Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел. схема за перката на радиатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ел. схема за перката на радиатора

    Здравейте колеги, не съм се включвал от много време.
    Някой борил ли се се е със електриката на перката на радиатора? Моята е с климатик. Днес се прецака нещо и спря да развърта перката на радиатора за охладителната течност/не за климатика/. Проверих бушона в машинното - ОК. Свалих първо куплунга на датчкика и пробвах да затворя кръга от там, но не завъртя. После свалих куплунга, който е закрепен на самия радиатор и подадох напрежение директно от акомулатора към перката - така развъртя. Някой може ли да ми помогне какво се случва след датчика. Цъка едно реле, закрепено до радиатора в дясно посока на движение. Кабелите, които тръгват от датчика са тънки, а тези, които влизат към перката са дебели.
    ОФА КБ 2.0 '95

  • #2
    От: Ел. схема за перката на радиатора

    Зачисти релетата до радиатора,ама ги отвори и отвътре ги пръсни с някакъв спрей за контакти и ще се оправи-преди време го имах същия проблем и с чистене стана.

    Коментар


    • #3
      От: Ел. схема за перката на радиатора

      Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
      Зачисти релетата до радиатора,ама ги отвори и отвътре ги пръсни с някакъв спрей за контакти и ще се оправи-преди време го имах същия проблем и с чистене стана.
      Там са 4 релета. Мисля, че цъка това което е отпред в дясно по посока на движението. То ли е за перката?
      ОФА КБ 2.0 '95

      Коментар


      • #4
        От: Ел. схема за перката на радиатора

        Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
        Там са 4 релета. Мисля, че цъка това което е отпред в дясно по посока на движението. То ли е за перката?
        Почисти ги и четирите,че не помня кое беше за радиатора-нема да е излишно.

        Коментар


        • #5
          От: Ел. схема за перката на радиатора

          Благодаря, колега. Все пак, ако това не помогне. Някой може ли да ми каже къде отиват кабелите, които тръгват от датчика и от къде тръгват дебелите, които отиват към перката?
          ОФА КБ 2.0 '95

          Коментар


          • #6
            От: Ел. схема за перката на радиатора

            Изчисти си хубаво въпростия куплунг дето си разглобявал на перката и му затегни клемите. Там не ти дава добър контакт. Така беше и при мин. Изчисти и релето разбира се. То е точно това черното в дясно дето ти се струва, че цъка.
            Последно редактирано от sony bono; 27-06-10, 14:14.

            Коментар


            • #7
              От: Ел. схема за перката на радиатора

              Утвърден участник си. В систематизираната има ел. схеми. Но мисля, че като сложиш пръст върху релето ще разбереш кое цъка, като го почистиш ще се оправи.
              no signature no problems

              Коментар


              • #8
                От: Ел. схема за перката на радиатора

                Открих проблема. Тривиално, но бушон. На схемата, която е залепена върху отделението за предпазителите е отбелязано, че за перката е бушон Но 4(който съм отбелязал в синьо). Него го проверих, но той беше ОК и не проверих другите. Този, който съм маркирал в червено също има отношение към перката. Той беше изгорял. На втората снимка съм показал къде ми завърта перката с оригиналния датчик - между 10 и 11 часа(имаше тема преди време за това).

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P2.jpg
Прегледи:1
Размер:139.1 КБ
ID:5188818Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P280610_14.15.jpg
Прегледи:1
Размер:61.5 КБ
ID:5188819
                ОФА КБ 2.0 '95

                Коментар


                • #9
                  От: Ел. схема за перката на радиатора

                  Перката отново започна да ми прави номера. Дори и при затваряне на веригата през куплунга на датчика един път развърташе, един път не. Тръгнах да търся кое реле е, вадих тези до радиатора и слушах кога ще спре да цъка. Релето за перката е предното дясно посока на вдижението. Този път го и разглобих. Преди пръсках само клемите му. Контакорите му бяха мн нагорели. Зачистих ги леко с диамантена пиличка и напръсках с контакторен спрей. Мисля, че реших проблема.
                  ОФА КБ 2.0 '95

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ел. схема за перката на радиатора

                    Дано с това да си си оправил проблема, защото на torino от неработеща перка заради изгорял бушон, буквално му цъфна радиатора отгоре. Следи внимателно датчика за водата да не се случи подобно нещо и при теб.
                    То не че и при мен системата на охлаждане не е същата, но много често поглеждам към датчика, че и при мен са понагоряли клемите и на релето и на самата перка. За сега работи де, но винаги имам едно наум като мине перката над горната черта, че там ми се включва перката. Даже и кабелите и копчето за ръчно включване на перката стоят и мога да ги вържа във всеки един момент и да работя ръчно. Но и при този случай, ако не се включва перката заради нагоряли клеми или бушон пак ще трябва да изгася двигателя преди да цъфне някъде.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ел. схема за перката на радиатора

                      Направете си независима система за охлаждане.Направих я преди месец и работи перфектно.Състои се от 2 релета и датчик от бойлер със сонда.Даже и да се прецака си остава като защита оригиналната система на колата.Акумулатор -реле 1 - реле 2 - "+ на перката".Първото реле се командва от дачика а второто е за допълнителна защита и контрола му е от кабел който има напрежение само ако си на контакт.Самата сонда се мушва леко в самия радитор м/у ламелите -разстоянието е точно като за него.Излиза 20лв цялата схема абсолютно всичко от магазина.Оттогава средата на скалата е като "китайската стена" без значение как карам колата.На доста автомобили с климатик забелязвам че имат проблем с охлаждането (аз лично вече 3) следствие-глави ;шлаиф и т. н.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ел. схема за перката на радиатора

                        Здравейте,да попитам че нещо не вдявам като чета.Фронтерите с климатик са без виско или аз нещо бъркам.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ел. схема за перката на радиатора

                          Има и с виско и без виско с климатик.
                          Просто тези с виско са по-стар модел и повечето климатици са поставяни отделно, но това не пречи да са с климатик и с виско. И като казвам поставяни имам предвид още в чужбина. Има и в БГ разбира се, например на фанатик.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ел. схема за перката на радиатора

                            Как мога да разбера дали моята е с виско или без.От четенето разбрах,че като загрее колата и перката трябва трудно да се спира(ако има виско).Е моята перка я спирам с пръст на загряла кола.И си мисля че виското ми е свършило.Възможно ли е хич да го нямам.Колата е 93г.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ел. схема за перката на радиатора

                              Ако въпросът ти е дали си с виско муфа или ел. перка, най-елементарното, за което се сещам е да провериш има ли електромотор и кабели в основата на перката, но щом спираш перката с ръка/на загрял двигател/, отговорът е ясен - заминало виско. Потърси с търсачката. Има теми по въпроса. Някои колеги го зецепват "твърдо", докато решат проблема, но не се препоръчва.
                              Успех.
                              Последно редактирано от wsi4koznaj; 27-08-10, 21:39. Причина: загрял двигател
                              ОФА КБ 2.0 '95

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X