Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VM мотори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: VM мотори

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Че на кой съвременен двигател не са алуминиеви?
    Форд Фиеста 1,1 бензин, горе-долу от времето когато е излязъл тая недомислица с отделните глави.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • От: VM мотори

      Мисля, че основната причина е в натоварването и охлаждането. При положение че се юрка, а няма адекватно отвеждане на топлината, няма на света д-л който да издържи ......

      Коментар


      • От: VM мотори

        Аз лично карам моя VM от ноември 2011г, а XJ-ият е производство 2001г. При закупуване, подмених превантивно всичко по охлаждането на колата и до днес съм изминал около 122 000 км. Всяка събота или неделя съм на туристически офроуд и изкачвам върхове - Мургаш, Баба, около Ком, Руен и др., горски пътища и високопланински хижи. За колата си се грижа много. Съобразявам се да я карам с до 2000 - 2200 об/мин., след дълго каране, напр. по магистрала - не я гася веднага, а по време на офроуд - само на понижаващи, за да си пазя и съединителя. Колата ми отпред е на 3 инча, а отзад на 4 инча и гуми 265/70/16 МТ, които ще заменям с 265/75/16. Дълго време, след покупката и прочетеното в форума, мислех, че съм купил изключително грешен двигател. AMC са по-добри и американски, но вече съм спокоен, че двигателят ми не се "саморазглобява", както бях чел. Изисква се възпитание и култура на каране, редовна и качествена поддръжка и ясната представа, че не карате SRT, а точният слоган е 'You go faster, I go everywhere'.
        До скоро, поради някои обстоятелства около мен си продавах колата, но за щастие нещата се наредиха и си я запазвам, което ме кефи искрено. Сметката ми дотук - купих колата за 5 500лв. и похарчих за всичко по нея, вкл. окачване от САЩ и 3 комплекта гуми (заради различни размери) още 10 000лв. На самия VM и на периферните агрегати съм извършил единствено поддръжка, но не съм и чувал за глави, гарнитури или пръти. Не, че препоръчвам VM като много здрав, но от опита ми от изминати 122 000км и над 3 години експлоатация при балансирано каране и задължителен ежеседмичен офроуд, мога да кажа, че който не е агресивно настроен в начина на каране и е готов да вложи пари за първоначална подмяна на виско, воден радиатор, термостат, радиатор парно, антифриз и качествено масло редовно и до 8000-10000км, ще остане доволен от мощен двигател с 280НМ въртящ момент и среден разход от около 9,5-10.5л/100км. Истина е, че съм решил ако имам сериозен проблем с VM-а, да не го ремонтирам, а да слагам 4.0, но този момент го чакам от около 3 години и все не идва. Имам наличен 1бр AMC с ел. инсталация и съм подготвен . Иначе, XJ-ия си не давам!
        Поздрави.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7957.jpg
Прегледи:1
Размер:132.5 КБ
ID:5638629Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7877.jpg
Прегледи:2
Размер:114.0 КБ
ID:5638631
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7953.jpg
Прегледи:1
Размер:116.3 КБ
ID:5638630

        Коментар


        • От: VM мотори

          Първоначално публикуван от GOGOxj Преглед на мнение
          ..... Иначе, XJ-ия си не давам!....
          Ам'че то така и не се намерИ некой да ти го поиска.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • От: VM мотори

            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
            Ам'че то така и не се намерИ некой да ти го поиска.
            От една страна пишеш несвързани неща с темата, а от друга не се сещам да те познавам и да съм ти разказвал какви предложения съм обмислял, защо съм продавал и защо не продавам сега. Този форум би бил полезен ако споделяме реални и точни факти, за да могат всички потребители да извлекат полза. Важно е и тези от нас, които изказват мнения, да имат опит от първо лице, защото аз съм прочел доста, което ме е направило предпазлив по отношение на двигателя, но VM при мен доказва, че изминава без ремонт около 220 000 км. (това е цялостния пробег на колата) и продължавам да го карам. Много от прочетените от мен мнения бяха твърде крайни и неточни. До този момент не мисля да слагам 4.0 литровия ми мотор, защото с дизеловия нямам проблеми. Ако карам бензиновия, няма да слагам газова уредба, която аз намирам за пълен та..к, а и се губи от пълния чар на двигателя; започват проблемите с разход, вървене и мощност, може би течове от изпарител и др. водни връзки. Затова аз съм на мнение, че 4.0 се кара само на бензин, за да си остане американски, а не побългарена изработка с буре в багажника. По тези причини, ако VM не създава грижи, като при мен, считам, че градски разход от 10-11 при дизела през зимата и макс. скорост от 120-130км/ч при 3 - 4 инча лифт, е задоволително за мен. И при мен, с порастването на Черока, се влоши стабилността, затова и 120 км/ч. са си идеални.

