Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Технически преглед на нашите Фронтери

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Технически преглед на нашите Фронтери

    В нашето семейство имаме 3 коли, но най-много обичам да си карам Фронтерата - ОФА C20NE. Отивам аз на преглед днес, като съм убеден, че няма да имам проблеми - катализаторът е на мястото си, двигателят не бута масло, винаги съм се грижил много добре за нея. Да, ама не. Стойностите на емисиите яко нагоре! Момчетата в пункта ми казаха, че колата няма катализатор. Реално е на мястото си, но сигурно предишният собственик го е изтърбушил.
    Сега се чудя по кой път да поема. Най-логичен ми се струва сценарият, по който си купувам нов китайски катализатор. Казват, че ресурсът им е доста малък, но може евентуално да го пазя само за прегледите. Въпросът е обаче дали ще е достатъчно, за да мина прегледа. Ще сложа 100 октана прясно гориво, ще гледам да я загрея хубаво преди преглед. Мислех си обаче, че заради газта вероятно горивната смес на бензин не е добре. Логично е компютърът да казва на дюзите да пускат повече гориво и си мисля, че преди преглед е добре да карам дълго време на бензин, за да мине адаптацията.
    Някой от вас минавал ли е по този път? Крайният вариант е да оставя колата на вилата, но толкова обичам да я карам, че не ми се ще да става "дърварка" :-(

  • #2
    Щом я караш предимно на газ е нормално на бензин да не е както преди, няма да е лошо да видиш първо катализатора, да го свалиш и видиш за какво иде реч, със сигурност ще трябва да сложиш нов катализатор ако липсва или е изтърбушен, да видиш след това дали нямаш ленива ламда сонда, също и свещите няма да е лошо да погледнеш, дюзите ако има нужда може да се чистят с ултразвук, като след това ще трябва да покараш повечко време на бензин докато се нормализира работата и така до следващия преглед без изобщо да включваш дотогава на газ.

    Моята ОФБ 3.2V6 е с двата си оригинални катализатори, но аз карам само на бензин и то само 100 октана и то от години, минах ГТП за мой късмет по нормалния си начин, като разликата е че от Евро 3 на талона за ГТП пише вече Евро 2, за догодина не знам как ще е...

    Коментар


    • siem
      siem коментира
      Редактиране на коментар
      Евро или еко?

    • Еделвайс
      Еделвайс коментира
      Редактиране на коментар
      Моя грешка, Еко 2 пише на талона и на стикера на ГТП, преди беше Еко 3

  • #3
    Значи... минаването на преглед по новите норми с нашите машини си е направо магия! Хора от пункт за прегледи ми казаха, че се случва коли на по 3, 4 години да не отговарят на нормите, а ние си мислим, че с нашите ветерани на половин милион километра, ще минем метър. Моят съвет е да не набиваш излишни пари, защото това е, като при смотан диагностик-ще смениш от катализатори до свещи всичко и накрая пак няма да минеш. Попитай тук там за пунктове, където се минава без тия простотии! За наш късмет още има такива!
    ОФА КБ X20SE + метан

    Коментар


    • #4
      Ами вече изпразних целия резервоар, смених горивния филтър, ще запуша и дупката на задното гърне, която е за конденза. Иска ми се да проверя и ламбда сондата и отивам пак. Ще разпитам и на кои пунктове евентуално няма да правят проблем. Това е най-старателно обгрижваната ми кола и въобще не съм очаквал да имам проблеми, при положение че нормите за старите коли далея не са толкова стриктни.

      Коментар


      • ctef
        ctef коментира
        Редактиране на коментар
        Ауспуха ти не трябва да има дупки. От там ламбда коефициента задължително се качва.

    • #5
      не е редно да се спират от движение коли, които не пушат и нямат неестествени миризми от ауспуха. Защото на кой знае как калибрирания уред отчело 0,4 а не 0,3. Докато пушещи, смърдящи, пукащи и разпадащи се варели не се закачат!

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от xborox Преглед на мнение
        Ами вече изпразних целия резервоар, смених горивния филтър, ще запуша и дупката на задното гърне, която е за конденза. Иска ми се да проверя и ламбда сондата и отивам пак. Ще разпитам и на кои пунктове евентуално няма да правят проблем. Това е най-старателно обгрижваната ми кола и въобще не съм очаквал да имам проблеми, при положение че нормите за старите коли далея не са толкова стриктни.
        И какво стана в крайна сметка?
        Цялата тази простотия е някакъв шит! Прегледи минават коли с трещяши ауспуси, със заслепяващи фарове, изгнили варели без здрава ламарина по себе си, пушещи нафтови печки-а колите на бензин (които често са и с АГУ) не могат да минат преглед! Един приятел с Volvo XC90 на седем години купено ново от него, е минал на границата прегледа и са му казали, да вземе мерки за следващата година, защото нямало да покрие нормите!
        ОФА КБ X20SE + метан

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение

          И какво стана в крайна сметка?
          Цялата тази простотия е някакъв шит! Прегледи минават коли с трещяши ауспуси, със заслепяващи фарове, изгнили варели без здрава ламарина по себе си, пушещи нафтови печки-а колите на бензин (които често са и с АГУ) не могат да минат преглед! Един приятел с Volvo XC90 на седем години купено ново от него, е минал на границата прегледа и са му казали, да вземе мерки за следващата година, защото нямало да покрие нормите!
          Аз дочух, че вече никой не връщат. Ама колко е вярно не знам..
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #8
            Вчера измерих ламбда сондата и видях, че времето за реакция не е ОК. Следващата седмица ще купя нова и тогава отивам. Ще пиша как е минало 🙂

            Коментар


            • #9
              Минах вчера Фронтерата на преглед - еми, уж дизел първа група, но пак доста я въртяха за газовете - 4 теста на 2500 оборота и чак тогава мирясаха! Фиестата бензин 2007 година мина с 2 теста на празен ход и на 2500 без проблеми. Та мисля не е излишно човек първо да си намери пункт където не се вторачват чак толкоз в уредите!
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар


              • #10
                Да не отварям друга тема - новите стикери дето ги лепят вече отстрани: номер МПС / дата / група ли е последната цифра? Че бях първа група, а сега пише 2?
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #11
                  Всяко чудо за три дни.Голямо пищене по новините милиони няма да минат......министри......спират бензиновите,плашат гаргите това е България.

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от TT_VoYaGeR Преглед на мнение
                    Всяко чудо за три дни.Голямо пищене по новините милиони няма да минат......министри......спират бензиновите,плашат гаргите това е България.
                    Ми не знам, какво плашат но чувам за хора, които ги връщат, мен също ме върнаха при първия опит-викат ми купи си нов катализатор
                    ОФА КБ X20SE + метан

                    Коментар


                    • #13
                      Според зависи от дадения пункт.Има такива които ...УЖ любезно направо те пращат при едни (наши хора) при тях има евтини заместители всичко със цел да ти вземат парите България страната на неограничените възможности.

                      Коментар


                      • #14
                        Има разлика дали изобщо нямаш катализатор и дали имаш, но катализатора не работи перфектно.
                        Огромна е разликата. Без катализатор ще те пуснат само глупаци, защото след някой ден ще изгорят с лиценза си.

                        Коментар


                        • #15
                          Бензинов автомобил без катализатор от 2002 год. включително нагоре, не може да мине преглед.
                          Който търси , намира !
                          Човекът е човек, когато е на път !

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X