Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee ZJ 5.2 или 4.0

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Cherokee ZJ 5.2 или 4.0

    Здравейте колеги. Все още не може да се каже, че съм нов тй като още не съм се сдобил с вседеход, който да ме направи официален член на клуба , тъй като съм в дилема. Търся си джип за риболов, разходки из природата и за по-тежките, евентуално зимни дни. Бях свел избора между Паджеро 2 или 3 и Гранд Чероки (ZJ). Км момента съм се спрял на Гранд-а. Сега обаче ми остава да си изясня 4.0 или 5.2 двигател. Четох из форума доста мнения на различни колеги, но не намерих (поне аз) темата с плюсовете и минусите на тези два двигателя и като цяло на ZJ. Към момента съм харесал един 5.2 доста запазен (според мен) екземпляр, който не е каран off-road. Но ме притеснява големия разход и евентуалната инвестиция за газов инжекцион. Заслужава ли си ? Четох и за раздатките из форума и не само, но не мога да разбера този конкретния, който съм набелязал с каква раздатка е, скоростна кутия. Има ръждиви места, но лично на мен не ми се струват нещо фрапиращи. За това ще кача снимки и Ви моля за малко помощ от Ваша страна ! Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5989.JPG
Прегледи:1193
Размер:476.5 КБ
ID:6641330Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5991.JPG
Прегледи:1186
Размер:433.9 КБ
ID:6641331Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5995.JPG
Прегледи:1171
Размер:400.6 КБ
ID:6641332Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5999.JPG
Прегледи:1166
Размер:677.9 КБ
ID:6641333Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6003.JPG
Прегледи:1131
Размер:728.1 КБ
ID:6641334Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6004.JPG
Прегледи:1157
Размер:489.9 КБ
ID:6641335Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5989.JPG
Прегледи:1151
Размер:476.5 КБ
ID:6641336Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6003.JPG
Прегледи:1145
Размер:728.1 КБ
ID:6641337Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5997.JPG
Прегледи:1221
Размер:394.4 КБ
ID:6641338Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_6004.JPG
Прегледи:1109
Размер:489.9 КБ
ID:6641329
    Прикачени файлове

  • #2
    При тая раздатка на тоя модел зависи от годината. По-старата е по-добра.

    ПП: Зависи и за какво.
    Последно редактирано от cecoa1; 03-09-20, 15:59.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      1995 г. А каква е раздатката ?

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Влизаш в тоя сайт - http://jeep.avtograd.ru/ Има много информация за JEEP.
        Тук е твоята раздатка - http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...p249/index.htm
        Щом е преди 1996г, значи трябва да е NV249. Постоянно 4х4 с диференциал в раздатката. Този диференциал има паралелно свързана към него виско-муфа, която го блокира автоматично в някаква степен, когато почне да боксува само единият мост. Т.е. прехвърля момент към моста с добро сцепление под колелата. Недостатък на тази раздатка е, че този диференциал не се блокира механично на 100% поне при включване на бавните предавки, както е при някои други джипове, и от това малко страда проходимостта в тежки условия. Възможно е тази муфа да блокира, което е кофти, мостовете стават твърдо свързани, и не е добре да се кара така. Може и муфата да и изтече гела, и тогава пък го няма ефекта на само блокиране при боксуване на единия мост, но пък четирите колела си се задвижват нормално през дифа в нормални условия, и може да се кара без проблем (освен за проходимостта в тежки условия).

        По-новата кутия няма диференциал, а само вискомуфа. Там си постоянно на задно, и чак като забоксуват задните колела, муфата предава момент и на предния мост. Обаче на бавни предавки, тази муфа се блокира механично, и предния и задния мост се свързват твърдо, което е плюс за проходимостта. Тази муфа също може да блокира (не е ОК, трябва да се прави), или да изтече и да не работи (тогава оставаш само на задно на бързи, но на бавни си включва твърдо предния мост).

        За каране по шосе, зимата, на мокро, и пр. първата е по-добра. За проходимост при тежки условия извън пътя, е по-добре втората. Но и при двете е важно, муфата да не е блокирала. За проба правиш кръгчета с пълно навит волан, и гледаш да не влачи гуми и да завива нормално.

    • #4
      Благодаря ти много за изчерпателната информация ! А като препоръки за двигател - 4.0 или 5.2

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Не им разбирам много на моторите, но 4-литровия го има с по-добра раздатка от описаните - http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...p242/index.htm
        NV242. Имаш режими само задно, 4х4 през диф, блокиране на тоя диф, и бавни с блокиран диф.
        За моторите чети в руския сайт. За 4,0 знам че е доста здрав, стара концепция, но със сигурност е по-слаб от 5,2.
        Вече са на години, та сигурно е добре да се гледа цялостно състояние. Отделно, джипове много...какъв ти е зора да е баш тоя модел?!

