Здравейте, колеги! Миналата седмица на един продължителен стръмен баир нагоре охладителната течност в системата започна да кипи и да прелива от разширителния съд. Преди да се случи това бях сменил течността и явно съм долял повече и затова така е станало. Но въпреки това реших да се хвана да сменя термостата. Грешка от моя страна беше да не погледна в коя част се намира термостата, защото не го улучих от първия път. Мислех си, че е до ГНП-то, но уви. Оказа се над динамото. Та поиграх си един час около ГНП-то за упражнение за развиване на гайки. После го върнах отното в изходно положение, обаче нямах подходяща гарнитурка и реших да сложа малко силикон. Надявам се да държи. След това се преместих в другата част и от там изникна и самия термостат. Извадих го и утре ще ходя да го търся по магазините. И си викам така и така съм разкачил доста неща, я да взема да махна и радиатора да го видя в какво състояние е. Оказа се в не толкова добро състояние, поне според мен. Свалих го в мазата и прибрах всичко. И сега вече идват въпросите ми:
1. Звънях по магазините да питам и намерих термостати на различна цена (марките не ги помня) - 20 и 38 лв. На по-скъпия ли да заложа?
2. Преглеждах в интернет водните радиатори и ги намерих на цена от около 380 лв. Струва ли си да се взима чисто нов радиатор?
3. Ако не си струва да се взима чисто нов радиатор, има ли възможност да се почисти този радиатор вътре и вънка? Четох в друга тема във форума, че тази процедура се правила с обезмаслител и водоструйка. Дали ще има ефект според вас?
4. Вътрешното почистване съм чувал, че се правило с кислол. Ще има ли ефект? И трябва ли радиатора и течността вътре в него да бъдат топли, клонящо към горещи?
Пускам и снимка, за да видите състоянието на радиатора в момента (снимките са направени от вътрешната страна на радиатора, т.е. тази му страна се намира към двигателя). Благодаря!
П.П. Хрумна ми една друга идея, кажете според вас, дали ще има ефект от нея. Мисля си да почистя радиатора отвън по някакъв начин, ако има човек, който се занимава с такова нещо, би било супер. След като го почистя отвън си мисля да го сложа, да свържа системата и да налея 1 литър кислол и останалото вода и така да го карам 10-15 км, задължително без термостат, за да може да се почисти максимално добре. След това да почистя отново системата само с вода и тогава да наливам антифриза и да слагам термостата. Тази опция мисля да я правя, ако според вас има още живот в този радиатор.

1. Звънях по магазините да питам и намерих термостати на различна цена (марките не ги помня) - 20 и 38 лв. На по-скъпия ли да заложа?
2. Преглеждах в интернет водните радиатори и ги намерих на цена от около 380 лв. Струва ли си да се взима чисто нов радиатор?
3. Ако не си струва да се взима чисто нов радиатор, има ли възможност да се почисти този радиатор вътре и вънка? Четох в друга тема във форума, че тази процедура се правила с обезмаслител и водоструйка. Дали ще има ефект според вас?
4. Вътрешното почистване съм чувал, че се правило с кислол. Ще има ли ефект? И трябва ли радиатора и течността вътре в него да бъдат топли, клонящо към горещи?
Пускам и снимка, за да видите състоянието на радиатора в момента (снимките са направени от вътрешната страна на радиатора, т.е. тази му страна се намира към двигателя). Благодаря!
П.П. Хрумна ми една друга идея, кажете според вас, дали ще има ефект от нея. Мисля си да почистя радиатора отвън по някакъв начин, ако има човек, който се занимава с такова нещо, би било супер. След като го почистя отвън си мисля да го сложа, да свържа системата и да налея 1 литър кислол и останалото вода и така да го карам 10-15 км, задължително без термостат, за да може да се почисти максимално добре. След това да почистя отново системата само с вода и тогава да наливам антифриза и да слагам термостата. Тази опция мисля да я правя, ако според вас има още живот в този радиатор.
Коментар