Първите модели на VW с 4 задвижващи колела са: Тип 86 - "Kommanderwagen" & Тип 128 "Schwimmwagens" по време на Втората световна война.Минаха близо 40 години, преди VW да се решат отново да помислят за пълноприводен автомобил.През 1970г. няколко инженера от Фолксваген, които обичали да пътуват със своите кемпери Westfalia из цяла Европа и Африка (която се е славила с негостоприеминте си райони), решили че е добра идея да направят пълноприводен бус, където конкуренцията на пазара в този момент била много слаба.Ръководители на проекта са Густав Майер и Хенрих Дюкстейн.В онези времена е било трудно да се преборят за финансиране, но успели да произведат пет прототипа за тестване.
Идеята била, ако успеят да произведат сполучлив модел 4х4, който да се докаже в трудния африкански ландшафт, то така ще успеят да привлекат поръчки от военните.Първият от петте прототипи е завършен в края на 1975г.Използва се полу-автоматична скоростна кутия "Stick Shift" .Тя е била куплирана с преубразувател на въртящия момент (раздатка?!) и хидравличен съединител.Двигателя е бил 2000 cc. въздушно охлаждане 70 к.с.Буса е бил оборудван с два блокажа и муфа, с която е зацепван предния мост.Спирачките са били барабанни, а ауспуха е модифициран, и се извежда през задната броня, за да не се намаля клиренса на автомобила.




Петте прототипа са подложени на много тестове, където те са показали положителни резултати.Въпреки тях, проекта среща много съпротива от страна на VW.Удивително, но маркетинговия отдел не вярвали, че ще има пазар за 4WD бус.Въпреки съпротивата Густав & Хенинг са устояли на натиска и са продължили с проекта.През 1978г. на работен обяд, Ауди представят своя 4WD прототип "Iltis".Въпреки това VW шефовете са решили да не пускат проекта в серийно производство.

С въвеждането на боксера с водно охлаждане през 1983г. е имало преосмисляне на 4WD.Този път обаче, VW са решили че няма да развиват тяхната система или да ползват изпитаната "Куатро" система монтирана на Ауди.Вместо това те решават да опитат нещо ново и различно, а именно система "Фъргюсън" (първоначално изобретена от англичанина).
Фолксваген вземат тази система от австрийската компания Steyr-Daimler-Puch, които вече са добре познати в 4WD със своите "Haflinger" и Мерцедес "G-Wagen".Това е било част от сделката за VW, които в замяна ще доставят LT дизелови двигатели за техните "Pinzgauer" 6х6 превозни средства.
През пролетта на 1985 г. беше пусната първата Syncro серия.
Първоначално само с два двигателя: 1.9 литра 78 к.с. бензин и 1.6 TD 70 к.с.Водния 2,1 литров боксер с 112 к.с. все още се е разработвал и е въведен по-късно през 1986г. точно навреме за да излезе на пазара във Великобритания.



През 1986г. са били налични всички модификации в изпълнение Syncro, но продажбите са били разочароващи.Има няколко причини за това.
Въпреки че самото превозно средство е изключително добро, е скъпо. Това е главно до логистиката на производствения процес, в които участва много транспорт.Първоначално купетата се произвеждат в Хановер и са били доставени на Steyer-Daimler-Puch в Грац, Австрия да бъдат оборудвани с техните 4WD.След това се изпращат обратно в Хановер за да бъдат завършени.Превозните средства, предназначени за кемпери, са били изпращани отново до Wiedenbruk, за Westfalia оборудване.

