Здравейте!
От скоро започнах да се заглеждам по RR L322 Vogue и след като изчетох всичко на родния език и доста от английските форуми все още останаха няколко въпроса без отговор в главата ми...
Уводна информация: Продавам MB W211 2008г и искам да си купя джип. Понеже се занимавам със строителство и ми се налага да обикалям по обекти където още няма изграден път и обичам да ходя на лов (за момента ползвам Дискавърито на татко 1-чка повдигната+шнорхел и т.н.) и ми трябва кола която да съчетава някакъв лукс и представителност от една страна и възможност за шофиране извън асфалта. Това доведе до интереса ми към RR L322 и избора на двигател е дизел по съществени причини (нямам интерес към бензиновите). Психологическата ми граница за бюджета е до 15 000 лв. (с още 5 000лв резерва за обслужване, гуми и някакъв непредвиден ремонт). И предвид гореспоменатите критерии стигаме до две опции: Първа генерация Vogue 3.0 TD или Втора генерация (фейслифт или както се нарича) Vogue 3.6 TDV8
Според прочетеното от мен (пиша го сравнително подробно понеже на намерих тема конкретно за L322 и предполагам прочетеното от мен ще е полезно на други мераклии купувачи на модела) плюсовете и минусите са:
1. L322 3.0 TD
- Двигател разработен от БМВ, по-стара технология, но по-евтина зa ремонт. Ускорение 0-100 около 14 секунди (никакво), но пък само 6 бр. дюзи с цена за рециклиране около 200лв (много варират, но средно на такива ги намирам)
- Скоростна кутия GM (по спомен) 5 степенна и според прочетеното от мен дава фира след около 200 000км. Рециклиране от 1500 до 3000лв според различните обяви
- Диференциал - проблемен в началото, после е имало някаква акция и са сменени и на вече продадените бройки (не знам до колко е решен проблема след това)
- Офроуд технология - Бавни скорости
- Доста плачат от ел.инсталациите (проблем със сензори, досадни грешки без причина и т.н. дори имаше идея за някакви измислени човечета живеещи в РР които нощем бръникат по него и от там се появявали грешки от нищото)
- Навигация от БМВ (разработена около 2000г) която към днешна дата не съм сигурен дали става за нещо повече от бордови компютър на базов модел дачия
КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
- Ремонт двигател - от 2000 до 3000лв
- Ремонт дюзи - 6х200= 1200лв
- Закупуване на любителски софтуер за диагностика свързан с досадните грешки
Въпроси към конкретния модел:
Някой сменял ли е навигацията с нещо по-модерно с блутут за телефона и актуални карти?
Пропускам ли нещо свързано с офроуд технологията ( има ли подобие на терейн респонс на следващия модел и до колко е ефективен)?
Наистина ли в купето се чува толкова много двигателя (някой който има база за сравнение с фейслифта)?
2. L322 3.6 TDV8 (втора генерация или фейслифт)
- Двигател разработен от Форд (но в Англия, каквото и да значи това) и монтиран само в Ягуар и Роувър. Доста прилично ускорение предвид теглото 2.6т (около 9 секунди от 0 до 100 по спомен), карах такъв но на РР спорт и се държеше доста приятно... НО пиезо дюзи Сименс 8бр, без опция за връщане на стара и купуване на нова /както е при други марки автомобили с такива дюзи/ и цена между 800 и 1000лв за брой
- Скоростна кутия ZF 6 степенна и според всичко прочетено - доста сполучлив и здрав компонент. Дори и да се наложи рециклиране цената е подобна.
- Две турбини които са очакван ремонт след 200 000км и за да се свалят се отделя купето от рамата (рециклиране на двете излиза около 1500лв, без труда на майстора за сваляне и слагане)
- Офроуд технология - Бавни скорости и "терейн респонс", според прочетеното и изгледаното от мен това трябва да е доста сполучливо!
- По-модерна навигация в повечето случаи в комплект с Харман Кардън Лоджик 7
КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
- Смяна на дюзи 8х1000 = 8000лв
- Ремонт турбини 1х1000 + 1х500 + труд сваляне/слагане = 2000/2500лв
Въпроси към конкретния модел:
Някой правил/сменял ли е дюзи (да сподели от опит каква е присъдата) или ще се окаже, че изкарват повече от 200 000км ??
Някой ремонтирал ли е турбините или скоростите (пак от опит да сподели)
Очакваните ремонтите по окачването и кормилната колона не ги коментирам, защото са сходни и при двата модела. Да приемем и че двете турбини са равни на скоростната кутия от GM. Като разход на гориво според прочетеното нещата също са доста изравнени. Разликата в цените ми е в бюджета и не искам да я коментираме. Повече ме вълнуват разходите по поддръжката на двата модела и какво да очаквам съответно при закупуване на някой от тях.
Ииии...
Има ли случайно някакви бройки пуснати с БМВ двигателя, но с купето на фейслифта, защото в купето ситуацията доста накланя везните към фейслифта (допълнителните "духалки" на таблото, навигацията, Хармън Кардън, терейн респонс, няма го грозния лост за ръчна спирачка който ти вади очите като се качваш и перчатите копчета за окачването и бавните скорости)... Но пък от друга страна не стига, че даваш около 5 000лв повече за по-нов модел а трябва да приготвиш и около 4000 повече за дюзите...
Пред сериозна дилема съм и всякакви мнения от хора имащи някой от двата модела биха ми били от полза!
БЛАГОДАРЯ!!
П.С. Съжалявам ако темата не е за тук, нов съм и може да не съм се ориентирал добре. Моля ако може да бъде преместена за където и е мястото, защото не ми се пише пак този роман
От скоро започнах да се заглеждам по RR L322 Vogue и след като изчетох всичко на родния език и доста от английските форуми все още останаха няколко въпроса без отговор в главата ми...
