени така, че после да се пребиеш.....
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      От: Оплаквания от Коко11: Как се обръща волан/дирекция за година и 2 месеца

      Първоначално публикуван от Жоро Нешев
      Мааалко екстремно изказване , ако позволиш колега. Има си коли предвидени заводски за двата монтажа - ляв и десен. Наскоро сменяхме тук едно Субару Импреса. Смея да твърдя, че сериозни разлики със заводското изпълнение няма. Колата си е съвсем безопасна , че и по състезания на дрифт се пуска собственика даже. А некадърен "майстор" и едни накладки може да смени така, че после да се пребиеш.....
      Нищо екстремно няма колега. Пробвай с Импрезата да вземеш тюв или друг технически преглед в бяла държава. В цивилизования свят при такова чудо "смяна на дирекция" ще те прекарат през толкова проверки и сертификации, че свят ще ти се завие. В българските талони не пише дирекция, но тя е кодирана във ВИН на всяка кола. Така че на запад независимо от качеството на преработката, няма лесно да мине. Това е същото като геройството "остъкляване на тераса" в блок. За неработещ заден стоп на велосипеда преди 12 години ме разсипаха в Германия ... пробвай с "обърнат волан".
      Vitara 2.0 V6
      Honda CRV (Gen 1)
      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
      ВАЗ 2131

      Коментар


      • #4
        От: Оплаквания от Коко11: Как се обръща волан/дирекция за година и 2 месеца

        Не превръщайте темата в "за и против обръщането на волани". Има такива теми, че и за обратните волани има...
        Темата е Коко11. И е важна.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #5
          От: Оплаквания от Коко11: Как се обръща волан/дирекция за година и 2 месеца

          Наистина се отклонихме. Съжалявам. Само да довърша. Зад "Желязната завеса" в белите държави си има разписани правила. Ужким са валидни и за тука вече. Та като ги изчетеш и ги спазиш хората се усмихват любезно, прибират ти културно дължимата такса и си готов. Ако в тези правила е пишело , че трябва да има рабтещ заден стоп на велосипеда ....

          http://www.rta.government.bg/proekti.html - Тук има някои неща по въпроса, но те са си вече 4-та година в проект. Ето малка извадка .

          Чл. 138ж (1) Условията и редът за индивидуално одобряване на пътни превозни средства и
          условията и редът за изменение в конструкцията на регистрирани пътни превозни средства се
          определят с наредба на министъра на транспорта.
          (2) При индивидуално одобряване на пътно превозно средство се прилагат техническите
          изисквания, посочени в Директива 2007/46/ЕО или Директива 2002/24/ЕО.
          .......

          Аз поне зорко ги следя заради регистрацията на трайка ми. Вервайте ми не са невъзможни за изпълнение повечето.

          Това , че колегата Коко11 не си е направил труда да почете и след това да се потруди съвестно .... не мога да коментирам. Не го познавам и нямам впечатления от него. Но щом и той не се обажда.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            От: Оплаквания от Коко11: Как се обръща волан/дирекция за година и 2 месеца

            Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
            Нищо екстремно няма колега. Пробвай с Импрезата да вземеш тюв или друг технически преглед в бяла държава. В цивилизования свят при такова чудо "смяна на дирекция" ще те прекарат през толкова проверки и сертификации, че свят ще ти се завие. В българските талони не пише дирекция, но тя е кодирана във ВИН на всяка кола. Така че на запад независимо от качеството на преработката, няма лесно да мине. Това е същото като геройството "остъкляване на тераса" в блок. За неработещ заден стоп на велосипеда преди 12 години ме разсипаха в Германия ... пробвай с "обърнат волан".
            Колега, за ВИН индефикацията бъркате, ако е въведено след определена година-да, но лично за моята кола 1993г Сузуки витара никъде не пише подобно нещо, освен че е произведена в Европа-Испания, това означава ли че е с ляв волан?!тъй като беше с десен, отделно господата в КАТ си нямат на идея от автомобили и не могат да различат карбуратор от моно-инжекция и моята карбураторка я писаха моно?! и повече киловати, спорих, но в тях хляба и т.н, така че незнам какво очаквате от властите -поне във Варна са доста некомпетентни. Много трябва да се внимава на кого си оставяте колата за такива важни промени, аз реших моят проблем, като си я обърнах сам, но надали всеки има тази възможност.

            Коментар


            • #7
              От: Обръщане на волан

              Първоначално публикуван от trent
              Колега, за ВИН индефикацията бъркате, ако е въведено след определена година-да, но лично за моята кола 1993г Сузуки витара никъде не пише подобно нещо, освен че е произведена в Европа-Испания, това означава ли че е с ляв волан
              Колега, може да сте сигурен, че съществува релация между вин кодове и дирекция. Всеки производител оборудва дилърите с EPC софтуер (Electronic Part Catalogue). Там като се въведе VIN на колата и всичко излиза както трябва. Иначе има риск да докарат рейка, фар, кора за врата и какво ли не за обратна дирекция. Примерно при Хонда през 90-те май дирекцията е закодирана като RHD или LHD във вина. След това май става само R или L на определена позиция.
              Vitara 2.0 V6
              Honda CRV (Gen 1)
              Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
              ВАЗ 2131

              Коментар


              • #8
                От: Обръщане на волан

                Добре де,защо пак се пчва с тая тема,вече доволно е дъвкана.Аз също не харесвам десни волани,но хората ги купуват и карат.Не е абранено от закона,значи може.Диларите на определени марки може и да имат нужния софтуер,но в КАТ го нямат...
                Ковкото до процеса на обръщане-някои модели са по-пригодни за обръщане-произвадителя е направил двигателния отсек симетричен,местят се един два-отвора.За други,си трябва сераозно рязане и риска от съсипване на возилото се увеличава.
                Какъвто и да е ремонт на МПС извършен мърляво и некомпетентно могже да застраши пътниците във возилото и другите участници в движението.Та невиждам какво толкова скачате срещу обръщането на волана...
                Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                Коментар


                • #9
                  От: Обръщане на волан

                  В Англия съм виждал лицензирани фирми (английски фирми) занимаващи се с това.
                  Цените са от 1000 до 3000 паунда (за работа) в зависимост от модела кола. За лексус ИС200 например цената е 3200 паунда с частите.
                  Това което ми обясниха по телефона е, че няма никакви допълнителни прегледи, а просто се минава на МОТ и това е.
                  Не искам да споря но не мисля, че колите с десни волани са толкова опасни (стига да се кара нормално и според правилника), не мисля също така, че колите с обръщани волани са опасни (стига да не ги е правил Калоян... )
                  Най големите врагове на десните волани са хората които не са се качвали никога в такава кола
                  Поздрави.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X