    • #5
      аз моя 4,0 го продадох само щото не беше V8
      ако все пак вземеш 4,0 никога не прави грешката да се качиш на 5,2 или 5,9 да ги пробваш или дори само да се повозиш - ще си намразиш джипа
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • m4r1qn
        m4r1qn коментира
        Редактиране на коментар
        то и аз си продадох 6-така заради пустия 8-ак. От гледна точка ФЪН 8-ака е силно препоръчителен. но в моя случай финансово бе Катастрофа (с главно К). По темата - състоянието трябва да е водещо.

    • #6
      Здрасти! Ако мислиш да ползваш джипа за евридейка е силно препоръчително да инвестираш в газов инжекцион. На това купе подхожда повече 5.2 заради теглото, но пък, както писа Цецо, за да си спокоен при по-висока скорост на мокро, трябва да си вземеш джипка набор, което не е добре за общото състояние. Виждам, че пода на показания екземпляр е намачкан , което показва, че джипа не е жален по чукарите. Има подозрително спукано антикорозионно покритие с наченки на ръжда при едно от ушите на носачите. Може да има спукване и на самата греда. Накратко - ако си карал до сега малолитражка, сега ще подкараш 4 наведнъж. Не знам дали си премислил и възможността за снабдяване с около истинските резервни части, но и това не е лесно, Трябва да си добър в международната търговия. И все пак успех с покупката. Дано намериш бързо твоя джип.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #7
        5.2
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #8
          По снимките се вижда, че е покарван извън пътя ( тези следи на асфалта не се получават) , но общото състояние е добро. Няма сериозни ръжди. Също, не маловажно е финансовата страна на покупката.
          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • #9
            Надявам се си наясно, че 5.2 харчи от 20 до безкрайност!!!

            Коментар


            • m4r1qn
              m4r1qn коментира
              Редактиране на коментар
              .... 4,0 и той ....

          • #10
            5.9 харчи 30 на 100 газ в София както и да го карах + 5 бензин да пали.С компресора даже по-малко.Пречи ли ти разхода не гледаш тази кола.Още се псувам,че продадох моя,защото друг в такова състояние и доработки към днешна дата или няма или струва над 15к лв...
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • #11
              Моя ZJ 5,2 харчеше 20-22 газ с изпарител.
              Дизелов Jeep, не е Jeep.

              Коментар


              • #12
                Пичове, ZJ с 5.2 и 5.9 е недоразумение, което може да се кара нормално само на сухо. Даже и това зависи от номера на кубинката, която настъпва десния педал
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • Krelion
                  Krelion коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добре,че не съм знаел това!?Моя го карах даже и зимата в снега.

              • #13
                КисИлУ гроздИтУ. Друго си е бензиново тракторче с двигател 4,0 от 1948 г.
                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                Коментар


                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не яж л@@@@ без да си поканен на масата

              • #14
                Основната ми цел е да го ползвам за риболов, разходки из природата и в краен случай - зимата из града. Но за основната цел - риболова, ме притеснява газовата бутилка. Тъй като искам вечер да му събарям задните седалки и да го ползвам за спалня . Мислил съм за вариант да се пререже резервоара и до него да се сложи гаьовата бутилка. Сега един приятел силно ме убеждава да се поразгледам за Паджеро 2. Бил с по-голям обем на багажника, с блокажи и щял да харчи по-малко !!! Почва да ми мъти главата само

                Коментар


                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  това с резервоара го имаше направено на моя ZJ, маха се и на негово място газова бутилка и резервоар за 20л. бензин.

                  за спането не знам как ще стане спалня, винаги съм спал на спусната назад предна седалка по язовирите, но не и за повече от 2 вечери

              • #15
                Първоначално публикуван от d.a.todorov Преглед на мнение
                Основната ми цел е да го ползвам за риболов, разходки из природата и в краен случай - зимата из града. Но за основната цел - риболова, ме притеснява газовата бутилка. Тъй като искам вечер да му събарям задните седалки и да го ползвам за спалня . Мислил съм за вариант да се пререже резервоара и до него да се сложи гаьовата бутилка. Сега един приятел силно ме убеждава да се поразгледам за Паджеро 2. Бил с по-голям обем на багажника, с блокажи и щял да харчи по-малко !!! Почва да ми мъти главата само
                Голям, дизел и безплатен - Деу Мусо.

                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X