            Коментар


            • От: VM мотори

              Jeep Cherokee .. с 2.5 VM и аз преди година се сдобих, без да знам за какво става въпрос. Първите ми впечатления не са лоши. Имам в предвид мн. добър разход на гориво, лесно на ниски обороти се справя пренатоварена при голями наклони; и държимост на джипката към яко натоварване. Но, тече дв. масло от капака на кл..Двигателя е на 270 000 км. духа и хвърля масло яко, в няколко сервиза ми казаха, че няма смисъл да сменям гарнитури, защото налягането е голямо и двигателя се нуждае от основен ремонт. От няколко места вече ми казаха,че са правили основен ремонт - без успех и не се захващтат да ме ремонтират .
              Освен всичко, този джип е окомплектован с ел инсталация, под всякаква критика. Ако има война .. бих разчитал повече на голф единикчка. Към момента тази джипка ми е закотвена на вилата, на балкана, гасне, губи токове, и ме е страх да я карам, защото ще ме остави на пътя.

              Коментар


              • От: VM мотори

                Първоначално публикуван от GOGOxj Преглед на мнение
                Аз лично карам моя VM от ноември 2011г, а XJ-ият е производство 2001г. При закупуване, подмених превантивно всичко по охлаждането на колата и до днес съм изминал около 122 000 км. Всяка събота или неделя съм на туристически офроуд и изкачвам върхове - Мургаш, Баба, около Ком, Руен и др., горски пътища и високопланински хижи. За колата си се грижа много. Съобразявам се да я карам с до 2000 - 2200 об/мин., след дълго каране, напр. по магистрала - не я гася веднага, а по време на офроуд - само на понижаващи, за да си пазя и съединителя. Колата ми отпред е на 3 инча, а отзад на 4 инча и гуми 265/70/16 МТ, които ще заменям с 265/75/16. Дълго време, след покупката и прочетеното в форума, мислех, че съм купил изключително грешен двигател. AMC са по-добри и американски, но вече съм спокоен, че двигателят ми не се "саморазглобява", както бях чел. Изисква се възпитание и култура на каране, редовна и качествена поддръжка и ясната представа, че не карате SRT, а точният слоган е 'You go faster, I go everywhere'.
                До скоро, поради някои обстоятелства около мен си продавах колата, но за щастие нещата се наредиха и си я запазвам, което ме кефи искрено. Сметката ми дотук - купих колата за 5 500лв. и похарчих за всичко по нея, вкл. окачване от САЩ и 3 комплекта гуми (заради различни размери) още 10 000лв. На самия VM и на периферните агрегати съм извършил единствено поддръжка, но не съм и чувал за глави, гарнитури или пръти. Не, че препоръчвам VM като много здрав, но от опита ми от изминати 122 000км и над 3 години експлоатация при балансирано каране и задължителен ежеседмичен офроуд, мога да кажа, че който не е агресивно настроен в начина на каране и е готов да вложи пари за първоначална подмяна на виско, воден радиатор, термостат, радиатор парно, антифриз и качествено масло редовно и до 8000-10000км, ще остане доволен от мощен двигател с 280НМ въртящ момент и среден разход от около 9,5-10.5л/100км. Истина е, че съм решил ако имам сериозен проблем с VM-а, да не го ремонтирам, а да слагам 4.0, но този момент го чакам от около 3 години и все не идва. Имам наличен 1бр AMC с ел. инсталация и съм подготвен . Иначе, XJ-ия си не давам!
                Поздрави.
                [ATTACH=CONFIG]774541[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]774543[/ATTACH]
                [ATTACH=CONFIG]774542[/ATTACH]
                Аз съм на същото мнение. Този двигател не е за съзтезания, но при правилно отношение към него, ще те закара навсякъде.
                Аз също имам доста опит с него.
                Поздрави!
                Любомир Бончев 0889216605
                Jeep Cherokee Sport 2,5 td - 1998

