След дълго умуване от какво и как да си направя шнорхел, най-накрая идеята беше осъществена.
Материала, който избрах е пластмасови водопроводни тръби, заради изключителната им здравина (под земята им дават 50 години гаранция при налягане от 10 атм.) и лесната работа с тях! Освен тръбите взех и 3 броя колена от същия материал и един циклонен филтър за трактор МТЗ.






Цената на всичко това е около 60 лева. Тръбите са Ф90 - външен размер, дебелина на стената - 5,4 мм. Вътрешно ф - 79 мм.
Следващата операция беше напасване на ъглите на колената, както и установяване на точната дължина на тръбите.






После на "работната площадка" на ВиК, срещу няколко бири момчетата направиха заварките на колената към тръбите по предварително направените от мен белези за дължината и ъглите. Важното е да се знае, че при заваряването се губи по около 1-2 см. от дължината, така че при оразмеряването трябва да се предвидят тези загуби!






Най "трудната" част за мен беше работата с флекса и бормашината по купето
, ама след няколко разреза и дупки се претръпва и работата набира скорост. Трябва много да се внимава, защото там "връщане назад" няма! Просто наистина трябва не два, а двайсет пъти да премериш и тогава да режеш!







Материала, който избрах е пластмасови водопроводни тръби, заради изключителната им здравина (под земята им дават 50 години гаранция при налягане от 10 атм.) и лесната работа с тях! Освен тръбите взех и 3 броя колена от същия материал и един циклонен филтър за трактор МТЗ.
Цената на всичко това е около 60 лева. Тръбите са Ф90 - външен размер, дебелина на стената - 5,4 мм. Вътрешно ф - 79 мм.
Следващата операция беше напасване на ъглите на колената, както и установяване на точната дължина на тръбите.
После на "работната площадка" на ВиК, срещу няколко бири момчетата направиха заварките на колената към тръбите по предварително направените от мен белези за дължината и ъглите. Важното е да се знае, че при заваряването се губи по около 1-2 см. от дължината, така че при оразмеряването трябва да се предвидят тези загуби!
Най "трудната" част за мен беше работата с флекса и бормашината по купето


Коментар