Уводна информация: Продавам MB W211 2008г и искам да си купя джип. Понеже се занимавам със строителство и ми се налага да обикалям по обекти където още няма изграден път и обичам да ходя на лов (за момента ползвам Дискавърито на татко 1-чка повдигната+шнорхел и т.н.) и ми трябва кола която да съчетава някакъв лукс и представителност от една страна и възможност за шофиране извън асфалта. Това доведе до интереса ми към RR L322 и избора на двигател е дизел по съществени причини (нямам интерес към бензиновите). Психологическата ми граница за бюджета е до 15 000 лв. (с още 5 000лв резерва за обслужване, гуми и някакъв непредвиден ремонт). И предвид гореспоменатите критерии стигаме до две опции: Първа генерация Vogue 3.0 TD или Втора генерация (фейслифт или както се нарича) Vogue 3.6 TDV8
Според прочетеното от мен (пиша го сравнително подробно понеже на намерих тема конкретно за L322 и предполагам прочетеното от мен ще е полезно на други мераклии купувачи на модела) плюсовете и минусите са:
1. L322 3.0 TD
- Двигател разработен от БМВ, по-стара технология, но по-евтина зa ремонт. Ускорение 0-100 около 14 секунди (никакво), но пък само 6 бр. дюзи с цена за рециклиране около 200лв (много варират, но средно на такива ги намирам)
- Скоростна кутия GM (по спомен) 5 степенна и според прочетеното от мен дава фира след около 200 000км. Рециклиране от 1500 до 3000лв според различните обяви
- Диференциал - проблемен в началото, после е имало някаква акция и са сменени и на вече продадените бройки (не знам до колко е решен проблема след това)
- Офроуд технология - Бавни скорости
- Доста плачат от ел.инсталациите (проблем със сензори, досадни грешки без причина и т.н. дори имаше идея за някакви измислени човечета живеещи в РР които нощем бръникат по него и от там се появявали грешки от нищото)
- Навигация от БМВ (разработена около 2000г) която към днешна дата не съм сигурен дали става за нещо повече от бордови компютър на базов модел дачия
КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
- Ремонт двигател - от 2000 до 3000лв
- Ремонт дюзи - 6х200= 1200лв
- Закупуване на любителски софтуер за диагностика свързан с досадните грешки
Въпроси към конкретния модел:
Някой сменял ли е навигацията с нещо по-модерно с блутут за телефона и актуални карти?
Пропускам ли нещо свързано с офроуд технологията ( има ли подобие на терейн респонс на следващия модел и до колко е ефективен)?
Наистина ли в купето се чува толкова много двигателя (някой който има база за сравнение с фейслифта)?
2. L322 3.6 TDV8 (втора генерация или фейслифт)
- Двигател разработен от Форд (но в Англия, каквото и да значи това) и монтиран само в Ягуар и Роувър. Доста прилично ускорение предвид теглото 2.6т (около 9 секунди от 0 до 100 по спомен), карах такъв но на РР спорт и се държеше доста приятно... НО пиезо дюзи Сименс 8бр, без опция за връщане на стара и купуване на нова /както е при други марки автомобили с такива дюзи/ и цена между 800 и 1000лв за брой
- Скоростна кутия ZF 6 степенна и според всичко прочетено - доста сполучлив и здрав компонент. Дори и да се наложи рециклиране цената е подобна.
- Две турбини които са очакван ремонт след 200 000км и за да се свалят се отделя купето от рамата (рециклиране на двете излиза около 1500лв, без труда на майстора за сваляне и слагане)
- Офроуд технология - Бавни скорости и "терейн респонс", според прочетеното и изгледаното от мен това трябва да е доста сполучливо!
- По-модерна навигация в повечето случаи в комплект с Харман Кардън Лоджик 7
КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
- Смяна на дюзи 8х1000 = 8000лв
- Ремонт турбини 1х1000 + 1х500 + труд сваляне/слагане = 2000/2500лв
Въпроси към конкретния модел:
Някой правил/сменял ли е дюзи (да сподели от опит каква е присъдата) или ще се окаже, че изкарват повече от 200 000км ??
Някой ремонтирал ли е турбините или скоростите (пак от опит да сподели)
Очакваните ремонтите по окачването и кормилната колона не ги коментирам, защото са сходни и при двата модела. Да приемем и че двете турбини са равни на скоростната кутия от GM. Като разход на гориво според прочетеното нещата също са доста изравнени. Разликата в цените ми е в бюджета и не искам да я коментираме. Повече ме вълнуват разходите по поддръжката на двата модела и какво да очаквам съответно при закупуване на някой от тях.
Ииии...
Има ли случайно някакви бройки пуснати с БМВ двигателя, но с купето на фейслифта, защото в купето ситуацията доста накланя везните към фейслифта (допълнителните "духалки" на таблото, навигацията, Хармън Кардън, терейн респонс, няма го грозния лост за ръчна спирачка който ти вади очите като се качваш и перчатите копчета за окачването и бавните скорости)... Но пък от друга страна не стига, че даваш около 5 000лв повече за по-нов модел а трябва да приготвиш и около 4000 повече за дюзите...
Пред сериозна дилема съм и всякакви мнения от хора имащи някой от двата модела биха ми били от полза!
БЛАГОДАРЯ!!
П.С. Съжалявам ако темата не е за тук, нов съм и може да не съм се ориентирал добре. Моля ако може да бъде преместена за където и е мястото, защото не ми се пише пак този роман

Коментар