                Коментар


                • От: VM мотори

                  Гледам обновили сте темата, та да питам. На моето СантаСе от подписа казват, че бил също ВМ мотора, но масовите са 112/113 коня, а моят е 125 коня. По-рядък е и бил нещо с променлива геометрия на турбината. Така ли е, не е ли, трябва ли повече да се внимава и т.н. Иначе няма тракане, тресене, пушаци и др., много съм доволен, но знае ли човек. Не съм чул да се оплакват. Колега има Каптива, на която казва, че и нейният е ВМ, но 180 коня. И той няма оплакване. Явно са изчистили проблемите.
                  SUV

                  Коментар


                  • От: VM мотори

                    В тази тема става въпрос за по-старото поколение на VM Motori -425 OHV Turbo Diesel двигатели, а твоят е второ поколение Common Rail. Няма много общо с тези, които коментираме тук. Дори преките му наследници 2.5 CRD /R 425 DOHC/и 2.8 CRD /R 428 DOHC/ нямат много общо с него. Твоя двигател не е произведен от VM. Ето малко информация от Wiki-то за това, на кои автомобили е монтиран този двигател:
                    425 OHV
                    2.5 L (2,499 cc or 152.5 cu in) I4, with two (pushrod-actuated) valves-per-cylinder and indirect fuel injection. 92.0 x 94.0 mm, the engine size is variably referred to as either 2,500 or 2,499 cc. This engine too has been called HR 492, signifying four cylinders of 92 mm bore. Timing gears, not belt.
                    Applications:
                    • 1994–1998 Alfa Romeo 155, 125 PS (92 kW) at 4,200 rpm and 294 N·m (217 lb·ft) at 2,000 rpm
                    • 1987–1992 Alfa Romeo 164, 114–117 PS (84–86 kW) at 4,200 rpm and 258 N·m (190 lb·ft) at 2,500 rpm (HR492/VM84A/VM0
                    • 1992–1998 Alfa Romeo 164, 125 PS (92 kW) at 4,200 rpm and 294 N·m (217 lb·ft) at 2,000 rpm (HS492/VM32)
                    • 1991–2000 Chrysler Voyager, 118 PS (87 kW) and 262 N·m (193 lb·ft)
                    • 1999–2000 Dodge Dakota, 114 hp (85 kW) and 300 N·m (221 lb·ft)
                    • 1991-1995 Dodge Caravan C/V (U.S. fleets only), 118 PS (87 kW) and 262 N·m (193 lb·ft)
                    • 1996–2000 GAZ GAZelle, 101 hp (75 kW); torque: 232 N·m (171 lb·ft)
                    • 1994–2001 Jeep Cherokee, 118 hp (88 kW) at 4,000 rpm and 300 N·m (221 lb·ft) at 2,000 rpm
                    • 1995–1998 Jeep Grand Cherokee, 114 hp (85 kW) and 300 N·m (221 lb·ft)
                    • 1989.10-1992 Range Rover, 121 PS (89 kW; 119 bhp) at 4,200 rpm and 284 N·m (209 lb·ft) at 1,950 rpm[12]
                    • 1990–1999 Rover 800, 118 bhp, latterly 120 bhp (87-88 kW) and 268 N·m (198 lb·ft) at 2,100 rpm[13]
                    • 1997–2000 UAZ 3160, 101 hp (75 kW) and 232 N·m (171 lb·ft)

                    This engine was also used in some early Toyota Land Cruisers & Hilux, and Opel Fronteras.
                    The 425 OHV used in Chrysler Voyager 1991–2000 only 1996 and 1997 was with chain.
                    Between 1997 and 2001 this engine was manufactured at "Detroit Diesel Motores do Brasil" in Curitiba, Parana, Brazil. The plant was eventually sold to Perkins after the Dodge Dakota stopped production locally.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • От: VM мотори

                      И в друга тема съм писал - тоя ДВГ, на твойто Санта-фе няма нищо общо с ВМ. Нито със стария, нито с новия.
                      А общо взето разликата между стария ВМ и новия 2.5ЦРД/2.8ЦРД е освен в гор. система, главно в главата. Блока и КММ са почти същите. ГРМ също е различен, но не в посока надеждност.
                      Между другото от колега навътре в Хюндай съм чул, че Хюндай Теракан 2.9 е с "американски" ДВГ, но само чул, не го познавам ДВГ и не мога да потвърдя. Та нищо чудно слуховте, че Санта-фе е с "американски" ДВГ да идва от там.

