Lexus RX 450h е много интересен модел - не е истински офроудър, дори няма кардан до задния мост, но все пак е 4х4. Удивително тих, при спокойно шофиране в интериора се чува само звука на вентилацията. Като казах вентилатори, "духалките" на вентилираните седалки са относително шумни - или може би просто автомобилът е неприлично тих - не знам. Но е факт, че когато вентилаторът на климатика е на първа степен, той почти не се чува, докато този на седалките на 3-та степен се чува доста по-силно. Но шумове от двигателя практически няма, освен при много яко ускорение. А колата върви като ненормална - на няколко пъти се заигравах с разни дизелови БМВ Х5 30d (които са 235 к.с. и вървят доста добре) - и без никакви усилия ги "направих на точка". Страхотен комфорт, въпреки 19-цоловите гуми вози приятно меко, но без да се клати или наклонява в завоите. Доста синтетично кормилно управление, но се свиква.
Но най-удивителното при тази кола е разходът на гориво. Минах общо малко над 700 км, от които около 150 км градско в София и Серес - среден разход на градско между 6,4 и 6,6, извънградско между 5,7 и 6,9 л/100 км - в МНОГО ПРЯКА зависимост от тежестта на десния крак. Феноменален резултат за бензинов SUV с 3,5-литров V6 с мощност 296 к.с. и с тегло 2,2 тона.
Цената също е необичайно ниска - за 99 900 лева с ДДТ получавате това технологично чудо с почти всякакви възможни екстри - кожени вентилирани седалки с електрически регулировки, биксенонови фарове, безключов достъп, всевъзможни електрически глезотии и какво ли не.
Малко снимки
Първо малко разходки в София - обичайните задръствания:






От светофар до светофар (а и при всяко преместване с няколко метра напред "тролея" се движи само на електричество). Тихо като призрак, трябва много да се внимава с пешеходците по малките улички или паркингите на големите магазини - изобщо не чуват нищо - то и няма какво да се чуе де...

Резултатът:

После се отправих към Гърция - през Щъркелово гнездо, Самоков, Клисура, Дупница и надолу по Е79
Разходът падна до 5,6-5,9 в зависимост от скоростта - но горе-долу през цялото време карах с около 110 км/ч




Кратка разходка и преспиване в Мелник


В Гърция нарушавах правилата по-умерено (95 км/ч)

Малко серески задръствания

На връщане реших да покарам малко по-бързичко - с около 130 (не казвайте на КАТ)

Отново у дома

И малко междинни резултати
Изминати 400 км - с точно половин резервоар (64 литра)

След 600 км - има още една четвърт
Но най-удивителното при тази кола е разходът на гориво. Минах общо малко над 700 км, от които около 150 км градско в София и Серес - среден разход на градско между 6,4 и 6,6, извънградско между 5,7 и 6,9 л/100 км - в МНОГО ПРЯКА зависимост от тежестта на десния крак. Феноменален резултат за бензинов SUV с 3,5-литров V6 с мощност 296 к.с. и с тегло 2,2 тона.
Цената също е необичайно ниска - за 99 900 лева с ДДТ получавате това технологично чудо с почти всякакви възможни екстри - кожени вентилирани седалки с електрически регулировки, биксенонови фарове, безключов достъп, всевъзможни електрически глезотии и какво ли не.
Малко снимки
Първо малко разходки в София - обичайните задръствания:






От светофар до светофар (а и при всяко преместване с няколко метра напред "тролея" се движи само на електричество). Тихо като призрак, трябва много да се внимава с пешеходците по малките улички или паркингите на големите магазини - изобщо не чуват нищо - то и няма какво да се чуе де...

Резултатът:

После се отправих към Гърция - през Щъркелово гнездо, Самоков, Клисура, Дупница и надолу по Е79
Разходът падна до 5,6-5,9 в зависимост от скоростта - но горе-долу през цялото време карах с около 110 км/ч




Кратка разходка и преспиване в Мелник


В Гърция нарушавах правилата по-умерено (95 км/ч)

Малко серески задръствания

На връщане реших да покарам малко по-бързичко - с около 130 (не казвайте на КАТ)

Отново у дома

И малко междинни резултати
Изминати 400 км - с точно половин резервоар (64 литра)

След 600 км - има още една четвърт

Коментар