В края на 80-те, цялата линия за производство (включително стандартните превозни средства), е преместена в Грац - Австрия, за да направят място за въвеждане на T4 Transporter, чието прозиводство трябва да започне през лятото на 1990.
Цените на модела Syncro във Великобритания са били £ 3500 - £ 3800 по-скъпи от стандартните 2WD модели, които се продаваха на цена от £ 13000 - £ 15300, което е карало много хора да търсят по-евтини автомобили.Въпреки, че обхвата на модификацийте, е много впечатляващ, то с двигателите нещата не са същите. Syncro е превозно средство, идеално подхождащо към сектора на услугите (по-специално службите за спасяване и военните).
Повечето от тези служби искат, много по-мощни дизелови двигатели от предлагания 1.6TD със 70 к.с. който се е монтирал и на Голф 2, в резултат на това, продажбите на Syncro в този сектор са били много разочароващи.Важна област, която са пропуснали (или пренебрегнали) от маркетинговия отдел е автомобилния туризъм.Ако бяха наблегнали на това перо, може би модела щеше да е един от пазарните лидери в момента.Иронично е, че производството на T3 е продълженo в Южна Африка през 1990 (закупиха лиценза от VW) те оборудваха своя бус с 5-цилиндров двигател на Audi, който даде на превозното средство мощноста, от която имаше нужда.Ако това превозно средство се е предлагало на правилната цена, с подобен двигател, тогава VW почти със сигурност щяха да са лидер на пазара 4WD днес.
Един от аргументите за спиране на производството на T3 в Германия е, че скъпите боксер двигатели, не могат да бъдат използвани в другите им модели леки автомобили.Системата Syncro е толкова добра, че е намерила приложение и при други модели на Фолксваген, Голф, Джета, Пасат.Единственият им реален опит за офроуд превозно средство е било през 1989г. когато е представен Голф Кънтри.Автомобилът е с повишен просвет и защита., слави се с качествена изработка и доказана здравина.
Разбира се системата Syncro се монтира и на следващите модели Транспортер Т-4 и Т-5, но никой от тях няма офроуд възможностите на Т-3.
Производство по модификации:
Syncro общо производство - 43468 (от тях 2108 са с десен волан)
Единична кабина - 1787 бр.

Двойна кабина - 6849 бр.


Микробус - 14650 бр. - варират от 8 до 12 места
Каравел - 14334 бр.

Syncro 16" - 2138 бр.

Тристар - неизвестен брой. - Това е спец. изпълнение, което стартира през 1988г.Оборудван е с ал.джанти, спец. боя, интегриран спойлер, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, плюс останалото оборудване, предлагано в Caravelle GL, като задно парно за салона, климатик, хидравлика на волана, ABS и др.Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар.
Може би се питате, какво му е толкова специалното на Т3 Syncro ?
Те са може би най-добрите VW Transporter, правени някога.За тези от вас, които не са запознати с превозното средство е сравнително лесно да го отличите.Той е по-висок просвет (около 25 см.) от стандартния бус, и малко повече ако попаднете на Syncro 16".Това е така, защото под пода има полу-рама, на която е закрепена syncro системата.Заради четирите задвижващи колела, се е наложило малко разместване на някои детайли.Резервоарът е бил преместен отзад, над скоростната кутия.Разервната гума е преместена в багажника, защото на нейното място е предния мост.
Syncro системата не включва раздатъчна кутия, от скоростната кутия движението се предава напред с кардан през виско-съединител.Кутията е с 4 скорости + G от



Окачването е същото като на стандартния бус, амортисьорите и пружините са подсилени.Отдоло има допълнителни защити за предпазване.

Какъв е принципа на работа на Syncro?
От Фолксваген са преценили че им трябва проста система, която да не ангажира водача допълнително.Ето защо са избрали британската Фъргюсън система.Това изобретение използва виско-съединител вместо централен диференциал.Виско-съединителя представлява цилиндър, в който има два модела независими пластини, с перфорирани отвори.Цилиндъра е затворен херметично и в него има специален силиконов гел.Единия модел пластини вземат движението от кардана, а другия модел пластини го предават към диференциала на предния мост.Когато се получи разлика в движението между задния и предния мост, дисковете започват да се приплъзват и силиконовия гел ги стяга, по този начин се предава движението, към предния мост, като така се изравнява движението на двата моста.