                      Коментар


                      • От: VM мотори

                        Ясно, защото много хора, които явно не са в час твърдят, че е ВМ. Какъвто и да е, доволен съм. И да, един път ми каза, че при моя няма никакв драма, но май не коментирахме, че не е ВМ.
                        SUV

                        Коментар


                        • От: VM мотори

                          Цялата сага идва от това:
                          Detroit Diesel Corporation (DDC) bought VM Motori in 1995. In 2000, DDC was purchased by DaimlerChrysler AG. In 2003, Penske Corporation purchased a 51% stake in VM Motori; in 2007, Penske bought the remaining 49% from DaimlerChrysler and subsequently sold 50% of it to General Motors. On 11 February 2011, Fiat Powertrain Technologies and Penske Corporation had reached an agreement under which Fiat Powertrain would purchase Penske Corporation's fifty-percent stake in VM Motori S.p.A.

                          Fiat Group Automobiles acquired the remaining 50% stake of VM Motori S.p.A. owned by General Motors, on 28 October 2013[
                          Detroit Diesel купува VM Motori през 1995 г. През 2000г. Detroit Diesel е купен от DaimlerChrysler AG, като така и VM Motori става собственост на DaimlerChrysler. През 2003 г. Penske Corporation купува 51% дял от VM Motori, а през 2007г. Penske купува останалите 49% от DaimlerChrysler, а впоследдствие продава 50% от VM на General Motors. Така GM става съсобственик на VM. От тук идват и VM двигателите, които са вграждани от GM, както и от неговите подразделения, между които и GM Daewoo /от 2011 - GM Korea/. От 2011g. Fiat купи 50% дял на VM Motori от Penske Corporation's, а през 2013 - останалите 50% от General Motors, като така е собственик на VM Motori.
                          Двигател RA 420 SOHC, който е на VM е монтиран на доста корейски автомобили, включително и на Hyundai Santa Fe.
                          RA 420 SOHC:2.0 L (1,991 cc or 121.5 cu in) I4, with four valves-per-cylinder and common-rail direct fuel injection. Produced by GM Daewoo.

                          Applications:
                          • Chevrolet Cruze, power: 110 kW (150 PS), torque: 320 N·m (240 lb·ft)
                          • Daewoo Lacetti/Daewoo Nubira II/Chevrolet Optra, power: 89 kW (121 PS), torque: 280 N·m (210 lb·ft)
                          • Daewoo Tosca/Chevrolet Epica, power: 110 kW (150 PS), torque: 320 N·m (240 lb·ft)
                          • Daewoo Winstorm/Chevrolet Captiva, power: 110 kW (150 PS), torque: 320 N·m (240 lb·ft), engine code: Z 20 S1.
                          • Hyundai Elantra XD, power: 82 kW (111 PS); torque: 250 N·m (180 lb·ft)
                          • Hyundai i30 FD, power: 103 kW (140 PS); torque: 305 N·m (225 lb·ft) (pre-facelift models)
                          • Hyundai Sonata NF, power: 103 kW (140 PS) (pre-facelift models) / 110 kW (150 PS) (facelift models); torque: 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Hyundai Tucson JM, power: 82 kW (111 PS), 103 kW (140 PS) or 110 kW (150 PS) depending on model year; torque: 250 N·m (180 lb·ft) or 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Hyundai Santa Fe SM, power: 82 kW (111 PS); torque: 250 N·m (180 lb·ft)
                          • Hyundai Santa Fe CM, power: 103 kW (140 PS) or 110 kW (150 PS); torque: 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Hyundai Trajet, power: 82 kW (111 PS); torque: 250 N·m (180 lb·ft)
                          • Kia Cerato/Spectra LD, power: 82 kW (111 PS); torque: 250 N·m (180 lb·ft)
                          • Kia cee'd ED, power: 103 kW (140 PS); torque: 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Kia Optima/Magentis MG, power: 103 kW (140 PS) (pre-facelift models) / 88 kW (120 PS), or 100 kW (136 PS) or 110 kW (150 PS) (facelift models); torque: 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Kia Carens FC, power: 82 kW (111 PS); torque: 250 N·m (180 lb·ft)
                          • Kia Carens UN, power: 103 kW (140 PS); torque: 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Kia Sportage JE, power 82 kW (111 PS), 103 kW (140 PS) or 110 kW (150 PS) depending on model year; torque: 250 N·m (180 lb·ft) or 305 N·m (225 lb·ft)
                          • Opel Antara, power: 110 kW (150 PS), torque: 320 N·m (240 lb·ft)
                          Последно редактирано от Алекс Маринов; 20-02-15, 21:32.
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • От: VM мотори

                            Е моя 125 коньовия го няма в изброените .........явно е друга бира
                            SUV

                            Коментар


                            • От: VM мотори

                              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                              В тази тема става въпрос за по-старото поколение на VM Motori -425 OHV Turbo Diesel двигатели, а твоят е второ поколение Common Rail. Няма много общо с тези, които коментираме тук. Дори преките му наследници 2.5 CRD /R 425 DOHC/и 2.8 CRD /R 428 DOHC/ нямат много общо с него. Твоя двигател не е произведен от VM. Ето малко информация от Wiki-то за това, на кои автомобили е монтиран този двигател:
                              425 OHV
                              2.5 L (2,499 cc or 152.5 cu in) I4, with two (pushrod-actuated) valves-per-cylinder and indirect fuel injection. 92.0 x 94.0 mm, the engine size is variably referred to as either 2,500 or 2,499 cc. This engine too has been called HR 492, signifying four cylinders of 92 mm bore. Timing gears, not belt.
                              Applications:
                              • 1994–1998 Alfa Romeo 155, 125 PS (92 kW) at 4,200 rpm and 294 N·m (217 lb·ft) at 2,000 rpm
                              • 1987–1992 Alfa Romeo 164, 114–117 PS (84–86 kW) at 4,200 rpm and 258 N·m (190 lb·ft) at 2,500 rpm (HR492/VM84A/VM0
                              • 1992–1998 Alfa Romeo 164, 125 PS (92 kW) at 4,200 rpm and 294 N·m (217 lb·ft) at 2,000 rpm (HS492/VM32)
                              • 1991–2000 Chrysler Voyager, 118 PS (87 kW) and 262 N·m (193 lb·ft)
                              • 1999–2000 Dodge Dakota, 114 hp (85 kW) and 300 N·m (221 lb·ft)
                              • 1991-1995 Dodge Caravan C/V (U.S. fleets only), 118 PS (87 kW) and 262 N·m (193 lb·ft)
                              • 1996–2000 GAZ GAZelle, 101 hp (75 kW); torque: 232 N·m (171 lb·ft)
                              • 1994–2001 Jeep Cherokee, 118 hp (88 kW) at 4,000 rpm and 300 N·m (221 lb·ft) at 2,000 rpm
                              • 1995–1998 Jeep Grand Cherokee, 114 hp (85 kW) and 300 N·m (221 lb·ft)
                              • 1989.10-1992 Range Rover, 121 PS (89 kW; 119 bhp) at 4,200 rpm and 284 N·m (209 lb·ft) at 1,950 rpm[12]
                              • 1990–1999 Rover 800, 118 bhp, latterly 120 bhp (87-88 kW) and 268 N·m (198 lb·ft) at 2,100 rpm[13]
                              • 1997–2000 UAZ 3160, 101 hp (75 kW) and 232 N·m (171 lb·ft)

                              This engine was also used in some early Toyota Land Cruisers & Hilux, and Opel Fronteras.
                              The 425 OHV used in Chrysler Voyager 1991–2000 only 1996 and 1997 was with chain.
                              Between 1997 and 2001 this engine was manufactured at "Detroit Diesel Motores do Brasil" in Curitiba, Parana, Brazil. The plant was eventually sold to Perkins after the Dodge Dakota stopped production locally.
                              Фронтера А-защо ли я няма в списъка?
                              Калин Владов,09РСПБЗН

                              Коментар


                              • От: VM мотори

                                Има я, но е с по-старо поколение двигатели.
                                Other vehicles which used VM Motori engines in some models

                                • AMC Eagle
                                • Ford Scorpio
                                • Fiat Croma
                                • Jeep Wrangler
                                • Opel Frontera
                                • Range Rover Turbo D
                                • Toyota Hilux (2.4D)
                                • Toyota Land Cruise
                                • In the 1996–1997 models interior trim, including the dashboard, was changed, and a new 2.5-liter diesel (VM41) engine was fitted. This engine was also used in the Range Rover Classic and Jeep Cherokee in the UK.
                                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                                First impression is not always true. Get inspired.
                                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                                Reading is sooo boring, unlike writing!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X