Край на първа част.
Идеята била, ако успеят да произведат сполучлив модел 4х4, който да се докаже в трудния африкански ландшафт, то така ще успеят да привлекат поръчки от военните.Първият от петте прототипи е завършен в края на 1975г.Използва се полу-автоматична скоростна кутия "Stick Shift" .Тя е била куплирана с преубразувател на въртящия момент (раздатка?!) и хидравличен съединител.Двигателя е бил 2000 cc. въздушно охлаждане 70 к.с.Буса е бил оборудван с два блокажа и муфа, с която е зацепван предния мост.Спирачките са били барабанни, а ауспуха е модифициран, и се извежда през задната броня, за да не се намаля клиренса на автомобила.




Петте прототипа са подложени на много тестове, където те са показали положителни резултати.Въпреки тях, проекта среща много съпротива от страна на VW.Удивително, но маркетинговия отдел не вярвали, че ще има пазар за 4WD бус.Въпреки съпротивата Густав & Хенинг са устояли на натиска и са продължили с проекта.През 1978г. на работен обяд, Ауди представят своя 4WD прототип "Iltis".Въпреки това VW шефовете са решили да не пускат проекта в серийно производство.
Ferdinand Piech
(тогава началник на технологичния отдел на Ауди - по-късно шеф на VW) също е бил на този работен обяд и е гледал снимки на прототипите, а също така и демонстрационни клипове как се справя буса в пустинята Сахара, като автомобил за техническа поддръжка на Ауди Куатро.

С въвеждането на боксера с водно охлаждане през 1983г. е имало преосмисляне на 4WD.Този път обаче, VW са решили че няма да развиват тяхната система или да ползват изпитаната "Куатро" система монтирана на Ауди.Вместо това те решават да опитат нещо ново и различно, а именно система "Фъргюсън" (първоначално изобретена от англичанина).
Фолксваген вземат тази система от австрийската компания Steyr-Daimler-Puch, които вече са добре познати в 4WD със своите "Haflinger" и Мерцедес "G-Wagen".Това е било част от сделката за VW, които в замяна ще доставят LT дизелови двигатели за техните "Pinzgauer" 6х6 превозни средства.
През пролетта на 1985 г. беше пусната първата Syncro серия.
Първоначално само с два двигателя: 1.9 литра 78 к.с. бензин и 1.6 TD 70 к.с.Водния 2,1 литров боксер с 112 к.с. все още се е разработвал и е въведен по-късно през 1986г. точно навреме за да излезе на пазара във Великобритания.



През 1986г. са били налични всички модификации в изпълнение Syncro, но продажбите са били разочароващи.Има няколко причини за това.
Въпреки че самото превозно средство е изключително добро, е скъпо. Това е главно до логистиката на производствения процес, в които участва много транспорт.Първоначално купетата се произвеждат в Хановер и са били доставени на Steyer-Daimler-Puch в Грац, Австрия да бъдат оборудвани с техните 4WD.След това се изпращат обратно в Хановер за да бъдат завършени.Превозните средства, предназначени за кемпери, са били изпращани отново до Wiedenbruk, за Westfalia оборудване.
В края на 80-те, цялата линия за производство (включително стандартните превозни средства), е преместена в Грац - Австрия, за да направят място за въвеждане на T4 Transporter, чието прозиводство трябва да започне през лятото на 1990.
Цените на модела Syncro във Великобритания са били £ 3500 - £ 3800 по-скъпи от стандартните 2WD модели, които се продаваха на цена от £ 13000 - £ 15300, което е карало много хора да търсят по-евтини автомобили.Въпреки, че обхвата на модификацийте, е много впечатляващ, то с двигателите нещата не са същите. Syncro е превозно средство, идеално подхождащо към сектора на услугите (по-специално службите за спасяване и военните).
Повечето от тези служби искат, много по-мощни дизелови двигатели от предлагания 1.6TD със 70 к.с. който се е монтирал и на Голф 2, в резултат на това, продажбите на Syncro в този сектор са били много разочароващи.Важна област, която са пропуснали (или пренебрегнали) от маркетинговия отдел е автомобилния туризъм.Ако бяха наблегнали на това перо, може би модела щеше да е един от пазарните лидери в момента.Иронично е, че производството на T3 е продълженo в Южна Африка през 1990 (закупиха лиценза от VW) те оборудваха своя бус с 5-цилиндров двигател на Audi, който даде на превозното средство мощноста, от която имаше нужда.Ако това превозно средство се е предлагало на правилната цена, с подобен двигател, тогава VW почти със сигурност щяха да са лидер на пазара 4WD днес.
Един от аргументите за спиране на производството на T3 в Германия е, че скъпите боксер двигатели, не могат да бъдат използвани в другите им модели леки автомобили.Системата Syncro е толкова добра, че е намерила приложение и при други модели на Фолксваген, Голф, Джета, Пасат.Единственият им реален опит за офроуд превозно средство е било през 1989г. когато е представен Голф Кънтри.Автомобилът е с повишен просвет и защита., слави се с качествена изработка и доказана здравина.
Разбира се системата Syncro се монтира и на следващите модели Транспортер Т-4 и Т-5, но никой от тях няма офроуд възможностите на Т-3.
Производство по модификации:
Syncro общо производство - 43468 (от тях 2108 са с десен волан)
Единична кабина - 1787 бр.

Двойна кабина - 6849 бр.

Фургон - 5848 бр.

Каравел - 14334 бр.

Syncro 16" - 2138 бр.

Тристар - неизвестен брой. - Това е спец. изпълнение, което стартира през 1988г.Оборудван е с ал.джанти, спец. боя, интегриран спойлер, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, плюс останалото оборудване, предлагано в Caravelle GL, като задно парно за салона, климатик, хидравлика на волана, ABS и др.Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар.
Може би се питате, какво му е толкова специалното на Т3 Syncro ?
Те са може би най-добрите VW Transporter, правени някога.За тези от вас, които не са запознати с превозното средство е сравнително лесно да го отличите.Той е по-висок просвет (около 25 см.) от стандартния бус, и малко повече ако попаднете на Syncro 16".Това е така, защото под пода има полу-рама, на която е закрепена syncro системата.Заради четирите задвижващи колела, се е наложило малко разместване на някои детайли.Резервоарът е бил преместен отзад, над скоростната кутия.Разервната гума е преместена в багажника, защото на нейното място е предния мост.
Syncro системата не включва раздатъчна кутия, от скоростната кутия движението се предава напред с кардан през виско-съединител.Кутията е с 4 скорости + G от
Gelande, която е много бавна за екстремни наклони.
Повечето бусове са с блокаж на задния мост, по-рядко и на предния.Блокажите се монтират, защото артикулацията на окачването на буса е слаба, и при по-неравен терен не може да премине (окантарва се).Блокажите се включват посредством вакум.


Окачването е същото като на стандартния бус, амортисьорите и пружините са подсилени.Отдоло има допълнителни защити за предпазване.
Последните модификации имат вентилиращи отвори на задните прозорци, които проветряват автомобила, без да се налага отварянето на прозорците.Освен тези разлики, повечето от останалите детайли са същите като 2WD.

Какъв е принципа на работа на Syncro?
От Фолксваген са преценили че им трябва проста система, която да не ангажира водача допълнително.Ето защо са избрали британската Фъргюсън система.Това изобретение използва виско-съединител вместо централен диференциал.Виско-съединителя представлява цилиндър, в който има два модела независими пластини, с перфорирани отвори.Цилиндъра е затворен херметично и в него има специален силиконов гел.Единия модел пластини вземат движението от кардана, а другия модел пластини го предават към диференциала на предния мост.Когато се получи разлика в движението между задния и предния мост, дисковете започват да се приплъзват и силиконовия гел ги стяга, по този начин се предава движението, към предния мост, като така се изравнява движението на двата моста.














Край на първа част.
Коментар